Netflix: Η αγαπημένη συνήθεια όλων στην τηλεόραση, το Netflix, είναι έτοιμο να δείξει τα… δόντια του, σε όσους δίνουν τους κωδικούς τους! Δείτε όλες τις εξελίξεις στο xristika.gr…
Ένα νέο τρόπο περιορισμού των διαρροών στους κωδικούς δοκιμάζει το Netflix όπως αποκάλυψε το Variety. Η πλατφόρμα που όλα αυτά τα χρόνια ήταν ελαστική στο θέμα των κωδικών έχει μπει στη διαδικασία να βρει την κατάλληλη φόρμουλα για να περιορίσει την απώλεια εσόδων.
Έτσι, με το τεστ που θα ξεκινήσει από το Περού, τη Χιλή και την Κόστα Ρίκα, θα ενημερώνει μέσω μηνύματος τους χρήστες που έχουν μοιραστεί τους κωδικούς τους ότι θα πρέπει να πληρώσουν μία έξτρα χρέωση, για κάθε σύνδεση εκτός σπιτιού. Το ποσό αυτό θα φτάνει περίπου στα τρία δολάρια για κάθε απομακρυσμένη σύνδεση.
Το αν αυτή η μέθοδος θα επεκταθεί σε άλλες χώρες είναι κάτι που θα κριθεί από τη δοκιμαστική περίοδο στις τρεις χώρες που αναφέραμε.
«Πάντα διευκολύναμε τους ανθρώπους που μένουν μαζί να μοιράζονται τον λογαριασμό του Netflix, με λειτουργίες όπως τα ξεχωριστά προφίλ και τις ταυτόχρονες προβολές. Αν και αυτές οι επιλογές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς, παράλληλα έχουν δημιουργήσει σύγχυση για το πότε κάποιος μπορεί να μοιραστεί τους κωδικούς του.
Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο οι λογαριασμοί να μοιράζονται σε διαφορετικά σπίτια κάτι που επηρεάζει τη δυνατότητα μας να επενδύουμε σε νέα προγράμματα για τα μέλη μας» έγραψε σε blog του Netflix στέλεχος της εταιρείας.
Παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς προφίλ σε νέο λογαριασμό για να μην χαθεί το ιστορικό θέασης. Πάντως επειδή δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος στο βαθμό που το θέλει το Netflix, βλέπουμε κάποια στιγμή να υιοθετείται η δήλωση συγκεκριμένων συσκευών που θα μπορούν να παρακολουθούν το περιεχόμενο.
Το Netflix έχει μέχρι σήμερα 221 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, αλλά ο πραγματικός αριθμός των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία, είναι φυσικά κατά πολύ μεγαλύτερος.
Netflix: Ποιοι το απειλούν; Θέλουν να το «σβήσουν»
Αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς εντός του επόμενου έτους θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους στη χώρα μας το HBO Max και το Disney+, διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά όπου κυριαρχεί το Netflix.
Παράλληλα, οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών επεκτείνουν τις δικές τους υπηρεσίες με αντίστοιχα μοντέλα Over The Top (OTT), δηλαδή μέσω Διαδικτύου, χωρίς αποκωδικοποιητές, άνευ συμβολαίου και ανεξαρτήτως παρόχου.
Εντός του μήνα η Nova αναμένεται να παρουσιάσει και επίσημα την ψηφιακή πλατφόρμα “ΕΟΝ”, την οποία αξιοποιεί στις χώρες όπου δραστηριοποιείται ο μητρικός όμιλος United Group. Πρόκειται για το πρώτο, ουσιαστικά, βήμα της νέας εποχής της εταιρείας, μετά την εξαγορά της. Μια κίνηση απαραίτητη για την εταιρεία, που είχε μείνει πίσω στο συγκεκριμένο πεδίο, ειδικά έναντι της Cosmote TV, η οποία είχε ξεκινήσει τη δική της πλατφόρμα streaming τον Ιανουάριο του 2020. Η Vodafone ξεκίνησε τη διάθεση της Vodafone TV ως υπηρεσία ΟΤΤ τον περασμένο Αύγουστο, επεκτείνοντας τη συνεργασία που είχε ξεκινήσει με το HBO, ενώ η Wind προσφέρει από το 2018 τη Wind Vision.
Netflix: Οι ξένες πλατφόρμες
Στο μεταξύ, εντός του 2022 αναμένεται να είναι διαθέσιμες και στη χώρα μας οι συνδρομητικές πλατφόρμες HBO Max και Disney+.
Πιο έτοιμη εμφανίζεται η Warner Media, η οποία πραγματοποίησε, την περασμένη Τρίτη, ειδική εκδήλωση για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του HBO Max στην Ευρώπη.
Το HBO Max θα ξεκινήσει από Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, Φινλανδία και Ισπανία στις 26 Οκτωβρίου και εντός της επόμενης χρονιάς θα επεκταθεί σε ακόμα 21 ευρωπαϊκές χώρες, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, καθώς και στην Πορτογαλία.
Εξάλλου, η Warner Media έχει ξεκινήσει και τη διαδικασία στελέχωσης του ελληνικού τμήματος, καθώς εδώ και μερικές εβδομάδες έχουν ανέβει στο LinkedIn αγγελίες εργασίας για διάφορες θέσεις στη χώρα μας.
Μεταξύ άλλων, ζητούνται editorial, PR και social media managers για την τοπική ομάδα που θα λειτουργεί από την Αθήνα.
Πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι του 2022 θα ξεκινήσει και στη χώρα μας η λειτουργία του Disney+, η οποία αρχικά προγραμματιζόταν να είναι διαθέσιμη στην Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, μέσα στο 2021. Πάντως, και η Walt Disney Company αναζητεί προσωπικό στη χώρα μας, έχοντας ανοιχτή αγγελία για Content Planning Managers στην Αθήνα, καθώς και για Performance Marketing Senior Manager για τις αγορές του Ισραήλ και της Ελλάδας, με έδρα το Τελ Αβίβ.
Netflix: Η κυριαρχία
Οι συνδρομητές των διεθνών πλατφορμών video streaming υπολογίζεται ότι έχουν περισσότερους από 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.
Πρωταθλητής και με σημαντική διαφορά είναι το Netflix, οι συνδρομητές του οποίου εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 400.000, καθώς η εταιρεία δεν ανακοινώνει αριθμό συνδρομών ανά χώρα.
Βέβαια, εκτιμάται ότι πρόσβαση στο Netflix διαθέτουν περισσότερα από 1 εκατομμύριο νοικοκυριά στο σύνολο της χώρας, καθώς πολλοί παίρνουν τη “μεγάλη” συνδρομή που επιτρέπει ταυτόχρονη θέαση από 4 διαφορετικούς λογαριασμούς χρηστών και τη μοιράζονται.
Οι υπόλοιπες πλατφόρμες που είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα (Amazon Prime Video, Apple TV, καθώς και η ελληνική Cinobo) υπολογίζεται ότι όλες μαζί έχουν περίπου 100.000 συνδρομητές.
Netflix: Ο ανταγωνισμός και το ειδικό τέλος 10%
Η παρουσία περισσότερων ψηφιακών πλατφορμών εντείνει τον ανταγωνισμό για τους εγχώριους παίκτες, καθώς στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο (ταινίες και σειρές μυθοπλασίας) υπερτερούν σημαντικά.
Το HBO Max θα προσφέρει περιεχόμενο από τη Warner Bros και τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network. Ακόμα, οι καινούργιες ταινίες της Warner Bros θα είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα HBO Max 45 ημέρες μετά την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.
Αντίστοιχα, το Disney+, εκτός από τις σειρές και τις ταινίες της Disney, περιλαμβάνει και τις παραγωγές άλλων σημαντικών στούντιο που έχουν αγοραστεί απ’ αυτήν, μεταξύ αυτών της Marvel, με όλο το σύμπαν υπερηρώων της, και βέβαια της Lucas Flims, που βγάζει τις ταινίες και τις σειρές του “Star Wars”.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές πλατφόρμες αναζητούν τρόπους με τους οποίους θα μπορούν να συνεργαστούν με τους διεθνείς ομίλους που παράγουν και παρέχουν συνεχώς περιεχόμενο, μέσω συνδυαστικών προσφορών, ειδικών τιμών και συνδρομών κ.λπ.
Ιδιαίτερη σημασία, βέβαια, έχει το αθλητικό περιεχόμενο, που δεν παρέχουν οι διεθνείς πλατφόρμες, αλλά και το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα προσέλκυσης εταιρικών πελατών όπως καφετεριών, εστιατορίων, πρακτορείων ΟΠΑΠ, που θέλουν να προβάλλουν τους αγώνες για τους πελάτες τους.
Netflix: Στρεβλώσεις
Μια σημαντική στρέβλωση στον ανταγωνισμό προκαλεί και το ειδικό τέλος 10% που επιβάλλεται επί των λογαριασμών συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η εφαρμογή του ειδικού τέλους, που επιβλήθηκε το 2016 για δημοσιονομικούς λόγους, έχει ανασταλεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022, με απόφαση της κυβέρνησης, αλλά παράγοντες της τηλεπικοινωνιακής αγοράς ζητούν την κατάργησή του, καθώς δεν επιβάλλεται στις διεθνείς πλατφόρμες, όπως το Netflix, δημιουργώντας συνθήκες άνισου ανταγωνισμού.
Αναλυτές εκτιμούν, πάντως, ότι υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο επέκτασης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς μετρήσεων, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στο σύνολο του πληθυσμού της χώρας υπολογίζεται στο 26%, χωρίς να προσμετρώνται σε αυτήν οι πλατφόρμες όπως Netflix, Amazon Prime Video κ.λπ.
Στη συνολική αγορά πρέπει να προστεθούν και όσοι αποκτούν παράνομα πρόσβαση στις διάφορες συνδρομητικές τηλεοράσεις.
Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, υπολογίζεται ότι στη χώρα μας υπάρχουν περί τους 400.000 “πειρατές” της συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς επαγγελματίες προσφέρουν παράνομα εξοπλισμό και εγκατάσταση σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή.
Netflix: «Σφαλιάρα» και από COSMOTE TV – Nova
Οι… φωνές Nova και Cosmote TV έπιασαν τόπο και πλέον το Netflix είναι αντιμέτωπο με μια πρωτόγνωρη κατάσταση στην Ελλάδα! Διαβάστε στο xristika.gr τις εξελίξεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για πρώτη φορά από την έναρξη των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα το Netflix θα κληθεί να πληρώσει φόρους.
Η πληρωμή θα αφορά το έτος 2020, με βάση τα στοιχεία που θα ανακοινώσει η εταιρεία.
Η εξέλιξη αυτή ικανοποιεί το πάγιο αίτημα του ΟΤΕ και της Forthnet για τη μείωση των συνθηκών άνισου ανταγωνισμού σε σχέση με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των υπηρεσιών streaming και δεν αποδίδουν φόρους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο να ζητηθεί από κάθε εταιρεία που παρέχει συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες να έχει ξεχωριστή εταιρεία για τη δραστηριότητα αυτή ή να αναρτώνται υποχρεωτικά τα στοιχεία κλάδου.