Ο ΕΦΚΑ έκανε κίνηση ματ και εξοικονομεί εκατομμύρια ευρώ. Πού πήγε τα κιβώτια που περιέχουν στοιχεία χιλιάδων συνταξιούχων.
Μην ανησυχείτε. Όταν λέμε ότι ο ΕΦΚΑ άδειασε, δεν ενοούμε από χαρτιά, αλλά από χαρτούρα και κιβώτια που έπιαναν χώρο και κόστιζαν χρήμα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το euro2day ο ΕΦΚΑ ξεφορτώθηκε εκατοντάδες χιλιάδες κιβώτια, με κρίσιμες πληροφορίες για τους ασφαλισμένους, με αποτέλεσμα να εξοικονομίσει σχεδόν ,5 εκατ. ευρώ το χρόνο, μόνο από τα ενοίκια.
57 κτίρια του ΕΦΚΑ άδειασαν από έγχαρτο υλικό, στο πλαίσιο της προσπάθειας για ασφαλή αποθήκευση φυσικών αρχείων του Δημοσίου.
Ο αριθμός των κιβωτίων τεράστιος. Μιλάμε για 1,4 εκατομμύρια κιβώτια με πολύτιμα αρχεία όχι μόνο του ΕΦΚΑ, αλλά και άλλων φορέων του Δημοσίου, θα «μετακομίσουν» με ασφάλεια σε προστατευμένα μέρη, θα αποθηκευτούν και θα αρχειοθετηθούν επιστημονικά ώστε ούτε θα κινδυνεύουν από πλημμύρες ή φωτιές – φαινόμενα που έχουν συμβεί κατά κόρον, στο παρελθόν – ούτε θα καταστρέφονται ή θα χάνονται από μετακόμιση σε μετακόμιση
Το όλο εγχείρημα άλλωστε, εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο για την ασφαλή αποθήκευση φυσικών αρχείων (secure storage), καθώς θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη ανάγκη για το δημόσιο τομέα, δεδομένου του μεγάλου όγκου δεδομένων που διαχειρίζεται και του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζουν τα δεδομένα αυτά, στη λειτουργία του κράτους.
Οι βασικοί στόχοι υλοποίησης του έργου περιλαμβάνουν:
- Την προετοιμασία χώρων και η διάθεσή τους για την ασφαλή φύλαξη 1.440.000 κιβωτίων ευαίσθητου αρχειακού υλικού
- Την οργανωμένη καταγραφή, φύλαξη και διαχείριση του αρχειακού υλικού των δημόσιων φορέων.
- Την αποθήκευση του ευαίσθητου αρχειακού υλικού σε ειδικές συνθήκες που αποτρέπουν την καταστροφή του από φυσικές συνθήκες.
- Τη φύλαξη και προστασία του αρχειακού υλικού κατά παντός κινδύνου (κλοπής, φθοράς, φωτιάς, πλημμύρας κ.λπ.), σύμφωνα με τα υπάρχοντα πρότυπα και βέλτιστες πρακτικές.
- Τη δυνατότητα άμεσης αναζήτησης και ανάκλησης του αρχείου από κάθε δημόσιο φορέα μέσω ειδικής ηλεκτρονικής υπηρεσίας που θα διαθέσει ο Ανάδοχος. Η διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά, σε εφαρμογή όπου με ασφάλεια τα διαβαθμισμένα στελέχη κάθε Φορέα θα καταχωρούν το σχετικό αίτημα, και θα παρακολουθούν την εξέλιξή του.
- Την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών που αφορούν στο υπό φύλαξη αρχείου, όπως ενδεικτικά η στοχευμένη ψηφιοποίηση εγγράφων και η άντληση δεδομένων επ’ αυτών.
- Την εν γένει δημιουργία κουλτούρας εντός της δημόσιας διοίκησης, μέσω εκπαίδευσης των στελεχών της, ως προς την αξιολόγηση της χρήσης του αρχειακού υλικού και τον τρόπο διαχείρισής του.
Έσκασε νεα κρατική επιδότηση: Δεν έχει δοθεί ξανά ποτέ τόσο μεγάλη
Το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο φέρνει νέες οδηγίες στο προσκήνιο σχετικά με την επισκευή των υλικών αγαθών. Ανάμεσα στα μέτρα που σχεδιάζει για τα κράτη μέλη της, τα οποία θα υιοθετήσουν ένα προς ένα σε λίγο καιρό, είναι και οι επιδοτήσεις και τα κουπόνια για την ανακατασκευή των συσκευών που έχουν πρόβλημα.
Συγκεκριμένα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την Οδηγία για το «δικαίωμα των καταναλωτών στην επισκευή» και σταδιακά θα ξεκινήσει η διαδικασία ενσωμάτωσης της από τα κράτη μέλη.
Ο στόχος του νέου προγράμματος που θα τρέξει είναι να βοηθήσει το στόχο για βιώσιμη κατανάλωση, καθώς θα μειωθούν τα απόβλητα που παράγονται από την απόρριψη των αγαθών και θα περιοριστεί η ζήτηση πόρων, περιλαμβανομένης της ενέργειας, που προκαλείται από τη διαδικασία κατασκευής και πώλησης νέων προϊόντων που αντικαθιστούν ελαττωματικά αγαθά, καθώς και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ επισκευής και αγοράς νέου αγαθού, σημαντικό ρόλο παίζει το κόστος επισκευής, η ανθεκτικότητα, η διαθεσιμότητα και η εγγύτητα της υπηρεσίας επισκευής, καθώς και ο απαιτούμενος χρόνος για την επισκευή. Οπότε, σήμερα φαίνεται ευκολότερη η αντικατάσταση αντί της επισκευής των προϊόντων που καθίστανται ελαττωματικά, καθώς τα κίνητρα που παρέχονται στους καταναλωτές για επισκευή των προϊόντων τους μετά τη λήξη της νόμιμης εγγύησης είναι ανεπαρκή.
Η παραπάνω πρακτική αλλάζει με τη νέα Οδηγία να καθιστά την επισκευή ευκολότερη και οικονομικά αποδοτικότερη για τους καταναλωτές, τόσο εντός όσο και εκτός νόμιμης εγγύησης, σε αντίθεση με την αντικατάσταση των αγαθών ενώ, η αύξηση της ζήτησης εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε τόνωση του τομέα των επισκευών, παρέχοντας παράλληλα κίνητρα στους παραγωγούς και στους πωλητές για την ανάπτυξη πιο βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων.
Σημειώνεται ότι το δικαίωμα των καταναλωτών για επισκευή, αφορά σε προϊόντα όπως πλυντήρια ρούχων και πιάτων, στεγνωτήρια ρούχων, ηλεκτρικές σκούπες, τηλέφωνα, υπολογιστές και ταμπλέτες και αγαθά που περιέχουν μπαταρίες ελαφρών μέσων μεταφοράς αλλά στόχος είναι να επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα στο μέλλον καθώς στην Οδηγία αναφέρεται πως «προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως τα οφέλη της, θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλα τα αγαθά».
Πάμε να δούμε αναλυτικά τι περιλαμβάνει η νέα οδηγία από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο.
Οι κύριοι άξονες της οδηγίας με τους κανόνες για πιο εύκολες και γρήγορες επισκευές είναι οι εξής:
– Υποχρέωση των κατασκευαστών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους σε λογικές τιμές και μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά τη λήξη της νόμιμης εγγύησης. Σχετικά με το χρόνο της εγγύησης, προκειμένου να παρακινηθούν οι καταναλωτές να επιλέγουν την επισκευή, παρατείνεται η περίοδος ευθύνης κατά 12 μήνες, οι οποίοι θα πρέπει να προστεθούν στην απομένουσα περίοδο ευθύνης για το αγαθό. Η παράταση αυτή θα πρέπει να εφαρμόζεται άπαξ. Ωστόσο, τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να παράσχουν περαιτέρω κίνητρα για επισκευή, προβλέποντας πρόσθετες παρατάσεις της ευθύνης του πωλητή σε περίπτωση νέας επισκευής. Τα κράτη μέλη θα μπορούσαν επίσης να θεσπίσουν ή να διατηρήσουν κανόνες που να παρατείνουν την ευθύνη του πωλητή σε περίπτωση επισκευής για περιόδους μεγαλύτερες των 12 μηνών.
– Πρόσβαση των καταναλωτών σε ανταλλακτικά, εργαλεία και τεχνικές πληροφορίες. Οι καταναλωτές θα μπορούν να πληροφορούνται σε ειδικό έντυπο την τιμή και τον απαιτούμενο χρόνο για κάθε υπηρεσία επισκευής ανάλογα με τη βλάβη που διαπιστώθηκε, ώστε να μπορούν να αξιολογούν και να συγκρίνουν τις εν λόγω υπηρεσίες.
– Κίνητρα υπέρ της επισκευής προϊόντων, π.χ. κουπόνια και επιδοτήσεις. Όπως ορίζεται, τα κράτη μέλη θα πρέπει να λάβουν τουλάχιστον ένα μέτρο που να προωθεί την επισκευή. Τα μέτρα αυτά θα μπορούσαν να είναι οικονομικού ή μη οικονομικού χαρακτήρα. Τα μέτρα μη οικονομικού χαρακτήρα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ενημερωτικές εκστρατείες ή στήριξη επισκευαστικών πρωτοβουλιών τοπικών κοινοτήτων με άμεσους τρόπους, όπως η παροχή χώρων για εργαστήρια επισκευής ή για συνεδριάσεις, για παράδειγμα σε κοινοτικά ή πολιτιστικά κέντρα. Τα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να λάβουν τη μορφή κουπονιών επισκευής, ταμείων επισκευής, στήριξης ή δημιουργίας τοπικών ή περιφερειακών επιγραμμικών πλατφορμών επισκευής, οργάνωσης ή χρηματοδότησης προγραμμάτων κατάρτισης για την απόκτηση ειδικών δεξιοτήτων επισκευής ή φορολογικών μέτρων.
– Προκειμένου να στηριχθούν οι καταναλωτές και να δοθούν κίνητρα για επισκευή, ο πωλητής θα πρέπει, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της σχετικής κατηγορίας αγαθών, να δανείζει δωρεάν στον καταναλωτή ένα αγαθό αντικατάστασης, εάν η επισκευή δεν ολοκληρώθηκε μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα ή χωρίς σημαντική ενόχληση του καταναλωτή. Αυτό το αγαθό αντικατάστασης θα μπορούσε επίσης να είναι ανακαινισμένο αγαθό. Επιπλέον, ο πωλητής θα πρέπει και πάλι να αναλαμβάνει την επισκευή μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Η παροχή δανεικού αγαθού καθ’ όλη τη διάρκεια της επισκευής μπορεί να αποτρέψει σημαντική ενόχληση του καταναλωτή, αλλά δεν μπορεί να δικαιολογήσει υπέρμετρα μεγάλο χρονικό διάστημα επισκευής. Επιπλέον, σε περίπτωση που επιλεγεί η αντικατάσταση ως τρόπος επανόρθωσης και κατόπιν αιτήματος του καταναλωτή, ο πωλητής θα μπορούσε να παράσχει στον καταναλωτή ανακαινισμένο αγαθό.