Πρόσω ολοταχώς για την κατάργηση του παραδοσιακού μοντέλου στα διόδια, αφού το πιλοτικό μοντέλο που έχει εισάγει η Ολυμπία Οδός δείχνει πως τα οφέλη είναι πολλά.
Μην νομίζετε ότι με την κατάργηση της μπάρας, θα αποφύγουμε το κόστος των διοδίων για τις διαδρομές μας από άκρη σε άκρη στην Ελλάδα, όμως θα πληρώνουμε λίγο πιο δίκαια.
Εκεί φαίνεται πως οδεύουμε τουλάχιστον, κρίνοντα από τα αποτελέσματα του συστήματος χιλιομετρικής χρεώσης, που εφαρμόζεται ήδη σε πιλοτικό στάδιο στην Ολυμπία Οδό. Οι οδηγοί θα επιβαρύνονται ανάλογα με την πραγματική χρήση του δρόμου.
Για να γίνει αυτό τοποθετείται ένας πομποδέκτης στο όχημα που είναι και το κλειδί για τον σωστό και δίκαιο υπολογισμό. Επιτρέπει στα οχήματα να περνούν από τους σταθμούς διοδίων, χωρίς στάσεις και καθυστερήσεις, ενώ παράλληλα υπολογίζει τη χρέωση με βάση τη διανυθείσα απόσταση.
Και πληρώνεις δίκαια, και πας πιο γρήγορα, αφού μειώνεται ο χρόνος που θα πρέπει να περιμένεις στην ουρά για να πληρώσεις.
Πάντως στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών με το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης -χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη του αυτοκινητόδρομου- είναι 70% τουλάχιστον πιο χαμηλή.
Τι είναι ο πομποδέκτης της Ολυμπίας Οδού
Με το ΟΛΥΜΠΙΑ PASS πληρώνεις την πραγματική αξία της απόστασης που ταξίδεψες, αφού το νέο και καινοτόμο τεχνολογικό σύστημα Hybrid στις εισόδους και τις εξόδους του αυτοκινητόδρομου υπολογίζει τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει και σου επιστρέφει αυτόματα τη διαφορά. Το σύστημα διοδίων Hybrid αφορά οχήματα όλων των κατηγοριών πλην των δίκυκλων.
Γίνεται με μία αίτηση στο site της Ολυμπίας Οδού.
Tips για οδηγούς
- Ο πομποδέκτης πρέπει να είναι μόνιμα τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου για να διαβάζεται από τις ηλεκτρονικές πύλες HYBRID που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητόδρομου.
- Περνάτε από την ηλεκτρονική πύλη με κανονική ταχύτητα, όπως και πριν, χωρίς στάση. Ο πομποδέκτης ΟΛΥΜΠΙΑ PASS θα διαβαστεί αυτόματα και θα κάνει το χαρακτηριστικό «μπιπ».
- Την πίστωση των χρημάτων θα την δείτε στο λογαριασμό σας εντός λίγων λεπτών μετά τη διέλευση.
- Σε περίπτωση που δεν ακούσετε το χαρακτηριστικό «μπιπ» και διαπιστώσετε ότι η επιστροφή δεν έχει πραγματοποιηθεί, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Εξυπηρέτηση Πελατών εντός 10 ημερών.
- Με τον πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS έχετε τη δυνατότητα να περνάτε από όλα τα διόδια στην Ελλάδα, με τις υφιστάμενες χρεώσεις του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου.
Μπαίνουν δύο διόδια στον Κηφισό: Το πήραν απόφαση – Δείτε πού
Κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους στον Δήμο Διονύσου για να μην αφήσουν την κυβέρνηση να βάλει δύο διόδια στη Λ. Αθηνών – Λαμίας.
Ο Δήμος Διονύσου είπε ξανά ένα ηχηρό όχι στα σχέδια για τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πάνω στην Αθηνών – Λαμίας. Και δεν μιλάμε για κάπου μακριά αλλά μέσα στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο της 25ης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου στις 19/12/2023, τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των Διοδίων. Αφορμή για τη συζήτηση ήταν οι πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου, με τις οποίες επανέφερε το θέμα της τοποθέτησης διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Αυτή τη φορά επικαλέστηκε πρόβλημα στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, καθώς και με την αφορμή απάντησης στη Βουλή σε σχετική ερώτηση Βουλευτή.
Κατά τη συνεδρίαση αυτή το Δ.Σ., επικαιροποιώντας την υπ΄αριθμ. 492/2019 Απόφαση του, ενέκρινε ομόφωνα, στην ίδια κατεύθυνση με αντίστοιχο του Δήμου Κηφισιάς, το ακόλουθο ψήφισμα:
Το ΔΣ του Δήμου Διονύσου, ομόφωνα:
- Επιβεβαιώνει την επί 16 έτη σταθερή στάση όλων των ΔΣ, ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης), επειδή:
- Πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
- Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
- Θα έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
- Η ΜΠΕ που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από το Δήμο μας στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
- Απαιτεί άμεση συνάντηση των Δημάρχων Διονύσου και Κηφισιάς, με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να του γνωστοποιήσουν τις παραπάνω θέσεις μας, απαιτώντας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, με την τροποποίηση του Νόμου 3555/2007 (ΦΕΚ Α81/16.04.2007), με τον οποίο έγινε η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης και να παραταθεί αυτή όσο χρειάζεται, ώστε το κόστος να μετακυλισθεί στους διερχόμενους από τα ήδη περαιωμένα οδικά δίκτυα, ή με ισοδύναμη λύση, για να αποτραπεί έτσι οριστικά η τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών διοδίων στους εν λόγω κόμβους.
- Εντείνει τον αγώνα που διεξάγεται για 16 χρόνια κατά των διοδίων με την επαναενεργοποίηση της Διαδημοτικής-Διαπαραταξιακής Επιτροπής, με άμεση επιδίωξη:
- Την ενεργοποίηση της Τοπικής Κοινωνίας.
- Τη διεύρυνση του αγωνιστικού μετώπου, πέραν του Δήμου Κηφισιάς και με τη συμμετοχή των Δήμων Μεταμόρφωσης, Πεύκης – Λυκόβρυσης και Αχαρνών, αφού η συζήτηση πλέον αφορά την τοποθέτηση μετωπικών διοδίων και στον κόμβο Μεταμόρφωσης, γεγονός που επηρεάζει και τους παραπάνω Δήμους.
- Την επιδίωξη της στήριξης στην υπόθεση μας:
– Από τους Βουλευτές Αν. Αττικής και Βόρειου Τομέα.
– Τα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ, Περιφέρειας, ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ.
Ωστόσο, πλέον το θέμα είναι να μην ληφθεί κεντρική απόφαση από την κυβέρνηση και δούμε σε λίγο σταθμούς διοδίων μέσα στην Αθήνα.
Απίστευτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα: Καταργούνται όλα τα διόδια της χώρας
Απίστευτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα: «Καταργούνται» όλα τα διόδια της χώρας
Μεγάλο «χαστούκι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα για τη λειτουργία των διοδίων της στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Γιατί την εγκαλεί και πώς θέλει να «καταργήσει» τα διόδια όπως λειτουργούν σήμερα.
Φυσικά, η ΕΕ δεν θέλει να τα… αφαιρέσει, αλλά θέλει να καταργήσει το σύστημα με το οποίο τρέχει το λειτουργικό τους σύστημα, και να μπει νέο το οποίο θα μπορεί να μοιράζεται τα στοιχεία ενός οχήματος με όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα να μεταφέρει πλήρως στο εθνικό της δίκαιο τη νομοθεσία για την ευρωπαϊκή υπηρεσία τηλεδιοδίων (ΕΥΤ).
Αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα [INFR(2021)0523], επειδή δεν κοινοποίησε την πλήρη μεταφορά της οδηγίας (ΕΕ) 2019/520 στο εθνικό δίκαιο.
Η ΕΥΤ είναι ένα σύστημα διοδίων το οποίο, μόλις εφαρμοστεί πλήρως, θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του οδικού δικτύου της ΕΕ να πληρώνουν τα τέλη των διοδίων μέσω ενός μόνο συνδρομητικού συμβολαίου με έναν μόνο πάροχο υπηρεσιών και μίας μονάδας επί του οχήματος που καλύπτει όλα τα κράτη μέλη.
Η οδηγία έχει δύο στόχους: να διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των συστημάτων τηλεδιοδίων και να διευκολύνει τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σε περίπτωση μη καταβολής οδικών τελών.
Η προθεσμία μεταφοράς της εν λόγω οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 19 Οκτωβρίου 2021.
Η σημερινή αιτιολογημένη γνώμη αποστέλλεται μετά την προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε η Επιτροπή τον Νοέμβριο του 2021.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα δεν όρισε εθνικό σημείο επαφής για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών όταν διαπιστώνεται μη καταβολή οδικού τέλους από χρήστη του οδικού δικτύου. Η μη πλήρης μεταφορά των κανόνων αυτών στο εθνικό δίκαιο αποτελεί εμπόδιο στη διασυνοριακή επιβολή της υποχρέωσης καταβολής οδικών τελών στην ΕΕ.
Εάν η Ελλάδα δεν απαντήσει ικανοποιητικά εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης