Εφορία: Τη δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών αλλά και του περιεχομένου των τραπεζικών θυρίδων προβλέπει το Εγχειρίδιο δράσης που κοινοποίησε χθες η ΑΑΔΕ στις υπηρεσίες της Φορολογικής Αρχής.
Πρόκειται για την επιβολή προληπτικών ή διασφαλιστικών του δημοσίου συμφέροντος μέτρων άμεσου και επείγοντος χαρακτήρα, που εφαρμόζονται σε περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Όπως εξηγείται στο Εγχειρίδιο της ΑΑΔΕ, τα προληπτικά ή διασφαλιστικά του δημοσίου συμφέροντος μέτρα συνιστούν πρόσθετα διοικητικά μέτρα άμεσου και επείγοντος χαρακτήρα τα οποία συνεπάγονται συγκεκριμένες απαγορεύσεις και δεσμεύσεις για τους υπόχρεους παραβάτες και αποσκοπούν στη διατήρηση των περιουσιακών στοιχείων προκειμένου να καταστεί δυνατή η ικανοποίηση του Δημοσίου μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου βάσει της σχετικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
Στις περιπτώσεις που κατόπιν φορολογικού ελέγχου διαπιστώνεται μη απόδοση, ανακριβής απόδοση, συμψηφισμός, έκπτωση ή διακράτηση, καθώς και είσπραξη επιστροφής κατόπιν παραπλάνησης της Φορολογικής Διοίκησης, ποσών Φ.Π.Α., Φ.Κ.Ε., φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων, επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών, ποσού από 150.000 ευρώ και πάνω, επιβάλλονται συγκεκριμένες απαγορεύσεις και δεσμεύσεις στους υπόχρεους παραβάτες.
Εφόσον η Φορολογική Διοίκηση διαπιστώνει μη απόδοση, ανακριβή απόδοση, συμψηφισμό, έκπτωση ή διακράτηση των ανωτέρω φόρων, τελών και εισφορών, με σκοπό τη μη πληρωμή συνολικά στο Δημόσιο ποσού πάνω από 150.000 ευρώ, καθώς και είσπραξη επιστροφής των παραπάνω φόρων κατόπιν παραπλάνησης της Φορολογικής Διοίκησης, συντάσσεται Ειδική Έκθεση Ελέγχου.
Κατόπιν, συντάσσεται άμεσα Πράξη επιβολής μέτρων διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου, σύμφωνα με την οποία η Φορολογική Διοίκηση δεν παραλαμβάνει και δεν χορηγεί έγγραφα που απαιτούνται για τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων του ελεγχόμενου και:
- Δεσμεύεται το 50% των καταθέσεων, των πάσης φύσεως λογαριασμών και παρακαταθηκών,
- Δεσμεύεται το 50% του περιεχομένου των θυρίδων του υπόχρεου παραβάτη και κατ΄ ανώτατο μέχρι του διπλάσιου του ποσού για το οποίο διαπιστώνεται ο σκοπός μη πληρωμής ή η είσπραξη επιστροφής.
- Το μη χρηματικό περιεχόμενο θυρίδων και οι μη χρηματικές παρακαταθήκες, δεσμεύονται στο σύνολό τους.
Η πράξη επιβολής μέτρων διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου κοινοποιείται με αντίγραφο της σχετικής Ειδικής Έκθεσης Ελέγχου, στον υπόχρεο παραβάτη καθώς και στην Τράπεζα της Ελλάδος για περαιτέρω ενέργειες ενημέρωσης, στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.&Δ.) στη Διεύθυνση Ανάπτυξης Φορολογικών Εφαρμογών (Δ.Α.Φ.Ε.) και σε όλες τις φορολογικές αρχές και οι εν λόγω υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να εφαρμόσουν αμέσως τα μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.
Ταυτόχρονα, εντός αποκλειστικής προθεσμίας 15 ημερών από την εφαρμογή των μέτρων επιδίδεται με απόδειξη στον παραβάτη, κλήση προς ακρόαση, σχετικά με τις διαπιστώσεις της Ειδικής Έκθεσης Ελέγχου.
Ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. ή του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. ή του ΕΛ.ΚΕ. αποστέλλει σχετικό φάκελο και έκθεση απόψεων της Διοίκησης στο αρμόδιο Διοικητικό Δικαστήριο, στις περιπτώσεις που κατά της πράξης διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου ασκήθηκε προσφυγή σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, απευθείας ενώπιον του προέδρου πρωτοδικών του διοικητικού πρωτοδικείου.
Τα μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου, αίρονται υποχρεωτικά στο σύνολό τους, μεταξύ άλλων, μετά την πάροδο πέντε (5) ετών από την έκδοση των οικείων των μέτρων πράξεων προσδιορισμού των φόρων, τελών, εισφορών ή επιβολής προστίμων, ή με την καταβολή ποσού πάνω από το 70% του συνολικά προσδιορισθέντος ποσού των οικείων κύριων και πρόσθετων φόρων, τελών και εισφορών μετά των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων ή των οικείων προστίμων.
Εφορία: Απόλυτο σοκ – Ξεκινάει κατασχέσεις και για 50 ευρώ
Απίστευτα πράγματα από την Εφορία καθώς θα προχωράει πλέον σε κατασχέσεις ακόμη και για 50 ευρώ!
Κατασχέσεις καταθέσεων για χρέη άνω των 50 ευρώ προβλέπει ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, που εφαρμόζουν οι ΔΟΥ και τα εισπρακτικά κέντρα της Εφορίας, βασικά σε μικροοφειλέτες, ενώ οι μεγαλοοφειλέτες που χρωστάνε πάνω από 80 δισ. ευρώ, δεν ενοχλούνται και δεν πληρώνουν.
Τα αναγκαστικά μέτρα τα γλιτώνουν μόνο οι οφειλέτες έως 50 ευρώ ενώ για μεγαλύτερα χρέη, προβλέπονται κατασχέσεις καταθέσεων, μισθών, συντάξεων ενοικίων και γενικά ποσά εις χείρας τρίτων, αλλά και δεσμεύσεις και πλειστηριασμοί ακινήτων.
Όπως διευκρινίζει ο νέος Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, τα αναγκαστικά μέτρα είναι αντίστοιχα του ύψους των οφειλών ενώ συγχρόνως, σε ότι αφορά στις κατασχέσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων ισχύουν συγκεκριμένα όρια και ειδικότερα:
- Δεν επιβάλλεται κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών για χρέη προς την Εφορία που υπολείπονται του συνολικού ποσού ύψους πενήντα (50) ευρώ, αλλά εφόσον επιβληθεί, το ποσό δεν επιστρέφεται. Προφανώς οι κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών επιβάλλονται για ποσά από 51 ευρώ και πάνω.
- Δεν επιβάλλεται κατάσχεση ακινήτων, καθώς και κατάσχεση κινητών στα χέρια του οφειλέτη, εφόσον το συνολικό ύψος του χρέους υπολείπεται των πεντακοσίων (500) ευρώ. Οι κατασχέσεις κινητών και ακινήτων επιβάλλονται για χρέη άνω των 500 ευρώ.
- Για οφειλές που υπερβαίνουν το ποσό των 70.000 ευρώ, οι κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών γίνονται αυθημερόν με ένα e-mail. Ο ΚΕΔΕ προβλέπει πως ο Διοικητής της ΑΑΔΕ μπορεί να αποστέλλει ηλεκτρονικά στα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας τα στοιχεία των οφειλετών του Δημοσίου, με συνολική ληξιπρόθεσμη οφειλή πάνω από εβδομήντα χιλιάδες (70.000) ευρώ. Τα ανωτέρω ιδρύματα υποχρεούνται να προβαίνουν αυθημερόν στις ενέργειες που απαιτούνται για τη δέσμευση των χρημάτων, που βρίσκονται ή κατατίθενται στους λογαριασμούς των οφειλετών, μέχρι του ύψους της συνολικής οφειλής.
- Μετά τη δέσμευση και εντός δύο (2) ημερών, ενημερώνεται για το ύψος του δεσμευθέντος ποσού η ΑΑΔΕ, η οποία οφείλει να επιβάλει κατάσχεση, το αργότερο σε πέντε (5) εργάσιμες ημέρες από την ηλεκτρονική παραλαβή της ενημερωτικής απάντησης, άλλως το πιστωτικό ίδρυμα προβαίνει στην άμεση άρση της επιβληθείσας δέσμευσης.
Επίσης, για οφειλές άνω των 50 ευρώ προς το Δημόσιο, η Εφορία έχει το δικαίωμα να κατασχέσει από τους λογαριασμούς μισθοδοσίας (οι οποίοι βέβαια έχουν ήδη δηλωθεί στην ΑΑΔΕ), τα ακόλουθα ποσά:
- Από ποσά μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων άνω των 1.000 ευρώ και έως 1.500 ευρώ το μήνα επιτρέπεται η κατάσχεση στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου ποσοστού 50% επί του τμήματος πάνω από τα 1.000 ευρώ και μέχρι τα 1.500 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 1.500 ευρώ τον μήνα επιτρέπεται η κατάσχεση του συνόλου του υπερβάλλοντος των 1.500 ευρώ.
- Το 50% οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού βοηθήματος καταβάλλεται περιοδικά στον οφειλέτη, εφόσον αυτό υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση το ποσό που απομένει μετά την κατάσχεση δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο των 1.000 ευρώ.
- Το 1/5 των καταβαλλόμενων ημερομισθίων.
- Το 1/2 του εφάπαξ που καταβάλλεται από οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο, λόγω εξόδου από την υπηρεσία ή το επάγγελμα.
- Έως και το 100% των ενοικίων των οποίων επίκειται η είσπραξη, εφόσον ο οφειλέτης δικαιούται να λαμβάνει τέτοια εισοδήματα.
- Έως και το 100% των πάσης φύσεως εισπράξεων από πώληση προϊόντων ή οποιωνδήποτε άλλων πραγμάτων (π.χ. ακινήτων, ΙΧ, σκαφών, κ.λπ.).
Εφορία: Το κόλπο που δεν θέλουν να ξέρετε – Πότε είναι υποχρεωμένη να σας διαγράψει τα χρέη
Βαθιά ανάσα σε υπερχρεωμένους οφειλέτες (φυσικά πρόσωπα) οι οποίοι είχαν ενταχθεί στο νόμο Κατσέλη και έχουν ρυθμίσει τα χρέη τους βάσει δικαστικής απόφασης, θα δώσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Οι συγκεκριμένοι οφειλέτες θα δουν να διαγράφεται το υπόλοιπο του χρέους που έχουν στην εφορία, εφόσον πληρούν μια σειρά από προϋποθέσεις και κριτήρια που θέτει η ΑΑΔΕ.
Κατ’ αρχάς και σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει δώσει η διοίκηση της Ανεξάρτητης Αρχής προς τα Ελεγκτικά Κέντρα, τα οποία θα βάλουν στο μικροσκόπιο τις εν λόγω υποθέσεις θα πρέπει να πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
Να έχει περιληφθεί απαίτηση του Δημοσίου ως πιστωτή στο σχέδιο διευθέτησης οφειλών που περιλαμβάνεται στην αίτηση του οφειλέτη ενώπιον του αρμοδίου Ειρηνοδικείου και να δεν έχει εξαιρεθεί από το δικαστήριο.
Να έχει επιδοθεί η αίτηση του οφειλέτη περί υπαγωγής των οφειλών του στον ν. 3869/2010 στο Δημόσιο.
Να έχει συμμορφωθεί ο οφειλέτης στη ρύθμιση των οφειλών του, σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση και το νόμο, στις οριζόμενες καταβολές εντός της τριετίας, προς όλους τους πιστωτές
Στις οφειλές που διαγράφονται περιλαμβάνονται:
οι βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση προς το Δημόσιο ή υπέρ τρίτων,
οι ατομικές, δηλαδή βεβαιωμένες στον ΑΦΜ του οφειλέτη ή σε Α.Φ.Μ. τρίτου, για τις οποίες όμως ο οφειλέτης έχει αποκλειστική ευθύνη, όπως οφειλές από κληρονομική διαδοχή, ή από συνυπευθυνότητα, δηλαδή βεβαιωμένες στον Α.Φ.Μ. τρίτου προσώπου, για την καταβολή των οποίων ο οφειλέτης ευθύνεται εις ολόκληρον με το πρόσωπο αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι ρυθμίζονται από τη δικαστική απόφαση
Ο οφειλέτης δεν απαλλάσσεται από βεβαιωμένες οφειλές που
α) ενώ είχαν συμπεριληφθεί στην αίτηση περί υπαγωγής τους στον ν. 3869/2010, εξαιρέθηκαν και δεν ρυθμίστηκαν και
β) που δεν συμπεριλήφθηκαν από τον οφειλέτη στην αίτησή του ούτε εντάχθηκαν στη διαδικασία από το δικαστήριο.
Οριστική διαγραφή
Υπάρχει και πρόβλεψη για την οριστική διαγραφή των οφειλών και πλήρη απαλλαγή των οφειλετών από αυτές. Για να καταστεί αυτό εφικτό, σύμφωνα με τις νόρμες της ΑΑΔΕ, θα πρέπει οφειλέτης να:
να έχει καταστεί αμετάκλητη η δικαστική απόφαση με την οποία ρυθμίστηκαν οι οφειλές σύμφωνα με το ν. 3869/2010.
να έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία για την άσκηση αίτησης έκπτωσης, δηλαδή να έχουν παρέλθει 2 έτη από την επέλευση της απαλλαγής, χωρίς να έχει ασκηθεί από πιστωτή αίτηση έκπτωσης ή, σε περίπτωση που έχει ασκηθεί αίτηση έκπτωσης, να έχει εκδοθεί αμετάκλητη απορριπτική απόφαση επί αυτής.
να μην υφίστανται άλλοι οφειλέτες / ευθυνόμενα πρόσωπα πέραν του απαλλασσόμενου οφειλέτη για τις οφειλές που υπόκεινται σε απαλλαγή.
να έχει ολοκληρωθεί η αποπληρωμή των δόσεων που ορίζονται σε αυτή εφόσον με τη δικαστική απόφαση εξαιρείται από την εκποίηση η κύρια κατοικία του οφειλέτη.
Εφορία: Έχετε crypto; Μην αγοράσετε ΤΙΠΟΤΑ – Δείτε το πρόστιμο
Τεράστιο πρόστιμο, πάνω από 96.000 ευρώ, επιβλήθηκε σε ζευγάρι φορολογουμένων, στους οποίους δεν αναγνωρίστηκε η υπεραξία από κρυπτονομίσματα που επικαλέστηκαν προκειμένου να δικαιολογήσουν την απόκτηση ακινήτου.
Το ζευγάρι απέκτησε ακίνητο το 2021, αξίας 183.273,56 ευρώ δηλώνοντας δαπάνη ύψους 91.636,78 έκαστος. Για να δικαιολογήσουν τη δαπάνη αγοράς επικαλέστηκαν κέρδος από κρυπτονομίσματα ύψους 182.500.000 ευρώ.
Όμως, η Εφορία απέρριψε το κέρδος από τα κρυπτονομίσματα και το ζευγάρι έπεσε στην απόχη των τεκμηρίων, με αποτέλεσμα να φορολογηθεί με βάση το πόθεν έσχες και να επιβληθούν φόρος εισοδήματος, προκαταβολή φόρου και εισφορά αλληλεγγύης.
Στον σύζυγο επιβλήθηκε συνολικός φόρος ύψους φόρος 62.775,83 ευρώ και 33.320 ευρώ στη σύζυγο, ήτοι σύνολο φορολογικής επιβάρυνσης ύψους 96.096,01 ευρώ, που ανέρχεται σχεδόν στο 50% της αξίας του ακινήτου που απέκτησαν.
Ο λόγος που η εφορία δεν δέχτηκε το κέρδος από τα crypto, είναι επειδή, όπως αναφέρει τα συγκεκριμένα ποσά δεν αναγνωρίζονται από την ισχύουσα φορολογική νομοθεσία.
Το ζευγάρι προσέφυγε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, η οποία όμως με την υπ. αρ. 417/1/3/ 2023 απόφασή της την απέρριψε και επικύρωσε το πρόστιμο.
Ας δούμε όμως την ιστορία του φορολογικού παράδοξου, όπως την περιγράφει η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.
Με την με αριθμό ειδοποίησης………/……….2022 πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, φορολογικού έτους 2021, της Α.Α.Δ.Ε., που εκδόθηκε βάσει της υπ’ αρ………. αρχικής ηλεκτρονικής δήλωσης επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα ποσό φόρου 36.247,64€ πλέον προκαταβολής φόρου 20.060,03€ και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ποσού 6.468,16€, ήτοι συνολικό ποσό πληρωμής 62.775,83€.
Με την με αριθμό ειδοποίησης………/……….2022 πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, φορολογικού έτους 2021. της Α.Α.Δ.Ε., που εκδόθηκε βάσει της υπ’ αρ………. αρχικής ηλεκτρονικής δήλωσης επιβλήθηκε στην προσφεύγουσα, σύζυγο του υπόχρεου, ποσό φόρου 33.320,18€.
Οι προσφεύγοντες υπέβαλαν ηλεκτρονικά την με αρ. καταχώρησης………107.07.2022 κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, με την οποία δήλωσαν, μεταξύ άλλων, στους κωδικούς 735 και 736 «Δαπάνη για αγορά ή χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτων ή ανέγερση οικοδομών ή κατασκευή δεξαμενής κολύμβησης» συνολικό ποσό 91.636,78€, έκαστος, και στον κωδικό 865 εισόδημα από «Υπεραξία των άρθρων 42 και 42Α του ΚΦΕ. αλλοδαπής προέλευσης» ποσό 182.500.000 ευρώ.
Ακολούθως, ο προσφεύγων προσκόμισε στην Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς τα δικαιολογητικά της ως άνω δήλωσης προς έλεγχο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της.
Από τον έλεγχο των προσκομισθέντων δικαιολογητικών προέκυψε ότι το ως άνω δηλωθέν στον κωδικό 865 ποσό αντιστοιχεί σε εισόδημα, το οποίο ο προσφεύγων φέρεται να απέκτησε από την μεταβίβαση κρυπτονομισμάτων και εισήγαγε μέσω τραπεζικών εμβασμάτων στην Ελλάδα κατά το έτος 2021.
Η Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς έκρινε ότι το ως άνω εισόδημα δεν εμπίπτει στις διατάξεις των άρθρων 42 και 42Α ΚΦΕ και για τον λόγο αυτό ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 των άρθρου 32 Ν. 4174/2013, χωρίς να ληφθεί υπόψη το ως άνω εισόδημα συνολικού ποσού 182.500,00€.
Οι προσφεύγοντες, ζητούν να γίνει δεκτή η υπό κρίση ενδικοφανής προσφυγή, να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και να επαναϋπολογισθεί με ορθό, δίκαιο και νόμιμο τρόπο ο οφειλόμενος φόρος εισοδήματος, προβάλλοντας τους κάτωθι ισχυρισμούς:
- Εσφαλμένη ερμηνεία των νομοθετικών διατάξεων ως προς την μη αναγνώριση του ως άνω εισοδήματος
- Παραβίαση της αρχής της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και
- Έλλειψη νόμιμης αιτιολογίας
- Επειδή, στο άρθρο 23 του Ν. 4174/2013 ορίζεται ότι:«7. Η Φορολογική Διοίκηση έχει την εξουσία να επαληθεύει, να ελέγχει και να διασταυρώνει την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων εκ μέρους του φορολογούμενου, την ακρίβεια των φορολογικών δηλώσεων που υποβάλλονται σε αυτήν και να επιβεβαιώνει τον υπολογισμό και την καταβολή του οφειλόμενου φόρου, διενεργώντας έλεγχο σε έγγραφα, λογιστικά στοιχεία και στοιχεία γνωστοποιήσεων και παρόμοιες πληροφορίες, θέτοντας ερωτήσεις στον φορολογούμενο και σε τρίτα πρόσωπα, ερευνώντας εγκαταστάσεις και μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις διαδικασίες και χρησιμοποιώντας μεθόδους που προβλέπονται στον Κώδικα».
Επειδή, στην υπό κρίση περίπτωση οι προσφεύγοντες επικαλούνται μη ορθή εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4172/2013, ισχυριζόμενοι ότι η Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς έσφαλε, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν το ποσό των 182.5Ό0,00€ που δηλώθηκε στον κωδικό 865 «Υπεραξία των άρθρων 42 και 42 Κ.Φ.Ε. αλλοδαπής προέλευσης» της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 και αφορούσε εισόδημα που όπως ισχυρίζονται αποκτήθηκε από την μεταβίβαση κρυπτονομισμάτων και εισήχθη μέσω τραπεζικών εμβασμάτων στην Ελλάδα κατά το οικείο έτος.
Τούτου είχε ως αποτέλεσμα κατά την εκκαθάριση της ανωτέρω δήλωσης να προσδιοριστεί εισόδημα από προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων ύψους 72.902,41€ για τον προσφεύγοντα και 94.136,78€ για την προσφεύγουσα (λόγω αγοράς ακινήτου και δήλωσης του τιμήματος αυτού συνολικού ύψους 183.273.56€ στους κωδ. 735-736 της δήλωσης), το οποίο φορολογήθηκε βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του Ν. 4172/2013 σε συνδυασμό με τα άρθρα 29 παρ. 1 και 15 παρ. 1 του ίδιου νόμου, με αποτέλεσμα να προκύψει μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση, συγκριτικά με την υπεραξία των άρθρων 42 και 42Α του Κ.Φ.Ε. η οποία φορολογείται με συντελεστή 15% (άρθρο 43 του Ν. 4172/2013.
Επειδή η φορολογική αρχή ορθώς δεν έκανε αποδεκτό το δηλωθέν από τον προσφεύγοντα ποσό ύψους 182.500,00 € στον κωδικό 865 «Υπεραξία των άρθρων 42 και 42Α Κ.Φ.Ε. αλλοδαπής προέλευσης» της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, αφενός διότι το εισόδημα από την μεταβίβαση κρυπτονομισμάτων στο εξωτερικό δεν εμπίπτει στις ως άνω διατάξεις των άρθρων 42 και 42Α ΚΦΕ, με τις οποίες προβλέπονται και απαριθμούνται περιοριστικά οι τίτλοι από την μεταβίβαση των οποίων προκύπτει υπεραξία που θεωρείται εισόδημα και αφετέρου δεν προσκομίζονται επαρκή στοιχεία με τα οποία να προσδιορίζεται με ειδικό και σαφή τρόπο η υπεραξία που προέκυψε από την μεταβίβαση των εν λόγω κρυπτονομισμάτων.
Ειδικότερα, ο προσφεύγων προς απόδειξη των ισχυρισμών του προσκομίζει μια εκτύπωση της τράπεζας Πειραιώς, όπου εμφανίζονται εισερχόμενα εμβάσματα από την εταιρία ……..(μητρική της εταιρίας ……) συνολικού ύψους 182.498.92€ τα οποία πιστώνονται στον τραπεζικό του λογαριασμό, με αρ. ……….. καθώς και διάφορα στιγμιότυπα οθόνης υπολογιστή (screenshots) από αναλήψεις και καταθέσεις χρημάτων που διενεργήθηκαν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων της εταιρίας………
Ωστόσο, τα προσκομισθέντα δεν αποδεικνύουν τη φύση και το ύψος του επικαλεσθέντος από τους προσφεύγοντες εισοδήματος, στο βαθμό που δεν πιστοποιείται ούτε η προέλευση και ο χρόνος κατάθεσης του επενδεδυμένου κεφαλαίου για την αγορά των κρυπτονομισμάτων ούτε και ο χρόνος ρευστοποίησης αυτών και το ύψος της υπεραξίας που αποκτήθηκε.
Οι περί του αντιθέτου δε ισχυρισμοί των προσφευγόντων περί εσφαλμένης ερμηνείας διατάξεων, πλημμελούς αιτιολογίας και παραβίασης της αρχής της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, απορρίπτονται ως αβάσιμοι.