Δύσκολες ώρες για τα Jumbo: Καταρρέει η αυτοκρατορία του Βακάκη

Jumbo: Η απόφαση του ιδιοκτήτη των Jumboνα μην ανοίξει τα καταστήματα της αλυσίδας με click away και η κατάρρευση του e-shop πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, αποδεικνύονται καθοριστικές για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας.

Ο Απόστολος Βακάκης έδωσε χώρο σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες να εκμεταλλευτούν το κενό που δημιουργήθηκε στην ανάγκη για παιχνίδια, με αποτέλεσμα να του γυρίσει μπούμερανγκ. Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις για τα Jumbo.

Στην εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Jumbo λόγω του απαγορευτικού (lockdown) λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που έχει πλήξει το σύνολό της εγχώριας αγοράς αποδίδει η διοίκηση της εταιρείας τη βουτιά κατά 54% των πωλήσεων του Δεκεμβρίου και συνολικά κατά 18% στο σύνολο του έτους

Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της θυμίζει πως τα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα έμειναν κλειστά σε δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους.

Όπως είχε αναφέρει σε προηγούμενη ανακοίνωση, το Πάσχα αντιπροσωπεύει το 12% και τα Χριστουγεννα το 33% των ετήσιων πωλήσεων της αλυσίδας.

Μάλιστα, κάνει λόγο για ένα «αυστηρό απαγορευτικό λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που επέβαλε, δύο φορές, η Ελληνική Κυβέρνηση», το οποίο σημείωσε πολλές αναμφισβήτητες επιτυχίες στον υγειονομικό τομέα, όμως τραυμάτισε βαριά το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο.

Η διοίκηση της Jumbo αναφέρει πως η Ελλάδα είχε επιλέξει να προχωρήσει σε απαγορευτικό λειτουργίας των καταστημάτων (lockdown) τον Νοέμβριο, με στόχο να επαναλειτουργήσει η Χριστουγεννιάτικη αγορά τον Δεκέμβριο.

Όπως, συνεχίζει η ανακοίνωση, το Δεκέμβριο το επιδημιολογικό φορτίο ανέτρεψε αυτή την πολιτική.

«Παρά την αλλαγή των αρχικών σχεδιασμών, πρακτικά ουδεμία εναλλακτική πολιτική εφαρμόστηκε ως προς το λιανεμπόριο. Ως αποτέλεσμα ήρθε το απόλυτο -χωρίς χρονικό ορίζοντα- απαγορευτικό λειτουργίας των οργανωμένων καταστημάτων, περιλαμβανομένου και του Ιανουαρίου του 2021», τονίζει η Jumbo.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Jumbo: Ζητά σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας

Η εταιρεία στην ανακοίνωσή της όπου δεν κάνει λόγο για την αδυναμία της να διενεργήσει μέρος έστω των πωλήσεων της μέσω της υπηρεσίας click away καθώς δεν είχε τις ανάλογες υποδομές αλλά και μέσω του e-shop της που λειτούργησε ανά διαστήματα (σ.σ. σε νέα ανακοίνωση σήμερα αναφέρεται πως «το ηλεκτρονικό μας κατάστημα αυτή την στιγμή δέχεται παραγγελίες»), εκφράζει, δε, την «ελπίδα ότι κάποια στιγμή η Ελληνική Κυβέρνηση θα ανακοινώσει ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων».

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρέχει η εισηγμένη, ο Δεκέμβριος 2020 με το σύνολο του δικτύου των καταστημάτων στην Ελλάδα να παραμένει κλειστό καθώς και 2 καταστήματα να είναι κλειστά στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων κατά -54% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το έτος στο -18,2% από -10,7% το 11μηνο.

Jumbo: Χάθηκε ο Δεκέμβριος, άντεξε η μετοχή

Την ίδια στιγμή, η μετοχή της Jumbo παρουσιάζει συγκριτικά με τη βουτιά των πωλήσεων αισθητή διαφοροποίηση. Το Δεκέμβριο που σύμφωνα με την εταιρεία χάθηκε λίγο πάνω από το μισό των πωλήσεων, η μετοχή της Jumbo κατέγραψε συγκριτικά μικρές απώλειες σε ποσοστό 5,2% (κλείσιμο στις 31/12/ στα 14,21 ευρώ).

Στο σύνολο, δε, του 2020, με την υποχώρηση των πωλήσεων της Jumbo να ανέρχεται σε 18,2%, η μετοχή της εταιρείας κατέγραψε απώλειες 23%, με τον Γενικό Δείκτη να κλείνει το έτος με απώλειες 11,74%. Όσο για τις πρώτες πέντε συνεδριάσεις του 2021, η μετοχή της εισηγμένης διατηρείται στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτά των τελευταίων μηνών, πέριξ των 14 ευρώ.

Δεδομένης, δηλαδή, της πορείας των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και με άγνωστο ακόμη το χρόνο που θα παραμείνουν κλειστά τα καταστήματά της στην Ελλάδα, η μετοχή διατηρεί αντοχές, αφού εκτός των άλλων η Jumbo διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα ταμεία μεταξύ των εγχώριων εισηγμένων.

Ο Όμιλος σε προγενέστερη ανακοίνωσή του στις 14 Δεκεμβρίου είχε σημειώνει πως «διαθέτει σημαντική ρευστότητα με τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού να ανέρχονται σε 639,57 εκατ. Ευρώ από 636,99 εκατ. Ευρώ κατά την 31.12.2019».

Jumbo: Πώς… πιάστηκαν στον ύπνο!

Τι συνέβη λοιπόν; Ο βιομήχανος της χαράς, που χαρακτηρίζεται αν μη τι άλλο για την ευρηματικότητά του δεν είχε plan b για την αντιμετώπιση της «τέλειας καταιγίδας» και αιφνιδιάστηκε;

Ο ίδιος είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του πως «ήταν και παραμένει αδύνατον να εκτρέψεις έναν ποταμό και να τον περάσεις μέσα από την τρύπα μιας βελόνας».

Κι αυτό γιατί η εταιρεία είχε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να ανταποκριθεί στο 1/20 της ζήτησης σε σχέση με εκείνη που τελικά προέκυψε λόγω του καθολικού κλεισίματος των καταστημάτων, με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις να είναι τεράστιες.

Ο μαύρος κύκνος* στην προκειμένη περίπτωση ήταν η ανατροπή της βεβαιότητας ότι τα καταστήματα των επιχειρήσεων που βασίζουν τη δραστηριότητά τους σε εποχικά προϊόντα και παιχνίδια θα άνοιγαν αρκετές ημέρες πριν τα Χριστούγεννα.

Κάτι που δεν έγινε γιατί τα επιδημιολογικά δεδομένα επιδεινώθηκαν.

Με αυτή τη βεβαιότητα όμως παραγγέλθηκε νέο εμπόρευμα για το οποίο σήμερα δεν υπάρχει καν χώρος να αποθηκευτεί, καθώς ήδη οι αποθήκες της εταιρείας είναι γεμάτες.

Ταυτόχρονα, κανείς δεν ξέρει εάν θα εμφανιστεί και νέος μαύρος κύκνος σε ότι αφορά την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση με την πανδημία.

Πολλοί εκτιμούν ότι η έκρηξη των online πωλήσεων είναι κάτι παροδικό και θα υποχωρήσει μόλις λήξει η πανδημία.

Εάν επαληθευτεί η πρόβλεψη αυτή, τα κεφάλαια που θα «καίγονταν» για την υποστήριξη του e-commerce θα παραμείνουν στο ταμείο.

Για μια εταιρεία, όπως η Jumbo, που έως τώρα επικεντρώνει την ανάπτυξή της στα φυσικά καταστήματα, προφανώς το ηλεκτρονικό εμπόριο μόνο ως συμπληρωματικό μπορεί υπολογιστεί.

Αρκεί βέβαια να μην εμφανιστεί ο νέος μαύρος κύκνος…

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr