Βαρδινογιάννης: Eπενδύουν από κοινού στα δίκτυα ταχείας φόρτισης Motor Oil και Hochtief.
Αναλαμβάνουν την εγκατάσταση συστημάτων φόρτισης σε 13 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου με 52 θέσεις ταχυφόρτισης.
Στόχος τα 200 νέα σημεία φόρτισης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σε joint venture με την Hochtief για την ανάπτυξη από κοινού δικτύου ταχυφορτιστών στο εθνικό οδικό δίκτυο προχωρεί η NRG του ομίλου Motor Oil, υλοποιώντας επένδυση ύψους 3.5 εκατ. ευρώ.
Το κοινό σχήμα μπαίνει κάτω από την ομπρέλα της «Hellenic Fast Charging Services» ή αλλιώς Incharge όπως είναι η εμπορική επωνυμία του νέου δικτύου ταχυφορτιστών που αναπτύσσει ήδη ο ελληνικός όμιλος. Στο νέο σχήμα η Hochtief, η οποία διαθέτει μεγάλη εμπειρία στον τομέα των ταχυφορτιστών στη Γερμανία εισέρχεται ως επενδυτής ενώ η NRG αναλαμβάνει την ανάπτυξη του δικτύου.
Το business plan της επένδυσης προβλέπει την εγκατάσταση συστημάτων φόρτισης σε 13 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου με 52 θέσεις ταχυφόρτισης, δύο έργα οδικών παραχωρήσεων, στα οποία συμμετέχει μετοχικά η Hochtief. Οι συμφωνίες με τους δύο αυτοκινητοδρόμους είναι χρονικής διάρκειας μέχρι το 2038 με option να επεκταθούν ως το 2034.
Η επένδυση προβλέπεται να ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και οι ταχυφορτιστές προγραμματίζεται να τεθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του ίδιου έτους. Σε δεύτερη φάση, όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της NRG, η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τα σημεία φόρτισης, μέσω επένδυσης 5 εκατ. ευρώ. με ανώτατο όριο, την εγκατάσταση 200 ταχυφορτιστών.
Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν 200 ταχυφορτιστές, με την Incharge να έχει εγκαταστήσει τους μισούς σε 51 νομούς της χώρας και σε διάφορα εμπορικά σημεία. Στελέχη της NRG ανέφεραν χθες ότι απαιτούνται σημαντικά βήματα για να αναπτυχθεί η αγορά και να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή απόφαση για την εξομοίωση του ΦΠΑ. Όπως επισήμαναν σήμερα ο ΦΠΑ στη φόρτιση είναι 24%, ενώ στη φόρτιση από το σπίτι είναι 6%.
Η διοίκηση της εταιρείας υπογράμμισε επίσης ότι έχουν τεθεί τα θεμέλια για να πραγματοποιήσει το στόχο που είναι να γίνει η νούμερο ένα εταιρεία στην ηλεκτροκίνηση, με μεγάλο αριθμό φορτιστών, με μεγάλη διασπορά στην ελληνική επικράτεια, με τοποθέτηση φορτιστών στα κατάλληλα σημεία, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες όλων των καταναλωτών.
Οι δύο μέτοχοι προχώρησαν μέσα στο καλοκαίρι στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 2,6 εκατ. ευρώ της εταιρείας Hellenic Fast Charging Services (HFCS), που συνέστησαν πριν έξι μήνες η NRG Supply & Trading (του ομίλου Motor Oil) και η Hochtief Ladepartner GMBH.
Η νεοσυσταθείσα εταιρεία θα προσφέρει υπηρεσίες επαναφόρτισης συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων, διαχείρισης και εκμετάλλευσης υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, διεκπεραίωσης συναλλαγών και διαλειτουργικότητας υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Βαρδινογιάννης: Δεν… αστειεύεται! Οι δύο νέες επενδύσεις που θα του φέρουν εκατομμύρια
Την νέα τροποποίηση της Α.Ε.Π.Ο για το διυλιστήριο του Ομίλου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας αποφάσισε η Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ προκειμένου να ενταχθούν και επίσημα στο δυναμικό του δύο κρίσιμες υποδομές.
Πρόκειται αφενός για την κατασκευή και λειτουργία νέου σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου (CNG) για την πλήρωση container που διαθέτουν ενσωματωμένες συστοιχίες κυλίνδρων και μεταφορά μετά την πλήρωση τους σε εγκαταστάσεις τρίτων για κατάλληλη χρήση και αφετέρου την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ σε στέγες κτηρίων, υποσταθμών και σε λοιπά δομικά στοιχεία, ισχύος 2,19 MW.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική απόφαση του ΥΠΕΝ, στην υφιστάμενη Α.Ε.Π.Ο. και στο κεφάλαιο της «Περιγραφής δραστηριότητας» προστίθεται ο «Σταθμός Συμπίεσης Φυσικού Αερίου (CNG)».
Σημειώνεται ότι ο νέος σταθμός Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου (Compressed Natural Gas- CNG) θα περιλαμβάνει τον παρακάτω κύριο εξοπλισμό:
Ξηραντήρα φυσικού αερίου για την απομάκρυνση πιθανής υγρασίας,
Συμπιεστή φυσικού αερίου για την παραγωγή του Συμπιεσμένου ΦΑ
Σημείο τροφοδοσίας (Διανομέα), για την πλήρωση κυλίνδρων με Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο (CNG).
Υπενθυμίζεται ότι το διυλιστήριο της Motor Oil συνδέεται με το ΕΣΦΑ μέσω κλάδου 20’’ και διαθέτει δικό του Μετρητικό Σταθμό. Για την τροφοδοσία του σταθμού CNG με φυσικό αέριο θα εγκατασταθεί αγωγός διαμέτρου 6 ιντσών και μήκους περίπου 2,5 χλμ, ο οποίος θα τροφοδοτεί τον Ξηραντήρα του νέου σταθμού.
Το «ντύσιμο» με φωτοβολταϊκά
Η δεύτερη τροποποίηση της Α.Ε.Π.Ο. αφορά την προσθήκη φωτοβολταϊκού συστήματος ισχύος 2,19 MW. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι εντός του διυλιστηρίου εγκαθίστανται φωτοβολταϊκά πάνελ σε στέγες κτηρίων, υποσταθμών και σε λοιπά δομικά στοιχεία σύμφωνα υποβληθέντα σχέδια.
Το εν λόγω έργο έχει αναλάβει και ξεκίνησε από τον Μάιο του 2020 η εταιρεία Big Solar με την προμήθεια τότε του εξοπλισμού για την πρώτη φάση του που προέβλεπε ισχύ 1,24 MW.
Στην ολοκληρωμένη μορφή του το έργο θα έχει ισχύ 2,19 MW, αποτελώντας ένας από τους μεγαλύτερους φωτοβολταικούς σταθμούς αυτοπαραγωγής στη χώρα με σύμβαση ενεργειακού συμψηφισμού (Net Metering).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για το εν λόγω project χρησιμοποιούνται φωτοβολταϊκά πλαίσια του οίκου Ja Solar και inverters του οίκου Fronius.
Βαρδινογιάννης: Ασύλληπτο! Έριξε εκατομμύρια στα… σκουπίδια
Μπαίνει στην πρίζα η μονάδα διαχείρισης αποβλήτων της Μοtor Oil στο Αμάρι της Κρήτης. Το έργο κατασκευάστηκε από την Thalis που εξαγοράστηκε πρόσφατα από τον όμιλο Βαρδινογιάννη. Ισχυρά μεγέθη για την περιβαλλοντική εταιρεία και ανεκτέλεστο 224 εκ. ευρώ για το 2022. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Mε την μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στο Αμάρι της Κρήτης συνολικής δυναμικότητας 43.000 τόνων διευρύνει την παρουσία του στον τομέα της κυκλικής οικονομίας ο όμιλος της Motor Oil.
Η κατασκευή της νέας μονάδας έχει ολοκληρωθεί με στόχο την εμπορική της λειτουργία στις αρχές του καλοκαιριού.
To Αμάρι ανήκει στα asset που απέκτησε ο πετρελαϊκός και ενεργειακός όμιλος τον περασμένο Νοέμβριο όταν ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση για την εξαγορά της Thalis.
Πρόκειται για μια εξειδικευμένη εταιρεία περιβαλλοντικών έργων με την οποία η Motor Oil υπηρετεί τον στρατηγικό σχεδιασμό για ανάπτυξη σε τέσσερις πυλώνες: τα διυλιστήρια, την λιανική και τη κινητικότητα, τις ΑΠΕ και τα εναλλακτικά καύσιμα και το τομέα της κυκλικής οικονομίας.
Βαρδινογιάννης: Τι περιλαμβάνει η νέα μονάδα
Το νησί της Κρήτης βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο μεγάλων και σημαντικών έργων υποδομής (ΒΟΑΚ, μονάδα αντλησιοταμίευσης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Καστέλι) και η νέα μονάδα με προϋπολογισμό 42 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτήθηκε από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ, αποτελεί άλλο ένα δείγμα γραφής στην ενίσχυση της περιοχής με έργα μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας.
Η σύμβαση περιλαμβάνει την 6μηνη δοκιμαστική λειτουργία που έχει ξεκινήσει από το Φεβρουάριο και την κανονική λειτουργία για 5 χρόνια.
Το Αμάρι θα επεξεργάζεται ετησίως 35.600 τόνους από σύμμεικτα στερεά απόβλητα και 7.400 τόνους προδιαλεγμένα οργανικά από διαλογή στην πηγή.
Πρόκειται για απόβλητα κήπων και πάρκων, τα απορρίμματα τροφών και μαγειρείων από σπίτια, εστιατόρια, εγκαταστάσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.α.
Η μονάδα θα επιτυγχάνει υψηλά ποσοστά ανάκτησης ανακυκλώσιμων υλικών και θα παράγει δύο κατηγορίες κόμποστ.
Η επεξεργασία του οργανικού υλικού θα πραγματοποιείται με τη μέθοδο της ξηρής αναερόβιας χώνευσης και το παραγόμενο βιοαέριο θα αξιοποιηθεί ενεργειακά για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε μονάδα εγκατεστημένης ισχύος 999kW που θα διοχετευτεί στο δίκτυο του ∆Ε∆∆ΗΕ.
Βαρδινογιάννης: Το χαρτοφυλάκιο έργων της Thalis
Η νέα μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στο Ρέθυμνο, σε συνδυασμό με τον χώρο υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων στην περιοχή, προσθέτει ένα ακόμη έργο στο χαρτοφυλάκιο της Thalis, η οποία εμφανίζει αυξημένη διείσδυση στα έργα της Κρήτης.
Η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει σημαντικές συμβάσεις όπως η μονάδα επεξεργασίας και ανάκτησης αποβλήτων (ΜΕΑ) και ΧΥΤΥ Ηρακλείου, η εγκατάσταση επεξεργασίας απορριμάτων & ΧΥΤΥ Σητείας, η αντίστοιχη μονάδα στην Χερσόνησο, η επέκταση–αναβάθμιση ΧΥΤ Καρβουναρίου (Β’ Φάση) αλλά και έργα εκτός Κρήτης όπως η διευθέτηση της κοίτης του ποταμού Αλιάκμονα, η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων Αιανής Δ. Κοζάνη και άλλα.
Βαρδινογιάννης: Ισχυρά μεγέθη
Σύμφωνα με την ετήσια απολογιστική έκθεση της εταιρείας για το 2022, τα οικονομικά μεγέθη την περίοδο 2016-2022 (κύκλος εργασιών, EBITDA, κέρδη προ φόρων) τετραπλασιάστηκαν.
Παράλληλα, η εταιρεία συμμετέχει με αξιώσεις σε πλήθος ενεργών διαγωνισμών για την ανάληψη νέων έργων σε όλους τους τομείς δραστηριότητας της.
Σε αρκετές περιπτώσεις έχει ήδη αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Παράλληλα η εταιρεία έχει σημαντική συμμετοχή στους εν εξελίξει διαγωνισμούς για μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων.
Σε συνεργασία με ΑVAX-ΜΟRE έχουν κατέβει στους διαγωνισμούς για τις δύο μονάδες στην Αττική (Σχιστό και Κεντρικός Τομέας), για τη μονάδα Κεντρικής Μακεδονίας δυτικού τομέα και για τις μονάδες απορριμμάτων σε Ρόδο και Σαντορίνη.
Η Τhalis προχώρησε πρόσφατα στην τροποποίηση του καταστατικού της. Στους σκοπούς της εταιρείας αναφέρονται δραστηριότητες όπως η διαχείριση, επεξεργασία και αξιοποίηση αποβλήτων, η ανάληψη και χρηματοδότηση διαφόρων έργων (ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων κ.α), η παροχή υπηρεσιών συντήρησης καθώς επίσης η μελέτη, ο σχεδιασμός και η εκμετάλλευση αιολικών και υδροηλεκτρικών έργων, γεωθερμικών εγκαταστάσεων, έργων τηλεθέρμανσης και αφαλάτωσης.
Στην εταιρεία διορίστηκε πρόσφατα και νέο διοικητικό συμβούλιο με Πρόεδρο τον κ. Ιωάννη Βαρδινογιάννη και Αντιπρόεδρο τον κ. Δημήτρη Κονταξή.
Στο ΔΣ παραμένει και η κ. Θεοδοσία Μπαντουβά μέχρι πρότινος Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Thalis και σύζυγος του ιδρυτή της εταιρείας Βασίλη Παπαζήση που πέρσι το καλοκαίρι απεβίωσε.
Το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 43 εκ. ευρώ έναντι 35,4 εκ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 21,38%, η οποία αποδίδεται κυρίως στην ανάληψη νέων έργων.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,8 παρουσιάζοντας οριακή μείωση της τάξεως του 1,58% και τα EBITDA στα 5,4 εκ. ευρώ αυξημένα κατά 13%.
Το συνολικό ανεκτέλεστο της εταιρείας ανήλθε σε 224 εκ. ευρώ.