Τεράστιες αλλαγές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από το 2025, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Τι αλλάζει, τι καταργείται και πώς θα ψωνίζετε πια… Αναλυτικά στο xristika.gr.
Αλλάζει το πλαίσιο των προσφορών και των εκπτώσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΑΒ κτλ) από το 2025. Κόβεται η μακρά περίοδος των προωθητικών ενεργειών και φυσικά η τσέπη του καταναλωτή βγαίνει ζημιωμένη.
Πάμε να δούμε τι θα συμβεί στα σούπερ μάρκετ, τα οποία ετησίως πραγματοποιούν έναν τζίρο της τάξης των 15 δισ. ευρώ, με το 35% αυτού να προέρχεται από κάποιου είδους προωθητική – εκπτωτική ενέργεια.
Διαβάστε επίσης: Τεράστιο «σκάνδαλο» με πασίγνωστο ελληνικό σούπερ μάρκετ: Δείτε ποιο είναι και τι έχει συμβεί
Αναλυτικά οι αλλαγές στα σούπερ μάρκετ
– Προϋπόθεση για να τεθεί σε ισχύ το νέο πλαίσιο είναι να εξαντληθούν τα αποθέματα (στοκ) των αλυσίδων για όλα τα προϊόντα που διατίθενται σήμερα υπό προώθηση. Εκτιμάται ότι στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την εκπνοή του 2024 αυτό θα καταστεί εφικτό για το 95% των εκπτωτικών προϊόντων.
– Στο μεταξύ, οι προμηθεύτριες εταιρείες ήδη προγραμματίζουν τις νέες προωθητικές τους ενέργειες με ισχύ από το 2025 και με τρόπο ώστε να ανταποκριθούν στα προβλεπόμενα από τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας. Οποιαδήποτε νέα προσφορά από την πλευρά τους θα τίθεται σε ισχύ κυρίως διά της διαμεσολάβησης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, λόγω της μειωμένης διάρκειας που θα πρέπει να έχουν οι προωθητικές ενέργειες (έως 60 ημέρες) ώστε να μη λογίζονται αθέμιτες.
– Πιο συγκεκριμένα, από το 2025 στην πλειονότητά τους οι προμηθευτές θα διενεργούν προσφορές ως επί το πλείστον σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ και πιθανότατα με το καθένα χωριστά. Στην πράξη, δηλαδή, θα επικοινωνούν τις προσφορές τους μέσω των φυλλαδίων που θα εκδίδουν οι αλυσίδες, καθώς και μέσω άλλων ενεργειών που θα υποστηρίζονται εντός των δικτύων λιανικής. Σημειώνεται ότι οι προσφορές των προμηθευτών, επειδή προϋποθέτουν αλλαγές στη γραμμή παραγωγής (για ειδικές σημάνσεις επί των συσκευασιών ή ειδικές συσκευασίες – πολυσυσκευασίες) οδηγούν στη διακίνηση τεραστίων ποσοτήτων, που παραμένουν προς διάθεση για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τα οποία από το 2025 δεν θα επιτρέπονται από τον νομοθέτη.
– Στην πράξη, λοιπόν, οι παραγωγοί θα προβαίνουν σε ελεγχόμενης διάρκειας προσφορές.
– Κατά συνέπεια, θα περιοριστούν αισθητά οι on pack promotion ενέργειες, ενέργειες που απαιτούν αλλαγές στις γραμμές παραγωγής των προμηθευτικών εταιρειών.
– Γενικότερα θα περιοριστούν αισθητά τα stickers επί των συσκευασιών (1+1 δώρο, 3 στην τιμή των 2, φθηνότερο κατά 50%, περισσότερο προϊόν κατά 30% κ.ά.).
– Stickers με ευθύνη του παραγωγού θα μπορούν να φέρουν τα προϊόντα στον βαθμό μόνο που ο ίδιος θα αναλαμβάνει την εποπτεία της προσφοράς και την απόσυρση των προϊόντων από το ράφι στον χρόνο που θα απαιτεί ο νόμος.
– Γενικότερα θα υπάρξει μεγάλη μείωση του αριθμού των κωδικών που θα τίθενται υπό προώθηση.
– Από τη στιγμή που οι προσφορές θα είναι αριθμητικά λιγότερες, θα καταστούν και πιο «δυνατές» για τον καταναλωτή.
– Η εικόνα που θα έχουν τα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό, καθότι τα υπό προώθηση προϊόντα θα καταστούν αριθμητικά λιγότερα.
– Ο καταναλωτής θα είναι σε θέση να επιλέξει με μεγαλύτερη ασφάλεια και διαφάνεια τα προϊόντα που επιθυμεί, εφόσον ως κύριο κριτήριό του θα έχει το κόστος αγοράς.
– Η συχνότητα των προσφορών θα περιοριστεί, ωστόσο εκτιμάται ότι η μέση τιμή ανά αγαθό θα παραμείνει ίδια, αν και αυτό μένει να φανεί στην πράξη, να καθοριστεί δηλαδή από τις συνθήκες ανταγωνισμού που θα επικρατήσουν στην αγορά.
– Η διαχείριση λιγότερων κωδικών υπό προώθηση προφανώς θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους, τόσο για τους προμηθευτές όσο και για το λιανεμπόριο. Το κατά πόσο η διαφορά αυτή θα περάσει στις τιμές θα εξαρτηθεί αποκλειστικά και μόνο από τον ανταγωνισμό.
– Οτιδήποτε δεν θα βασίζεται στον Κώδικα Δεοντολογίας θα λογίζεται παραπλανητική ή αθέμιτη ενέργεια και η ευθύνη θα βαραίνει είτε τον λιανέμπορο, είτε τον προμηθευτή, είτε και τους δύο.
– Οι σχετικές προσαρμογές απαιτούν αλλαγές στα μηχανογραφικά συστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες όμως λογίζονται διαχειρίσιμες και σε κάθε περίπτωση λελογισμένου κόστους.
Σκλαβενίτης: Έκτακτη ανακοίνωση για όσους ψωνίζουν
Άλλη μία επιτυχία του ελληνικού σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Δείτι τι έκανε αυτή τη φορά στα xristika.gr.
Ράλι σημειώνει ο Σκλαβενίτης στις πωλήσεις του, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Για το 2023 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 5,16 δισ. ευρώ, από 4,47 δισ. ευρώ το 2022. Σημείωσαν αύξηση κατά 15,2%.
Και δεν ήταν μόνο ο ομιλικός τζίρος του μεγαλύτερου λιανέμπορου της χώρας που σημείωσε ρεκόρ ανόδου, καθώς άλμα έκανε και η κερδοφορία.
Τα κέρδη προ φόρων, για την ελληνική επιχείρηση, ανήλθαν σε 135,4 εκατ. ευρώ σχεδόν διπλάσια σε σχέση με το 2022 που ήταν 78,51 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από τους φόρους εκτινάχθηκαν στα 96,99 εκατ. ευρώ από 58,17 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Οι επενδύσεις του ομίλου ανήλθαν σε 140 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ στις 31/12/2023 οι εργαζόμενοι ήταν 36.766 και σήμερα έχουν φτάσει 39.042.
Σημαντική ήταν η αύξηση των πωλήσεων και της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ).
Νέες θέσεις εργασίας στον Σκλαβενίτη
Σημειώνεται ότι την προηγούμενη χρονιά η ΕΥΣ προχώρησε στη δημιουργία 2.050 νέων θέσεων εργασίας, απασχολώντας συνολικά 31.863 τον Δεκέμβριο του 2023 (από 29.814 τον Δεκέμβριο του 2022), με τη συνολική μισθοδοσία να ξεπερνάει τα 615 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, η επιχείρηση το 2023 στάθηκε έμπρακτα στο πλευρό των χιλιάδων εργαζομένων της, μέσα από ένα πλάνο ενίσχυσης συνολικού ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορούσε στα εξής:
– Παροχή έκτακτης ενίσχυσης 300 ευρώ για όλους τους Εργαζομένους της το Νοέμβριο του 2023 (συνολικό κόστος άνω των 9,4 εκατ. ευρώ).
– Υπογραφή νέας Πολιτικής Αποδοχών και Παροχών ετήσιας αύξησης 30,7 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας οι αποδοχές κατά μέσο όρο αυξήθηκαν κατά 5,17% για 31.400 Εργαζομένους, αρχής γενομένης από το Δώρο Χριστουγέννων 2023 και αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία των Εργαζομένων στην Επιχείρηση από τις 14-2-2012 έως τις 31-12-2023.
Στις 31/12/2023 οι εργαζόμενοι ήταν 31.863, ενώ σήμερα είναι 33.189.
Οι εξαγορές που έκανε ο Σκλαβενίτης
Οι επενδύσεις ανήλθαν σε 119 εκατ. ευρώ το 2023 και αναμένεται να ανέλθουν σε 130 εκατ. το 2024, ενώ έως το τέλος του 2025 έχει προγραμματίσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά, πέρσι εστίασε στην ενίσχυση του δικτύου της, μέσω της ίδρυσης νέων καταστημάτων στη Γλυφάδα, την Καρδίτσα και την Μυτιλήνη, καθώς και μέσω της απορρόφησης 4 Καταστημάτων της αλυσίδας «ΓΕΓΟΣ» στην Ανατολική Αττική και της απορρόφησης της αλυσίδας «AS Αγορά» και των 8 Καταστημάτων της στη Λάρισα, στην απόκτηση των πρώην εγκαταστάσεων της «ΠΙΤΣΟΣ» στο Ρέντη, στην ανακαίνιση 24 καταστημάτων και σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας σε καταστήματα και λοιπές εγκαταστάσεις.