Αυτοκίνητο: Γιατί ένα μπουκάλι νερό μέσα στο αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο; Πώς οι ακραίες θερμοκρασίες μπορούν να αποβούν μοιραίες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το “αθώο” μπουκάλι νερού που έχουμε όλοι στο αυτοκίνητό μας και είναι απαραίτητο τους μήνες που διανύουμε, μπορεί να γίνει επικίνδυνο σε μια δύσκολη κατάσταση.
Οι ακραίες θερμοκρασίες επηρεάζουν αρκετά την οδήγησή μας και ειδικά το καλοκαίρι ο οδηγός θα πρέπει να αποφύγει την αφυδάτωση.
Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι δροσερό νερό, με την προϋπόθεση ότι το μεταφέρετε σωστά και όχι χύμα στην καμπίνα.
Όλοι οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι επιπτώσεις της αφυδάτωσης κατά την οδήγηση είναι παρόμοιες με αυτές της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Μάλιστα, μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Loughborough (Ηνωμένο Βασίλειο) αναφέρει ότι η έλλειψη ενυδάτωσης του οργανισμού προκαλεί ζάλη, κόπωση, απώλεια συγκέντρωσης, πονοκέφαλο και υπνηλία.
Και σε μία τέτοια συνθήκη, ο κίνδυνος να υποστείτε τροχαίο ατύχημα αυξάνεται έως και 60%.
Η αποφυγή μίας τέτοιας κατάστασης είναι τόσο απλή όσο το να πιούμε νερό, καθώς η τοποθέτηση του μπουκαλιού σε ένα ασφαλές σημείο δεν θα αποτελεί κίνδυνο στις μετακινήσεις μας.
Σε αντίθετη περίπτωση, το μπουκάλι του νερού μπορεί να μετατραπεί σε “βλήμα”, να μας εμποδίσει στην οδήγηση, ή ακόμα και να βλάψει την υγεία μας.
Όταν αναγκαζόμαστε να φρενάρουμε ξαφνικά και απότομα, τα αντικείμενα που είναι “χαλαρά” μέσα στο αυτοκίνητο πολλαπλασιάζουν το βάρος τους και μετατρέπονται σε επικίνδυνα αντικείμενα που μπορούν να χτυπήσουν τον οδηγό ή τους επιβάτες.
Όταν φρενάρετε με 60 χλμ./ώρα, ένα μπουκάλι ενός λίτρου θα σας χτυπήσει με δύναμη ισοδύναμη με 60 κιλά.
Για αυτό και πρέπει να το μεταφέρουμε στην θήκη των πάνελ των θυρών, το ντουλαπάκι ή σε άλλους αποθηκευτικούς χώρους.
Ο άλλος λόγος έχει να κάνει με τον χειρισμό του αυτοκινήτου. Εάν το μπουκάλι του νερού πέσει στο πάτωμα και φτάσει στην περιοχή των πεντάλ, μπορεί να μπλοκάρει τον συμπλέκτη, το γκάζι ή το φρένο, παρεμποδίζοντας βίαια και επικίνδυνα την διαδικασία οδήγησης.
Από την άλλη, ένα μπουκάλι που υποβάλλεται σε υψηλή θερμοκρασία λόγω καλοκαιριού, μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία μας.
Ο λόγος; Εάν ένας μικροοργανισμός έρθει σε επαφή με το νερό, θα αναπαραχθεί γρήγορα και όταν θα πιούμε να κολλήσουμε κάποια ασθένεια.
Για τον λόγο αυτό, δεν συνιστάται η χρήση μπουκαλιών νερού που βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο για αρκετό καιρό.
Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς πρέπει να ενυδατωθούμε. Σταματάμε το αυτοκίνητο σε ασφαλές μέρος, πίνουμε νερό και να συνεχίζουμε την οδήγηση.
Σε περίπτωση που το κάνουμε εν κινήσει, αναπόφευκτα θα πρέπει να πάρουμε το ένα χέρι από το τιμόνι και τα μάτια μας από το δρόμο.
Σε αυτή την περίπτωση, αν κάνουμε τέσσερα δλ. για να πιούμε νερό και κινούμαστε με 100 χλμ./ώρα, θα έχουμε διανύσει στα “τυφλά” 113 μέτρα. Και αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει.
Ένας από τους πολλούς αστικούς μύθους που σχετίζονται με το αυτοκίνητο και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου σχετίζεται την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ως γνωστόν, τοποθετώντας τη «νεκρά» σε ένα μηχανικό ταχυτήτων επιτυγχάνουμε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς στερούμε από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου όπως θα συνέβαινε -λειτουργία cut-off- αν και εφόσον ο οδηγός θα διατηρούσε μια σχέση στο σύστημα μετάδοσης.
Κι αυτό γιατί επιλέγοντας τη νεκρά, ο κινητήρας εξακολουθεί να τροφοδοτείται με καύσιμο ώστε να παραμείνει σε λειτουργία, ενώ στην περίπτωση που δεν έχει αποσυνδεθεί από το σύστημα μετάδοσης αυτό επιτυγχάνεται αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια.
Πέρα από το γεγονός, λοιπόν, ότι η επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο οδηγεί στις περισσότερες των περιπτώσεων στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, αυξάνοντας αντί να περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου, η συγκεκριμένη πρακτική εγείρει σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.
Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι η ελεύθερη κύληση που εξασφαλίζει η αποσύνδεση του κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης, μηδενίζει το φαινόμενο του engine brake ή αν προτιμάτε την τάση του αυτοκινήτου να επιβραδύνει ελαφρά κάθε φορά που απομακρύνεις το πόδι σου από του γκάζι.
Με τη νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων, η επιβράδυνση αυτή θα πρέπει να επιτευχθεί με τη χρήση του συστήματος πέδησης.
Στην περίπτωση μάλιστα μιας κατηφορικής διαδρομής, η επιβάρυνση που θα προκύψει στο σύστημα πέδησης είναι σημαντική, επιταχύνοντας τη φθορά του ή μειώνοντας -εξαιτίας της υπερθέρμανσης- την αποτελεσματικότητά του.
Μία ακόμα παράμετρος που καθιστά την επιλογή της «νεκράς» επικίνδυνη είναι το γεγονός ότι ο οδηγός χάνει με αυτήν την πρακτική τη δυνατότητα μιας άμεσης αντίδρασης, είτε αυτή έχει να κάνει με την επιτάχυνση του αυτοκινήτου είτε με την απότομη επιβράδυνση, καθώς όπως προαναφέραμε ο κινητήρας -όταν παραμένει συνδεδεμένος με το σύστημα πέδησης- συμβάλλει σε αυτήν τη διαδικασία.
Συμπερασματικά, η επιλογή της νεκράς ταχύτητας όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση είναι μια λάθος πρακτική την οποία θα πρέπει κανείς να αποφεύγει είτε για να αποτρέψει την πρόωρη φθορά των μηχανικών μερών -ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και ο συμπλέκτης- αλλά και να μειώσει τις πιθανότητες εμπλοκής του σε ένα λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό τροχαίο ατύχημα.
Μπορεί να είναι σπάνιο, μπορεί δύσκολα να μην έχουμε το δίπλωμα οδήγησης μαζί μας, ωστόσο συμβαίνει και ειδικά όταν χρησιμοποιούμε περισσότερα του ενός οχήματα, είτε αυτοκίνητα είτε μοτοσικλέτες.
Τα πράγμα όμως πλέον αγριεύουν και αν δεν έχεις μαζί το δίπλωμα οδήγησης τρως πρόστιμο. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, όσοι κάθονται πίσω από το τιμόνι πρέπει να φέρουν μαζί τους το δίπλωμα οδήγησης σε υλική μορφή. Ποια είναι η εναλλακτική για να αποφύγουν το πρόστιμο.
Με την οδική ασφάλεια να αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα, άπαντες οφείλουμε να συμμορφωνόμαστε με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, συνδράμοντας στο να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι.
Απαραίτητη προϋπόθεση, ωστόσο, για να «βγούμε» στον δρόμο είναι να είμαστε κάτοχοι διπλώματος οδήγησης, του εντύπου, δηλαδή, που πιστοποιεί ότι κατέχουμε τις απαραίτητες οδηγικές ικανότητες.
Η επιτυχία, ωστόσο, στις εξετάσεις και η χορήγηση του διπλώματος δεν αρκεί. Άπαντες που κάθονται πίσω από το τιμόνι οφείλουν να φέρουν το συγκεκριμένο έγγραφο, ανεξαρτήτως από το είδος του διπλώματος (πλαστοποιημένη κάρτα ή ροζ τρίπτυχο παλαιού τύπου).
Διαφορετικά, σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 20 ευρώ, όπως ορίζεται στο Άρθρο 100 του ισχύοντος Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπου, επίσης, αναφέρονται και τα υπόλοιπα έγγραφα τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός.
«Ο οδηγός οδικού οχήματος υποχρεούται, όταν οδηγεί, να φέρει τη νόμιμη άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, το αποδεικτικό ασφάλισης, την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και κατά περίπτωση την ειδική άδεια οδήγησης οδηγού Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.), το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγού Οχημάτων Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) και τα λοιπά έγγραφα που απαιτεί η Ευρωπαϊκή Συμφωνία για τη Διεθνή Οδική Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) του ν. 1741/1987 (Α’225), το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, τη βεβαίωση καλής λειτουργίας ταχογράφου, τη βεβαίωση περιοριστή ταχύτητας και το σχετικό αυτοκόλλητο σήμα, καθώς και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο, βεβαίωση, ή πιστοποιητικό απαιτείται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος από τις ειδικές διατάξεις. Οι οδηγοί των ποδηλάτων και των Ε.Π.Η.Ο. από δώδεκα (12) ετών και άνω υποχρεούνται να φέρουν, όταν οδηγούν, οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου.
»Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της πιο πάνω παραγράφου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ για την έλλειψη καθενός από τα παραπάνω έγγραφα».
Υπενθυμίζεται, ωστόσο, ότι εδώ και λίγους μήνες οι οδηγοί μπορούν να κατεβάσουν το Gov.gr Wallet, το οποίο τους επιτρέπει να έχουν το δίπλωμα οδήγησης, αλλά και την αστυνομική ταυτότητα, στο κινητό τους τηλέφωνο σε ψηφιακή μορφή.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να φέρουν μαζί τους του δίπλωμα σε υλική μορφή, μιας και σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου μπορούν να επιδείξουν το ψηφιακό έγγραφο.
Η αναζήτηση μιας ελεύθερης θέσης parking στο κέντρο μια πόλης είναι από μόνη της μια δύσκολη υπόθεση. Απαιτεί αρκετό χρόνο, ακόμα περισσότερη υπομονή και μπόλικη τύχη ώστε το κυνήγι του ελεύθερου χώρου να έχει ευτυχή κατάληξη.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο πολλοί επιλέγουν την πιο ασφαλή, από πολλές απόψεις, λύση της παράδοσης του αυτοκινήτου τους σε ένα ιδιωτικό parking, το οποίο και αναλαμβάνει με το αζημίωτο τη φύλαξή του.
Υπό κανονικές συνθήκες, λοιπόν, παραδίδοντας τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας στον υπάλληλο ενός ιδιωτικού parking μπορείτε να αισθάνεστε σίγουρος ότι τίποτα κακό δεν πρόκειται να συμβεί, μολονότι στην πραγματικότητα έχετε παραχωρήσει την πρόσβαση σε ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο και σε μια «τράπεζα» γεμάτη από ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίον πολλοί κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει διάφορες δικλείδες ασφαλείας, δίνοντας τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να περιορίσουν την έκθεση της περιουσίας τους αλλά των προσωπικών δεδομένων σε εκείνους που θα θελήσουν να τα αξιοποιήσουν προς όφελός τους.
Ο λόγος για το «valet mode», το οποίο συναντάτε όλο και πιο συχνά στα σύγχρονα αυτοκίνητα, θέτοντας περιορισμούς σε κρίσιμες λειτουργίες.
Στην πιο εξελιγμένη μορφή του, όπως αυτή που συναντάμε στα μοντέλα της Tesla, το valet mode προχωρά αυτομάτως σε μια σειρά από ρυθμίσεις ώστε να εξασφαλίσει την ιδιωτικότητα του χρήση αλλά και να αποτρέψει ένα… ατυχές συμβάν.
Ειδικότερα, το valet mode των Tesla ασφαλίζει το ντουλαπάκι του οδηγού και το αποθηκευτικό χώρο κάτω από το μπροστινό καπό, «κλειδώνει» τη δυνατότητα σύνδεσης συσκευών μέσω bluetooth ή WiFi, «κρύβει» τις καταχωρημένες τοποθεσίες στο σύστημα πλοήγησης, περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα του οχήματος όπως και τη μέγιστη ισχύ που αυτό αποδίδει.
Τέλος, απενεργοποιούνται και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και οι υπηρεσίες ημιαυτόνομης οδήγησης.
Ανάλογες λειτουργίες προσφέρει το valet mode και στα μοντέλα της Jaguar-Land Rover, της Ford και του ομίλου Hyundai-KIA, μόνον που σε αυτές τις περιπτώσεις οι περιορισμοί δεν σχετίζονται με την απόδοση του οχήματος αλλά κυρίως με την πρόσβαση σε αποθηκευτικούς χώρους και στα προσωπικά δεδομένα μέσω του infotainment.
Όπως είναι λογικό, τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα δεν διαθέτουν τη συγκεκριμένη λειτουργία, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι δεν θα πρέπει να πάρουμε τα μέτρα μας.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε από το αυτοκίνητο τα προσωπικά μας αντικείμενα ή τα αντικείμενα υψηλής αξίας.
Κρίσιμο είναι να σημειώσουμε και τα χιλιόμετρα στο οδόμετρο του αυτοκινήτου, γνωστοποιώντας τον αριθμό αυτόν στη διεύθυνση του ιδιωτικού parking.
Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσουμε ότι το αυτοκίνητό μας δεν θα πραγματοποιήσει άσκοπες διαδρομές κατά τη διάρκεια της απουσίας μας και δεν θα εγκαταλείψει τον φυλασσόμενο χώρο του parking.
Τέλος, καλό θα ήταν να πραγματοποιηθεί ένας οπτικός έλεγχος κατά την παράδοση του αυτοκινήτου και κατά την παραλαβή του ώστε να βεβαιωθούμε ότι δεν έχει προκληθεί κάποια ζημιά.
Σίγουρα η παραπάνω διαδικασία ίσως φαντάζει υπερβολική, ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο δηλώνουμε -μεταξύ άλλων- ότι το αυτοκίνητο δεν… αφήνεται στην τύχη του, επισημαίνοντας στους υπαλλήλους του χώρου στάθμευσης τη φροντίδα και την προσοχή που οφείλουν να επιδείξουν (στο παρακάτω βίντεο της Tesla μπορείτε να δείτε τον τρόπο λειτουργίας της συγκεκριμένης εφαρμογής.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…