ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

efood: Το… τερμάτισε – Τι θα κάνει επιπλέον

efood: Νέοι ορίζοντες για το efood καθώς θα χρησιμοποιεί τα μηχανάκια για να κάνουν τους courier!

Υπηρεσίες ταχυμεταφορών (courier) ακόμα και για καταστήματα που δεν βρίσκονται στην πλατφόρμα της θα παρέχει η efood, με τη δραστηριότητα στο «τελευταίο μίλι» (last mile) να ξεκινάει σύμφωνα με ασφαλείς πηγές, εντώς του πρώτου τριμήνου του 2024.

Η είσοδος της εταιρείας και σε αυτή τη κατηγορία αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό ήδη έχει οξυνθεί μετά την εκρηκτική άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου από την πανδημία κι έπειτα.

Το efood last mile είναι μία υπηρεσία παράδοσης που μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση για να αποστείλει τα προϊόντα της στους καταναλωτές χωρίς να συνεργάζονται απαραίτητα με την πλατφόρμα της efood.

Οι επιχειρήσεις αξιοποιούν τον στόλο διανομέων της efood, ανάλογα με τις προγραμματισμένες ή έκτακτες ανάγκες τους, μέσω της efood last mile, αποστέλλοντας τα προϊόντα τους είτε μέσα στην επόμενη ώρα από την παραγγελία είτε εντός δύο ημερών.

Για την αξιοποίηση της υπηρεσίας τα καταστήματα θα ακολουθούν μία απλή ηλεκτρονική διαδικασία, ενώ οι χρήστες θα μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία της παράδοσης με live tracking, κάνοντας κλικ σε ένα σύνδεσμο που θα λαμβάνουν μετά την ολοκλήρωση των αγορών τους, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση της εφαρμογής της efood.

efood: Η κίνηση που του φέρνει εκατομμύρια ευρώ

Με καθαρή κερδοφορία, σταθερή παρά τις επενδύσεις με την εξαγορά του Ομίλου Μούχαλη και χρυσά μερίσματα άνω των 20 εκατ. η δημοφιλής πλατφόρμα πάει κόντρα στις διεθνείς νόρμες. Ποιο είναι ο επόμενος μεγάλος στόχος. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σε μία αγορά, αυτή των online παραδόσεων, που παγκοσμίως γράφει τεράστιες ζημιές για χάρη των μεγάλων επενδύσεων και της επέκτασης η περίπτωση της Online Delivery, της εταιρείας δηλαδή πίσω απ’ το efood φαντάζει ως «όαση» που σπάει κάθε καλούπι!

Και τούτο διότι η δημοφιλής πλατφόρμα που πλέον από πέρυσι κάνει το μεγάλο πέρασμα και στο φυσικό δίκτυο λιανικής, έχοντας εξαγοράσει τις εταιρείες του πρώην –πλέον- Ομιλου Μούχαλη, είναι μία «μηχανή παραγωγής χρήματος» που μεγαλώνει διαρκώς διατηρώντας σημαντική κερδοφορία προσφέροντας στη μητρική της, την γερμανική πολυεθνικη Delivery Hero σταθερά μεγάλα μερίσματα (22 εκατ. ευρώ για το 2022) και πιστωτικές διευκολύνσεις όταν χρειαστεί! Κάτι που στην αγορά του διαδικτυακού delivery δεν αποτελεί τον κανόνα αλλά την εξαίρεση…

Απόδειξη οι οικονομικές καταστάσεις του 2022 που κοινοποίησε η Online Delivery. Σύμφωνα με αυτές ο καθαρός κύκλος εργασιών το 2022 άγγιξε τα 135,61 εκατ. ευρώ από 112,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 (+20%) κυρίως χάρη σε τρεις παράγοντες:

– Στη συνολική αύξηση των παραγγελιών.

– Στη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας από τα καταστήματα (b2b), που αφορούν στις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα.

– Στη συνολική αύξηση των online αγορών από τους καταναλωτές.

Επίσης τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 27%, φθάνοντας τα 36,77 εκατ. ευρώ από 28,878 εκατ. ευρώ πέρυσι. Μία εξέλιξη που αντανακλά την αύξηση στα έσοδα από τις υπηρεσίες προς τα καταστήματα (vendors), και την αύξηση της χρήσης των υπηρεσιών από τα καταστήματα.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν στα 35,67 εκατ. ευρώ από 27,69 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη να υπερβούν τα 31,89 εκατ. ευρώ από 23,245 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 34,773 εκατ. ευρώ από 40,8 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον πως στα παραπάνω αποτελέσματα έχει αποτυπωθεί και η ολοκλήρωση της εξαγοράς των εταιρειών etable και delivery.gr του Ομίλου Μούχαλη (στα πλαίσια ευρύτερης εξαγοράς και άλλων δύο εταιριών, των INKAT και AΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ, από τον Όμιλο της Delivery Hero), η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, καθώς και -βάσει του σχετικού σχεδιασμού- η απορρόφηση της μιας εξ αυτών, του delivery.gr.

Την ίδια ώρα η μητρική Delivery Hero, για το 2022 είχε καθαρά έσοδα 8,57 δισ ευρώ, από 5,85 δισ ευρώ το 2021, μία σημαντική αύξηση χάρη κυρίως στις νέες εξαγορές και την επέκταση του ομίλου. Επίσης είχε καθαρές λειτουργικές ζημιές ύψους 2,27 δισ ευρώ, από 1,07 δισ ευρώ το 2021 και καθαρές ζημιές 2,97 δισ ευρώ από 1,12 δισ ευρώ!

efood: Το ρευστό

Το «εγγυημένο» μοντέλο της Online Delivery που παράγει αποτελέσματα υπογραμμίζεται και στην κατανομή των δραστηριοτήτων και τις πηγές εισοδήματος σήμερα της εταιρείας.

Συγκεκριμένα απ’ τις οικονομικές καταστάσεις του 2022 προκύπτει πως μεγάλο μέρος της αύξησης του τζίρου της εταιρείας αποτελούν τα έσοδα προμηθειών από τα συνεργαζόμενες επιχειρήσεις εστίασης, τα οποία ξεπέρασαν πέρυσι τα 88,2 εκατ. ευρώ έναντι 77,15 εκατ. ευρώ το 2021.

Επίσης συνέτειναν τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών marketing προς τους πελάτες της πλατφόρμας, τα οποία από 24,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 ανήλθαν στα 32 εκατ. ευρώ πέρυσι καθώς και η παροχή υπηρεσιών σε συνδεδεμένες οντότητες που άγγιξαν τα 3,8 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά λοιπές παρεχόμενες υπηρεσίες τα έσοδα έφτασαν στα 11,55 εκατ. ευρώ από 9,56 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά στον ισολογισμό αποτυπώνεται η ύπαρξη δανειακών υποχρεώσεων 7 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο αυτές αφορούν ανάληψη εγγυήσεων για υφιστάμενες δανειακές υποχρεώσεις των εταιριών του Ομίλου Μούχαλη που εξαγοράστηκαν, προς αντικατάσταση των παλιών εγγυητών. Κατά τα άλλα η εταιρεία έχει μηδενικές δανειακές υποχρεώσεις και αυξημένη ρευστότητα.

efood: Υβριδικό μοντέλο

Σε κάθε περίπτωση η Online Delivery σήμερα βρίσκεται σε μία φάση μετασχηματισμού, αφού μαζί με το άκρως επικερδές κομμάτι του online delivery επιχειρεί πλέον να στήσει το δικό της φυσικό δίκτυο λιανικής τόσο στο κομμάτι διανομής όσο και σημείων πώλησης με βάση πάντα τις πρώην εταιρείες του Ομίλου Μούχαλη.

Κάτι που απαιτεί βέβαια επενδύσεις, οι οποίες ωστόσο φαίνεται ότι δεν θα απειλήσουν την κερδοφορία της εταιρείας.

efood: Γεμάτο το καλάθι του market

Με οδηγό την πραγματική στήριξη των καταναλωτών το efood ενέταξε στο καλάθι του νοικοκυριού του efood market προϊόντα που ξεπερνούν κατά πολύ τη βασική λίστα, επιλέγοντάς τα με κριτήριο τρία βασικά χαρακτηριστικά: να καλύπτουν βασικές ανάγκες, να είναι επώνυμα και να βρίσκονται στις καθημερινές αναγκαίες επιλογές των καταναλωτών.

Είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη επιλογή, με δεδομένο, μάλιστα, ότι το efood αποτελεί το μεγαλύτερο delivery service στην Ελλάδα, με εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες να χρησιμοποιούν καθημερινά την πλατφόρμα, συμβάλει αφενός στη μείωση των τιμών στα εν λόγω προϊόντα και αφετέρου, προσφέρει σημαντική στήριξη στους καταναλωτές που πιέζονται από τη συνεχή άνοδο των τιμών.

Είναι ενδεικτικό ότι στο καλάθι του νοικοκυριού του efood market εντάχθηκαν όλα τα προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως ψωμί – ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια, γάλα, καφές, τσάι, ζάχαρη, απορρυπαντικά, και χαρτικά.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι στη λίστα του efood market περιλαμβάνοντα περισσότερα από τα προϊόντα που εντάσσονται στην πρωτοβουλία για το καλάθι του νοικοκυριού, ενώ διακηρυγμένος στόχος της εταιρείας είναι να διευρύνει συνεχώς τον κατάλογο, εντάσσοντας νέα προϊόντα με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών, όπως αυτές διαμορφώνονται από την κάθε περίοδο του έτους.

efood: «Μπουκέτο» προσφορών και επιλογών

Η πρωτοβουλία για το καλάθι του νοικοκυριού από το efood market, δεν είναι παρά ένας ακόμα κρίκος στη συνολική προσπάθεια της εταιρείας για καθημερινές προσφορές και λύσεις που στηρίζουν τους καταναλωτές, προσφέροντας χαμηλές τιμές, κάτι που βέβαια επιβραβεύεται καθημερινά, αφού το efood αποτελεί την πλέον προσιτή πλατφόρμα που καθημερινά χρησιμοποιούν χιλιάδες άνθρωποι για τις ανάγκες τους.

Οι καταναλωτές μέσω της πλατφόρμα efood έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από δεκάδες συμφέρουσες και πρωτοποριακές προσφορές, όπως αυτή των breakfast deals, που αφορούν προσφορές για προϊόντα που επιλέγουν οι καταναλωτές για το πρωινό τους, όπως καφέ, χυμό κ.ο.κ., αλλά και η προσφορά «1+1», με την οποία οι χρήστες του efood μπορούν, μέσω του συγκεκριμένου φίλτρου, να επιλέξουν να παραγγείλουν από καταστήματα που τους παρέχουν ένα ίδιο, επιπλέον πιάτο δωρεάν.

Αντίστοιχα, το efood έχει δημιουργήσει στην εφαρμογή του φίλτρο, με το οποίο οι χρήστες του αποκτούν πρόσβαση σε προσφορές κάτω των 5 ευρώ για μεγάλο αριθμό καταστημάτων, ενώ μέσω του επιτυχημένου προγράμματος Rubies, δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε προσφορές και χρηματικά κουπόνια για μελλοντικές παραγγελίες από τα καταστήματα που παραγγέλνουν πιο συχνά.

Με όλα τα παραπάνω, το efood διαμορφώνει ένα δυναμικό «μπουκέτο» προσφορών και εναλλακτικών προτάσεων αγορών, το οποίο εμπλουτίζεται διαρκώς, προσφέροντας στους καταναλωτές πληθώρα ποιοτικών και οικονομικών επιλογών για τις καθημερινές τους ανάγκες.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago