Σούπερ μάρκετ: Το «καλάθι του νοικοκυριού» συνεχίζεται όμως μπαίνουν εκτάκτως σε προσφορά τρία βασικά προϊόντα για την 25η Μαρτίου και το Πάσχα 2023. Τι ανακοίνωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Η λίστα του σούπερ μάρκετ μειώνεται στα εντελώς απαραίτητα μιας και τα πάντα ανεβαίνουν συνεχώς, ενώ το μέτρο με το όνομα «καλάθι του νοικοκυριού» συνεχίζεται μεν, δεν αρκεί όμως για τους καταναλωτές, όπως καταγράφεται από τα γκάλοπ και τις έρευνες.
Στα μέσα της εβδομάδας που «τρέχει», ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, έκανε νέες δηλώσεις για το τι γίνεται με τα σούπερ μάρκετ και την ανελέητη -πια- ακρίβεια, που κάνει τα νοικοκυριά να αδυνατούν πλέον να ανταπεξέλθουν και να ζητούν περισσότερα μέτρα στήριξης ή αλλαγή πλεύσης στον τρόπο στήριξης, με πιο μόνιμα μέτρα –όπως η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα– αλλά και ελέγχους.
Πάντως, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να υλοποιείται σύντομα, ενώ και στο παρελθόν έχουν βάλει «ταφόπλακα» σε τέτοιες αιτιάσεις τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Τελευταίως, ο κ. Γεωργιάδης, συνοδευόμενος από τον Νίκο Παπαθανάση, βρέθηκαν σε κατάστημα στο Μαρούσι, ώστε να ελέγξει την λειτουργία της αγοράς και το καλάθι του νοικοκυριού.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία του καλαθιού του νοικοκυριού, καθώς υπάρχει «αντιστροφή της ροής των τιμών», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε επίσης:
«Στα Σαρακοστιανά είχαμε μείωση αν θυμάστε στην αρχή σε σχέση με πέρσι. Δεν έχουν πέσει περαιτέρω απ’ ότι την πρώτη εβδομάδα των Σαρακοστιανών. Όμως, ετοιμάζουμε να ανακοινώσουμε -ίσως και αυτήν την εβδομάδα- την προσφορά που θα γίνει ειδικά στον μπακαλιάρο για την 25η Μαρτίου, που είναι το παραδοσιακό έδεσμα αυτής της ημέρας και δεν σας κρύβω ότι είμαστε ήδη σε συζητήσεις με την αγορά του κρέατος για να δούμε που θα κυμανθεί φέτος το κατσικάκι και το αρνάκι του Πάσχα.
Και εκεί πιστεύω ότι θα μπορέσουμε με τα μέτρα που λαμβάνουμε να συγκρατήσουμε τις τιμές και να βοηθήσουμε τον κόσμο να αγοράσει για το Πασχαλινό τραπέζι όσο γίνεται καλύτερα. Γενικά πάντως είμαστε ευχαριστημένοι. Έχει αρχίσει η αντίστροφη πορεία».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο θα υπάρξει η σχετική νομοθέτηση ώστε το μέτρο του «καλαθιού του νοικοκυριού» να παραταθεί και στη συνέχεια ενόψει Πάσχα να δημιουργηθούν το «πασχαλινό καλάθι» στα σούπερ μάρκετ, αλλά και το «καλάθι του νονού/ας» στα καταστήματα παιχνιδιών.
Το «καλάθι του νοικοκυριού», σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με βάση την έγκριση που είχε δώσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαρκεί έως τις 31 Μαρτίου.
Το «πασχαλινό καλάθι» αναμένεται να πάρει τη θέση του «καλαθιού της Σαρακοστής», λίγες μέρες πριν από το Πάσχα και θα δημιουργηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τα αρμόδια στελέχη είναι σε σκέψεις στο συγκεκριμένο «καλάθι» να μπουν και νέα είδη στην κατηγορία του κρέατος, όπως το αρνί και το κατσίκι, ενώ εξετάζεται σ’ αυτό να υπάρχει και το τσουρέκι, αλλά και τα σοκολατένια αυγά.
Από την άλλη, το «καλάθι του νονού/ας», θα θυμίζει εκείνο που εφαρμόστηκε την περίοδο των Χριστουγέννων, στα καταστήματα παιχνιδιών. Οι κατηγορίες παιχνιδιών που θα περιλαμβάνει αναμένεται μάλιστα είναι παρόμοιες με εκείνες στο «καλάθι του Αϊ Βασίλη». Παράλληλα θα προστεθούν επίσης οι λαμπάδες.
Υπενθυμίζεται ότι οι κατηγορίες στο «καλάθι του Αϊ Βασίλη» ήταν: Επιτραπέζια / Παζλ, Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), Βρεφικά παιχνίδια, Φιγούρες δράσης, Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα, Ηλεκτρονικά παιχνίδια, Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα, Μουσικά παιχνίδια.
Στην έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), φαίνεται ότι 2 στους 3 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού». Μάλιστα, αυτοί οι καταναλωτές δίνουν 1 ευρώ για προϊόντα από το «καλάθι» ανά 7 ευρώ αγορών που κάνουν στο σουπερμάρκετ.
Επίσης, άλλα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι 1 στους 2 καταναλωτές αναμένει και άλλους κλάδους να ενταχθούν στο «καλάθι» ενώ 7 στους 10 θα προτιμούσαν περισσότερες προσφορές.
Για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, το 84% δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα, παρά να γίνει το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ το 70% ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ.
Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποιεί κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών σε σχέση με θέματα της επικαιρότητας, με δείγμα 1.000 καταναλωτές. Η τελευταία έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 28 έως 31 Ιανουαρίου 2023 και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα το «καλάθι του νοικοκυριού».
Το 85% δηλώνει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι που είναι αναμενόμενο, καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές.
Σε μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση για το τι θα επιθυμούσαν οι καταναλωτές σαν πιθανές ενισχύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ακρίβειας, στο σχήμα 4 καταγράφονται οι απόψεις τους.
Συγκεκριμένα:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…