Διόδια: Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μανώλης Χριστοδουλάκης, αναφορικά με το ζήτημα της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου.
Απαντώντας ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικός Ταχιάος επεσήμανε ότι, συνεπεία του σχετικού νόμου 3555/2007, έχουν πληρωθεί από το 2017 για τη μη κατασκευή των διοδίων, στα πλαίσια της σύμβασης, στον παραχωρησιούχο 103,4 εκατ. ευρώ. «Η μη κατασκευή διοδίων οφείλεται στην παρέμβαση του δημοσίου που γίνεται με υπουργικές αποφάσεις» είπε ο κύριος Ταχιάος, τονίζοντας ότι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η παρέμβαση του δημοσίου δεν θα συνίσταται πλέον στη βούληση ενός υπουργού, «αλλά θα έρθει η ίδια η Βουλή και θα πει “ναι, συμφωνούμε, κυρώνουμε μία νέα νομική διάταξη η οποία λέει ότι δεν θα εγκατασταθούν διόδια στο ύψος της Κηφισιάς και του Διονύσου στην ΠΑΘΕ”». Διότι, «εάν θα συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια τον χρόνο» πρόσθεσε ο κύριος Ταχιάος.
Ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, από τη δική του πλευρά επεσήμανε πως« δεν ζητάμε από την κυβέρνηση να παρανομήσει σε σχέση με τον νόμο 3555/2007, ζητάμε όμως να εξαντλήσει τη νομοθετική της πρωτοβουλία και να τροποποιήσει την υφιστάμενη σύμβαση». Παράλληλα ζήτησε επίσης, προτού αναληφθεί οποιαδήποτε πρωτοβουλία για εγκατάσταση διοδίων, να προηγηθεί ουσιαστική διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και σίγουρα με τους άμεσα σχετιζόμενους Δήμους.
Ανταπαντώντας, ο κ. Ταχιάος εξέφρασε τη χαρά του για το ύφος, το επίπεδο και την ουσία της τοποθέτησης Χριστοδουλάκη: «Πολύ φοβάμαι ότι πολλές φορές σε αυτήν την αίθουσα, αλλά και γενικά στον πολιτικό λόγο, μιλάμε με τα χαρακτηριστικά του Ιανού. […] Κάθε φορά που προκύπτει το ζήτημα της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια […] προκύπτει το ζήτημα ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να επιβαρύνει τους κατασκευαστές ή θέλει να χαρίσει λεφτά στους κατασκευαστές όταν πηγαίνουμε και αποπληρώνουμε τις οφειλές οι οποίες δημιουργούνται […] Εάν συνεχίσει το ελληνικό δημόσιο να πληρώνει με σημερινές τιμές, υπολογίζουμε περίπου 25 εκατομμύρια το χρόνο. Αυτή θα είναι μια πολιτική απόφαση η οποία θα έρθει στη Βουλή, θα κυρωθεί με νόμο στη Βουλή και δεν θα χρεώνεται πολιτικά σε μια κυβέρνηση με αυτόν τον λαϊκίστικο τρόπο».
«Λυπάμαι που το λέω, διότι η ΝΔ συγκυβέρνησε με το ΠΑΣΟΚ, αλλά σε αυτόν τον λαϊκισμό τελευταία έχει διολισθήσει και το ίδιο το κόμμα σας διά στόματος του προέδρου του. Λυπάμαι που το λέω αυτό όταν, σε ό,τι αφορά έργα -και πολύ χαρακτηριστικό είναι το βίντεο του για το Flyover της Θεσσαλονίκης- ο κ. Ανδρουλάκης βλέπει από πίσω τα συμφέροντα των εργολάβων. Χαίρομαι, λοιπόν, για τη δική σας τοποθέτηση, η οποία έχει αντιδιαμετρικά χαρακτηριστικά και έχει μια ωριμότητα που είναι αντίστοιχη με αυτήν με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το θέμα», είπε ο κ. Ταχιάος στην απάντησή του προς τον κ. Χριστοδουλάκη.
Διόδια: Ποιοι μπορούν να τα περάσουν δωρεάν
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης, δωρεάν διέλευση από τα διόδια της περιοχής τους δικαιούνται -κατά περίπτωση- οι μόνιμοι κάτοικοι στα διοικητικά όρια ορισμένων δήμων, οι οποίοι είναι οι εξής:
ΑΒΔΗΡΩΝ, ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ, ΑΡΡΙΑΝΩΝ, ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ, ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ, ΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ – ΣΑΠΩΝ, ΜΕΤΣΟΒΟΥ, ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ, ΜΥΚΗΣ, ΞΑΝΘΗΣ, ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ, ΠΑΓΓΑΙΟΥ, ΠΡΕΣΠΩΝ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ, ΣΟΥΛΙΟΥ, ΣΟΥΦΛΙΟΥ, ΤΟΠΕΙΡΟΥ, ΦΙΛΙΑΤΩΝ, ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΟΙΚΙΣΜΟΙ.
Οι δικαιούχοι πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση στη σχετική πλατφόρμα (πατήστε εδώ), αφού πρώτα βεβαιωθούν ότι διαθέτουν σε ηλεκτρονική μορφή (pdf, png, jpeg, jpg) τα παρακάτω έγγραφα:
– Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας του προσώπου που θα εγγραφεί στον κατάλογο ως μόνιμος κάτοικος.
– Αντίγραφο πρόσφατου Εκκαθαριστικού Εφορίας.
– Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή των οχημάτων για τα οποία ζητείται η διέλευση από τα διόδια ως όχημα μόνιμου κατοίκου
Επιπροσθέτως, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων όλα τα επιβατικά ΙΧ που ανήκουν κατά κυριότητα σε ανέργους ή χρησιμοποιούνται από αυτούς. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επίδειξη της κάρτας ανεργίας, η οποία πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ κατά τη διέλευση από το σταθμό.
Δεν πληρώνουν, επίσης, διόδια τα ΙΧ που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία (Α.Μ.Α.) και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από αυτά ή για τη μεταφορά τους από τρίτους. Τα συγκεκριμένα οχήματα πρέπει να φέρουν σε εμφανές σημείο το Δελτίο Στάθμευσης Οχημάτων των Ατόμων με Αναπηρίες (ΔΕΛΤΙΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ «Α.Μ.Α.»), το οποίο χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων και στο οποίο αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του κατόχου και ο αριθμός μητρώου του Δελτίου Στάθμευσης.
Απαλλάσσονται ακόμα τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε ανάπηρους πολέμου βαρείας αναπηρίας, εφόσον, μετά από γνωμοδότηση της Ανωτάτης Υγειονομικής Επιτροπής του Στρατού, κρίνονται απαραίτητα για την μετακίνησή τους και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνον από αυτούς.
Πέρα από τις ανωτέρω κατηγορίες, η απαλλαγή ισχύει για τα -φέροντα ειδικό σήμα- οχήματα ιδιοκτησίας των εταιρειών συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων (π.χ. Εγνατία οδός), τα οχήματα της πυροσβεστικής, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού – Ελληνικής Ακτοφυλακής, των Ένοπλων Δυνάμεων, αλλά και τα οχήματα του ΕΚΑΒ.
Σημειώνεται ότι η δωρεάν διέλευση από τα διόδια για τα οχήματα μόνιμων κατοίκων και των ατόμων με αναπηρία ενδέχεται να μην ισχύει σε όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας. Προτού, λοιπόν, γίνει η διέλευση από τα εκάστοτε διόδια συστήνεται η επικοινωνία με τις εταιρείες συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων/Εθνικών Οδών.
Διόδια: Τέλος από την Ελλάδα – Δεν θα τα δούμε ξανά!
Το τοπίο μετακίνησης στην Ελλάδα αλλάζει δραστικά, καθώς οι παραδοσιακοί σταθμοί διοδίων παραδίδουν τη θέση τους σε πιο σύγχρονες και δίκαιες μεθόδους χρέωσης.
Το κόστος των ταξιδιών δεν θα υπολογίζεται με βάση ένα σταθερό τέλος.
Το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, που εφαρμόζεται ήδη σε πιλοτικό στάδιο στην Ολυμπία Οδό, αναμένεται να φέρει δικαιοσύνη στην τιμολόγηση των διοδίων, επιβαρύνοντας τους χρήστες ανάλογα με την πραγματική χρήση του δρόμου.
Ο πομποδέκτης που τοποθετείται στα οχήματα αποτελεί το κλειδί του νέου συστήματος.
Εξοπλισμένος με τεχνολογία αναγνώρισης, επιτρέπει στα οχήματα να περνούν απρόσκοπτα από τις πύλες, χωρίς στάσεις και καθυστερήσεις, ενώ παράλληλα υπολογίζει τη χρέωση με βάση τη διανυθείσα απόσταση.
Με αυτόν τον τρόπο, αναμένεται να μειωθεί ο χρόνος των ταξιδιών και να εξαλειφθούν οι ουρές που σχηματίζονταν στους παλιούς σταθμούς διοδίων.
Η εισαγωγή του νέου συστήματος σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στην οδική κυκλοφορία της χώρας.
Με την εξάλειψη των σταθερών σταθμών διοδίων και την υιοθέτηση μιας πιο ευέλικτης προσέγγισης, οι οδηγοί πλέον θα πληρώνουν μόνο για το μέρος του δρόμου που χρησιμοποιούν.
Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών με το σύστημα της χιλιομετρικής χρέωσης -χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη του αυτοκινητόδρομου- είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Διόδια: Έρχονται στο κέντρο της Αθήνας – Ακόμα και 20 ευρώ για να μπεις και να βγεις
Μέχρι και πάνω από 20 ευρώ την ημέρα φθάνει η χρέωση για να μπει κανείς στο κέντρο μεγαλουπόλεων, οι οποίες προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν το κυκλοφοριακό. Τι θα γίνει στην Αθήνα; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλανίζει όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, σε όλο τον πλανήτη.
Ο λόγος για την κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία όσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα και ο πληθυσμός των πόλεων, τόσο γίνεται και πιο αφόρητο για τους κατοίκους.
Οι αρχές σε πολλές πόλεις του κόσμου έχουν αποφασίσει να βάλουν περιορισμούς. Και μέσα στα μέτρα που έχουν υιοθετήσει πόλεις όπως το Λονδίνο είναι και η πρόσβαση στο κέντρο μέσω χρέωσης.
Στο μέτρο αυτό των διοδίων για την είσοδο σε φορτωμένες κυκλοφοριακά περιοχές της θα μπει σύντομα και η Νέα Υόρκη. Η κυβερνήτης Kathy Hochul ανακοίνωσε ότι ήδη έχει πάρει το ΟΚ από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων ώστε να επιβάλει διόδια για είσοδο στο Μανχάταν.
Το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση της συμφόρησης και στη δημιουργία εσόδων για μελλοντικές βελτιώσεις στις μεταφορές.
Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα μεταβλητό διόδιο θα ισχύει για τα οχήματα που εισέρχονται στην περιοχή, εκτός από τα εξουσιοδοτημένα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.
Όσο για το αντίτιμο θα φθάνει έως και τα 23 δολάρια (21 ευρώ) και θα εξαρτάται από το εισόδημα του κάθε οδηγού.
Η χρέωση θα γίνεται μία φορά την ημέρα με τον οδηγό να μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει όσες φορές θέλει.
Η πόλη θα εισπράξει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο, τα οποία θα χρησιμοπιούνται για την στήριξη των δημόσιων μεταφορών, όπως τα λεωφορεία και το μετρό.
Για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες με τις κάμερες και τα ανάλογα όργανα χρέωσης των οδηγών θα πρέπει να περάσει κάποιο διάστημα, όμως οι αρχές υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2024.
Όσο για το ζητούμενο, υπολογίζεται ότι τα διόδια θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 15-20% του αριθμού των οχημάτων που εισέρχονται στο Μανχάταν, ή περίπου 110.000 έως 143.000 λιγότερα οχήματα κάθε ημέρα.
Διόδια: Μπαίνουν δύο στον Κηφισό – Δείτε πού
Κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους στον Δήμο Διονύσου για να μην αφήσουν την κυβέρνηση να βάλει δύο διόδια στη Λ. Αθηνών – Λαμίας.
Ο Δήμος Διονύσου είπε ξανά ένα ηχηρό όχι στα σχέδια για τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πάνω στην Αθηνών – Λαμίας. Και δεν μιλάμε για κάπου μακριά αλλά μέσα στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο της 25ης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου στις 19/12/2023, τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των Διοδίων. Αφορμή για τη συζήτηση ήταν οι πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου, με τις οποίες επανέφερε το θέμα της τοποθέτησης διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Αυτή τη φορά επικαλέστηκε πρόβλημα στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, καθώς και με την αφορμή απάντησης στη Βουλή σε σχετική ερώτηση Βουλευτή.
Κατά τη συνεδρίαση αυτή το Δ.Σ., επικαιροποιώντας την υπ΄αριθμ. 492/2019 Απόφαση του, ενέκρινε ομόφωνα, στην ίδια κατεύθυνση με αντίστοιχο του Δήμου Κηφισιάς, το ακόλουθο ψήφισμα:
Το ΔΣ του Δήμου Διονύσου, ομόφωνα:
- Επιβεβαιώνει την επί 16 έτη σταθερή στάση όλων των ΔΣ, ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης), επειδή:
- Πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
- Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
- Θα έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
- Η ΜΠΕ που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από το Δήμο μας στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
- Απαιτεί άμεση συνάντηση των Δημάρχων Διονύσου και Κηφισιάς, με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να του γνωστοποιήσουν τις παραπάνω θέσεις μας, απαιτώντας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, με την τροποποίηση του Νόμου 3555/2007 (ΦΕΚ Α81/16.04.2007), με τον οποίο έγινε η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης και να παραταθεί αυτή όσο χρειάζεται, ώστε το κόστος να μετακυλισθεί στους διερχόμενους από τα ήδη περαιωμένα οδικά δίκτυα, ή με ισοδύναμη λύση, για να αποτραπεί έτσι οριστικά η τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών διοδίων στους εν λόγω κόμβους.
- Εντείνει τον αγώνα που διεξάγεται για 16 χρόνια κατά των διοδίων με την επαναενεργοποίηση της Διαδημοτικής-Διαπαραταξιακής Επιτροπής, με άμεση επιδίωξη:
- Την ενεργοποίηση της Τοπικής Κοινωνίας.
- Τη διεύρυνση του αγωνιστικού μετώπου, πέραν του Δήμου Κηφισιάς και με τη συμμετοχή των Δήμων Μεταμόρφωσης, Πεύκης – Λυκόβρυσης και Αχαρνών, αφού η συζήτηση πλέον αφορά την τοποθέτηση μετωπικών διοδίων και στον κόμβο Μεταμόρφωσης, γεγονός που επηρεάζει και τους παραπάνω Δήμους.
- Την επιδίωξη της στήριξης στην υπόθεση μας:
– Από τους Βουλευτές Αν. Αττικής και Βόρειου Τομέα.
– Τα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ, Περιφέρειας, ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ.
Ωστόσο, πλέον το θέμα είναι να μην ληφθεί κεντρική απόφαση από την κυβέρνηση και δούμε σε λίγο σταθμούς διοδίων μέσα στην Αθήνα.