Εκτιμήσεις βάσεων 2020: «Βόμβα» από τον Στράτο Στρατηγάκη (ΠΙΝΑΚΕΣ)
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, με τους μαθητές να στοχεύουν σε μια εκ των 77.970 θέσεων στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2020.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το διάστημα προ των εξετάσεων είναι ιδιαίτερα σημαντικό και οι υποψήφιοι πρέπει να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου, διατροφής και -περιορισμένων- επαναλήψεων, προκειμένου να διαχειριστούν το άγχος της περιόδου.
Πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες των Πανελλαδικών 2020, όπως ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, οι υποψήφιοι θα πρέπει να «χτίσουν» μια αποδοτική στρατηγική για το πώς θα χειριστούν τα δύσκολα θέματα κάθε μαθήματος, γνωρίζοντας ότι μόνο όταν ανακοινωθούν οι Βάσεις 2020 θα είναι σε θέση να «ζυγίσουν» με ακρίβεια το πόσο καλά έγραψαν.
Ο αναλυτής και καθηγητής, Στράτος Στρατηγάκης, μιλώντας στο iefimerida.gr, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της φετινής διαδικασίας για τις Βάσεις 2020 αλλά και το πόσοι θα είναι οι εισακτέοι:
«Τα παιδιά που εξετάζονται φέτος στις Πανελλαδικές 2020 ξεκίνησαν από νωρίς με προβλήματα. Αρχικά τους έταξαν ότι θα καταργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 αποκοιμίζοντάς τα ότι θα περάσουν χωρίς διάβασμα στο Πανεπιστήμιο.
Μετά όταν κατέρρευσε αυτός ο μύθος τους έταξαν ότι τουλάχιστον στις σχολές χαμηλής ζήτησης θα μπαίνουν χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επιστρέψαμε, λοιπόν, στις Πανελλήνιες 2020 με 4 Ομάδες Προσανατολισμού, 4 μαθήματα και 4 Επιστημονικά Πεδία. Επιστρέψαμε δηλαδή στο 1983 και στις Δέσμες, σύστημα που μπορεί να ήταν καλό εκείνη την εποχή, αλλά είναι εκτός τόπου και χρόνου το 2020.
Όλα αυτά συνέβησαν μέσα σε δύο μόλις χρόνια» τόνισε αρχικά ο Σπύρος Στρατηγάκης.
Για το κατά πόσο επηρεάστηκαν οι μαθητές από την καραντίνα και τον κορονοϊό: «Οι συνέπειες του εγκλωβισμού των παιδιών στο σπίτι είναι πολλές. Γι’ αυτό το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να μην φέρει ακόμη μια αλλαγή σ’ αυτά τα παιδιά που τόσο έχουν ταλαιπωρηθεί και άφησε τον αριθμό των εισακτέων ίδιο με πέρυσι.
Ο Στράτος Στρατηγάκης, μάλιστα, έφτιαξε και πίνακες αποτυπώνονντας τα ποσοστά επιτυχίας ανά κατηγορία υποψηφίων. «Στο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο το ποσοστό επιτυχίας ήταν 86,07% και έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 10.733 υποψήφιοι.
Κάτι ανάλογο περιμένουμε να συμβεί και φέτος. Βέβαια από χρονιά σε χρονιά υπάρχει μία αυξομείωση στον αριθμό των υποψηφίων» σημειώνει.
«Ο αριθμός των επιτυχόντων θα είναι, όμως, σταθερός. Στον πίνακα 2 βλέπουμε τις επιδόσεις των υποψηφίων ανά Επιστημονικό Πεδίο και τον ελάχιστο αριθμό μορίων που απαιτήθηκε για την εισαγωγή του υποψήφιου σε σχολή που δεν απαιτούσε εξέταση σε ειδικό μάθημα ή προκαταρκτικές εξετάσεις» εξηγεί ο Στράτος Στρατηγάκης.
Σύμφωνα με τον έμπειρο εκπαιδευτικό αναλυτή, «στο 1ο πεδίο ο αριθμός των υποψηφίων που συγκέντρωσαν λιγότερα από 7.000 μόρια ήταν 4.159. Αυτοί οι υποψήφιοι δεν εισήχθησαν πουθενά καθώς η χαμηλότερη βάση ήταν 8468 μόρια. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να εισήχθησαν σε σχολές που απαιτούσαν εξέταση σε ειδικό μάθημα, αλλά στη μεγάλη τους πλειοψηφία έμειναν εκτός.»
Την ίδια στιγμή, όπως λέει ο Στράτος Στρατηγάκης, «στο 2ο πεδίο η ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν 4.864 μόρια και 4.913 υποψήφιοι συγκέντρωσαν λιγότερα από 7.000 μόρια. Λογικά, τουλάχιστον οι 3.500 από αυτούς πέτυχαν σε κάποια σχολή, αφήνοντας εκτός περίπου 1.400 υποψηφίους.»
Στο 3ο πεδίο, συνεχίζει, «η ελάχιστη βάση ήταν 6.241 μόρια αφήνοντας εκτός περίπου 2.000 υποψηφίους και στο 4ο πεδίο έμειναν εκτός περίπου 4.000 υποψήφιοι. Συνεπώς οι υποψήφιοι που δεν πέτυχαν σε καμία σχολή ήταν περισσότεροι στο 1ο και στο 4ο πεδίο. Η γενική εικόνα είναι, βέβαια, ότι σχεδόν όλοι κάπου πέρασαν. Αν μπορούν οι υποψήφιοι που εισήχθησαν με τόσα λίγα μόρια να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους είναι μία άλλη συζήτηση. Η ανεργία πάντως δεν θα αυξηθεί εξαιτίας τους, αφού για τα επόμενα περίπου 4 χρόνια θα είναι φοιτητές.»
Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει το ποσοστό των θέσεων των ΑΕΙ που θα δοθεί στους υποψηφίους που διαγωνίζονται με το παλαιό σύστημα. «Το ποσοστό είναι το 9,51% των θέσεων, που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα είναι το 9,51% του συνολικού αριθμού των υποψηφίων του Γενικού Λυκείου, που ανέρχονται σε 82.159 συνολικά» αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης και προσθέτει:
«Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων από Γενικό Λύκειο είναι 64.119. Ο αριθμός αυτός προκύπτει αφού αφαιρεθούν οι θέσεις που αντιστοιχούν στους υποψηφίους της κατηγορίας του 10% και στους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, που εισάγονται σε ποσοστό 5% των θέσεων στις Πολυτεχνικές και Ιατρικές Σχολές, σε ποσοστό 10% στα υπόλοιπα ΑΕΙ και σε ποσοστό 20% στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Για την ακρίβεια του υπολογισμού χρησιμοποιήθηκε η περσινή αναλυτική κατανομή των εισακτέων, που λογικά θα μείνει αμετάβλητη φέτος, αφού δεν άλλαξε ο αριθμός των εισακτέων.»
Σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη, «βλέπουμε ότι το ποσοστό επιτυχίας και για τους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα και για τους υποψηφίους με το νέο σύστημα είναι το ίδιο. Αυτό είναι το νόημα να μετρήσει το Υπουργείο Παιδείας τον αριθμό υποψηφίων κάθε κατηγορίας και μετά να καθορίσει το ποσοστό. Στην περίπτωση των υποψηφίων του παλαιού συστήματος, που είναι σχετικά λίγοι, τα ποσοστά επιτυχίας ανά Επιστημονικό Πεδίο μπορεί να παρουσιάσουν μικροδιαφορές γιατί δεν γνωρίζουμε την ακριβή τους κατανομή στα Επιστημονικά Πεδία. Γενικά, πάντως ο τρόπος κατανομής των θέσεων είναι δίκαιος» επισημαίνει ο κ. Στράτος Στρατηγάκης.
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Αναλυτικά το πρόγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Οι Πανελλήνιες 2020ξεκινούν στις 15 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ενώ στις 16 Ιουνίου ξεκινούν οι εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ με το μάθημα των Νέων Ελληνικών.
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Το πρόγραμμα των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ με το νέο σύστημα
ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)
ΔΕΥΤΕΡΑ
15-6-2020
– ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ
17-6-2020
– ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19-6-2020
– ΒΙΟΛΟΓΙΑ
– ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ
22-6-2020
– φυσικη
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ
24-6-2020
– ιστορια
– πληροφορικη
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
26-6-2020
– χημεια
– οικονομια
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Το πρόγραμμα των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ με το παλαιό σύστημα
ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)
ΔΕΥΤΕΡΑ
15-6-2020
– ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ
17-6-2020
– ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19-6-2020
– ΒΙΟΛΟΓΙΑ
– βιολογια
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ
22-6-2020
– φυσικη
– ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ
24-6-2020
– ιστορια
– ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
26-6-2020
– χημεια
– ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες.
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Το πρόγραμμα των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ
ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΡΙΤΗ
16-6-2020
– ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΜΠΤΗ
18-6-2020
– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
ΣΑΒΒΑΤΟ
20-6-2020
– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
– ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II
– ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)
– ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΤΡΙΤΗ
23-6-2020
– ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
– ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
– ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
– ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΠΕΜΠΤΗ
25-6-2020
– ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2
– ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)
– ΥΓΙΕΙΝΗ
– ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)
ΣΑΒΒΑΤΟ
27-6-2020
– ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
– ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
– ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
– ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
ΔΕΥΤΕΡΑ
29-6-2020
– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
– ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
– ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
– ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ
ΤΡΙΤΗ
30-6-2020
– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
– ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
– ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Ο αριθμός εισακτέων ανά σχολή
Εκτιμήσεις βάσεων 2020: Αυτή είναι η ύλη των φετινών εξετάσεων
Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και με δεδομένη την γενική αναστολή λειτουργίας των σχολείων από την 11η Μαρτίου 2020, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά στον επανακαθορισμό της εξεταστέας ύλης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με αναλογική μείωση σε όλα τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα στην Γ’ τάξη του συνόλου των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας, σύμφωνα με την πρόοδο που είχε πραγματοποιηθεί στη διδασκαλία της ύλης, μέχρι την ημερομηνία που ανεστάλη καθολικά η λειτουργία των σχολείων.
Από την πρώτη στιγμή της εκδήλωσης του κορονοϊού, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, καθορίζοντας από κοινού τα επόμενα βήματα για την διαχείριση της κρίσης που έχει προκύψει με αφορμή την πανδημία του Covid-19 και τις συνέπειές της στη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών της χώρας.
Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.