Η φετινή Black Friday πέφτει στις 28 Νοεμβρίου 2025, σηματοδοτώντας επίσημα την έναρξη της εορταστικής περιόδου και τη μεγαλύτερη καταναλωτική «γιορτή» του χρόνου. Λίγες ημέρες αργότερα, την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 5157/2024, που επιτρέπει την προαιρετική λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων την Κυριακή μετά τη Black Friday.

Νέο επίδομα για βάφτιση: Πώς κάνεις αίτηση

Όπως υπενθυμίζει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), η Black Friday δεν αποτελεί περίοδο τακτικών εκπτώσεων, αλλά προωθητική ενέργεια που αφορά όλες τις επιχειρήσεις – μικρές, μεσαίες και μεγάλες.

Η συμμετοχή είναι προαιρετική, ωστόσο όσα καταστήματα συμμετέχουν οφείλουν:

  • Να αναγράφουν ξεκάθαρα την παλιά και τη νέα τιμή στα προϊόντα.

  • Εφόσον υπάρχει ποσοστό έκπτωσης, αυτό να εμφανίζεται ευκρινώς μέσα στο κατάστημα, στα σημεία πώλησης και στις βιτρίνες.

Επιπλέον, όσοι εργαζόμενοι απασχοληθούν την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, δικαιούνται μία επιπλέον ημέρα ανάπαυσης μέσα στην εβδομάδα.

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τη Black Friday 2025

  • Ημερομηνία: Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025

  • Ανοιχτά μαγαζιά: Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025

  • Προσφορές: Σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα

  • Υποχρεώσεις: Σαφής αναγραφή τιμών και ποσοστών έκπτωσης

  • Eργαζόμενοι: Υποχρεωτική ρεπό ημέρα την επόμενη εβδομάδα

Black Friday 2025 για 45 μέρες: Ποια μαγαζιά έχουν τόσες μέρες έκπτωση

Η φετινή Black Friday πέφτει στις 28 Νοεμβρίου 2025, όμως, όπως φαίνεται, οι «προσφορές» έχουν ήδη ξεκινήσει εδώ και εβδομάδες.

Η κρυφή «Black Friday» για ταξίδια με τσάμπα αεροπορικά εισιτήρια

Ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Θάνος Τσαγγάρης, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα για το πώς η περίφημη «μαύρη Παρασκευή» έχει μετατραπεί πλέον σε μια μαύρη εποχή για το ελληνικό εμπόριο και κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Με μια σκληρή, αλλά ρεαλιστική τοποθέτηση, ο κ. Τσαγγάρης περιγράφει τη νέα πραγματικότητα της αγοράς, όπου η Black Friday έχει χάσει κάθε νόημα και όριο:

Η «Black Friday», μια αμερικανική εμπορική συνήθεια που υιοθετήθηκε και στην Ελλάδα, έχει πλέον μετατραπεί σε ένα φαινόμενο χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
Από μια ημέρα προσφορών έχει εξελιχθεί σε έναν παρατεταμένο, ανεξέλεγκτο εμπορικό κανιβαλισμό, που ξεκινά από τα μέσα Οκτωβρίου και φτάνει μέχρι τον Δεκέμβριο.

Ένα διαρκές και άναρχο περιβάλλον προσφορών με την ανοχή της πολιτείας.

Δε μιλάμε πια για “Black Friday” — μιλάμε για Black Season.

Τα θύματα: Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Και ποιοι είναι τα θύματα αυτής της «γιορτής»;
Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής.

Από τη στιγμή που με τον Νόμο 4965/2022 η πολιτεία απελευθέρωσε πλήρως το καθεστώς των προσφορών (όποιος θέλει κάνει ό,τι θέλει, όποτε το θέλει), χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους, άνοιξε ο δρόμος για την ασυδοσία των ισχυρών.

Οι μεγάλες αλυσίδες και οι πολυεθνικές, με τεράστια διαφημιστικά κονδύλια και προνομιακή πρόσβαση σε προμηθευτές και πλατφόρμες, κατακλύζουν την αγορά με «προσφορές» πριν καν φτάσει ο Νοέμβριος.

Οι μικρομεσαίοι, χωρίς ανάσα, υποχρεώνονται να ακολουθήσουν — αλλιώς εξαφανίζονται.

Η πολιτεία «θεατής» στην αγορά

Η κυβέρνηση δε μπορεί να ισχυριστεί ότι δε γνώριζε. Αν ήθελε να προστατεύσει τις μικρές επιχειρήσεις και γενικότερα την αγορά, θα μπορούσε να το κάνει με απλούς και αποτελεσματικούς τρόπους:

Περιορίζοντας τις περιόδους προσφορών σε μία ανά σεζόν (έως δέκα ημέρες) και μία στο τέλος της σεζόν (έως δέκα ημέρες).

Εφαρμόζοντας συστηματικούς ελέγχους στο διαδίκτυο και στις πλατφόρμες, ελληνικές και ξένες.

Θέτοντας σαφή όρια στο χρόνο και στο περιεχόμενο των εκπτώσεων, ώστε να υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός και όχι αθέμιτη εξόντωση.

Αντί αυτών, το κράτος επέλεξε να μείνει αμέτοχο – θεατής.
Και έτσι, το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό – με την υπογραφή της πολιτείας.

Αυτή η κατάσταση δεν είναι απλώς αδιαφορία.
Είναι προμελετημένη εκτέλεση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Και όταν αυτές κλείσουν, δε θα χαθούν μόνο καταστήματα — θα χαθούν θέσεις εργασίας, εισοδήματα, φορολογικά έσοδα και κοινωνική συνοχή.

Η πολιτεία πάντα νομοθετεί υπέρ των μεγάλων παιχτών:
45 Κυριακές ανοιχτά καταστήματα, «τουριστικές ζώνες», Σπάτα.

Δε μπορεί να συνεχιστεί το φαινόμενο της «Black Friday των 45 ημερών».
Δε μπορεί να βαφτίζουμε «προσφορά» κάθε αθέμιτη πρακτική, κάθε εμπορικό πυροτέχνημα, κάθε αλυσίδα που ξεκινά εκπτώσεις από την 1η Οκτωβρίου, πριν καν ξεπακεταριστούν τα εμπορεύματα.

«Καλώ τους προμηθευτές να σταματήσουν να υπονομεύουν τους ίδιους τους συνεργάτες τους.

Καλώ την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.

Για τις ασιατικές πλατφόρμες να ακολουθήσει το δρόμο της Γαλλίας — υψηλό τέλος και ελέγχους καταλληλότητας προϊόντων.

Και καλώ τους συναδέλφους εμπόρους να συνειδητοποιήσουν ότι όταν κανιβαλίζουμε ο ένας τον άλλον, όλοι στο τέλος χάνουμε.»

Κλείνει η Shein; Η απόφαση σοκ – Τι ισχύει στην Ελλάδα

Υπό ασφυκτική πίεση βρίσκεται η Shein στη Γαλλία, μετά από τρία βαριά πρόστιμα συνολικού ύψους 191 εκατομμυρίων ευρώ για παραβίαση κανονισμών περί cookies, ψευδή διαφήμιση, παραπλανητικές πληροφορίες και απόκρυψη στοιχείων για τη χρήση πλαστικών μικροϊνών.

«Μπαμ» με το πρώτο κατάστημα Shein στην Αθήνα – Φωτογραφία

Η εταιρεία φαίνεται πλέον «υπό διωγμό», καθώς η γαλλική κυβέρνηση ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία της στη χώρα, έπειτα από ένα νέο σκάνδαλο που ξέσπασε με την έναρξη έρευνας για πώληση κούκλων σεξ που μοιάζουν με παιδιά στην πλατφόρμα της.

Χαμός στη Γαλλία με τη Shein

Από την ανακοίνωση της άφιξής της, στις αρχές Οκτωβρίου, πολιτικοί, επιχειρηματίες και ενώσεις αντέδρασαν έντονα στο άνοιγμα του πρώτου φυσικού καταστήματος της Shein στο πολυκατάστημα BHV Marais στο Παρίσι.

Η πρώην υφυπουργός Εμπορίου Véronique Louwagie κινητοποιήθηκε προσωπικά για να αποτρέψει την επέκταση, υποστηρίζοντας ότι η Shein «καταστρέφει θέσεις εργασίας και τοπικά καταστήματα», πλήττοντας τη ραχοκοκαλιά της γαλλικής οικονομίας.

Η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo αλλά και εκπρόσωποι της γαλλικής βιομηχανίας ένδυσης καταδίκασαν την παρουσία της, χαρακτηρίζοντας το επιχειρηματικό της μοντέλο «αθέμιτο και καταστροφικό».

Από το πρωί της 5ης Νοεμβρίου, δεκάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν έξω από το πολυκατάστημα BHV με πλακάτ που έγραφαν «Ντροπή στη Shein», ενώ λίγα μέτρα πιο πέρα καταναλωτές συνωστίζονταν στην είσοδο, περιμένοντας ώρες για να μπουν στο νέο κατάστημα.

Το κατάστημα των 1.000 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο δημιούργησε 50 νέες θέσεις εργασίας, φυλασσόταν από ισχυρή αστυνομική παρουσία.

Η απάντηση της Shein

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το μοντέλο “παραγωγής κατά παραγγελία” είναι πιο βιώσιμο, καθώς παράγει μόνο ό,τι πουλάει, μειώνοντας τη σπατάλη. Παράλληλα, υπόσχεται ότι τα φυσικά καταστήματα θα δημιουργήσουν 200 θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουν την τοπική οικονομία.

Για να αντιμετωπίσει την πολιτική πίεση, η Shein προσέλαβε Γάλλους συμβούλους υψηλού προφίλ, όπως τον πρώην υπουργό Εσωτερικών Christophe Castaner, ενώ ο εκτελεστικός πρόεδρος Donald Tang περιοδεύει στη Γαλλία προσπαθώντας να κατευνάσει τις αντιδράσεις.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η γαλλική κυβέρνηση δήλωσε:

«Κατόπιν οδηγιών του πρωθυπουργού, η κυβέρνηση προχωρά στην αναστολή της Shein για το διάστημα που απαιτείται, ώστε η πλατφόρμα να αποδείξει ότι συμμορφώνεται πλήρως με τους νόμους και τους κανονισμούς μας».

Μέσα σε 48 ώρες, αναμένεται έκθεση προόδου από τους υπουργούς που επιβλέπουν την υπόθεση.

Με τα πρόστιμα, τις έρευνες και την προσωρινή αναστολή λειτουργίας, ένα ερώτημα πλανάται στη Γαλλία και σε ολόκληρη την Ευρώπη:

Κλείνει τελικά η Shein;

 θα καταφέρει η κινεζική «βασίλισσα της γρήγορης μόδας» να επιβιώσει μέσα στη θύελλα;

Πάντως στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις παραγγελίες από το site.