ΟΑΚΑ: Κλείνει το ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο λόγω προβλήματος στατικότητας στο στέγαστρο Καλατράβα. Μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ αποκάλυψε τεράστιο πρόβλημα στη στατικότητα των δύο στεγάστρων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Την απόφαση να κλείσει το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, το μεγαλύτερο στάδιο της χώρας που φιλοξένησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 αλλά και το ποδηλατοδρόμιο έλαβε η κυβέρνηση έπειτα από μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ που αποκάλυψε τεράστιο πρόβλημα στη στατικότητα των δύο στεγάστρων «Καλατράβα».
Το εμβληματικό στέγαστρο στο ΟΑΚΑ, όπως και το στέγαστρο στο ποδηλατοδρόμιο, είναι και τα δύο έργα του διάσημου Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα, που κατασκευάστηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο αποτελεί μέρος του ευρύτερου Ολυμπιακού Συγκροτήματος του Αμαρουσίου. Κατασκευάστηκε το 1991 και μέχρι το 2003 λειτούργησε ως ανοιχτό Ποδηλατοδρόμιο.
Το 2004 ανακαινίστηκε από το διάσημο αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα και τοποθετήθηκε στέγαστρο. Είναι το μοναδικό Κλειστό Ποδηλατοδρόμιο της χώρας.
Ο χώρος του Ολυμπιακού Ποδηλατοδρομίου έχει κάλυψη 4.000 μ2, δόμηση 7.000 μ2, επιφάνεια/ εγκατάστασης 53.400 μ2 και ποσοστό επί συνολικής έκτασης από το ΟΑΚΑ 6,20 %.
Έχει χωρητικότητα 5000 θέσεων εκ των οποίων 3100 θεατών, 1500 δημοσιογράφων και 400 επισήμων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΑΚΑ:
«Στο πλαίσιο σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Αθλητισμού, του ΟΑΚΑ και του ΤΑΪΠΕΔ για το έργο «Ανακαίνιση Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών», παρελήφθη Μελέτη για την εκτεταμένη επιθεώρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα και των πολυκαρβονικών των Στεγάστρων των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.
Στη Μελέτη αναφέρεται ότι οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας.
Με βάση τα παραπάνω και με αίσθημα ευθύνης, αναστέλλεται από σήμερα κάθε αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα στο Κεντρικό Στάδιο και στο Ποδηλατοδρόμιο.
Θα ακολουθήσει τάχιστα και δεύτερη Μελέτη, προκειμένου να ερευνηθούν διεξοδικότερα και να επιβεβαιωθούν ή όχι τα στοιχεία της σημερινής Μελέτης.
Συμμεριζόμαστε την αναστάτωση στην αθλητική οικογένεια, όμως είναι κατανοητό ότι πρέπει να λειτουργήσουμε με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια αθλητών, αθλουμένων και φιλάθλων».
Τι συμβαίνει στο ΟΑΚΑ και δεν το έχει πάρει είδηση κανείς
Σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 18 Οκτωβρίου, τίθεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τη νέα επένδυση των 200 εκατ. ευρώ που αφορά στον νέο προορισμό ψυχαγωγίας και φιλοξενίας στο Μαρούσι.
Το συγκρότημα, με φορέα υλοποίησης και λειτουργίας τη North Star Entertainment Α.Ε. (μετά τη μετονομασία τής Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.) στην περιοχή Δηλαβέρη, θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο πολυτελείας, χώρους πολιτισμού, εκδηλώσεων και συνεδρίων, εστίασης και ψυχαγωγίας, καζίνο –η χρήση του οποίου μεταφέρεται από την Πάρνηθα– και μεγάλους υπόγειους χώρους στάθμευσης.
Η μελέτη αφορά «το ειδικό κτίριο πολυδύναμου ξενοδοχειακού συγκροτήματος μικτής χρήσης», το οποίο αποτελείται από ξενοδοχείο 5 αστέρων, 150 δωματίων και 320 κλινών, συνοδευόμενο από χώρους spa, το αμφιθέατρο και το καζίνο, καθώς επίσης «τα έργα βελτιωτικών παρεμβάσεων στο περιβάλλον αρτηριακό και συλλεκτήριο οδικό δίκτυο».
Ειδικότερα, το συγκρότημα αναπτύσσεται σε τρεις ορόφους, ένα ισόγειο επίπεδο και τρία υπόγεια επίπεδα βοηθητικών χώρων, χώρων στάθμευσης 836 συνολικών θέσεων αυτοκινήτων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, με διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, με την πραγματοποιούμενη φύτευση στην περιοχή του έργου, συμπεριλαμβανομένων των φυτεύσεων στους ορόφους και στο δώμα, να ανέρχεται σε 17.232 τετραγωνικά μέτρα, προσαυξημένη κατά 72% της ελάχιστης επιφάνειας υποχρεωτικής φύτευσης.
Σύμφωνα με το διάγραμμα κάλυψης, η προβλεπόμενη δόμηση του συνόλου των κύριων και βοηθητικών χώρων ανά χρήση έχει ως ακολούθως:
- Ξενοδοχείο, κύριοι & βοηθητικοί χώροι: 9.755 τ.μ.
- Χώροι SPA: 1.557 τ.μ.
- Καζίνο: 8.355 τ.μ.
- Αμφιθέατρο: 3.636,86 τ.μ.
- Χώροι στάθμευσης: 31.446 τ.μ.
«Η προνομιακή θέση του οικοπέδου εγκατάστασης του έργου -παρακείμενη των Λεωφόρων Κηφισίας και Ολυμπιονίκου Σπύρου Λούη και γειτνιάζουσα με τον αναπτυξιακό πόλο του ΟΑΚΑ, σε συνδυασμό
α) με την πρωτοποριακή σχεδίαση και κατασκευή του, με στόχο τη δημιουργία ενός αειφόρου έργου πολλαπλών λειτουργιών,
β) τις πολλαπλές επιλογές ψυχαγωγίας που θα παρέχει στον επισκέπτη,
γ) την μικρή απόσταση από την Αττική Οδό,
δ) την υφιστάμενη καλή και μελλοντικά άρτια συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση (μελλοντικός σταθμός γραμμής 4 του Μετρό και λεωφορειακές γραμμές κορμού), δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την πλήρως βιώσιμη και σύγχρονη λειτουργία του έργου», όπως επισημαίνεται στην ΜΠΕ.
Η λειτουργία του έργου συνεπάγεται τη διατήρηση και για χρονικό διάστημα πέντε τουλάχιστον ετών από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση, των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, και τη δημιουργία επιπλέον 300 θέσεων εργασίας, με αναλογία θέσεων προς ετήσιες μονάδες εργασίας (ΕΜΕ) ένα προς ένα (1/1).
Ειδικότερα, οι άμεσες θέσεις εργασίας είναι περίπου 1.000 για τις χρήσεις καζίνου και ξενοδοχείου και μπορούν να φτάσουν τις 1.200 για ολόκληρο το συγκρότημα, δεδομένης της ύπαρξης μισθωμένων χώρων για φαγητό και ποτό, καθώς και πολυχώρου συνεδρίων / δεξιώσεων.
ΟΑΚΑ: Βελτιωτικές παρεμβάσεις
Επιπλέον, για την καλύτερη κυκλοφοριακή αναδιοργάνωση και πάντα σε συμφωνία με τις κατευθύνσεις των άρθρων του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος 36/2023, θα πραγματοποιηθούν από τον φορέα του έργου ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στην ευρύτερη περιοχή της επένδυσης, με βάση τις διαπιστώσεις ως προς τα υφιστάμενα προβλήματα που αφορούν στην κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση, με δημόσια ή ιδιωτικά μέσα του αρτηριακού και του συλλεκτήριου οδικού δικτύου της άμεσης περιοχής επιρροής, καθώς και στην κυκλοφορία των πεζών και ποδηλατών, με επικέντρωση στα προβλήματα που αφορούν την περιοχή Δηλαβέρη και γενικότερα την Π.Ε.5 του δήμου Αμαρουσίου.
Το Οικοδομικό Τετράγωνο Γ140, εντός του οποίου αναπτύσσεται το ειδικό κτίριο του πολυδύναμου ξενοδοχειακού συγκροτήματος μικτής χρήσης, σε έκταση συνολικής επιφάνειας 25.086 τ.μ., έχει πρόσωπο προς τα ανατολικά στο δυτικό παράπλευρο της Λ. Κηφισίας, στα βόρεια εφάπτεται με τη Λ. Σπύρου Λούη ενώ στα δυτικά οριοθετείται από την οδό Απ. Παύλου και τον παραπλεύρως αυτής πεζόδρομο, που οδηγεί προς το ΟΑΚΑ, κατά μήκος της ζώνης διέλευσης του Αδριάνειου Υδραγωγείου της Πολεοδομικής Ενότητας (Π.Ε.) 5.
Οι βελτιωτικές παρεμβάσεις αφορούν στις εξής:
Α. Νέα ανεξάρτητη ανισόπεδη σύνδεση της δυτικής παράπλευρης οδού με τη Λεωφόρο Κηφισίας, νοτίως της Λ. Σπύρου Λούη.
Β. Αποκλεισμός της κίνησης εξόδου προς τον δυτικό παράπλευρο στο ύψος της πεζογέφυρας ΟΑΚΑ, για την αποφυγή της προβληματικής πλέξης με την κίνηση εισόδου από τη Λ. Σπ. Λούη προς τη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
Γ. Βελτιωτικές παρεμβάσεις στην υφιστάμενη πεζογέφυρα των Ολυμπιακών Αγώνων πάνω από τη Λ. Κηφισίας που διασυνδέει τον δήμο Χαλανδρίου με τις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ.
Δ. Διεύρυνση και λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής παράπλευρης οδού της Λ. Κηφισίας.
Ε. Διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης εισόδου από Π.Ε.5 προς τον συνδετήριο κλάδο μεταξύ της Λ. Σπ. Λούη και της Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
ΣΤ. Δημιουργία πρόσθετης ανεξάρτητης λωρίδας δεξιάς στροφής στη δυτική πρόσβαση του σηματοδοτούμενου κόμβου επί της Λ Σπ. Λούη με τον συνδετήριο κλάδο εισόδου στη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
Ζ. Λειτουργική βελτίωση και σηματοδότηση του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου εισόδου προς την περιοχή του Έργου και προς Π.Ε.5 από Λ. Σπ. Λούη.
Η. Διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης ανισόπεδης σύνδεσης εξόδου της Π.Ε.5 προς τις δυο κατευθύνσεις της Λ. Σπ. Λούη με κατεύθυνση προς Χαλάνδρι και προς Λ. Κηφισίας βορρά / Αττική Οδό.
Θ. Διασφάλιση του αναγκαίου δημόσιου χώρου για διαμόρφωση άνετων συνθηκών εισόδου / εξόδου προς /από τον μελλοντικό σταθμό μετρό (γραμμή 4 – σταθμός ΟΑΚΑ).
Ι. Νέο ανεξάρτητο περιμετρικό οδικό κύκλωμα της περιοχής του έργου.
ΙΑ. Διαμόρφωση μονοδρομημένης νότιας σύνδεσης από την Π.Ε.5 και την οδό Απ. Παύλου προς τη δυτική πλευρά του περιμετρικού κυκλώματος της περιοχής του έργου.
ΙΒ. Διαμόρφωση νέου συνδετήριου άξονα αμφίδρομης εγκάρσιας διασύνδεσης των μονοδρομημένων σκελών στα δυτικά και τα βόρεια του περιμετρικού κυκλώματος της περιοχής του Έργου, ο οποίος περιγράφει την νέα εγκατάσταση.
ΙΓ. Αναβάθμιση πεζόδρομου σύνδεσης σταθμού μετρό με ΟΑΚΑ και με Π.Ε.5.
Το νέο συγκρότημα μικτής χρήσης ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και έξυπνες, «πράσινες» λύσεις για τον περιορισμό της κατανάλωσης πόρων και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, με βιοκλιματικό σχεδιασμό όσον αφορά την κατάλληλη χωροθέτηση, διάταξη και προσανατολισμό για τη μέγιστη αξιοποίηση των τοπικών κλιματικών συνθηκών, τη χρήση ενεργειακά φιλικών υλικών και τα χαρακτηριστικά του εξωτερικού κελύφους, τη δημιουργία λειτουργικών φυτεμένων δωμάτων – «πράσινης στέγης» κ.ο.κ..