Ο πρώτος καύσωνας του φετινού καλοκαιριού είναι γεγονός. Από τη Δευτέρα, ο υδράργυρος έχει πάρει την ανηφόρα και τις επόμενες ημέρες τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύκολα, με 42άρια ακόμα και 43άρια.
Οι μετεωρολόγοι αυτή τη φορά συμφωνούν ως προς την ορολογία, αφού το κύμα ζέστης θα έχει και ένταση και διάρκεια.
Η Τετάρτη και η Πέμπτη θα είναι οι χειρότερες ημέρες σε θέμα ζέστης, με τα 43άρια να κάνουν την εμφάνισή τους, όπως και στην Αττική, όπου ο υδράργυρος θα αγγίξει τους 42 βαθμούς.
Η πρόγνωση του Μαρουσάκη και τα… ανυπόφορα βράδια.
Θερμές αέριες μάζας από τη βόρεια Αφρική πλησιάζουν τη χώρα μας και αναμένεται να «χτυπήσουν» τη λεκάνη της Μεσογείου προκαλώντας κύμα καύσωνα που θα χτυπήσει και τη χώρα μας. Σύμφωνα με τον Κλέαρχο Μαρουσάκη, η ζέστη θα είναι παρατεταμένη με την θερμοκρασία μέσα στην εβδομάδα να πλησιάζει κατά τόπους και τους 43 βαθμούς Κελσίου.
Το καλό, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του ΟΡΕΝ, είναι ότι αυτό το έντονο κύμα δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια τουλάχιστον όσον αφορά πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, ο υδράργυρος δεν θα πέφτει κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια της νύχτας, πράγμα που σημαίνει ότι ο ανθρώπινος οργανισμός δεν θα προλαβαίνει να πάρει μια ανάσα για να αντιμετωπίσει τη ζέστη της επόμενης μέρας.
Ειδικότερα, η Δευτέρα θα είναι μια μέρα με πολύ ζέστη, με τη μέγιστη θερμοκρασία να φτάνει τους 36-38 βαθμούς, κυρίως στις περιοχές της ανατολικής Στερεάς, της Θεσσαλίας και της ανατολικής Πελοποννήσου, στην Κρήτη και στη Ρόδο, ενώ σταδιακά τα δύσκολα έρχονται από αύριο Τρίτη (11/6).
Η ηλιοφάνεια θα κυριαρχήσει στα περισσότερα γεωγραφικά διαμερίσματα, ενώ στα βόρεια ηπειρωτικά τμήματα θα αναπτυχθούν κάποιες νεφώσεις κατά τη διάρκεια των απογευματινών ωρών και είναι πιθανό να σημειωθούν και κάποιες βροχοπτώσεις στα ορεινά. Οι άνεμοι θα στραφούν σε νότιους στο Ιόνιο, με ασθενείς και μέτριες εντάσεις, ενώ τα μελτέμια θα περιοριστούν προς το νοτιοανατολικό Αιγαίο κοντά στα 5-6 μποφόρ.
Την Τετάρτη, θα σημειωθεί νέα μικρή άνοδος του υδραργύρου που θα φτάσει και στους 42 βαθμούς Κελσίου. Την Πέμπτη δεν αποκλείεται η θερμοκρασία να αγγίξει και τους 43 βαθμούς Κελσίου.
Από Παρασκευή θα αρχίσει να υποχωρεί ο υδράργυρος στη δυτική και βόρεια Ελλάδα, όμως θα συνεχίσει να κάνει ζέστη στα ανατολικά και τα νότια. Από το Σάββατο και μετά θα πάμε σε πλήρη αποκλιμάκωση του φαινομένου, με πτώση της θερμοκρασίας και ενίσχυση του βόρειου ανέμου.
Σχολεία: Έκτακτη ανακοίνωση – Ποια κλείνουν λόγω καύσωνα
Σχολεία: Για τρεις μέρες θα μείνουν κλειστά τα σχολεία στη Χαλκίδα εξαιτίας του επερχόμενου καύσωνα, που θα φέρουν υψηλές θερμοκρασίες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Σύμφωνα με απόφαση της Δημάρχου Χαλκιδέων Έλενας Βάκα από αύριο Τρίτη 11 Ιουνίου 2024 έως και την Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024 θα μείνουν κλειστά τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων, Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού
Οι Παιδικοί Σταθμοί,τα Κ.Δ.Α.Π. και Κ.Δ.Α.Π ΜεΑ του δήμου Χαλκιδέων θα λειτουργήσουν κανονικά, καθώς δεν πρόκειται για υποχρεωτική εκπαίδευση και η προσέλευση των παιδιών είναι προαιρετική.
Η αναστολή λειτουργίας κρίθηκε απαραίτητη για την προστασία των μαθητών από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Σχολεία: Η μεγάλη αλλαγή από τον Σεπτέμβριο στα ολοήμερα
Ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου αναμένεται να εφαρμοστεί και την επόμενη σχολική χρονιά 2024-25 για αυτό και το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να προετοιμαστεί κατάλληλα ζητώντας λίγο πριν τη λήξη των φετινών μαθημάτων απο τους γονείς να δηλώσουν από τώρα συμμετοχή στα αντίστοιχα τμήματα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού της νέας χρονιάς.
Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στην λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου και στις δύο βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όσα ίσχυαν φέτος.
Μοναδική εξαίρεση που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού το γεγονός ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024, η αποχώρηση των μαθητών που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Πρόκειται για μια αλλαγή που αξίζει να προσεχθεί καθώς πολλά παιδιά αμέσως μετά το μάθημα στο σχολείο παρακολουθούν εξωσχολικές δραστηριότητες οπότε η αναδιαμόρφωση του σχολάσματος από το Ολοήμερο επηρεάζει αυτόματα και το εξωσχολικό τους πρόγραμμα.
Σχολεία: Νέο όριο απουσιών – Στις πόσες θα μένουν οι μαθητές
Αν και ακόμη το επιτελείο του υπουργού Παιδείας δεν έχει οριστικοποιήσει το Σχέδιο, μέλος αυτής της ομάδας παρουσίασε στο esos τα βασικά σημεία των αλλαγών:
Α. Γίνεται επαναφορά της διάταξης για την δυνατότητα αποβολής μαθητή μέχρι πέντε ημερών από τον Σύλλογο Διδασκόντων
Β.Παρέχεται η δυνατότητα στον Διευθυντή του Σχολείου, με απόφασή του, να δίνει μέχρι τρεις ημέρες αποβολή.
Γ. Θα υπάρξει ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου.
Δ. Επίσης ειδική διάταξη για την οικονομική ευθύνη των οικογενειών σε περίπτωση που τα παιδιά τους έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές σε σχολείο (π.χ. κατάληψη).
Ε. Μαθητής ου τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν θα επανέρχεται στο σχολείο από ο οποίο επιβλήθηκε η ποινή.
Ε. Θα αυστηροποιηθεί ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων \
Ζ. Επανέρχεται ο θεσμός των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.
Η. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 και οι δικαιολογημένες στις 74.
Το “ποινολόγιο” των μαθητών-Τι ισχύει σήμερα
Το “ποινολόγιο” (παιδαγωγικά μέτρα χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:
προφορική παρατήρηση,
επίπληξη,
αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Πότε επιβάλλεται το παραπάνω “ποινολόγιο”
Η αποβολή μιας ή δύο ημερών επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα ( προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.
Η “ποινή” της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Οι “ποινές” (παιδαγωγικά μέτρα) αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:
Α. Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη.
Β. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή να κάνει
α) προφορική παρατήρηση,και
β) επίπληξη,
Γ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να δώσει στον μαθητή από μία έως δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Μόνο για το τρέχον έτος η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος-Μετά μπορεί να επιστρέψει ο μαθητής: Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.
Η διαδικασία αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος: Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.
Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.
Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Δικαίωμα να παρίστανται στη συνεδρίαση των διδασκόντων: Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.
Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Καταχωρίζονται στα πρακτικά οι γνώμες: Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.
Αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν: Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια: Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.
Ποιος επιλέγει το σχολείο: Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.
Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται
Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.
Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.
Τι γίνεται εάν ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος
Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.