Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα: Επιστρέφουν στο Δημόσιο – Απόφαση 2025

Δρομολογούνται εξελίξεις για το Δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα στο Δημόσιο. Οι τελευταίες κινήσεις για επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο στα xristika.gr.

Μια σημαντική απόφαση πήρε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), καθώς θα διεξάγει πρότυπη δίκη για την επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στο Δημόσιο, μετά από αίτημα της ΑΔΕΔΥ.

Η δίκη αυτή ανοίγει έναν νέο κύκλο συζήτησης για το αν και πώς μπορούν να αποκατασταθούν οι μισθολογικές περικοπές που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια των Μνημονίων.

Τι αναφέρει η ΑΔΕΔΥ για τα Δώρα στο Δημόσιο

Η ΑΔΕΔΥ υποστηρίζει ότι η κατάργηση του 13ου και του 14ου μισθού δεν είναι πλέον δικαιολογημένη, καθώς έχουν εκλείψει οι συνθήκες κρίσης που οδήγησαν στις περικοπές. Τα βασικά της επιχειρήματα περιλαμβάνουν:

  1. Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης: Η ελληνική οικονομία καταγράφει σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, γεγονός που ενισχύει την επιχειρηματολογία υπέρ της αποκατάστασης των δώρων.
  2. Αποκατάσταση μισθολογικής ισότητας: Η επιστροφή στο προ Μνημονίων καθεστώς θεωρείται ως ένα βήμα αποκατάστασης της οικονομικής δικαιοσύνης για τους δημόσιους υπαλλήλους.
  3. Συλλογική στήριξη: Η πρόταση υποστηρίζεται και από την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, γεγονός που προσδίδει πρόσθετο βάρος στη συζήτηση.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού θα κοστίσει περίπου 1,6-1,7 δισ. ευρώ ετησίως. Το ποσό αυτό αναμένεται να αποτελέσει τον πυρήνα της επιχειρηματολογίας της κυβέρνησης, η οποία επικαλείται τους ακόλουθους λόγους για να διατηρηθεί το τρέχον καθεστώς:

Δημοσιονομική επιβάρυνση: Η ελληνική οικονομία, αν και βελτιωμένη, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως το υψηλό δημόσιο χρέος και οι πιέσεις για δημοσιονομική πειθαρχία από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Προτεραιότητες δημόσιου συμφέροντος: Οι πόροι αυτοί, σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, μπορούν να διοχετευθούν σε τομείς όπως η υγεία, η παιδεία ή η κοινωνική πρόνοια.

Η συνταγματική διάσταση

Το 2019, το ΣτΕ είχε αποφανθεί ότι η περικοπή των δώρων ήταν συνταγματική λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Ωστόσο, η νέα δίκη επικεντρώνεται στο αν η τρέχουσα οικονομική κατάσταση επιτρέπει την επαναφορά τους. Η απόφαση θα αποτελέσει ορόσημο για το μέλλον των δημόσιων δαπανών στην Ελλάδα.

Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει

Τι γίνεται τελικά με τα διόδια που θα έμπαιναν στην Αττική και θα προκαλούσαν θύελλα αντιδράσεων στους κατοίκους των περιοχών, όπου θα τοποθετούνταν. Η ανακοίνωση που προκάλεσε χαμόγελα.

Τελικά, δεν άναψε το πράσινο φως για τρία χρόνια για την τοποθέτηση και λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Χαλκίδας, από το ελληνικό δημόσιο.

Οι αντιδράσεις από τις δημοτικές αρχές Κηφισιάς και Διονύσου ήταν έντονες (αλλά και όσων μετακινούνται καθημερινά στις περιοχές αυτές), και έτσι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψε νέα παράταση στη σύμβαση με την παραχωρησιούχο εταιρεία Νέα Οδό. Έτσι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2027 δεν θα προχωρήσει η τοποθέτηση και λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους τρεις κόμβους.

Όπως έχει δηλώσει ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όσο δεν λειτουργούν διόδια στα σημεία, το δημόσιο καταβάλλει ετησίως 25 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στην παραχωρησιούχο εταιρεία. Ο κ. Ταχιάος έχει επισημάνει την ανάγκη κατεδάφισης της γέφυρας στον κόμβο Βαρυμπόμπης, καθώς έχει κατασκευαστεί πριν 60 χρόνια και παρουσιάζει σημάδια καταπόνησης

Καταργήθηκε το εισιτήριο σε Μετρό και λεωφορεία της Αθήνας – Ανακοίνωση

Τέλος εποχής για το χάρτινο εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τι θα ισχύει από εδώ και πέρα.

Από τις 15 Ιανουαρίου, ένα νέο σύστημα μετακίνησης αλλάζει τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πλέον, το εισιτήριο αντικαθίσταται από την τραπεζική κάρτα μας ή το ψηφιακό πορτοφόλι στις έξυπνες συσκευές μας (smartphone, smartwatch).

Η επίσημη παρουσίαση του νέου συστήματος, με την ονομασία «tap2ride», θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σταθμού μετρό «Σύνταγμα», με τη συμμετοχή των Συγκοινωνιών Αθηνών, του Υπερταμείου και των υπεύθυνων φορέων υλοποίησης.

Με το νέο σύστημα, οι χρήστες των ΜΜΜ που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δεν θα χρειάζεται πλέον να εκδίδουν συμβατικά εισιτήρια. Αντ’ αυτού, θα μπορούν απλά να «χτυπούν» τη χρεωστική ή πιστωτική τους κάρτα, ή να χρησιμοποιούν το smartphone τους, περνώντας το πάνω από το ειδικό ηλεκτρονικό «μάτι» στις πύλες και τα ακυρωτικά μηχανήματα.

Η εφαρμογή της δυνατότητας επιβίβασης με τραπεζικές κάρτες (χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες) σηματοδοτεί την είσοδο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σε μια νέα ψηφιακή εποχή, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες μετακίνησης στο επιβατικό κοινό.

Μέχρι τώρα, το σύστημα λειτουργούσε πιλοτικά, κυρίως στις γραμμές Express του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97). Σύντομα, όμως, αναμένεται να επεκταθεί σε όλο το δίκτυο, εξαλείφοντας σταδιακά τη χρήση του χάρτινου εισιτηρίου.

Άνεργοι: Τέλος το επίδομα ανεργίας το 2025 – Επίσημο

Αλλαγές γύρω από το επίδομα ανεργίας. Χιλιάδες άνεργοι δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν το επίδομα από φέτος. Διαβάστε τους λόγους στα xristika.gr.

Λίγοτεροι θα είναι πλέον οι δικαιούχοι του επιδόματος ανεργίας, καθώς θα ισχύουν πιο αυστηρές προϋποθέσεις και θα μπουν περισσότεροι κόφτες.

Εκτός θα μείνουν πολλοί καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των ενσήμων για τη χορήγηση του νέου επιδόματος ανεργίας που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά εντός πρώτου τριμήνου του 2025.

Ειδικότερα εκεί που ο άνεργος ήθελε 125 ένσημα τουλάχιστον εκατόν είκοσι πέντε (125) ημέρες εργασίας ή εκατό (100) ημέρες για οικοδόμους με κρατήσεις υπέρ του κλάδου ανεργίας εντός του 14μήνου πριν από τη λήξη ή τη λύση της εργασιακής σχέσης, χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες των δύο τελευταίων μηνών πριν από τη λήξη ή τη λύση αυτής και ογδόντα (80) ημέρες εξαρτημένης εργασίας σε κάθε έτος κατά τα δύο προηγούμενα έτη πριν από την έναρξη της επιδότησής τους έγιναν 175 οι ημέρες ασφάλισης.

Αναλυτικότερα για το νέο επίδομα ανεργίας προϋπόθεση για την ένταξη στην πιλοτική επιδότηση ανεργίας και τη χορήγηση του σταθερού μέρους αυτής αποτελεί η πραγματοποίηση τουλάχιστον 175 ημερών ασφάλισης με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α. κατά τους 14 μήνες που προηγούνται της λήξης ή λύσης της εργασιακής σχέσης, με την επιφύλαξη ότι οι ημέρες ασφάλισης των 2 μηνών πριν από τη λήξη ή λύση της εργασιακής σχέσης δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τον υπολογισμό των ημερών.

Να σημειωθεί ότι ημέρες ασφάλισης που έχουν ληφθεί υπόψη για την ένταξη στην επιδότηση σύμφωνα με το παρόν δεν λαμβάνονται εκ νέου υπόψη σε επόμενη επιδότηση.