Στη σκακιέρα του παγκόσμιου ecommerce, οι δύο μεγαλύτεροι «παίκτες» ρίχνονται αυτή την εβδομάδα στη μεγαλύτερη εμπορική μάχη της χρονιάς, με φόντο τις εκπτώσεις, τις τεχνολογικές καινοτομίες και το κυνήγι της καταναλωτικής αφοσίωσης.
► Τράπεζες: Ανοίγουν τις θυρίδες – Σε ποιους τα παίρνει όλα το κράτος
Με τα ψηφιακά τους «όπλα» πλήρως αναβαθμισμένα και τις στρατηγικές εκπτώσεων πιο επιθετικές από ποτέ, δύο γίγαντες του λιανεμπορίου στις ΗΠΑ ξεκινούν ταυτόχρονα τις μεγάλες καλοκαιρινές τους καμπάνιες, προσφέροντας εκπτώσεις σε δεκάδες χιλιάδες προϊόντα και απαντώντας ο ένας στον άλλον με διαρκώς αυξανόμενη ένταση.
Η περίφημη ετήσια εμπορική εκδήλωση του μεγαλύτερου παγκόσμιου ηλεκτρονικού καταστήματος ξεκινά στις 8 Ιουλίου 2025 και, για πρώτη φορά, επεκτείνεται σε τέσσερις ημέρες. Η εταιρεία, η οποία διατηρεί πάνω από το 40% της αγοράς των online πωλήσεων στις ΗΠΑ, στοχεύει φέτος σε ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με τον συνολικό της τζίρο για την περίοδο να εκτιμάται στα 23 δισ. δολάρια, σύμφωνα με αναλυτές της Bank of America.
Η απάντηση δεν άργησε να έρθει: ο μεγαλύτερος παραδοσιακός retailer των ΗΠΑ ενεργοποιεί εκπτώσεις διάρκειας έξι ημερών, ξεκινώντας την ίδια ημερομηνία. Και φέτος, για πρώτη φορά, οι προσφορές του θα ισχύουν τόσο online όσο και στα 4.600 φυσικά του καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Η μάχη δεν αφορά μόνο τις εκπτώσεις αλλά και τη στρατηγική ενίσχυσης των συνδρομητικών υπηρεσιών. Η μία πλευρά προσφέρει στους συνδρομητές της πρόσβαση στις προσφορές μία ημέρα νωρίτερα, ενώ η άλλη «ποντάρει» στην πλατφόρμα της για πιο γρήγορες παραδόσεις, ενίσχυση αποθέματος και προηγμένα εργαλεία αγορών.
Η Walmart, που το 2024 ανακοίνωσε πωλήσεις 79 δισ. δολαρίων από το ηλεκτρονικό της κατάστημα στις ΗΠΑ, έχει αυξήσει το online απόθεμά της σε πάνω από 500 εκατομμύρια είδη, με στόχο να επιταχύνει τις παραδόσεις και να ενισχύσει την τεχνολογική της εικόνα.
Η επέκταση της διάρκειας των εκδηλώσεων από αμφότερες τις εταιρείες δεν είναι τυχαία. Σύμφωνα με τον Justin Post, αναλυτή της BofA, «παρόλο που ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί σημαντικά, το event παραμένει ένας σημαντικός θετικός παράγοντας για την αγορά». Παρά τις αρχικές ανησυχίες για περιορισμένα αποθέματα λόγω δασμών, η δυναμική των φετινών εκδηλώσεων υποδεικνύει πλήρη ετοιμότητα και διάθεση για μάχη.
Ο Sky Canaves της Emarketer σχολιάζει ότι «οι δύο γίγαντες βρίσκονται σε συνεχή αγώνα για την πίστη των καταναλωτών. Η στρατηγική των ημερομηνιών δεν είναι σύμπτωση – είναι μια προσεκτικά σχεδιασμένη επίθεση και άμυνα στον αγώνα για την κορυφή».
200 ευρώ επίδομα για το νοίκι κάθε μήνα – Το κόλπο με την αίτηση
Έσκασε νέο επίδομα κάθε μήνα για ενοίκιο σε χιλιάδες δικαιούχους.
Το νέο μηνιαίο επίδομα στέγασης θα αφορά δημόσιους υπαλλήλους που εργάζονται σε νησιά, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές.
Τις ανακοινώσεις έκανε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, μιλώντας στην ΕΡΤ.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Οι δικαιούχοι για το μηνιαίο επίδομα
Το μέτρο θα αφορά εκπαιδευτικούς, γιατρούς, πυροσβέστες, λιμενικούς και αστυνομικούς και αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2026, με μηνιαίο ποσό έως 200 ευρώ.
1.000 νέες κατοικίες από κράτος και δήμους
Η Δόμνα Μιχαηλίδου προανήγγειλε τη δημιουργία 1.000 κατοικιών σε συνεργασία με δήμους:
- 200 κατοικίες θα κατασκευαστούν από την αρχή
- 800 κατοικίες θα προκύψουν από ανακαίνιση υφιστάμενων κτιρίων σε δημόσια ή δημοτική γη
Σε κάθε διαγωνιστική διαδικασία, το Δημόσιο θα διατηρεί τουλάχιστον το 30% των διαμερισμάτων, τα οποία θα διατίθενται με κοινωνικό μίσθωμα, ενώ τα υπόλοιπα θα κυκλοφορούν στην ελεύθερη αγορά.
Πλατφόρμα stegasi.gov.gr – Ο «χάρτης» της στεγαστικής πολιτικής
Η πλατφόρμα stegasi.gov.gr παρέχει στον πολίτη τη δυνατότητα να δει, βάσει ηλικίας, επαγγέλματος, τόπου διαμονής και εισοδήματος, ποια στεγαστικά προγράμματα δικαιούται και να υποβάλει αίτηση. Η ενημέρωση της πλατφόρμας θα ανανεώνεται κάθε μήνα, για διαφάνεια και καλύτερη πρόσβαση στην πληροφορία.
Δωρεάν τα διόδια για 6 χρόνια: Η απόφαση – σοκ της Ευρώπης
Νέα εποχή για τις μεταφορές. Ποιοι δεν θα πληρώνουν ούτε ευρώ στα διόδια πλέον.
► Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει
Με στόχο να ενισχύσει τις βιώσιμες μεταφορές και να μειώσει τις εκπομπές CO2, η Κομισιόν προτείνει πλήρη απαλλαγή από διόδια και τέλη κυκλοφορίας για όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών – φορτηγά και λεωφορεία.
Το τεράστιο αυτό «δώρο» για τις επιχειρήσεις δεν θα κρατήσει λίγο: η απαλλαγή, που έληγε το 2025, παρατείνεται μέχρι και τον Ιούνιο του 2031!
Όσοι επιλέξουν «πράσινα» οχήματα, θα έχουν μηδενικά λειτουργικά κόστη σε τέλη και διόδια για 6 επιπλέον χρόνια – ένα ισχυρό κίνητρο για στροφή σε καθαρές τεχνολογίες.
► Φωτιά ΤΩΡΑ LIVE: Δείτε ΕΔΩ όλα τα πύρινα μέτωπα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, «επιβραβεύουμε τις επιχειρήσεις που τολμούν και καινοτομούν».
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 43% έως το 2030 και η στήριξη των μεταφορικών επιχειρήσεων στη μετάβαση προς τη νέα εποχή.
Οριστικό: Χαράτσι 20 ευρώ σε όποιον πάει διακοπές στις Κυκλαδες
Το χαράτσι που μπαίνει στα ελληνικά νησιά για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες. Οι διακοπές πλέον στην Ελλάδα… κοστίζουν.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Από την 1η Ιουλίου ενεργοποιείται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr, το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας που προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις από τις εταιρείες του κλάδου. Οι επισκέπτες που αποβιβάζονται σε Μύκονο και Σαντορίνη θα πληρώνουν έως και 20 ευρώ ανά άτομο, ενώ μικρότερο τέλος θα ισχύει και για τα υπόλοιπα νησιά και λιμάνια της χώρας.
► Έκτακτη εξέλιξη με όλα τα Iban στις τράπεζες: Τι έγινε
Το τέλος, που επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμάνι, διαμορφώνεται ως εξής:
Από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου:
- 20€ για αποβίβαση σε Μύκονο & Σαντορίνη
- 5€ για τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας
Από 1 Οκτωβρίου έως 31 Οκτωβρίου και 1 Απριλίου έως 31 Μαΐου:
- 12€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 3€ για τους υπόλοιπους λιμένες
Από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου:
- 4€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 1€ για τα υπόλοιπα λιμάνια
Το τέλος δεν υπόκειται σε ΦΠΑ και επιβάλλεται μόνο με την αποβίβαση του επιβάτη στο εκάστοτε λιμάνι.
Τα έσοδα δεν καταλήγουν στα ταμεία του κράτους, αλλά θα κατευθυνθούν σε έργα και βελτιώσεις υποδομών:
-
1/3 στους δήμους των λιμένων για τουριστικές υποδομές
-
1/3 στο Υπουργείο Ναυτιλίας
-
1/3 στο Υπουργείο Τουρισμού
Στόχος είναι, σύμφωνα με το Υπουργείο, η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και η αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης που προκαλούν οι χιλιάδες επισκέπτες σε μικρά νησιά.
Oι εταιρείες κρουαζιέρας αντιδρούν έντονα, υποστηρίζοντας ότι:
-
Οι κρατήσεις έχουν γίνει από πέρσι, χωρίς πρόβλεψη για το έξτρα κόστος
-
Το τέλος θα έπρεπε να ισχύσει από το 2026, όχι μέσα στην τουριστική περίοδο
-
Πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα όντως θα επιστρέφουν στα νησιά
Οι εταιρείες επικαλούνται επίσης παραδείγματα από το εξωτερικό, όπου τέτοια τέλη πληρώνονται εθελοντικά επί τόπου, και όχι υποχρεωτικά.