Αυτοκίνητο: Ραγδαία αύξηση των αντιραντάρ στην Ελλάδα. Ο ΚΟΚ προβλέπει βαρύ χρηματικό πρόστιμο για όσους διαθέτουν συσκευές αντιραντάρ ενώ αφαιρούνται δίπλωμα και άδεια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Οι παραβάσεις του ΚΟΚ χτύπησαν… κόκκινο τον μήνα Μάιο καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, βεβαιώθηκαν -μόνο στην Αττική- 730 παραβάσεις την ημέρα.
Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής βεβαίωσε 22.626 παραβάσεις τον περασμένο μήνα. Από αυτές, η σημαντικότερη παράβαση αφορούσε στην ταχύτητα, γεγονός που αποτυπώνεται και από τον αριθμό των παραβάσεων που άγγιξαν τις 1.857.
Από τις σημαντικότερες παραβάσεις του ΚΟΚ είναι η υπερβολική ταχύτητα και αυτό ισχύει τόσο στην περίπτωση που τα οχήματα κινούνται εντός πόλης όσο και εκτός. Εντός πόλης τα όρια είναι χαμηλά και ενδεχομένως στο μέλλον να πέσουν ακόμα περισσότερο ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί κάποιος οδηγός είναι τα 130χλμ./ώρα.
Σημειώστε πως τους τελευταίους μήνες στους ελληνικούς δρόμους, σύμφωνα με το newsauto, έχουν παρατηρηθεί και πολλοί παραβάτες να διαθέτουν συσκευές εντοπισμού ραντάρ καταγραφής της ταχύτητας ή παρεμβολής αυτών…
Σημειώστε πως οι συσκευές αυτές -αν και παράνομες- πωλούνται ελεύθερα στο ελληνικό διαδίκτυο σε τιμές από 40 ευρώ και πάνω…
Αυτοκίνητο: Πρόστιμο και ποινές
Τα παραπάνω όρια ταχύτητας λοιπόν φαίνεται πως δεν αρέσουν σε πολλούς οδηγούς και αυτός είναι και ο λόγος που πιάνονται πολλές φορές στα δίχτυα της Τροχαίας.
Ορισμένοι μάλιστα για να αποφύγουν περεταίρω μπλεξίματα και να αποφύγουν την παράβαση κάνουν χρήση ειδικών συσκευών αντιραντάρ, κάτι που απαγορεύεται από τη νομοθεσία.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ αν εντοπιστεί οδηγός να διαθέτει εξοπλισμό εντοπισμού συσκευών μέτρησης ταχύτητας χωρίς να διαθέτει την απαιτούμενη άδεια ή να έχει εξοπλισμό παρεμπόδισης (αντιραντάρ), τότε το πρόστιμο είναι βαρύ και αγγίζει τα 1.000 ευρώ.
Επιπλέον η Τροχαία αφαιρεί επιτόπου το δίπλωμα οδήγησης για 30 ημέρες όπως και για 60 ημέρες τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος.
Αυτοκίνητο: Αυτά τα μοντέλα αυτοκινήτων κλέβουν
Διαστάσεις μάστιγας λαμβάνουν οι κλοπές αυτοκινήτων, με νέα «μόδα» τις κλοπές μέσω συσκευών αναμετάδοσης σήματος, που κοστίζουν μόνο 10 ευρώ.
Τα τελευταία χρόνια, οι σπείρες ρημάζουν αυτοκίνητα με σύστημα εισόδου και λειτουργίας του κινητήρα χωρίς κλειδί (keyless entry) μέσω της μεθόδου relay theft, που βασίζεται σε δύο απλές συσκευές οι οποίες μπορούν να υποκλέψουν το σήμα του κλειδιού ενός αυτοκινήτου.
Πρόκειται για αναμεταδότες σήματος (relay boxes) που σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούνται από κεραία, πομπό, τσιπ, και μπαταρίες, με το συνολικό κόστος της κάθε συσκευής να μην υπερβαίνει τα 10 ευρώ, όπως επισημαίνουν ερευνητές της εταιρείας ασφαλείας διαδικτύου Qihoo 360 από το Πεκίνο.
Παράλληλα, χρησιμοποιώντας υπολογιστές – ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα – οι κλέφτες μπορούν πολύ εύκολα να αποκτήσουν πρόσβαση στο εσωτερικό του ΙΧ, ενώ με χρήση άλλων ηλεκτρονικών μέσων να τα θέσουν σε λειτουργία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, οι προτιμήσεις των κλεφτών είναι οι παρακάτω:
1. Τoyota Yaris
2. Mini Cooper
3. Smart
4. VW Polo
5. Peugeot 206
Tην ίδια ώρα, τα αυτοκίνητα που «μπάινουν στο στόχαστρο» είναι:
- Μικρών διαστάσεων – χαμηλού κυβισμού
- Κατά 37% είναι καινούρια (1ος χρόνος κυκλοφορίας)
- Στο 30% «λύνονται» για ανταλλακτικά
Αυτοκίνητο: Γιατί τελειώνει η βενζίνη ενώ δεν το κινείς;
Άγνωστο παραμένει το 99% των μικροβίων των τρισεκατομμυρίων ειδών βακτηρίων, πρωτόζωων και μυκήτων (χωρίς τους ιούς) που κατοικούν στη Γη, σύμφωνα με έρευνα με επικεφαλής τον Kenneth J. Locey του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Rush (Σικάγο) η οποία δημοσιεύτηκε σε Διεθνή Οργανισμό πριν από έξι χρόνια.
Οποιαδήποτε έρευνα σε ένα μη μελετημένο περιβάλλον έχει καλές πιθανότητες να βρει ένα νέο κομμάτι αυτού του τεράστιου βιολογικού παζλ. Αυτό συνέβη με μια έρευνα του Ινστιτούτου Ολοκληρωμένης Βιολογίας (I²SysBio), από το CSIC και το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, το οποίο έχει βρει μια «συγκεκριμένη μικροσκοπική για μικροβιακή ζωή» στα καπάκια των δεξαμενών καυσίμων αυτοκινήτων που διαφέρει από αυτή που εντοπίζεται σε εδάφη μολυσμένα με πετρέλαιο και με την ικανότητα να επιβιώνουν σε ακραίο περιβάλλον.
Σε εκείνο το διάστημα βρήκαν επίσης ένα άγνωστο είδος βακτηρίων, του γένους Isoptericola και ακόμη αβάπτιστο, «με μεγάλες δυνατότητες βιοαποικοδόμησης καυσίμων από περιβάλλοντα μολυσμένα με diesel ή βενζίνη».
Η ικανότητα βιοαποκατάστασης (διόρθωση μόλυνσης με φυσικά στοιχεία) βακτηρίων αυτού του γένους είχε περιγραφεί, μεταξύ άλλων, από τον Erko Stackebrandt, από μικροβιολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Αλλά μέχρι τώρα τα στελέχη είχαν μελετηθεί σε μέρη όπου είχαν συμβεί διαρροές καυσίμων ή πετρελαίου.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Nature Npj Biofilms and Microbiomes, έχει αναζητήσει καταναλωτές καυσίμων που κινούνται καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους όπου η παρουσία βενζίνης και diesel είναι μόνιμη.
Στόχος ήταν να βρεθούν μικροοργανισμοί που δεν εμφανίζουν τη δραστηριότητά τους σε τυχαία σενάρια, αλλά που έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το περιβάλλον και το οικοσύστημά του, ώστε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά στα έργα απορρύπανσης.
Ο βιολόγος Manuel Porcar Miralles, συν-συγγραφέας του έργου και συνδεδεμένος με την ερευνητική ομάδα και την εταιρεία Darwin Bioprospecting Excellence, εξηγεί πως όλα έδειξαν ένα σαφές μοτίβο υποβάθμισης του καυσίμου. «Καλλιεργούμε διάφορα μικροβιακά στελέχη που αποδομούν μεταξύ 50% και 60% του καυσίμου σε λίγες εβδομάδες».
Ανάμεσα σε όλα τα βακτήρια, ένα άγνωστο είδος του γένους Isoptericola με μεγάλη ικανότητα να απομακρύνει τη ρύπανση.
Η μελέτη υποστηρίζει ότι «οι διαρροές καυσίμου είναι μία από τις κύριες αιτίες της ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων».
Αντιμέτωπη με αυτό το πρόβλημα, η ομάδα, με διάφορες δημοσιεύσεις για τα μικρόβια, θεώρησε ότι «τα βακτήρια έχουν εξελιχθεί σε δισεκατομμύρια χρόνια και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει ένα πολύ διαφορετικό φάσμα μεταβολικών οδών που τα καθιστούν ικανά να λαμβάνουν ενέργεια από σχεδόν όλα τα οργανικά ενώσεις.
«Η πανταχού παρουσία τους στη φύση, η μεταβολική ποικιλομορφία, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η ικανότητά τους για οριζόντια μεταφορά γονιδίων τα καθιστούν τέλειους υποψήφιους για τη βιοαποκατάσταση των ρύπων».
Τα «αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», σύμφωνα με τη μελέτη, «εξακολουθούν να είναι τα πιο χρησιμοποιούμενα, αλλά δεν είχαν προηγουμένως θεωρηθεί ως πηγή βιοτεχνολογικά σχετικών βακτηρίων».
Με αυτόν τον στόχο, κοίταξαν την τρύπα που στεγάζει το καπάκι του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου επειδή έρχεται σε επαφή με το καύσιμο, υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, στεγνό και σε επαφή με το εξωτερικό:
«Είναι μια ιδανική ρύθμιση για να βρούμε και να απομονώσουμε βακτήρια προσαρμοσμένα σε συνθήκες όπου η μόνη άμεση πηγή άνθρακα που λαμβάνουν είναι οι υδρογονάνθρακες».
Η ανακάλυψη μιας αποτελεσματικής μικροβιακής κοινότητας στην υποβάθμιση των καυσίμων σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και ο εντοπισμός ενός άγνωστου βακτηρίου με υψηλές χωρητικότητες στον τομέα αυτό έχουν εφαρμογές στη βιοαποκατάσταση.
Όπως συνοψίζει η Porcar, «υπάρχουν δύο θεμελιώδεις βιολογικές στρατηγικές: είτε περιμένεις να δράσουν οι μικροοργανισμοί από μόνοι τους είτε μπορείς να επέμβεις, εμβολιάζοντας αυτούς που έχουν επιλεγεί επειδή διασπούν τους υδρογονάνθρακες ιδιαίτερα καλά».