Εφορία: Τέλος οι επισκέψεις στις ΔΟΥ. Η νέα εφαρμογή που διευκολύνει τις συναλλαγές των πολιτών
Ψηφιακά η έκδοση Φορολογικής Ενημερότητας και σε περίπτωση χρεών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μια νέα ψηφιακή εφαρμογή, που διευκολύνει σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών, εξοικονομώντας τους σημαντικό χρόνο στην καθημερινότητά τους, εισάγει από σήμερα Δευτέρα (23/10) η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, καθώς αποφεύγονται περί τις 200.000 επισκέψεις στις ΔΟΥ τον χρόνο.
Πλέον, με κοινή απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι φορολογούμενοι μπορούν να λαμβάνουν ψηφιακά το απαραίτητο για τις συναλλαγές τους αποδεικτικό, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτούν την ΔΟΥ, όταν:
- Για την έκδοσή του απαιτείται να παρακρατηθεί από το προς είσπραξη ποσό μέρος των ρυθμισμένων οφειλών τους.
- Εκδίδεται για κάθε νόμιμη χρήση και υφίστανται οφειλές σε αναστολή είσπραξης.
- Εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων με υφιστάμενες ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης και παρακρατείται το σύνολο του εισπραττόμενου ποσού, έως το ύψος των συνολικών βεβαιωμένων οφειλών του αιτούντος.
- Εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού από επαχθή αιτία, με παρακράτηση ποσού επί των ρυθμισμένων οφειλών.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι, πλέον, διευκολύνεται σημαντικά η έκδοση ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτων όταν υπάρχουν μη ληξιπρόθεσμες οφειλές, καθώς πέρα από το ύψος των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, η χορήγηση της ενημερότητας συνδέεται και με το ύψος των φόρων που καταβάλλει κάθε χρόνο ο φορολογούμενος.
Έτσι, ακόμα κι αν οι μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ξεπερνούν τα όρια που προβλέπονται, η ενημερότητα χορηγείται, εάν ο φορολογούμενος καταβάλει ετησίως μέχρι 120% των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, με αποτέλεσμα να υπάρχει η βεβαιότητα ότι πρόκειται για συνεπή φορολογούμενο.
Επιπλέον, για την ασφάλεια, την εγκυρότητα και την ταυτοποίηση των συναλλαγών, αλλάζει το περιεχόμενο της αίτησης στην ψηφιακή εφαρμογή και ο τύπος του Αποδεικτικού Ενημερότητας, με την προσθήκη πεδίων, όπως:
- Το QR Code, για τον έλεγχο γνησιότητας του αποδεικτικού ενημερότητας.
- Ο Μοναδικός Αριθμός Καταχώρισης (ΜΑΡΚ) στο myDATA του παραστατικού, του οποίου επιδιώκεται η είσπραξη.
- Το ΑΤΑΚ του ακινήτου, για τη μεταβίβαση του οποίου εκδίδεται το αποδεικτικό ενημερότητας.
Εφορία: Χρωστάς; Αυτόματη κατάσχεση σε συγγενείς
Στενό μαρκάρισμα από την Εφορία σε εκατομμύρια πολίτες που χρωστούν στο Δημόσιο, με το υπ. Οικονομίας να προχωρά σε δραστικές λύσεις και αυτόματες κατασχέσεις. Θα παρακολουθούνται και οι συγγενείς σας. Σε ποιους βάζει χέρι στον τραπεζικό λογαριασμό τους η Εφορία;
Εφορία: Πότε ξεκινά η κατάσχεση
Από τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου οι ράμπο της ΑΑΔΕ του νέου εισπρακτικού κέντρου της Αττικής ξεκινούν τον έλεγχο των ληξιπρόθεσμο οφειλών, που ξεπερνούν τα 105 δισ. ευρώ και προχωρούν σε δραστικές λύσεις, όπως οι κατασχέσεις.
Στόχος τους να κάμψουν τα «κόκκινα δάνεια» προς την Εφορία.
Οι ελεγκτές της εφοράς θα ξεκινήσουν τον έλεγχο από τους φορολογούμενους που αδιαφόρησαν για την πρόσφατη ευκαιρία που τους δόθηκε για να ρυθμίσουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους.
Από το σύνολο των οφειλών, μόλις το 4,8%, δηλαδή χρέη 5 δισ. ευρώ, έχουν μπει σε πρόγραμμα τμηματικής εξόφλησης. Από το ρυθμισμένο υπόλοιπο, το 53,5% προέρχεται από φυσικά πρόσωπα και το 46,5% από επιχειρήσεις.
Εφορία: Κατάσχεση σε 2 εκατ. πολίτες άμεσα – Ποιοι κινδυνεύουν
Οι πληροφορίες λένε πως υποχρεώσεις που δεν έχουν εκπληρώσει προς την εφορία έχουν σχεδόν 4,18 εκατ. φυσικά και νομικά πρόσωπα.
Από τους οφειλέτες αυτούς, 2 εκατ. απειλούνται με κατασχέσεις ενώ σε 1.455.216 έχουν ήδη επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (πλειστηριασμοί, κατάσχεση κινητών αξιών και ακινήτων, δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, κ.α).
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, οι κανόνες για την είσπραξη των αρρύθμιστων χρεών, ακόμη και για τις περιπτώσεις που εφαρμόζονται τα αναγκαστικά μέτρα, είναι «οριζόντιοι και ενιαίοι και δεν σηκώνουν την παραμικρή παρερμηνεία και απόκλιση στις αποφάσεις και στους στόχους που προβλέπονται αντίστοιχα».
Εφορία: Αυτόματη κατάσχεση – Έτσι θα σας παίρνουν τα λεφτά
Για κάθε ΑΦΜ, ο εισπρακτικός μηχανισμός θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τα οποία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, Χρηματιστήριο, Εργάνη, ΓΕΜΗ κ.ά.).
Στον ψηφιακό φάκελο του οφειλέτη θα παρατίθενται και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης τα οποία μπορούν να ληφθούν ή έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της είσπραξης των χρεών του φορολογούμενου. Πέραν του οφειλέτη θα παρακολουθούνται και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι με την οφειλή (συνυπόχρεοι, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι, συσχετιζόμενες επιχειρήσεις, διασυνδεδεμένοι όμιλοι, όπως και οι απορροφήσεις-συγχωνεύσεις).
Εφορία: Όλες οι αλλαγές στην ΑΑΔΕ
Το νέο εισπρακτικό κέντρο Αττικής θα έχει τις εξής αρμοδιότητες:
- Επιβολή αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων από το δημόσιο για την αποπληρωμή των «κόκκινων χρεών».
- Έλεγχος, επαλήθευση και διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων.
- Κατηγοριοποίηση των οφειλετών με βάση το ύψος της οφειλής και εντοπισμός ανά γεωγραφική περιοχή με τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων με στίγμα για τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες που αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ.
- Αυτόματη παρακολούθηση για την πορεία και την εξέλιξη της «κόκκινης οφειλής».
- Η λήψη και επεξεργασία αιτημάτων για τη χορήγηση στοιχείων και πληροφοριών από φορολογουμένους, υπηρεσίες της ΑΑΔΕ ή τρίτους.
- Ο έλεγχος και η σύνταξη εκθέσεων χαρακτηρισμού οφειλών αρμοδιότητας της Διεύθυνσης ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
- Η είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
- Η βεβαίωση ή η καταχώριση των στοιχείων των νόμιμων τίτλων στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων, η καταχώριση των εισπράξεων, των επιστροφών και των διαγραφών, η τήρηση των λοιπών βιβλίων του Τμήματος Εσόδων, η τακτοποίηση υπερεισπράξεων, καθώς και η τήρηση της λογιστικής.
- Η διαχείριση και η παρακολούθηση της διαδικασίας των εισπράξεων που διενεργούνται μέσω των φορέων είσπραξης.
- Η διαχείριση και η παρακολούθηση της διαδικασίας των επιστροφών φόρου.
- Η επιδίωξη είσπραξης οφειλών που διέπονται από ειδικές διατάξεις, λόγω υπαγωγής σε διαδικασία αφερεγγυότητας, όπως πτώχευση ή προπτωχευτικές διαδικασίες ή δικαστική διαδικασία ρύθμισης χρεών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, υπαγωγής σε καθεστώς εκκαθάρισης ή δικαστικής εκκαθάρισης κληρονομίας, καθώς και οφειλών σχολαζουσών κληρονομιών.
Εφορία: Η τεράστια αλλαγή με τα Airbnb
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, σε συνεχή εποικοδομητικό διάλογο με τις δημοφιλείς πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Airbnb, Booking.com και Expedia Group/VRBO, υπέγραψε επικαιροποιημένο Μνημόνιο Συνεργασίας.
Συμφωνήθηκαν αλλαγές που οδηγούν στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των δεδομένων που ανταλλάσσονται με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείρισή τους από την ΑΑΔΕ, προκειμένου να διασφαλίζεται πλήρως η ταυτοποίηση των διαχειριστών των καταλυμάτων για σκοπούς συμμόρφωσης και ελέγχου.
Με την νέα συμφωνία, οι ψηφιακές πλατφόρμες πλέον:
Εισάγουν συντακτικούς ελέγχους στο πεδίο όπου αναγράφονται οι αριθμοί μητρώου των ακινήτων (ΑΜΑ/ ΕΣΛ/ ΜΑΓ), προς αποφυγή λαθών και καταστρατηγήσεων από τους διαχειριστές.
Αποστέλλουν επιπλέον το όνομα και το επίθετο του κατόχου λογαριασμού IBAN για την ταυτοποίηση και τον έλεγχο των διαχειριστών.
Συμπεριλαμβάνουν το σύνολο των ετησίων ενοικιάσεων (διανυκτερεύσεων) της κάθε καταχώρησης.
Επιστρέφουν στην ΑΑΔΕ, σε μορφή αρχείου, τους διαχειριστές που δεν συμμορφώθηκαν ενώ έχουν ήδη λάβει ειδοποιήσεις για να συμπληρώσουν ή να διορθώσουν τον αριθμό του ακινήτου τους.
Ανταλλάσσουν υποχρεωτικά τα δεδομένα σε συγκεκριμένη μορφή αρχείου, γεγονός που διευκολύνει και επιταχύνει τη διαδικασία.
Επιπρόσθετα, η πρακτική της κατηγοριοποίησης των καταχωρήσεων σε βραχυχρόνιες μισθώσεις και μη, σύμφωνα με το εμπορικό τους μοντέλο, επεκτείνεται σε όλες τις πλατφόρμες.