Ετοιμάζεται τεράστιο χαράτσι που φτάνει ακόμα και τα 7.000 ευρώ στα αυτοκίνητα
Τον μεγάλο δασμό που φτάνει το +40% βάζει η Τουρκία σε όλα τα οχήματα που έρχονται εισαγόμενα από την Κίνα.
Ο λόγος για αυτό το τρελό χαράτσι, είναι η προσπάθεια να περιορίσει τις κινέζικες εισαγωγές και να μειώσει το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. Το επιπλέον ποσό που θα επιβαρύνει τα κινέζικα μοντέλα θα είναι τουλάχιστον 7.000 δολάρια, σύμφωνα με προεδρική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα. Η απόφαση θα ισχύει μετά από 30 ημέρες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει την επόμενη εβδομάδα εάν θα επιβάλει προσωρινούς πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινέζικα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Τουρκία είχε αυξήσει τους τελωνειακούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα το 2023 για να υποστηρίξει το πρώτο εγχώριας παραγωγής EV της χώρας, από τη μάρκα Togg.
Η τουρκική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Togg επεκτείνει τη γκάμα της και προγραμματίζει το λανσάρισμα της στη Γερμανία στα τέλη του 2024.
Ωστόσο, η Τουρκία πραγματοποιεί “προχωρημένες” συνομιλίες με τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για την κατασκευή εργοστασίων στη Τουρκία που θα παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την γκάμα των δύο κινέζικων μαρκών.
«Βόμβα: Υποχρεωτική η κάμερα σε όλα τα αυτοκίνητα – Τι πρέπει να ξέρετε
Αυτοκίνητο: Έπειτα από αρκετές αναβολές οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι πλέον υποχρεωμένες από τον Ιούλιο 2024 να προσφέρουν στα νέα τους μοντέλα το πακέτο ασφαλείας ADAS.
Πρόκειται για μία σειρά συστημάτων υποβοήθησης που συντελούν στην ημιαυτόνομη οδήγηση. Το πιο σημαντικό ότι τα συστήματα αυτά των ατυχημάτων στους δρόμους, εξαιτίας του ανθρώπινου λάθους. Το νέο χωροδικτύωμα των συστημάτων υποβοήθησης ADAS είναι ήδη υποχρεωτικό για τα μοντέλα που παίρνουν έγκριση τύπου από τον Ιούλιο του 2022, ενώ από το Ιούλιο θα είναι υποχρεωτικό για όλα.
Το συγκεκριμένο πακέτο ασφαλείας έχει μερίδιο ευθύνης σε ένα σημαντικό ποσοστό για την αύξηση των τιμών των νέων μοντέλων τα τελευταία χρόνια σε συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων μετά τις υποχρεωτικές υβριδικές ή αμιγώς εκδόσεις.
Ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα που υπάρχουν πλέον στα περισσότερα μοντέλα, τόσο στα μεγάλα αλλά και στα μικρότερα, είναι το Attention Assist που παρακολουθεί ον οδηγό σε περίπτωση κόπωσης ή υπνηλίας και το Alcolock που δεν ενεργοποιεί τον κινητήρα εάν είναι μεθυσμένος ο οδηγός,
Ειδικότερα για το σύστημα εντοπισμού της κόπωσης του οδηγού ή της υπνηλίας, η νέα τεχνολογία θα φέρει μία κάμερα που θα σκανάρει συνεχώς το πρόσωπο του οδηγού, Μάλιστα, θα συνεργάζεται με προηγμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης ώστε να επεξεργάζεται τα δεδομένα.
Εφόσον ο οδηγός διαπιστωθεί ότι είναι κουρασμένος, κλείνει τα μάτια του ή και δυσκολεύεται να διατηρήσει ομαλή τη πορεία του αυτοκινήτου του, τότε θα εκπέμπει υποχρεωτικά προειδοποιητικά σήματα έως ότου αντιληφθεί όσο το δυνατόν καλύτερα τον κίνδυνο.
Αυτοκίνητο: Πρόστιμο 200 ευρώ σε εκατομμύρια οδηγούς – Ποιοι θα πληρώσουν
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.
Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:
«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.
Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.
Απίστευτο: Δείτε ποια αυτοκίνητα απαγορεύεται να παρκάρουν σε πάρκινγκ πλέον – Ο λόγος
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.
Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.
Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.
Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.
Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.
Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.
Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.
Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.