Εφορία: Βάζει φυλακή όσους χρωστάνε και ένα ευρώ!

Εφορία: Αντιμέτωποι με φυλάκιση θα βρεθούν πολλοί φορολογούμενοι που έχουν «ξεχάσει» να πληρώσουν χρέη τους προς το Ελληνικό Δημόσιο.

Σε αυτά τα χρέη μάλιστα, σύμφωνα με την εφημερίδα Δημοκρατία, εντάσσονται πλέον και οι οφειλές που προέρχονται από τη μη εκτέλεση χρηματικών ποινών οι οποίες επιβλήθηκαν από τα δικαστήρια, μαζί με τις προσαυξήσεις από τους τόκους, όπως αναφέρει εγκύκλιος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με την οποία αποσαφηνίζει τις παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Με αυτόν τον τρόπο διευρύνεται ο αριθμός των οφειλετών με χρέη προς το Δημόσιο. Συγκεκριμένα:

-Για οφειλές άνω των 100.000 ευρώ έρχονται αντιμέτωποι με ποινές φυλάκισης ενός έτους τουλάχιστον.
-Για οφειλές άνω των 200.000 ευρώ, οι ποινές μπορεί να υπερβούν τα τρία έτη.

Ο οφειλέτης γλιτώνει την ποινή φυλάκισης και μένει ατιμώρητος στην περίπτωση που εξοφλήσει ολοσχερώς το χρέος του μέχρι την εκδίκαση του ποινικού σκέλους της υπόθεσής του, σε οποιονδήποτε βαθμό, ή εφόσον εντάξει το χρέος του σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής.

Οι ποινές φυλάκισης ισχύουν, εκτός από τα χρέη προς την Εφορία, και για τα χρέη προς Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αναφέρει η Δημοκρατία.

Την ίδια στιγμή, ο νέος Ποινικός Κώδικας προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις για αδικήματα που έχουν να κάνουν με τη νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και το ξέπλυμα βρόμικου χρήματος. Το διοικητικό πρόστιμο των 50.000 ευρώ έως 10.000.000 ευρώ διατηρείται ως έχει, ωστόσο αλλάζουν οι χρηματικές ποινές για τις περιπτώσεις που δεν μπορεί να υπολογιστεί το κέρδος της παράβασης – αυξάνονται στα 4.000.000 ευρώ από 1.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, αν η αξιόποινη πράξη νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή κάποιο από τα βασικά αδικήματα τελείται προς όφελος ή για λογαριασμό νομικού προσώπου ή οντότητας από φυσικό πρόσωπο που ενεργεί είτε ατομικά είτε ως μέλος οργάνου του νομικού προσώπου ή της οντότητας και κατέχει διευθυντική θέση εντός αυτών ή έχει εξουσία εκπροσώπησής τους ή εξουσιοδότηση για τη λήψη αποφάσεων για λογαριασμό τους ή για την άσκηση ελέγχου εντός αυτών, επιβάλλονται στο νομικό πρόσωπο ή στην οντότητα, σωρευτικά ή διαζευκτικά, οι εξής κυρώσεις:

-Διοικητικό πρόστιμο από 50.000 ευρώ έως 10.000.000 ευρώ. Το ακριβές ποσό του προστίμου ορίζεται κατ’ ελάχιστον στο διπλάσιο του ποσού του κέρδους που προήλθε από την παράβαση, εφόσον το κέρδος μπορεί να προσδιοριστεί, ή, εφόσον δεν μπορεί να προσδιοριστεί, σε 4.000.000 ευρώ.

-Οριστική ή προσωρινή, για χρονικό διάστημα από έναν μήνα έως δύο έτη, ανάκληση ή αναστολή της άδειας λειτουργίας ή απαγόρευση άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας ή λύση του νομικού προσώπου ή της οντότητας και θέση αυτού ή αυτής υπό εκκαθάριση.

-Απαγόρευση άσκησης ορισμένων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ή εγκατάστασης υποκαταστημάτων ή αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου για το ίδιο χρονικό διάστημα.

-Οριστικός ή προσωρινός για το ίδιο χρονικό διάστημα αποκλεισμός από δημόσιες παροχές, ενισχύσεις, αναθέσεις έργων και υπηρεσιών, προμήθειες, επιδοτήσεις, διαφημίσεις και διαγωνισμούς του δημόσιου τομέα.

-Το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται πάντοτε, ανεξαρτήτως της επιβολής άλλων κυρώσεων. Οι ίδιες κυρώσεις επιβάλλονται και όταν το φυσικό πρόσωπο που έχει κάποια από τις αναφερόμενες στο πρώτο εδάφιο ιδιότητες είναι ηθικός αυτουργός ή συνεργός στις ίδιες πράξεις.

Αν η έλλειψη εποπτείας ή ελέγχου από φυσικό πρόσωπο που αναφέρεται κατέστησε δυνατή την τέλεση από ιεραρχικά κατώτερο στέλεχος ή από εντολοδόχο του νομικού προσώπου ή της οντότητας της πράξης νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ή του βασικού αδικήματος προς όφελος ή για λογαριασμό του νομικού προσώπου ή της οντότητας, επιβάλλεται αιτιολογημένα στο νομικό πρόσωπο ή στην οντότητα, σωρευτικά ή διαζευκτικά, διοικητικό πρόστιμο από 10.000 ευρώ έως 5.000.000 ευρώ.

Το ακριβές ποσό του προστίμου ορίζεται κατ’ ελάχιστον στο διπλάσιο του ποσού του κέρδους που προήλθε από την παράβαση, εφόσον το κέρδος μπορεί να προσδιοριστεί, ή, εφόσον δεν μπορεί να προσδιοριστεί, σε 2.500.000 ευρώ.

Εφορία: Είναι επίσημο – Θα μας παίρνει αυτόματα τα χρωστούμενα από τους λογαριασμούς μας!

Το ερχόμενο Ιούνιο αντί το ερχόμενο Μάρτιο θα λειτουργήσει σε όλο το εύρος του το σύστημα των ηλεκτρονικών κατασχέσεων της εφορίας και η περαιτέρω αυτοματοποίησή τους. Θα ενεργοποιηθεί δηλαδή, πλήρως, το σύστημα Eispraxis που θα διευκολύνει τους ελεγκτές να εντοπίσουν και να κατάσχουν περιουσιακά στοιχεία από οφειλέτες.

Το Eispraxis είναι μια νέα ηλεκτρονική εφαρμογή που ήδη έχει ενεργοποιηθεί στα ελεγκτικά και εισπρακτικά κέντρα και σύντομα θα διευρύνει και θα εγκατασταθεί σε όλες τις εφορίες της χώρας.

Το Eispraxis «σκανάρει» το οικονομικό προφίλ κάθε οφειλέτη και προχωρά άμεσα σε εξονυχιστικούς ελέγχους, μέσω μάλιστα νέων «έξυπνων» ελεγκτικών μεθόδων, με τη χρήση ακόμα και της τεχνητής νοημοσύνης.

Εφόσον οι οφειλέτες δεν ρυθμίσουν τα χρέη τους τότε το σύστημα θα περνάει στο στάδιο των κατασχέσεων. Δηλαδή, παρέχει πληροφορίες για το τι μπορεί να κατάσχει η εφορία έναντι των χρεών.

Με το σύστημα Eispraxis στην πλήρη του ανάπτυξη:

  • θα επιλέγονται υποθέσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών μέσω κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου με σκοπό την προτεραιοποίηση των πλέον εισπράξιμων ληξιπρόθεσμων οφειλών της φορολογικής διοίκησης
  • θα παρακολουθείται η πορεία και το είδος των οφειλών καθώς και οι ενέργειες για την είσπραξή τους
  • θα δημιουργηθεί βάση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την εικόνα του οφειλέτη και των οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, η αποστολή ορθών ειδοποιήσεων και η λήψη κατάλληλων μέτρων
  • θα υπάρξει αυτοματοποιημένη διαδικασία επιστροφών και συμψηφισμών από διάφορες πηγές (φορολογικά χρέη, ασφαλιστικά χρέη, τελωνεία, παρακράτηση μέσω φορολογικής ενημερότητας και βεβαίωσης οφειλής) και σύνδεση όλων των τρόπων εξόφλησης στον ίδιο τίτλο πληρωμής
  • θα παρακολουθούνται οι ρυθμίσεις των οφειλών φορολογουμένων
  • θα ενημερώνονται αυτόματα οι φορολογούμενοι για τις βεβαιωμένες οφειλές τους, την τήρηση ή μη των ρυθμίσεών τους καθώς και για τις ηλεκτρονικές επιδόσεις και κοινοποιήσεις μέτρων αναγκαστικής είσπραξης
  • θα ταξινομούνται οι υποθέσεις οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (ονοματεπώνυμο οφειλέτη, ποσό οφειλής, χρονικό διάστημα καθυστέρησης υπόθεσης, ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.)
  • θα εφαρμόζονται κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και θα λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης με βάση τη συμπεριφορά του οφειλέτη και τις ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις για τα προτεινόμενα μέτρα
  • θα παρακολουθούνται η απόδοση των μέτρων είσπραξης και η διαδικασία χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.

Mε το πληρες σύστημα Eispraxis θα προχωρά άμεσα η αποστολή των ειδοποιητηρίων για την επιβολή κατασχέσεων σε καταθέσεις, εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία φορολογουμένων που δεν πληρώνουν εμπρόθεσμα τις οφειλές τους προς το Δημόσιο.

Οι αποστολές θα γίνονται μαζικά και αυτοματοποιημένα κάθε φορά που λήγει κάποια προθεσμία πληρωμής φόρου.

Εάν δεν υπάρξει κάποια κίνηση από τον υπόχρεο μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τότε το σύστημα θα ενεργοποιεί τη διαδικασία ηλεκτρονικής αποστολής κατασχετηρίου σε όλες τις τράπεζες για τη δέσμευση και την κατάσχεση του ποσού της οφειλής από τα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών του οφειλέτη, ώστε το Δημόσιο να μην χάνει καθόλου χρόνο στη διεκδίκηση των οφειλών.

Διαδικασίες-εξπρές θα δρομολογούνται και για απλήρωτα χρέη άνω των 500 ευρώ για τα οποία επιτρέπονται κατασχέσεις κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων.

Εφορία: Διέγραψε στα «μουγκά» χρέη – Ποιοι είναι οι υπερτυχεροί

Χρέη ύψους πάνω από 36 δισ. ευρώ διέγραψε ή «πάρκαρε» η Εφορία τα τελευταία χρόνια, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες και αφού πείστηκαν οι εισπρακτικές υπηρεσίες ότι, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα για να εισπραχθούν.

Σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων της ΑΑΔΕ, για να διαγραφεί ή να ξεχαστεί μπει στο «αρχείο» μια οφειλή, θα πρέπει να έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης και να μην έχουν αποδώσει.

Αν μάλιστα πρόκειται, για μεγάλα χρέη, θα πρέπει να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως αναφέρει το sofokleousin.gr.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια η ΑΑΔΕ έχει χαρακτηρίσει ως «ανεπίδεκτα» είσπραξης χρέη ύψους 26,3 δισ. ευρώ, ενώ διαγράφηκαν και χρέη πάνω από 10 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα το ύψος των θεωρητικά εισπράξιμων οφειλών, να περιορίζεται σε 79,4 δισ. ευρώ, από 115,5 δισ. ευρώ. σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ που αφορούν στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου.

Εφορία: Τι προβλέπει ο νέος ΚΕΔΕ

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  1. Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της ΑΑΔΕ και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων ή απαιτήσεων αυτών έναντι τρίτων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οποιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκειται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή με διαδικασία εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον πρόκειται για πτωχό.
  2. Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης ή δεν είναι δυνατή η υποβολή της.
  3. Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας φορολογικής ή τελωνειακής αρχής, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
  4. Οι πράξεις του χαρακτηρισμού των επιδεκτικών ή ανεπίδεκτων είσπραξης και της καταχώρισης των απαιτήσεων σε ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης γίνονται με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις που τη διέπουν.
  5. Εφόσον πρόκειται για συνολική βασική οφειλή άνω του 1.500.000 ευρώ, οι πράξεις αυτές κοινοποιούνται στην υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που είναι αρμόδια για τον έλεγχο των δημόσιων εσόδων, από την οποία και ελέγχονται. Αν κρίνεται αναγκαίο, έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί και στις πράξεις της παρούσας που αφορούν συνολική βασική οφειλή κατώτερη του ως άνω ποσού.

Από την καταχώριση της οφειλής στα βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης και για χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών από τη λήξη του έτους μέσα στο οποίο έγινε η καταχώριση:

  • Αναστέλλεται αυτοδικαίως η παραγραφή της,
  • Δεν χορηγείται στον οφειλέτη και στα συνυπόχρεα πρόσωπα αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για οποιαδήποτε αιτία ούτε άλλο νομίμως προβλεπόμενο πιστοποιητικό για μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, εκτός εάν πρόκειται για είσπραξη χρημάτων που θα διατεθούν για την ικανοποίηση του Δημοσίου ή για εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, το προϊόν των οποίων θα διατεθεί για τον ίδιο σκοπό, 
  • Δεσμεύονται στο σύνολό τους οι τραπεζικοί και επενδυτικοί λογαριασμοί και το περιεχόμενο των θυρίδων σε τράπεζες ή άλλα πιστωτικά ιδρύματα των παραπάνω προσώπων.
  • Το Δημόσιο διατηρεί ακέραιο το δικαίωμά του για την είσπραξη της οφειλής ή συμψηφισμό και μετά την καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης. 
  • Οφειλή που έχει καταχωρισθεί, κατά τα ανωτέρω, ως ανεπίδεκτη είσπραξης επαναχαρακτηρίζεται ως εισπράξιμη, εάν πριν από την παραγραφή της, διαπιστωθεί ότι υπάρχει δυνατότητα μερικής ή ολικής ικανοποίησής της είτε από τον οφειλέτη είτε από συνυπόχρεο πρόσωπο.

Εφορία: Πότε διαγράφονται τα χρέη προς το Δημόσιο

Ο νέος ΚΕΔΕ προβλέπει επίσης και τη διαδικασία διαγραφής των χρεών προς το Δημόσιο.

Ειδικότερα, ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους, που έχουν χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης, είναι δυνατό να κριθούν διαγραπτέες και να διαγραφούν εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες ενέργειες για τον χαρακτηρισμό τους ως ανεπίδεκτων είσπραξης,
  • έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές ενέργειες για την ανταλλαγή των πληροφοριών και των διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης για τα κράτη με τα οποία υφίστανται αντίστοιχες συμφωνίες και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον με τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
  • έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες στην αλλοδαπή κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή απαιτήσεων αυτού έναντι τρίτων,
  • έχει ολοκληρωθεί η ποινική διαδικασία σε βάρος των οφειλετών, εφόσον προβλέπεται, με την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης.

Ακόμη, ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους που δεν έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτες είσπραξης, είναι δυνατό να διαγραφούν, εφόσον εμπίπτουν αποκλειστικά και μόνο στις ακόλουθες κατηγορίες οφειλών:

  • οφειλές αποβιωσάντων που δεν καταλείπουν οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και των οποίων οι κληρονόμοι αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά,
  • οφειλές ανά φορολογούμενο μικρότερες του ποσού του εκάστοτε ελάχιστου ποσού φόρου από την καταβολή του οποίου απαλλάσσεται ο φορολογούμενος.

Εφορία: Από γκάφα σε γκάφα – 21.000 πολίτες πλήρωσαν… τζάμπα πρόστιμο!

Δεν σταματάει να μας παίρνει λεφτά η Εφορία ακόμη και χωρίς… λόγο!

Αδικαιολόγητα πρόστιμα και μη οφειλόμενους φόρους εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Εφορία σε 20.294 φορολογούμενους, οι οποίοι αφού έμπλεξαν σε γραφειοκρατικές περιπέτειες μηνών και ετών, στο τέλος δικαιώθηκαν.

Η πολυδαίδαλη φορολογική νομοθεσία, που αφήνει πολλές ερμηνείες για μία διαδικασία ή παράβαση, οι πιέσεις στους εφοριακούς υπαλλήλους να διενεργήσουν συγκεκριμένο αριθμό ελέγχων και να βεβαιώσουν συγκεκριμένα ποσά φόρων και προστίμων, καθώς και οι χρόνοι παραγραφής των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, οδηγούν σε πλήθος λαθών, τα οποία ταλαιπωρούν χιλιάδες φορολογούμενους.

Οι παράγοντες αυτοί, έχουν ως αποτέλεσμα να υποβάλλονται κατά χιλιάδες προσφυγές φορολογουμένων στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ, προκειμένου να βρουν το δίκιο τους, όταν νιώθουν ότι αδικήθηκαν από τους ελέγχους ή τις διασταυρώσεις των αρχείων του Taxisnet.

Η προσφυγή στη ΔΕΔ υποβάλλεται εντός 30 ημερών από τη ημερομηνία έκδοσης της Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού του Φόρου, ενώ κατόπιν χάνεται το δικαίωμα προσφυγής και ο φορολογούμενος δεν μπορεί να προσφύγει ούτε στα διοικητικά δικαστήρια.

Συγχρόνως, οι μισοί φορολογούμενοι από όσους δεν δικαιώνονται από τη ΔΕΔ, προσφεύγουν στα φορολογικά δικαστήρια, που σημαίνει την επιβάρυνσή τους με πρόσθετα έξοδα αλλά και χρόνο, αφού μια υπόθεση για να τελεσιδικήσει απαιτεί αρκετά χρόνια.

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ στο δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου υποβλήθηκαν συνολικά 5.928 ενδικοφανείς προσφυγές, από φορολογούμενους στους οποίους επιβλήθηκαν φόροι και πρόστιμα, για διάφορες υποθέσεις.

Από τις ανωτέρω υποθέσεις εκδικάστηκαν οι 5.529 και από αυτές, στις 1.687 περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι άδικα καταλογίστηκαν φόροι και πρόστιμα είτε εν μέρει είτε στο σύνολό τους.

Οι 3.543 προσφυγές απορρίφθηκαν από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, 31 υποθέσεις τέθηκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης των προσφυγόντων, ενώ 268 προσφυγές απορρίφθηκαν σιωπηρώς, επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέτασή τους.

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ΑΑΔΕ, από το 2013 οπότε και ξεκίνησε να λειτουργεί η ΔΕΔ, έχουν υποβληθεί 87.610 ενδικοφανείς προσφυγές, από τις οποίες εκδικάστηκαν οι 83.421.

Σε 20.294 περιπτώσεις, η ΔΕΔ ακύρωσε στις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού και δικαίωσε τους φορολογούμενους.

Στις 44.442 περιπτώσεις απορρίφθηκε η προσφυγή και επικυρώθηκαν οι φόροι, για 14.938 εξέπνευσε η προθεσμία εκδίκασης και απορρίφθηκαν ενώ στις υπόλοιπες είτε παραιτήθηκαν οι ενάγοντες είτε έκλεισαν με «ρητή απόφαση».

Οι φορολογούμενοι που έχασαν την υπόθεση στη ΔΕΔ και επικυρώθηκαν οι φόροι και τα πρόστιμα των ελεγκτών, μπορούν να προσφύγουν στα φορολογικά δικαστήρια, εφόσον θεωρούν ότι έχουν πιθανότητες δικαίωσης.

Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται, πως, βασική προϋπόθεση για να φτάσει μια υπόθεση στα δικαστήρια θα πρέπει προηγουμένως να περάσει από τη ΔΕΔ. Αν δεν υποβληθεί προσφυγή στη ΔΕΔ, δεν μπορεί να εξεταστεί η υπόθεσή του στο δικαστήριο.

Όσον αφορά δε την προθεσμία, προβλέπεται ότι η ΔΕΔ θα πρέπει να δώσει απάντηση σε όποιον προσφεύγει εντός 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της υπόθεσης στην αρμόδια φορολογική αρχή.

Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.

Επίσης, για την προσφυγή στη ΔΕΔ καταβάλλεται το 50% των φόρων και των προστίμων που έχουν καταλογιστεί. Αν χάσει την υπόθεση, τότε καταβάλει και το υπόλοιπο 50%. Αν κερδίσει είτε στη ΔΕΔ είτε στο δικαστήριο, τότε του επιστρέφεται το ποσό που έχει καταβάλει.

Μια άλλη παράμετρος που χρησιμοποιούν ορισμένοι, αφορά στο χρόνο πληρωμής των προστίμων. Με την προσφυγή στη ΔΕΔ και κατόπιν στο δικαστήριο και μέχρι την τελική εκδίκαση της υπόθεσης, ο υπόχρεος έχει καταβάλει το 50% των φόρων και των προστίμων.

Δεδομένου ότι οι υποθέσεις στα φορολογικά δικαστήρια καθυστερούν χρόνια να εκδικαστούν, στο διάστημα αυτό παγώνει η είσπραξη για το 50% των φόρων και των προστίμων.