Η κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει όσα δεν σώζονται, επιβάλλοντας ένα νέο φόρο που αγγίζει το 10% και θα αφορά τις εταιρείες.
Ευτυχώς, αυτή τη φορά το χαράτσι δεν αφορά την Ελλάδα, αλλά την Τουρκία, με τον Ερντογάν να προσπαθεί να τονώσει την οικονομία της χώρας του. Ο ελάχιστος εταιρικός φόρος 10% θα μπει για τις εταιρείες από το 2025, προκειμένου να συμβάλει στη μείωση του δημοσιονομικού της ελλείμματος.
Ο ελάχιστος εγχώριος φορολογικός συντελεστής για τα εταιρικά κέρδη δεν θα είναι κάτω από το 10% πριν από τις κρατήσεις και τις απαλλαγές, σύμφωνα με διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα του Υπουργείου Οικονομικών και Οικονομικών το Σάββατο.
Οι αλλαγές στον εταιρικό φορολογικό κώδικα είναι ένα βήμα προς τη δημοσιονομική εξυγίανση και αποτελούν μέρος μιας αλλαγής πολιτικής που εποπτεύεται από τον Υπουργό Οικονομικών και Οικονομικών Μεχμέτ Σίμσεκ από τότε που ανέλαβε τα οικονομικά της χώρας, μετά τις περσινές εκλογές.
Οι επενδυτές βλέπουν τα δημοσιονομικά μέτρα ως κλειδί για τη στήριξη της νομισματικής πολιτικής στον αγώνα της χώρας για τον έλεγχο και τον περιορισμό του πληθωρισμού που έφτασε σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Από τότε που ανέλαβε το τιμόνι, ο Σίμσεκ τόνισε ότι οι φορολογικοί νόμοι θα απλοποιηθούν και θα μειωθεί το εύρος των φορολογικών εκπτώσεων και απαλλαγών.
Η πρόβλεψη για το δημοσιονομικό έλλειμμα
Η κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για το δημοσιονομικό έλλειμμα για το επόμενο έτος στο 3,1% του ΑΕΠ από 3,4% προηγουμένως. Για φέτος αναμένει έλλειμμα 4,9%.
Ακολουθούν ορισμένα σημεία από τον νέο φορολογικό κώδικα:
-Ο φορολογικός συντελεστής για τα κέρδη από έργα που κατασκευάζονται με μοντέλα κατασκευής-λειτουργίας-μεταβίβασης και εταιρικών σχέσεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα θα είναι 30%.
-Η απαλλαγή από τον εταιρικό φόρο των αμοιβαίων κεφαλαίων θα εξαρτάται από τη διανομή τουλάχιστον του 50% των εσόδων τους από ακίνητα ως μερίσματα.
-Καταργήθηκε η φοροαπαλλαγή για τις πωλήσεις ακινήτων από εταιρείες.
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Δείτε τι αλλάζει – Πόσα θα πληρώσουμε
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Χωρίς διαφοροποιήσεις αναμένεται να εκδοθούν σε περίπου 1,5 μήνα τα τέλη κυκλοφορίας για το 2025, τα οποία θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου.
Αυτό που αλλάζει από φέτος είναι ότι δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση και τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2025 / ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΠΟΣΑ
οχήματα ταξινομημένα μετά την 01/11/2010
βάσει εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2)
οχήματα ταξινομημένα έως και 31/10/2010
βάσει κυλινδρισμού κινητήρα
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2025 / ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
πληρωμή 15/11 έως 31/12
καμία παράταση – τα νέα πρόστιμα
πληρωμή εντός Ιανουαρίου: +25% των τελών
πληρωμή εντός Φεβρουαρίου: +50% των τελών
πληρωμή από 1/3: +100% των τελώνΚΛΕΙΣΙΜΟ
Τέλη κυκλοφορίας: Πρόστιμο 200 ευρώ σε εκατομμύρια οδηγούς – Ποιοι θα πληρώσουν
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.
Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:
«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.
Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.
Απίστευτο: Δείτε ποια αυτοκίνητα απαγορεύεται να παρκάρουν σε πάρκινγκ πλέον – Ο λόγος
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.
Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.
Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.
Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.
Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.
Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.
Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.
Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.