Διόδια: Τέλος από την Ελλάδα – Δεν θα τα δούμε ξανά!

Διόδια: Παρελθόν θα αποτελέσουν τα διόδια στη χώρα μας.

Το τοπίο μετακίνησης στην Ελλάδα αλλάζει δραστικά, καθώς οι παραδοσιακοί σταθμοί διοδίων παραδίδουν τη θέση τους σε πιο σύγχρονες και δίκαιες μεθόδους χρέωσης.

Το κόστος των ταξιδιών δεν θα υπολογίζεται με βάση ένα σταθερό τέλος.

Το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, που εφαρμόζεται ήδη σε πιλοτικό στάδιο στην Ολυμπία Οδό, αναμένεται να φέρει δικαιοσύνη στην τιμολόγηση των διοδίων, επιβαρύνοντας τους χρήστες ανάλογα με την πραγματική χρήση του δρόμου.

Ο πομποδέκτης που τοποθετείται στα οχήματα αποτελεί το κλειδί του νέου συστήματος.

Εξοπλισμένος με τεχνολογία αναγνώρισης, επιτρέπει στα οχήματα να περνούν απρόσκοπτα από τις πύλες, χωρίς στάσεις και καθυστερήσεις, ενώ παράλληλα υπολογίζει τη χρέωση με βάση τη διανυθείσα απόσταση.

Με αυτόν τον τρόπο, αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος των ταξιδιών και να εξαλειφθούν οι ουρές που σχηματίζονταν στους παλιούς σταθμούς διοδίων.

Η εισαγωγή του νέου συστήματος σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στην οδική κυκλοφορία της χώρας.

Με την εξάλειψη των σταθερών σταθμών διοδίων και την υιοθέτηση μιας πιο ευέλικτης προσέγγισης, οι οδηγοί πλέον θα πληρώνουν μόνο για το μέρος του δρόμου που χρησιμοποιούν.

Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών με το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης -χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη του αυτοκινητόδρομου- είναι έως και 76% χαμηλότερη.

Διόδια: Έρχονται στο κέντρο της Αθήνας – Ακόμα και 20 ευρώ για να μπεις και να βγεις

Μέχρι και πάνω από 20 ευρώ την ημέρα φθάνει η χρέωση για να μπει κανείς στο κέντρο μεγαλουπόλεων, οι οποίες προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν το κυκλοφοριακό. Τι θα γίνει στην Αθήνα; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλανίζει όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, σε όλο τον πλανήτη.

Ο λόγος για την κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία όσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα και ο πληθυσμός των πόλεων, τόσο γίνεται και πιο αφόρητο για τους κατοίκους.

Οι αρχές σε πολλές πόλεις του κόσμου έχουν αποφασίσει να βάλουν περιορισμούς. Και μέσα στα μέτρα που έχουν υιοθετήσει πόλεις όπως το Λονδίνο είναι και η πρόσβαση στο κέντρο μέσω χρέωσης.

Στο μέτρο αυτό των διοδίων για την είσοδο σε φορτωμένες κυκλοφοριακά περιοχές της θα μπει σύντομα και η Νέα Υόρκη. Η κυβερνήτης Kathy Hochul ανακοίνωσε ότι ήδη έχει πάρει το ΟΚ από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων ώστε να επιβάλει διόδια για είσοδο στο Μανχάταν.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση της συμφόρησης και στη δημιουργία εσόδων για μελλοντικές βελτιώσεις στις μεταφορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα μεταβλητό διόδιο θα ισχύει για τα οχήματα που εισέρχονται στην περιοχή, εκτός από τα εξουσιοδοτημένα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.

Όσο για το αντίτιμο θα φθάνει έως και τα 23 δολάρια (21 ευρώ) και θα εξαρτάται από το εισόδημα του κάθε οδηγού.

Η χρέωση θα γίνεται μία φορά την ημέρα με τον οδηγό να μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει όσες φορές θέλει.

Η πόλη θα εισπράξει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο, τα οποία θα χρησιμοπιούνται για την στήριξη των δημόσιων μεταφορών, όπως τα λεωφορεία και το μετρό.

Για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες με τις κάμερες και τα ανάλογα όργανα χρέωσης των οδηγών θα πρέπει να περάσει κάποιο διάστημα, όμως οι αρχές υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2024.

Όσο για το ζητούμενο, υπολογίζεται ότι τα διόδια θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 15-20% του αριθμού των οχημάτων που εισέρχονται στο Μανχάταν, ή περίπου 110.000 έως 143.000 λιγότερα οχήματα κάθε ημέρα.

Διόδια: Μπαίνουν δύο στον Κηφισό – Δείτε πού

Κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους στον Δήμο Διονύσου για να μην αφήσουν την κυβέρνηση να βάλει δύο διόδια στη Λ. Αθηνών – Λαμίας.

Ο Δήμος Διονύσου είπε ξανά ένα ηχηρό όχι στα σχέδια για τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πάνω στην Αθηνών – Λαμίας. Και δεν μιλάμε για κάπου μακριά αλλά μέσα στην Αθήνα.

Στο πλαίσιο της 25ης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου στις 19/12/2023, τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των Διοδίων. Αφορμή για τη συζήτηση ήταν οι πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου, με τις οποίες επανέφερε το θέμα της τοποθέτησης διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Αυτή τη φορά επικαλέστηκε πρόβλημα στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, καθώς και με την αφορμή απάντησης στη Βουλή σε σχετική ερώτηση Βουλευτή.

Κατά τη συνεδρίαση αυτή το Δ.Σ., επικαιροποιώντας την υπ΄αριθμ. 492/2019 Απόφαση του, ενέκρινε ομόφωνα, στην ίδια κατεύθυνση με αντίστοιχο του Δήμου Κηφισιάς, το ακόλουθο ψήφισμα:

Το ΔΣ του Δήμου Διονύσου, ομόφωνα: 

  1. Επιβεβαιώνει την επί 16 έτη σταθερή στάση όλων των ΔΣ, ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης), επειδή:
  • Πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
  • Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
  • Θα έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
  • Η ΜΠΕ που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από το Δήμο μας στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
  1. Απαιτεί άμεση συνάντηση των Δημάρχων Διονύσου και Κηφισιάς, με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να του γνωστοποιήσουν τις παραπάνω θέσεις μας, απαιτώντας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, με την τροποποίηση του Νόμου 3555/2007 (ΦΕΚ Α81/16.04.2007), με τον οποίο έγινε η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης και να παραταθεί αυτή όσο χρειάζεται, ώστε το κόστος να μετακυλισθεί στους διερχόμενους από τα ήδη περαιωμένα οδικά δίκτυα, ή με ισοδύναμη λύση, για να αποτραπεί έτσι οριστικά η τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών διοδίων στους εν λόγω κόμβους.
  2. Εντείνει τον αγώνα που διεξάγεται για 16 χρόνια κατά των διοδίων με την επαναενεργοποίηση της Διαδημοτικής-Διαπαραταξιακής Επιτροπής, με άμεση επιδίωξη:
  • Την ενεργοποίηση της Τοπικής Κοινωνίας.
  • Τη διεύρυνση του αγωνιστικού μετώπου, πέραν του Δήμου Κηφισιάς και με τη συμμετοχή των Δήμων Μεταμόρφωσης, Πεύκης – Λυκόβρυσης και Αχαρνών, αφού η συζήτηση πλέον αφορά την τοποθέτηση μετωπικών διοδίων και στον κόμβο Μεταμόρφωσης, γεγονός που επηρεάζει και τους παραπάνω Δήμους.
  • Την επιδίωξη της στήριξης στην υπόθεση μας:
    – Από τους Βουλευτές Αν. Αττικής και Βόρειου Τομέα.
    – Τα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ, Περιφέρειας, ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ.

Ωστόσο, πλέον το θέμα είναι να μην ληφθεί κεντρική απόφαση από την κυβέρνηση και δούμε σε λίγο σταθμούς διοδίων μέσα στην Αθήνα.