Έδωσες τον κωδικό σου στο Netflix και σε άλλους; Ετοιμάσου να υποστείς τις συνέπειες

Το Netflix, όπως και κάθε συνδρομητική πλατφόρμα γεννήθηκε για να μοιραζόμαστε το περιεχόμενο της με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα, όμως αρκετοί πάνε την υπόθεση της “μοιρασιάς” ένα βήμα παραπέρα.

Μόνο στην Αμερική, σύμφωνα με πληροφορίες του Associated Press, ένα 30% των ενήλικων χρηστών, μοιράζεται τα passwords του με φίλους και συγγενείς.

Το 2019, περίπου 2,5 δις δολάρια ήταν οι εκτιμώμενες απώλειες από τον διαμοιρασμό λογαριασμών, ενώ το 2024, αυτό το ποσό αναμένεται να έχει σχεδόν διπλασιαστεί.

Αυτό το στοιχείο της βιομηχανίας του streaming, της οποίας τα ετήσια έσοδα ξεπερνούν τα 120 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν ακούγεται τόσο δραματικό.

Αν όμως συνυπολογίσουμε ότι το Netflix, όπως και η πλατφόρμα της Amazon έχουν ήδη προχωρήσει σε “χρυσές” επενδύσεις, όπως οι ταινίες ‘Knives Out’ και η τηλεοπτική μεταφορά του ‘Lord of The Rings’ – δυο projects αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων – η κατάσταση αρχίζει να δείχνει κρίσιμη.

Συνολικά, μόνο το Netflix αναμένεται να επενδύσει 19 δισεκατομμύρια δολάρια σε πρωτογενές περιεχόμενο φέτος. Στην ίδια κλίμακα βρίσκονται οι επενδύσεις της Disney+ και της Amazon.

Όπως αναφέρει το Associated Press, όχι το “πώς” αλλά το “πότε” οι συνδρομητικές υπηρεσίες με πρώτο το Netflix, θα εφαρμόσουν έναν “κόφτη” στο διαμοιρασμό password, είναι το επόμενο κρίσιμο ερώτημα.

Ήδη τον περασμένο Μάρτιο η Netflix εφάρμοσε πιλοτικά την επαλήθευση λογαριασμών με 2 βήματα σε ορισμένες περιοχές εντός των ΗΠΑ, δίνοντας όμως στον χρήστη και την έξτρα επιλογή της “επαλήθευσης αργότερα”

Μέχρι στιγμής, αναζητείται ο τρόπος που θα λανσαριστεί ένα τέτοιο εργαλείο, ώστε να ελέγχεται αποτελεσματικά η χρήση των password χωρίς ο χρήστης να δέχεται πίεση από την εκάστοτε συνδρομητική υπηρεσία, σε μια εποχή που ιδιαίτερα στο Netflix, παρατηρείται μια δραστική μείωση των συνδρομητών παγκοσμίως.

NETFLIX: Στη φυλακή ο αντιπρόεδρος

Παγκόσμιο σάλο προκαλεί το σκάνδαλο δωροδοκίας στο NETFLIX. Πώς ο αντιπρόεδρος της εταιρείας θα βρεθεί στη φυλακή. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρώην στέλεχος της Netflix Inc. καταδικάστηκε για δωροληψία από εταιρείες τεχνολογίας με αντάλλαγμα την έγκριση συμβολαίων για προϊόντα και υπηρεσίες αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τους ομοσπονδιακούς εισαγγελείς του σαν Φρανσίσκο.

Δικαστήριο διαπίστωσε ότι ο Μάικλ Κάιλ, πρώην αντιπρόεδρος του τομέα τεχνολογίας πληροφοριών, είναι ένοχος για απάτη και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες μετά από δίκη δύο εβδομάδων.

«Η δωροδοκία υπονομεύει τον θεμιτό ανταγωνισμό και την καινοτομία σε οποιονδήποτε επιχειρηματικό χώρο, και ιδιαίτερα στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον της Silicon Valley», αναφέρεται στα πρακτικά της δίκης.

Ο Κάιλ χρησιμοποίησε την επιρροή του στην εταιρεία για να εξαργυρώσει τις συμβάσεις της με πωλητές τεχνολογίας προκειμένου να αποκομίσει ο ίδιος μετρητά και χρηματιστηριακούς τίτλους για τον εαυτό του.

Αντιπρόεδρος στη Netflix από το 2011 έως το 2014, ο Κάιλ, 49 ετών, δέχτηκε δωροδοκίες άνω των 500.000 δολαρίων και stock options από εννέα εταιρείες τεχνολογίας που παρέχουν προϊόντα ή υπηρεσίες στο Netflix.

NETFLIX: Πώς έριξε «μαύρο» στους άλλους

O «χάρτης» της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Πώς το Netflix σάρωσε τα πάντα και πώς το ERTFLIX κατάφερε να κερδίσει την εγχώρια μάχη με Cosmote TV, Vodafone TV και Nova. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Μεγάλη ήταν η διείσδυση των επιφυών υπηρεσιών – ευρύτερα γνωστές ως Over the Top Services, OTT– ενόψει της πανδημίας του κορονοϊού, με το 94% των Ελλήνων που διαθέτουν πρόσβαση στο Internet να κάνουν χρήση κάποιας εξ αυτών.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα καταναλωτών με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών στην Ελλάδα, που διενήργησε η EETT το διάστημα Δεκεμβρίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021.

Να σημειωθεί ότι Οver Τhe Τop Services λογίζονται επί της ουσίας όσες υπηρεσίες δεν προσφέρει ο πάροχος, δηλαδή η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, η ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσω internet και η πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων.

Όπως προκύπτει από την έρευνα τον περασμένο χρόνο στη χώρα μας 6 στους 10 Έλληνες που έχουν Internet χρησιμοποιήσαν εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (ποσσοτό 58%), ενώ το 89% αυτών (περίπου 9 στους 10 δηλαδή), έκαναν χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων Αντίστοιχο ήταν και το ποσοστό (89%) όσων έκαναν χρήση εφαρμογών για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων.

Το γεγονός ότι η πανδημία αποτέλεσε «καταλύτη» για την εξοικείωση ενός ευρύτερου κοινού με τέτοιου τύπου υπηρεσίες επισφραγίζει και το γεγονός ότι 9 στους 10 χρήστες internet ξεκίνησαν να τις χρησιµοποιούν µετά την έλευση του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Όπως ήταν αναμενόμενό η διείσδυση τέτοιου τύπου υπηρεσιών είναι σχεδόν καθολική στις νεότερες ηλικίες, (από 16 έως 34 ετών) και βαίνει μειούμενη καθώς αυξάνει το ηλικιακό προφίλ των χρηστών. Ωστόσο στην περίπτωση των βιντεοκλήσεων καταγράφεται μια ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση με το ποσοστό χρήσης τους να είναι υψηλό και στους Έλληνες άνω των 65 ετών.

Όσον αφορά τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου δηλαδή Neflix, Apple TV, Amazon Prime, Cinobo, ERTflix, App CosmoteTV, Vodafone, Wind Vision και Nova οι νέοι ηλικίας 16 έως 34 ετών δαπανούν ημερησίως 2,5 ώρες και δηλώνουν πως τις προτιμούν έναντι άλλων τρόπων παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου αφού τους προσφέρουν δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ε πιλογήν (on demand) και ποικίλο και πρωτότυπο περιεχόμενο. Η παρακολούθηση πραγματοποιείται εντός του σπιτιού και αυξάνει κατά την περίοδο των διακοπών. Όσο για την συσκευή μέσω της οποίας παρακολουθούν είναι κυρίως οι έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές (laptops).

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η διείσδυση των εφαρμογών τηλεοπτικού περιεχομένου, παρότι μεγαλύτερη στα αστικά κεντρα (61%), έχει φτάσει στο 45% και στις αγροτικές περιοχές. Παράλληλα περισσότεροι είναι οι άντρες τηλεθεατές (61%) από τις γυναίκες (56%).

NETFLIX: Τα σάρωσε όλα…

Όσον αφορά την δημοφιλία της κάθε υπηρεσίες ξεχωριστά, το Netflix αποδεικνύεται περίτρανα ο νικητής, µε πάνω από 8 στους 10 χρήστες ΟΤΤ υπηρεσιών να έχουν κάνει χρήση του.

Ειδικότερα στο ερώτημα «ποιες από τις παρακάτω υπηρεσίες/εφαρµογές έχετε χρησιμοποιήσει από τις αρχές του 2020 για να βλέπετε τηλεοπτικό περιεχόμενο, ταινίες και σειρές στο σπίτι σας µέσω Internet» το 85% των συμμετεχόντων απάντησε το Netflix ενώ στην αμέσως επόμενη θέση με μεγάλη διαφορά (26%) βρέθηκε το ERTflix.

Από τις συνδρομητικές υπηρεσίες των ελληνικών παρόχων, πρώτο με διαφορά αναδείχτηκε το App της Cosmote TV – με το 21% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι το έχει χρησιμοποιήσει τον προηγούμενο χρόνο για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου. Στην αμέσως επόμενη θέση (4η) των προτιμήσεων των καταναλωτών βρίσκεται η Nova με 10% των χρηστών να δηλώνουν ότι παρακολούθησαν μέσω αυτής τηλεοπτικό περιεχόμενο το 2020 και ακολουθούν η εφαρμογή της Vodafone (7%), η εφαρμογή της Wind (5%), το Apple TV (3%), η Amazon Prime (2%) και τέλος το Cinobo (1%).

NETFLIX: Η πανδημία εκτόξευσε τους χρήστες της συνδρομητικής

Όπως προαναφέρθηκε η πανδημία και η εντός των τειχών ψυχαγωγία που επέβαλε, έστρεψε πολλούς χρήστες στην συνδρομητική τηλεόραση. Μάλιστα Ertflix και Cinobo απέκτησαν το μεγαλύτερο μέρος των τηλεθεατών τους, 79% και 100% αντίστοιχα, μετά το ξέσπασμα αυτής.


Σημαντική βέβαια ήταν και η αύξηση των συνδρομητών στις λοιπές πλατφόρμες τον τελευταίο χρόνο. Ειδικότερα η άνοδος των συνδρομητών της Vodafone TV έφτασε το 34%, της Apple TV+ το 33% ενώ άνοδο 26% κατέγραψαν και οι συνδρομητές του Netflix. Κατά 25% αυξήθηκαν ενόψει πανδημίας οι συνδρομητές της Wind Vision, κατά 21% αυτοί της Cosmote TV, ενώ κατά 16% και κατά 15% οι συνδρομητές των Amazon Prime και Nova.

NETFLIX: Γυναίκες φοιτητές και άγαμοι ψηφίζουν Netflix

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Netflix προτιμούν περισσότερο τα νεανικά κοινά ενώ το Ertflix που ακολουθεί απηχεί περισσότερο σε άτομα με ανώτερη εκπαίδευση.

Μάλιστα ενώ συνολικά οι άνδρες χρήστες που καταναλώνουν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσα από πλατφόρμες ΟΤΤ υπερτερούν των γυναικών, το Netflix αποδεικνύεται περισσότερο γυναικεία υπόθεση, με τις γυναίκες που το χρησιμοποιούν να φτάνουν το 86% έναντι του 84% των αντρών.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την εφαρμογή της Cosmote TV, της Vodafone και της Wind.

Αντιθέτως στις πλατφόρμες Ertflix, Nova, Apple TV, Amazon Prime και Cinobo οι περισσότεροι χρήστες είναι άντρες.

Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα το Netflix είναι η μοναδική εκ των ΟΤΤ υπηρεσιών που προτιμούν περισσότεροι άγαμοι από έγγαμους αλλά και οι φοιτητές με την διείσδυση στους τελευταίους να αγγίζει το εντυπωσιακό 100%.

NETFLIX: Τι βλέπει η Κεντρική Ελλάδα

Όπως μπορείτε να δείτε, η Κεντρική Ελλάδα παρακολουθεί περισσότερο Ertflix αλλά και Cosmote TV.

Επιπλέον παρότι κατά γενική ομολογία οι περισσότεροι τηλεθεατές εντοπίζονται στην περιφέρεια της Αττικής με τις υπόλοιπες γεωγραφικές περιοχές να ακολουθούν, Ertflix και Cosmote TV έχουν μεγαλύτερη απήχηση στις περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας από ότι στην πρωτεύουσα (30% και 29% έναντι 26% και 22% αντίστοιχα). Η πλατφόρμα Ertflix μάλιστα προτιμάται περισσότερο στις αγροτικές περιοχές από ότι στις αστικές (28% έναντι 26%).

NETFLIX: Πιστοί οι χρήστες του Cosmote TV

Παρότι η εφαρμογή της Cosmote TV βρίσκεται στην 3η θέση των προτιμήσεων των τηλεθεατών, δείχνει να κερδίσει καθημερινά το ενδιαφέρον του 36% των συνδρομητών της. Βάσει της έρευνας το ποσοστό όσων την χρησιμοποιούν καθημερινά είναι το υψηλότερο μεταξύ των ανταγωνιστών. Ωστόσο 3 στους 10 καταναλωτές χρησιμοποιούν καθημερινά και τις υπηρεσίες των Wind και Netflix, ποσοστό 32% και 30% αντίστοιχα.