Εισιτήρια: Στις δράσεις με τις οποίες θα καταπολεμηθεί η εισιτηριοδιαφυγή αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Οξύ χαρακτήρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι ένας στους τρεις με τέσσερις επιβάτες στις δύο πόλεις εισέρχονται στα ΜΜΜ δίχως να πληρώνει εισιτήριο.
Ο κ. Σταϊκούρας αναγνώρισε ότι το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής χρήζει αντιμετώπισης και στο πλαίσιο αυτό αυξάνεται ο αριθμός των ελεγκτών, ενώ γίνονται προσπάθειες να μετατραπεί σε ιδιώνυμο αδίκημα η επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ.
Επί της ουσίας, κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου μια ιδιαίτερα επιβαρυντική για τον δράστη ενέργεια που επισύρει τις μέγιστες προβλεπόμενες ποινές και διώκεται αυτεπάγγελτα, δηλαδή χωρίς να απαιτείται κατάθεση μήνυσης από τους ελεγκτές.
Παράλληλα, ο υπουργός ανέφερε ότι στόχος είναι κάθε μήνα, όσο μεγαλύτερη εισπραξιμότητα υπάρχει στον ΟΣΥ από τους ελέγχους, να υπάρχουν ανακοινώσεις που θα αναφέρουν πώς θα αξιοποιηθούν τα χρήματα αυτά στη βελτίωση των ΜΜΜ.
Σύμφωνα, με τον κ. Σταϊκούρα, σκοπός είναι οι πολίτες να γνωρίζουν ότι όσο μειώνεται η εισιτηριοδιαφυγή, τόσο θα ενισχύεται η ελκυστικότητα των ΜΜΜ και θα βελτιώνονται οι μετακινήσεις του επιβατικού κοινού.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της ανάθεσης μέρος του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιωτικές εταιρείες, ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε ότι ετοιμάζονται διαγωνισμοί -με πρώτο έναν στη Θεσσαλονίκη- όπου θα υπάρχει πρόβλεψη για αύξηση του τιμήματος προς τον ιδιώτη όσα περισσότερα εισιτήρια αυτός κόβει. «Άρα ένα ποσοστό της αύξησης της εισπραξιμότητας να κατευθύνεται στον ιδιώτη, ώστε να έχει κίνητρο να χρησιμοποιήσει ελεγκτές».
Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής δεν έχει περάσει απαρατήρητο και από την ΣΤΑ.ΣΥ., η οποία όπως είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο του 2024, τα τελευταία χρόνια έχει αυξήσει τον αριθμό των ελεγκτών, ενώ εδώ και λίγους μήνες έχει δημιουργήσει ειδικές ομάδες για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες.
Οι συγκεκριμένες ομάδες παρέχουν υποστήριξη προς του ελεγκτές και δρουν πριν τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, ώστε να αποτρέωουν τους επιβάτες που σκόπευαν να μετακινηθούν δίχως εισιτήριο.
Τέλος, για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης (tailling), γίνονται δοκιμές σεναρίων που έχουν στόχο τη ρύθμιση των παραμέτρων λειτουργίας των πυλών και του χρόνου αναμονής και διέλευσης, σε συνδυασμό με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων κανόνων για την ασφαλή διέλευση των επιβατών.
Εισιτήρια: Τέλος και τα γραμματόσημα!
Τέλος εποχής για τα γραμματόσημα στα ΕΛΤΑ, αλλάζοντας και τον τρόπο με τον οποίο θα στέλνουμε δέματα.
Τη διαδικασία αντικατάστασης των γραμματοσήμων γνωστοποίησαν την Τετάρτη τα ΕΛΤΑ, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως 30 Ιουνίου 2024.
Από τον περασμένο Αύγουστο ήδη χρησιμοποιείται το Μηχανόσημο, μια αυτοκόλλητη ετικέτα σήμανσης που τοποθετείται στην αλληλογραφία ειδικής διαχείρισης εσωτερικού και εξωτερικού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, στο πλαίσιο ενός οργανωμένου πλάνου ολιστικής αναβάθμισης, με το οποίο απλοποιούνται και εκσυγχρονίζονται βασικές υπηρεσίες, όπως η αποστολή της αλληλογραφίας ειδικής διαχείρισης εσωτερικού και εξωτερικού (συστημένο, ιχνηλατήσιμο, αντικαταβολή, δηλωμένη αξία) έχουν εντάξει στην λειτουργία τους το Μηχανόσημο.
Ο νέος αυτός τρόπος σήμανσης -σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ- ενσωματώνει πολλαπλά στοιχεία σε μια ετικέτα, διευκολύνει την διακίνηση του αντικειμένου και εκσυγχρονίζει τα χαρακτηριστικά των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στην ετικέτα αποτυπώνονται εκτός από τα ταχυδρομικά τέλη, το barcode ιχνηλάτησης του αντικειμένου για γρήγορη αναζήτηση μέσω του track & trace, καθώς και ειδικές σημάνσεις σχετικές με τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας που ο πελάτης έχει επιλέξει, αλλά και στοιχεία που είναι απαραίτητα για την διακίνηση.
Η λειτουργικότητα και η αποδοχή του Μηχανόσημου, τους πρώτους μήνες της δοκιμαστικής εφαρμογής του, οδήγησαν στην απόφαση επέκτασής του στο σύνολο των καταστημάτων ΕΛΤΑ.
Για την εξυπηρέτηση των πελατών που έχουν ήδη προμηθευτεί ποσότητες γραμματοσήμων για χρήση στο μέλλον έχει προβλεφθεί μεταβατική περίοδος έως 30 Ιουνίου 2024, κατά την οποία θα γίνονται αποδεκτά ταχυδρομικά αντικείμενα ειδικής διαχείρισης με επικολλημένα γραμματόσημα.
Μετά το πέρας αυτής της μεταβατικής περιόδου, το Μηχανόσημο θα είναι υποχρεωτικό για την αλληλογραφία με ειδική διαχείριση και η κατάθεση ταχυδρομικών αντικειμένων ειδικής διαχείρισης με γραμματόσημα δεν θα είναι δυνατή.