Εκτός e-food o ΑΒ Βασιλόπουλος: Διαβάστε τι συνέβη

E-food: Ανακατατάξεις στο delivery των Σούπερ μάρκετ. Γιατί επήλθε ρήξη μεταξύ E-food και ΑΒ Βασιλόπουλου. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Χωρίς ανταγωνιστή εξακολουθεί να βρίσκεται στην πλατφόρμα της E-food η Σκλαβενίτης, καθώς μετά την κατάργηση της λειτουργίας της delivery.gr από χθες, 1η Σεπτεμβρίου, έπαψε η συνεργασία που είχε η δεύτερη με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος.

Με άλλα λόγια, μπορεί μετά την εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη -μεταξύ αυτών και της delivery.gr από την Delivery Hero, όπου ανήκει η efood- να έγινε ενοποίηση των δύο πλατφορμών και να μεταφέρθηκαν κάποιες συνεργασίες στη δεύτερη, όμως αυτό δεν ίσχυσε στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Κάτι άλλωστε που αποτελούσε βασικό ερώτημα ήδη από πέρυσι όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero.

Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης ήταν πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που ξεκίνησε συνεργασία με πλατφόρμα για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, κίνηση, μάλιστα που έγινε εν μέσω του πρώτου lockdown του 2020.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει εδώ και λίγο καιρό συνεργασία με την InstaShop (σε ό,τι αφορά την παραγγελιοληψία), η οποία επίσης έχει εξαγορασθεί από την Delivery Hero, αλλά και με την Wolt, η οποία παρέχει υπηρεσίες διανομής.

Συνεργασία με τη Wolt και προσφάτως και με την InstaShop έχει και η MyMarket, ενώ στην BOX του ομίλου Cosmote εξακολουθούν να «συνυπάρχουν» οι αλυσίδες Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

E-food: Καταγγελίες – «βόμβα»

Αλλάζουν από σήμερα οι όροι εργασίας για τους freelancers διανομείς στην E-food, εν μέσω καλοκαιριού, και με τους ντελιβεράδες να έχουν ήδη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, η εταιρία ανακοίνωσε μείωση της αμοιβής τους ανά παραγγελία, μείωση της αμοιβής των καυσίμων και καθορισμό ωραρίου εργασίας, επιδιώκοντας να εργάζονται ως μισθωτοί χωρίς τα δικαιώματα του μισθωτού εργαζόμενου.

Επισημαίνουν δε πως το «συνεργατικό» μοντέλο (freelancers) δεν είναι τίποτα άλλο παρά εξαρτημένη εργασία που απαλλάσσει τους εργοδότες από εργασιακές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

Στις κινητοποιήσεις στις αρχές Αυγούστου ένας από τους ελεύθερους επαγγελματίες της E-food, ο Χρυσοβαλάντης Παπαδόπουλος, είχε μιλήσει στο «Πρώτο Θέμα» εξηγώντας αναλυτικά ποιες είναι οι αλλαγές που εφαρμόζονται:

«Η εταιρεία με το τελεσίγραφο που μας έστειλε σε μορφή μηνύματος, προσπαθεί να μας αλλάξει τις συνθήκες εργασίας και να δημιουργήσει συνθήκες εξαρτημένης εργασίας ενώ είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες. Ουσιαστικά μας βάζει” slots” και μας υποχρεώνει να δηλώσουμε τις ώρες που θα δουλεύουμε. Αν τελειώσουν οι διαθέσιμες ώρες, ουσιαστικά μένεις εκτός εργασίας. Επίσης, αν τελειώσουν οι ώρες που έχεις δηλώσει, το σύστημα θα σε κλείνει αυτόματα και θα πηγαίνει ο επόμενος. Δεν είναι δυνατόν να λέγεσαι ελεύθερος επαγγελματίας και να σου καθορίζει η εταιρεία το πότε θα ανοίγεις για να δουλεύεις και πότε θα κλείνεις».

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο οι διανομείς είχαν κερδίσει τις διεκδικήσεις τους, μετά από τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση που είχαν πραγματοποιήσει και με τη στήριξη του κόσμου, η εταιρία αναγκάστηκε τελικά να υποχωρήσει.

Προχώρησε τότε στην πρόσληψη των 2.016 εργαζομένων της μετατρέποντας τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους.

Το θέμα απασχολεί και τη γερμανική Deutsche Welle. Σε πρόσφατο δημοσίευμά της, αναφέρεται στις νεοφυείς επιχειρήσεις -Gorillas, Flink- που εν μέσω πανδημίας έστησαν ένα μεγάλο δίκτυο στις γερμανικές μεγαλουπόλεις, προσέλαβαν εκατοντάδες διανομείς και μέσω της εφαρμογής έστελναν προϊόντα στα σπίτια.

Η ζήτηση αυξήθηκε κατακόρυφα με την κρίση του κορονοϊού και τα κέρδη των επενδυτών εκτοξεύτηκαν. Όμως, η διετία πέρασε και η άρση των μέτρων ήρθε.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός φέρνουν και τις υπηρεσίες διανομής προϊόντων αντιμέτωπες με προβλήματα.

Η βερολινέζικη startup Gorillas, για παράδειγμα, ανακοίνωσε μόλις πριν από λίγους μήνες ότι κάνει περικοπές σε εκατοντάδες διοικητικές θέσεις εργασίας.

E-food: Συναγερμός λόγω Wolt

Μπορεί το efood να διατυμπανίζει το πόσο… μπροστά είναι αλλά ο ανταγωνισμός δεν αστειεύεται, με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της Wolt!

Στην επέκταση της υπηρεσίας delivery σε 24ώρη βάση προχώρησε εδώ και λίγες ημέρες η εταιρεία παροχής υπηρεσιών διανομής Wolt.

Σύμφωνα με το powergame.gr, η επέκταση του ωραρίου αφορά στο σύνολο των πόλεων που έχει παρουσία η επιχείρηση και ήδη τις μεταμεσονύκτιες ώρες συνεργάζονται περίπου 200 καταστήματα.

Πρόκειται για έναν αριθμό που αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα κυρίως λόγω της καλοκαιρινής περιόδου.

Πέρα από τον χώρο του γρήγορου φαγητού, χρήση του delivery της Wolt κάνουν μεταξύ των άλλων μπαρ, μίνι μάρκετ και περίπτερα.

Σε ό,τι αφορά στη δραστηριότητα που έχει αναπτύξει στον χώρο των σούπερ μάρκετ, τα Wolt Market δεν είναι στις προθέσεις της διοίκησης η επέκταση του ωραρίου σε 24ώρο.

Σήμερα λειτουργούν από τις 8 το πρωί έως τις 12 το βράδυ αλλά δεν αποκλείεται να υπάρξουν μικρά «ανοίγματα» αν εντοπιστεί από την κίνηση των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ότι υπάρχει ανάγκη για αγορά προϊόντων από τους καταναλωτές τις πρώτες πρωινές ώρες ή πιο αργά το βράδυ.

Προτεραιότητα σε ότι αφορά τα Wolt Market είναι η κάλυψη της αγοράς της Αθήνας ώστε οι παραδόσεις να γίνονται σταθερά σε λιγότερο από μισή ώρα και στην συνέχεια η περαιτέρω επέκταση σε άλλες μεγάλες πόλεις που έχει παρουσία η Wolt (σ.σ. έχει ήδη παρουσία με dark store σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα).

Σύμφωνα με στοιχεία της Wisdrop.com η wolt στην Ελλάδα κατέχει την θέση της ταχύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στον τομέα της διανομής.

Μία αθόρυβη επέκταση στην οποία προχώρησε πρόσφατα η Wolt είναι αυτή του self delivery, δηλαδή η συνεργασία με καταστήματα και εστιατόρια που διαθέτουν δικό τους στόλο διανομής.

Έτσι, πηγαίνοντας ανάποδα από τον τρόπο με τον οποίο επεκτάθηκε η efood στην ελληνική αγορά η Wolt πλέον προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες τόσο στους καταστηματάρχες όσο και στους καταναλωτές.

Έτσι αναμένεται το επόμενο διάστημα να αυξηθούν οι επιλογές που θα έχουν οι καταναλωτές κυρίως στον τομέα του φαγητού, ενώ για τη φινλανδική εταιρεία σημαίνει σημαντική αύξηση των εσόδων καθώς είναι μεγαλύτερος ο αριθμός των εστιατορίων που δουλεύουν με δικό τους στόλο.

Υπενθυμίζεται ότι από πέρυσι η εταιρεία προσφέρει στους καταναλωτές την δυνατότητα πληρωμής με μετρητά πέρα από πιστωτική – χρεωστική κάρτα που ήταν η μόνη επιλογή στα πρώτα χρόνια.