Εκπτώσεις 2021: Συνεχίζονται οι χειμερινές εκπτώσεις με τα καταστήματα να δίνουν «μάχη» για να καταφέρουν να μειώσουν τη χασούρα από το lockdown. Διαβάστε στο xristika.gr μέχρι πότε θα διαρκέσουν.
Να θυμίσουμε πως οι χειμερινές εκπτώσεις έχουν ξεκινήσει από τις 11 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου.
Οι εκπτώσεις των καταστημάτων είναι «γενναίες» με τους καταστηματάρχες να κάνουν ότι μπορούν για να προσελκύσουν πελάτες προσφέροντας τα προϊόντα τους πολλές φορές σε χαμηλότερη τιμή έως και 70%, από την αρχική.
Οι πρωτόγνωρες συνθήκες λόγω πανδημίας και τα κλειστά καταστήματα για περισσότερο από ένα μήνα, οδήγησαν πολλούς επιχειρηματίες να πωλούν σχεδόν στο κόστος, θέλοντας έτσι, αφενός να προσελκύσουν πελάτες και αφετέρου να «τζιράρουν» και να «σωθεί η παρτίδα».
Εκπτώσεις 2021: Τα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν
- Προαιρετική λειτουργία καταστημάτων, την Κυριακή 24 Ιανουαρίου.
- Διατηρείται ο περιορισμός των μετακινήσεων με υποχρέωση αποστολής SMS στο 13033, ενώ ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του.
- Το μήνυμα έχει διάρκεια 2 ωρών κατά την οποία ο καταναλωτής δύναται να πραγματοποιεί κάθε εμπορική του συναλλαγή, με συγκριτικό χρονικό σημείο την ώρα αποστολής και έγκρισης του μηνύματος μετακίνησης του.
- Διατηρείται η απαγόρευση υπερτοπικών μετακινήσεων.
- Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός: τέσσερα άτομα για καταστήματα έως 100 τ.μ. Για καταστήματα άνω των 100 τ.μ. ένα άτομο για κάθε 25 τ.μ. επιπλέον (από 1 άτομο/ανά 15 τ.μ που ίσχυε προηγουμένως).
- Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των εμπορικών κέντρων (malls), εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων (outlets) ορίζεται ως εξής: Ένας πελάτης ανά 25 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου.
- Απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στα ταμεία.
- Προσαύξηση προστίμων κατά 50% για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.
Εκπτώσεις 2021: Τι πρέπει να προσέξετε
Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:
- Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
- Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
- Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
- Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
- Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
- Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
- Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
- Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
- Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
- Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
- Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.
Διαβάστε επίσης:
Λογαριασμοί ΔΕΗ: Επιστροφή τεράστιων ποσών – Δείτε με ένα κλικ το ποσό που δικαιούστε
Πανικός σε Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο και Μασούτη – Στην Ελλάδα τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών»
Καθαρά Δευτέρα 2021: Πότε «πέφτει» φέτος – Η ημερομηνία για Πάσχα και Αγίου Πνεύματος
Δεν ξανάγινε: Απίστευτη προσφορά της Cosmote – ΔΩΡΕΑΝ Cosmote TV σε όλους
Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr
Παναγιώτης ΕλενόπουλοςΟ Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.