Νέα εποχή για τις μεταφορές. Ποιοι δεν θα πληρώνουν ούτε ευρώ στα διόδια πλέον.
► Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει
Με στόχο να ενισχύσει τις βιώσιμες μεταφορές και να μειώσει τις εκπομπές CO2, η Κομισιόν προτείνει πλήρη απαλλαγή από διόδια και τέλη κυκλοφορίας για όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών – φορτηγά και λεωφορεία.
Το τεράστιο αυτό «δώρο» για τις επιχειρήσεις δεν θα κρατήσει λίγο: η απαλλαγή, που έληγε το 2025, παρατείνεται μέχρι και τον Ιούνιο του 2031!
Όσοι επιλέξουν «πράσινα» οχήματα, θα έχουν μηδενικά λειτουργικά κόστη σε τέλη και διόδια για 6 επιπλέον χρόνια – ένα ισχυρό κίνητρο για στροφή σε καθαρές τεχνολογίες.
► Φωτιά ΤΩΡΑ LIVE: Δείτε ΕΔΩ όλα τα πύρινα μέτωπα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, «επιβραβεύουμε τις επιχειρήσεις που τολμούν και καινοτομούν».
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 43% έως το 2030 και η στήριξη των μεταφορικών επιχειρήσεων στη μετάβαση προς τη νέα εποχή.
Οριστικό: Χαράτσι 20 ευρώ σε όποιον πάει διακοπές στις Κυκλαδες
Το χαράτσι που μπαίνει στα ελληνικά νησιά για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες. Οι διακοπές πλέον στην Ελλάδα… κοστίζουν.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Από την 1η Ιουλίου ενεργοποιείται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr, το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας που προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις από τις εταιρείες του κλάδου. Οι επισκέπτες που αποβιβάζονται σε Μύκονο και Σαντορίνη θα πληρώνουν έως και 20 ευρώ ανά άτομο, ενώ μικρότερο τέλος θα ισχύει και για τα υπόλοιπα νησιά και λιμάνια της χώρας.
► Έκτακτη εξέλιξη με όλα τα Iban στις τράπεζες: Τι έγινε
Το τέλος, που επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμάνι, διαμορφώνεται ως εξής:
Από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου:
- 20€ για αποβίβαση σε Μύκονο & Σαντορίνη
- 5€ για τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας
Από 1 Οκτωβρίου έως 31 Οκτωβρίου και 1 Απριλίου έως 31 Μαΐου:
- 12€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 3€ για τους υπόλοιπους λιμένες
Από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου:
- 4€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 1€ για τα υπόλοιπα λιμάνια
Το τέλος δεν υπόκειται σε ΦΠΑ και επιβάλλεται μόνο με την αποβίβαση του επιβάτη στο εκάστοτε λιμάνι.
Τα έσοδα δεν καταλήγουν στα ταμεία του κράτους, αλλά θα κατευθυνθούν σε έργα και βελτιώσεις υποδομών:
-
1/3 στους δήμους των λιμένων για τουριστικές υποδομές
-
1/3 στο Υπουργείο Ναυτιλίας
-
1/3 στο Υπουργείο Τουρισμού
Στόχος είναι, σύμφωνα με το Υπουργείο, η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και η αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης που προκαλούν οι χιλιάδες επισκέπτες σε μικρά νησιά.
ι εταιρείες κρουαζιέρας αντιδρούν έντονα, υποστηρίζοντας ότι:
-
Οι κρατήσεις έχουν γίνει από πέρσι, χωρίς πρόβλεψη για το έξτρα κόστος
-
Το τέλος θα έπρεπε να ισχύσει από το 2026, όχι μέσα στην τουριστική περίοδο
-
Πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα όντως θα επιστρέφουν στα νησιά
Οι εταιρείες επικαλούνται επίσης παραδείγματα από το εξωτερικό, όπου τέτοια τέλη πληρώνονται εθελοντικά επί τόπου, και όχι υποχρεωτικά.
«Λάθος χιλιάδες λογαριασμοί ρεύματος της ΔΕΗ»: Δείτε τι έχει συμβεί
Καταναλωτές από τον Πειραιά και διάφορες περιοχές της επαρχίας καταγγέλλουν σοβαρές καθυστερήσεις στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ, γεγονός που έχει προκαλέσει σύγχυση και σημαντικά προβλήματα στους οικιακούς λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να πραγματοποιεί μηνιαίες μετρήσεις αντί για τετραμηνιαίες, προκειμένου να αποφεύγεται η συσσώρευση κιλοβατωρών και κατ’ επέκταση οι υπέρογκες χρεώσεις, αλλά και για να περιοριστεί το φαινόμενο της ρευματοκλοπής. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν πολίτες, ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είναι συνεπής στην τήρηση αυτού του χρονοδιαγράμματος.
«Ανύπαρκτες» μετρήσεις και λογαριασμοί χωρίς εκκαθάριση
Πολλοί καταναλωτές αναφέρουν, σύμφωνα με το financial report ότι οι προβλεπόμενες μετρήσεις δεν γίνονται στο τέλος κάθε μήνα, όπως αναφέρεται στους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να μη λαμβάνουν έγκαιρα τις απαραίτητες ενδείξεις για την έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών.
Σε αρκετές περιπτώσεις, οι λογαριασμοί που φτάνουν στους πολίτες καλύπτουν λάθος χρονικές περιόδους —π.χ. διαστήματα επτά ή δέκα ημερών— λόγω της μη έγκαιρης καταχώρησης των μετρήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κιλοβατώρες που εμφανίζονται να διαφέρουν από εκείνες που έχουν καταγράψει οι ίδιοι οι καταναλωτές.
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό ιδιοκτήτη σπιτιού σε επαρχιακή πόλη, ο οποίος βρήκε στην πόρτα του σημείωμα από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ που ανέφερε ότι δεν πραγματοποιήθηκε μέτρηση λόγω έλλειψης πρόσβασης στο ρολόι – παρόλο που το ρολόι βρισκόταν σε εμφανές σημείο και ήταν άμεσα προσβάσιμο.
Λογαριασμοί με καθυστέρηση ενός μήνα
Η κατάσταση έχει προκαλέσει αναστάτωση στους καταναλωτές, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι δεν έχουν λάβει εκκαθαριστικό λογαριασμό για διάστημα δύο μηνών. Όπως ενημερώθηκαν από τις εταιρείες παροχής ενέργειας, πλέον οι λογαριασμοί θα εκδίδονται με καθυστέρηση ενός μήνα, ώστε να διασφαλίζεται η ορθότητα της μέτρησης. Έτσι, για παράδειγμα, στις αρχές Απριλίου εκδόθηκε λογαριασμός που αφορά την κατανάλωση του Φεβρουαρίου.
Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν περιορίζεται στον Πειραιά. Παρόμοιες καταγγελίες έχουν καταγραφεί και στην Ανατολική Αττική. Το ζήτημα έφτασε μέχρι τη Βουλή, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργο Καραμέρο, να καταθέτει σχετική ερώτηση για τις ελλείψεις στις μετρήσεις, οι οποίες οδηγούν σε «φουσκωμένους» λογαριασμούς για χιλιάδες νοικοκυριά.
Τι απαντά ο ΔΕΔΔΗΕ
Σύμφωνα με πηγές του ΔΕΔΔΗΕ που επικοινώνησαν με το Financial Report, η εταιρεία δεν έχει πλήρη εικόνα για την έκταση του προβλήματος. Όπως ανέφεραν, σε περιπτώσεις παραπόνων δίνεται εντολή στα συνεργεία να επανεξετάσουν τις μετρήσεις στις επίμαχες περιοχές.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διευκρινίζει ότι οι ενδείξεις των ρολογιών αποστέλλονται απευθείας στους παρόχους, και ως εκ τούτου η ίδια η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για την τελική χρέωση στους λογαριασμούς.
Σε ερώτηση για το τι γίνεται όταν υπάρχει λάθος στη μέτρηση, ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε ότι οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν τις ενδείξεις τους είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας είτε τηλεφωνικά στο 800 400 0000. Αν διαπιστωθεί απόκλιση, λαμβάνεται υπόψη η μέτρηση του συνεργείου. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία υποστηρίζει ότι τέτοιου είδους λάθη είναι σπάνια και διορθώνονται άμεσα.