ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η… εκδίκηση του Μπόμπολα: «Έχασε» την ΕΛΛΑΚΤΩΡ αλλά δείτε πού μπαίνει

Λεωνίδας Μπόμπολας: Μετά τον «πόλεμο» και την ήττα από τους Ολλανδούς ο άλλοτε ισχυρός άνδρας του κατασκευαστικού κολοσσού ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ετοιμάζεται για… εκδίκηση. Δείτε στο xristika.gr τις επόμενες κινήσεις του.

Στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της «Ηλέκτωρ», θυγατρικής εταιρείας της Ελλάκτωρ, επέστρεψε ο Λεωνίδας Μπόμπολας, κατόπιν μιας «απουσίας» διάρκειας περίπου 2,5 ετών.

Η επιστροφή ανακοινώθηκε την Πέμπτη, όταν έγινε γνωστή η σύνθεση του νέου διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, στην οποία νέος πρόεδρος ορίστηκε ο Ευθύμιος Μπουλούτας. Στη θέση του αντιπροέδρου τοποθετήθηκε ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος θα πλαισιώνεται από τα μέλη Χαράλαμπος Σοφιανός, Γεώργιος Σκουτερόπουλος και Κωνσταντίνος Τούμπουρος.

Λεωνίδας Μπόμπολας: Περιβαλλοντικά έργα

Το όνομα του κ. Μπόμπολα έχει συνδεθεί με τη δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα των περιβαλλοντικών έργων, καθώς η «Ηλέκτωρ» -υπό δικής του διοίκησης- ανέλαβε το 2015 την υλοποίηση της πρώτης σύμπραξης δημοσίου – ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στα απορρίμματα, η οποία αφορούσε την κατασκευή μονάδας επεξεργασίας αποβλήτων (ΜΕΑ) στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

Το καλοκαίρι του 2018, και κατόπιν της επικράτησης των αδελφών Καλλιτσάντση στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Change4Ellaktor, o κ. Μπόμπολας απομακρύνθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της «Ηλέκτωρ» και αντικαταστάθηκε από τον Χαράλαμπο Σοφιανό.

Ωστόσο, διατήρησε το ποσοστό 12,5457% στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, για το οποίο το ολλανδικό fund Reggeborgh έχει αποκτήσει δικαίωμα προαίρεσης (σ.σ. εκπνέει τον Μάρτιο). Μέχρι στιγμής, βέβαια, οι Ολλανδοί, οι οποίες απέκτησαν τον έλεγχο του Ομίλου στη γενική συνέλευση της 27ης Ιανουαρίου, δεν έχουν κάνει άσκηση του δικαιώματος.

Στο γ’ τρίμηνο του 2020, η «Ηλέκτωρ» εμφάνισε αύξηση κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) σε ποσοστό 14%, στα 2,7 εκατ. ευρώ, από 2,3 εκατ. ευρώ, μέγεθος που διαμορφώθηκε στα 9,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εννεάμηνου. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 87,1 εκατ. ευρώ και ανήλθε, σε επίπεδο εννεάμηνου του 2020, σε 75 εκατ. ευρώ.

Λεωνίδας Μπόμπολας: Το μεγέθη της Ηλέκτωρ

Η Ηλέκτωρ, κατά τους εννέα μήνες του 2020, παρουσίασε καθαρά κέρδη 4,3 εκατ. ευρώ έναντι περίπου 1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Υπολογίζεται ότι, σε ετήσια βάση, διαχειρίζεται 700.000 τόνους απορριμμάτων και παράγει 32 MWe (ηλεκτρικά μεγαβάτ) από την ενεργειακή αξιοποίηση βιοαερίου.

Η εταιρεία προσβλέπει στη μεγέθυνση των μεγεθών της μέσω της διεκδίκησης νέων έργων στη διαχείριση απορριμμάτων που προωθούνται, κατά βάση ως ΣΔΙΤ, και δημιουργούν για τους αναδόχους σημαντικές εισροές στο στάδιο της κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας.

Παράγοντες της αγοράς, από την πλευρά τους, εκτιμούν ότι σε ορίζοντα πέντε ετών θα δημοπρατηθούν συμβάσεις στον κλάδο των απορριμμάτων, συνολικού ύψους 5 δισ. ευρώ.

Η προηγούμενη διοίκηση της Ελλάκτωρ έχει υποστηρίξει ότι η Ηλέκτωρ διαθέτει τις προϋποθέσεις για εξασφάλιση επαναλαμβανόμενων ροών, αφενός λόγω των συμβάσεων διαχείρισης απορριμμάτων που διαθέτει και αφετέρου εξαιτίας του ευνοϊκού θεσμικού πλαισίου για την ενεργειακή αξιοποίηση μέσω παραγωγής βιοαερίου των αποβλήτων.

Λεωνίδας Μπόμπολας: Εκτός Ελλάδας

Την ίδια ώρα, στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ανήκουν, μεταξύ άλλων, η κατασκευή της μεγαλύτερης μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται στη Σόφια της Βουλγαρίας και η οποία έχει δυναμικότητα 410.000 τόνους ανά έτος. Όπως και η μονάδα μηχανικής βιολογικής επεξεργασίας στη Λάρνακα της Κύπρου, η οποία αποτελεί το πρώτο έργο παγκοσμίως με εκτεταμένο οπτικό διαχωρισμό για την ανάκτηση ανακυκλώσιμων από σύμμεικτα απορρίμματα, δυναμικότητας 190.000 τόνων ανά έτος. Η «Ηλέκτωρ» δραστηριοποιείται και στη Γερμανία, όπου διαθέτει σε λειτουργία 16 μονάδες αναερόβιας χώνευσης.

Λεωνίδας Μπόμπολας: Πώ τον πέταξαν εκτός ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Αυτοί είναι τα νέα αφεντικά

Αλλαγή σελίδας στον κατασκευαστικό κολοσσό των μεγάλων έργων. Οι Ολλανδοί κατάφεραν τελικά να αρπάξουν την εταιρεία μέσα από τα χέρια του Λεωνίδα Μπόμπολα. Η δύσκολη επόμενη μέρα και όλες οι καταιγιστικές εξελίξεις. Όλο το ρεπορτάζ στο xristika.gr.

Αντιμέτωπη με πλήθος επειγόντων ζητημάτων θα βρεθεί, αρχής γενομένης από σήμερα, η νέα διοίκηση που ανέλαβε από χθες το απόγευμα τις τύχες του ομίλου «ΕΛΛΑΚΤΩΡ», καθώς οι μέτοχοι της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εισηγμένης τάχθηκαν κατά πλειοψηφία υπέρ των προτάσεων της Reggeborgh Invest. Η ανάγκη άμεσης παροχής ρευστότητας προς τη θυγατρική «Ακτωρ», ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της και να επιταχυνθούν οι εργασίες στα εργοτάξια της εταιρείας, θα αποτελέσει βασική προτεραιότητα. Παράλληλα, θα πρέπει να εκπονηθεί το ταχύτερο δυνατόν κι ένα επιχειρηματικό πλάνο για την ανάπτυξη της «Ελλάκτωρ», το οποίο θα περιλαμβάνει ασφαλώς και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», στα σχέδια της νέας διοίκησης παραμένει και η διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για τα πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης κατά τις δύο προηγούμενες χρήσεις. Χθες, με βάση την απαρτία του 76,7% του μετοχικού κεφαλαίου, με την οποία υλοποιήθηκε η ψηφοφορία, προέκυψε ότι το 61,27% των μετόχων ενέκρινε την αλλαγή διοίκησης, έναντι 38,7% που τάχθηκε κατά. Στην πράξη, η ισορροπία δυνάμεων διαμορφώθηκε στο 46,7% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της «Ελλάκτωρ» για όσους τάχθηκαν με την πρόταση της Reggeborgh, έναντι 29,6% εκείνων που τάχθηκαν κατά. Ανάλογα ήταν και τα ποσοστά όσων ψήφισαν για την καθαίρεση της προηγούμενης διοίκησης υπό τον κ. Αν. Καλλιτσάντση. Αν υπολογιστεί ότι η πλευρά της Invesco (και της Pemanoaro) ήλεγχε δικαιώματα ψήφου ίσα με το 25,5% των μετοχών, προκύπτει ότι πέραν αυτών η διοίκηση Καλλιτσάντση στηρίχθηκε από μόλις ένα πρόσθετο 4,1% των μετόχων.

Ετσι, καθαιρέθηκε το διοικητικό συμβούλιο και στη θέση του τοποθετήθηκε νέο, αποτελούμενο από τους κ.κ. Αρη Ξενόφο (διευθύνων σύμβουλος), Γ. Μυλωνογιάννη (ανεξάρτητος μη εκτελεστικός πρόεδρος), Δημήτρη Κονδύλη (εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ.), Κωνσταντίνο Τούμπουρο (ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ.) και Αθηνά Χατζηπέτρου (ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ.). Οι δύο τελευταίοι μάλιστα αναδείχθηκαν και ως μέλη της νέας τριμελούς επιτροπής ελέγχου της εταιρείας, την οποία θα πλαισιώσει ο κ. Παναγιώτης Αλλαμάνος, ορκωτός λογιστής-ελεγκτής. Θετικά αντέδρασε και η μετοχή της «Ελλάκτωρ», η οποία κατέγραψε άνοδο κατά 3,87% σε 1,47 ευρώ, με το κλείσιμο της χθεσινής συνεδρίασης, έναντι πτώσης 2,77% του Γενικού Δείκτη του Χ.Α.

Η χθεσινή πολύωρη συνέλευση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα τεταμένο κλίμα και αφού νωρίτερα η πλευρά της Invesco των κ. Γ. Καϋμενάκη και Δ. Μπάκου είχε αποσύρει το αίτημα για έκδοση ασφαλιστικών μέτρων, προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση. Εντύπωση προκάλεσε και το γεγονός ότι η πρόταση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου καταψηφίστηκε τόσο από το «μπλοκ» της Reggeborgh Invest όσο και από εκείνο της Invesco των δύο εφοπλιστών. Εκπρόσωποι των τελευταίων ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι ναι μεν επιθυμούσαν την παραμονή της προηγούμενης διοίκησης Καλλιτσάντση, για λόγους συνέχειας και διατήρησης της ομαλότητας, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνούσαν με όλες της τις κινήσεις. Ως εκ τούτου, τα θέματα που αφορούσαν την αύξηση κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί (κατά 40 εκατ. ευρώ) και η «Ακτωρ», καταψηφίστηκαν σχεδόν από το 90% των συμμετεχόντων στη χθεσινή συνέλευση. Υπέρ της αύξησης τάχθηκε μόλις το 9,84% των συμμετεχόντων.

Λεωνίδας Μπόμπολας: Σε ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα η αλλαγή σκυτάλης

Μπορεί η χθεσινή γενική συνέλευση της «Ελλάκτωρ» να πραγματοποιήθηκε από μακριά, λόγω της πανδημίας, ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κυριάρχησαν εκατέρωθεν υψηλοί τόνοι. Υπεραμυνόμενος των πεπραγμένων της διοίκησής του, ο κ. Αν. Καλλιτσάντσης ανέφερε χθες ότι η «Ελλάκτωρ» διαθέτει σήμερα ρευστότητα 400 εκατ. ευρώ, ωστόσο είναι απαραίτητη η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ, επειδή από τους όρους του ομολόγου που εκδόθηκε στα τέλη του 2019 υπάρχουν περιορισμοί στη δυνατότητα χρηματοδότησης της δραστηριότητας της κατασκευής από τον όμιλο.

Επίσης, όπως τόνισε ο κ. Καλλιτσάντσης, η διοίκηση εξασφάλισε επιπλέον ποσό 260 εκατ. ευρώ (έχει μάλιστα εισπραχθεί το 32%) από διεκδικήσεις και αναθεωρήσεις τιμών σε σειρά συμβάσεων. Συνολικά, από το τρίμηνο του 2018 μέχρι σήμερα, η «Ακτωρ» έχει τροφοδοτηθεί με κεφάλαια 400 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις 1,1 δισ. ευρώ, παρότι η δραστηριότητα έχει περιοριστεί σε μόλις τρεις χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία και Κατάρ), από τις 24 χώρες όπου λειτουργούσε ο όμιλος μέχρι το 2018. Αντίστοιχα, οι συνολικές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 214 εκατ. ευρώ, αναβαθμίστηκε το επίπεδο της εταιρικής διακυβέρνησης του ομίλου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο διαμορφώνεται σε 1,8 δισ. ευρώ, όσο ήταν και το 2018, παρότι έχουν μεσολαβήσει δύο δύσκολα χρόνια για τον κλάδο.

Ο κ. Καλλιτσάντσης στάθηκε και στα ζητήματα ανταγωνισμού, που κατά την άποψή του γεννώνται από την ταυτόχρονη παρουσία της Reggeborgh και στο μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. «Την 1η Απριλίου θα κατατεθούν οι προσφορές για την Εγνατία Οδό. Ποιος διασφαλίζει τα κινεζικά τείχη μεταξύ Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ;» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στα παραπάνω, ο κ. Γ. Σωτηρόπουλος, εκπροσωπώντας τη Reggeborgh και άλλους μετόχους, ανέφερε ότι η πρόταση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα πρέπει να καταψηφιστεί επειδή δεν αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την οικονομική ενίσχυση της «Ακτωρ» και δεν είναι επαρκώς τεκμηριωμένη. Οπως τόνισε χαρακτηριστικά, «δεν έχουμε εμπιστοσύνη σε ένα διοικητικό συμβούλιο που σπαράσσεται από εσωτερικές έριδες». Παράλληλα, άφησε και αιχμές για το γεγονός ότι η αύξηση κεφαλαίου τέθηκε ως θέμα της ημερήσιας διάταξης, «όταν εμείς ζητήσαμε την αντικατάσταση του διοικητικού συμβουλίου. Υπάρχουν λοιπόν αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα».

Παράλληλα, ο κ. Σωτηρόπουλος επισήμανε πως «οι μέτοχοι δεν αγοράζουν μετοχές για να απολαύσουν δομές εταιρικής διακυβέρνησης. Για ποια διακυβέρνηση μιλάει ο κ. Καλλιτσάντσης, όταν πριν από λίγες ημέρες ο αδελφός του τον κατακεραύνωσε δημοσίως, καταγγέλλοντας βαρύτατες παραβάσεις στο ζήτημα αυτό; Μόνο ως ανέκδοτο μπορούν να ακουστούν αυτά στα αυτιά των μετόχων».

Αιχμές για τη διοίκηση Καλλιτσάντση άφησε και ο κ. Χρ. Παναγιωτόπουλος, μέτοχος της εταιρείας από το 1997. Μεταξύ άλλων, ξεχώρισε η αναφορά του για διαγωνισμό που αφορά την κατασκευή του κτιρίου του Ελληνοαμερικανικού Κολλεγίου στη Θεσσαλονίκη, όπου η «Ακτωρ» έχει μειοδοτήσει από τον περασμένο Οκτώβριο.

Ο ίδιος κατήγγειλε ότι στελέχη του Κολλεγίου αναζητούν τηλεφωνικώς τους ανθρώπους της «Ακτωρ» προκειμένου να υπογράψουν τη σύμβαση, αλλά χωρίς επιτυχία. Ετσι, το έργο οδεύει προς τον επόμενο μειοδότη. «Γιατί γίνεται αυτό; Δεν μπορούμε να εκδώσουμε εγγυητική ή έγινε υποκοστολόγηση του έργου;» αναρωτήθηκε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr

 

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago