SUV: Οι οδηγοί αναμένεται να πληρώνουν έως και 18 ευρώ την ώρα, για να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους, στο κέντρο της συγκεκριμένης πόλης και 12 ευρώ την ώρα, στην ευρύτερη περιοχή. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Οι κάτοικοι του Παρισιού ψήφισαν υπέρ της αύξησης των τελών στάθμευσης για αυτοκίνητα SUV.
Σε δημοψήφισμα στο Παρίσι, τον περασμένο μήνα, σχεδόν το 55% ψήφισε να τριπλασιαστούν τα τέλη στάθμευσης για τα οχήματα SUV (Sport Utility Vehicle) μη κατοίκων.
Σημειώνεται ωστόσο, πως το ποσοστό συμμετοχής, ανήλθε σε μόλις 5,7%.
Οι οδηγοί αναμένεται να πληρώνουν έως και 18 ευρώ (19,54 δολάρια) την ώρα, για να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους, στο κέντρο του Παρισιού και 12 ευρώ την ώρα, στην ευρύτερη περιοχή.
Οι υψηλότερες χρεώσεις θα ισχύουν για SUV, που ζυγίζουν περισσότερο από 1,6 μετρικούς τόνους, που είναι υβριδικά ή διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και για ηλεκτρικά SUV βάρους άνω των 2 μετρικών τόνων.
Μιλώντας στο CNBC, ο Τζενς Μίλλερ, αναπληρωτής διευθυντής και επικεφαλής πολιτικής και έρευνας στην ομάδα εκστρατειών Clean Cities, δήλωσε, πως «ό,τι συμβαίνει στο Παρίσι, συνήθως δεν μένει στο Παρίσι».
Την άποψή αυτή ενστερνίζεται και η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, η οποία μετά το τέλος της ψηφοφορίας, ανέφερε πως: «Οι Παριζιάνοι έχουν κάνει μια σαφή επιλογή… θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις».
Άνοδος στις πωλήσεων SUV
Οι πωλήσεις SUV συνεχίζουν να αυξάνονται, με τη διεθνή υπηρεσία ενέργειας να σημειώνει, ότι «η στροφή προς τα βαρύτερα και λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα συμβατικά οχήματα αυξάνει την ανάπτυξη, τόσο στη ζήτηση πετρελαίου, όσο και στις εκπομπές CO2».
Οι παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα από τα οχήματα άγγιξαν το 1 δισεκατομμύριο τόνους το 2022, σύμφωνα με τον IEA.
Ο Έντμουντ Κινγκ, πρόεδρος της ΑΑ του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε πως υπήρχαν «βάσιμοι λόγοι ασφαλείας για τους οποίους τα αυτοκίνητα έγιναν μεγαλύτερα.
Η ασφάλεια των οχημάτων έχει βελτιωθεί σημαντικά και πολλά εξαρτώνται από το Euro NCAP, [ένα πρότυπο ασφάλειας]. Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν λειτουργίες, που κάνουν πιο ασφαλή την οδήγηση».
Τα στοιχεία, ωστόσο μαρτυρούν, ότι πολλά από αυτά τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε αστικές περιοχές με αποτέλεσμα να δημιουργούν πρόβλημα σε ήδη πολυσύχναστες πόλεις.
Μια ανάλυση από τον όμιλο εκστρατειών Badvertising το 2021 στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε, ότι τα τρία τέταρτα των SUV, που πουλήθηκαν το 2019-2020 είχαν καταχωρηθεί σε αστικές διευθύνσεις.
Η ψηφοφορία στο Παρίσι ακολούθησε τα βήματα της γαλλικής πόλης Λυών, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει, ότι ετοιμάζεται να εφαρμόσει παρόμοια πολιτική, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον ερχόμενο Ιούνιο.
Στο μεταξύ, η γαλλική πόλη Γκρενόμπλ, έχει, ήδη, εφαρμόσει υψηλότερο περιβαλλοντικό τιμολόγιο στους χώρους στάθμευσης για βαρύτερα οχήματα.
Πριν από το δημοψήφισμα, στο Παρίσι, ο δήμαρχος του Λονδίνου είχε δηλώσει, ότι τον αφορούν οι εξελίξεις στο εν λόγω ζήτημα.
Ωστόσο, εκπρόσωπός του τόνισε, πως ο δήμαρχος δεν έχει την εξουσία να εισαγάγει χρέωση στάθμευσης για SUV, ούτε σχεδιάζει να το κάνει.
Οι εξελίξεις στην ηπειρωτική Ευρώπη θα μπορούσαν να έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Ηνωμένο Βασίλειο, με το Transport & Environment να σημειώνει ότι η χώρα φορολογεί τα βενζινοκίνητα SUV με πολύ χαμηλότερο συντελεστή από άλλες χώρες της Ευρώπης.
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις SUV στο Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά και μάλιστα, παρουσιάζονται αυξημένες κατά 1/5 σε σύγκριση με το 2022 και 2023, σύμφωνα με έρευνα της T&E, με τα SUV να αντιπροσωπεύουν το 60% όλων των νέων αυτοκινήτων πέρυσι.
Το ήξερες; Αυτό είναι το πρόστιμο για όσους ακούν δυνατά μουσική
Η μουσική δεν απαγορεύεται από τον Κ.Ο.Κ. κατά την οδήγηση, όμως πρόστιμο προβλέπεται για αυτούς που χρησιμοποιούν ακουστικά, ανεξαρτήτως εάν αυτά είναι ασύρματα ή όχι. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν επιτρέπεται η μουσική στο αυτοκίνητο; Πιθανότατα όχι, θεωρώντας ότι αυτή η αθώα συνήθεια δεν θα μπορούσε για κανέναν απολύτως λόγο να θεωρηθεί επικίνδυνη και συνεπώς επιλήψιμη.
Αυτό ισχύει αν ακολουθήσουμε την πεπατημένη, στην περίπτωση δηλαδή που δεν χρησιμοποιήσουμε συσκευές που θα θέσουν εμάς και τους γύρω μας σε κίνδυνο.
Οι συσκευές αυτές είναι τα γνωστά σε όλους μας ακουστικά, η χρήση των οποίων απαγορεύεται για την ακρόαση μουσικής ακόμα και στην περίπτωση που αυτά είναι ασύρματα.
Tα ασύρματα ακουστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συνομιλία του οδηγού με κάποιο άλλο άτομο και όχι για ψυχαγωγικούς σκοπούς, όπως είναι το άκουσμα μουσικής, ενός podcast ή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.
Αυτό διότι με αυτό τον τρόπο, ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι απομονώνεται πλήρως από το περιβάλλον του και αδυνατεί να λάβει τα ηχητικά σήματα που εκπέμπονται από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Επί παραδείγματατι ο οδηγός ίσως δεν μπορέσει να ακούσει μία κόρνα, τη διέλευση ενός ασθενοφόρου, ή ακόμα και τον θόρυβο που παράγει μια μοτοσικλέτα η οποία προσεγγίζει μια διασταύρωση.
Ενδεικτική της απαγόρευσης είναι η παράγραφος 2 του Άρθρου 13 («Οδηγοί») όπου αναγράφεται το εξής: «(σ.σ. Ο οδηγός) απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση».
Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας για 60 ημέρες.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η εν κινήσει χρήση ακουστικών που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, απαγορεύεται και στους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια (περ. στ’ της παραγράφου 1 στο Άρθρο 40 του ΚΟΚ).
Το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ και «συνοδεύεται» από αφαίρεση επιτόπου του διπλώματος οδήγησης για τριάντα 60 ημέρες. Στα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα) ισχύει μόνο πρόστιμο μιας και δεν απαιτούν την κατοχή διπλώματος οδήγησης.