Διόδια: Αλλαγές στην τιμή των διοδίων της Αττικής Οδού θα δούμε στο μέλλον σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Μειωμένα διόδια στην Αττική Οδό από το 2024 σύμφωνα με τοι υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στο θέμα των μειωμένων διοδίων αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής:
«Είμαστε από τις ελάχιστες Κυβερνήσεις και πολιτικά κόμματα που δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάχτυλό μας. Ούτε υποστηρίξαμε με θράσος, όπως έκαναν άλλοι στο παρελθόν. την τακτική του “δεν πληρώνω” και μετά έβαζαν διόδια, ούτε είπαμε ποτέ ότι πρέπει ο χρήστης να μην πληρώνει αυτό το τμήμα το οποίο του αναλογεί».
Τόνισε άλλωστε ότι:
«Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι η καταβολή των διοδίων πρέπει να γίνεται με ένα τρόπο ορθολογικό και δίκαιο. Τι κάναμε λοιπόν; Η Αττική Οδός είναι ένας δρόμος που έχει ξεκινήσει η παραχώρηση του, δηλαδή η εκμετάλλευση από τον ιδιώτη. Το 1996. Επομένως είπαμε ότι με αυτή τη νέα σύμβαση, που θα ξεκινήσει από το 2024, αντί για διόδια 2,80 θα έχουμε 2,50».
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι η απόφαση αυτή ελήφθη:
«Πρώτον διότι η Αττική Οδός είναι ένας περιφερειακός δρόμος και δεν έχει αναλογικότητα χιλιομετρική, δηλαδή είτε τη χρησιμοποιήσεις για ένα χιλιόμετρο είτε και για τα 70 χιλιόμετρα, θα πληρώσεις ένα τίμημα. Και δεύτερον για τον απλούστατο λόγο, διότι καταλαβαίνουμε ότι σε μία δύσκολη συγκυρία μπορούμε να κάνουμε λελογισμένες μειώσεις. Κάναμε κάτι που είναι καλά μελετημένο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε και έναν επιτυχημένο διαγωνισμό».
Μια τεράστια αλλαγή θα δούμε τους επόμενους μήνες στους δρόμους, καθώς οι σταθμοί των διοδίων θα αποτελέσουν παρελθόν και θα πληρώνουμε με βάση την απόσταση!
Το συγκεκριμένο σύστημα με τα νέα ηλεκτρονικά διόδια αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι και το τέλος του 2025, και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022 να γίνει ο διαγωνισμός για το έργο των 300 εκατ. ευρώ, ενώ αυτό που προωθείται είναι σύμπραξη Δημοσίου με Ιδιωτικού τομέα.
Το νέο σύστημα ουσιαστικά θα καταργήσει τους σταθμούς διοδίων, όπως είναι σήμερα, δεδομένου ότι οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Αυτό θα σημαίνει ότι θα εξασφαλιστεί μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι βάσει του υφιστάμενου συστήματος πληρώνουν προκαταβολικά ένα προκαθορισμένο (και υψηλό) αντίτιμο, ενώ χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για μόλις λίγα χιλιόμετρα.
Το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα free flow στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, ενώ τέλος δεν θα σχηματίσουν ουρές.
Το τέλος, μάλιστα, του «σταμάτα-ξεκίνα» στα διόδια θα έχει θετικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι κατά το φρενάρισμα του αυτοκινήτου (π.χ. για την πληρωμή του τέλους διοδίου), λόγω της τριβής των φρένων εκλύονται μικροσωματίδια που αποτελούν πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Η περιβαλλοντική επιβάρυνση αυξάνεται, φυσικά, και όταν τα αυτοκίνητα εξέρχονται από τους σταθμούς διοδίων, μιας και ο κινητήρας, κατά την επιτάχυνση, παράγει μεγαλύτερο έργο.
Σχετικά με τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, αυτά θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.
Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα βάσει χιλιομέτρων.
Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.
Σημαντικές εκπτώσεις στα διόδια περιμένουν όσους οδηγούς εγγραφούν στα συνδρομητικά προγράμματα των αυτοκινητοδρόμων και χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη.
Ειδικά αν εγγραφείτε στα διάφορα συνδρομητικά προγράμματα που προσφέρουν έκπτωση ανάλογα με τις διελεύσεις που πραγματοποιείτε σε μηνιαία βάση.
Το μόνο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί είναι να γίνουν συνδρομητές και να παραλάβουν δωρεάν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη, που θα χρησιμοποιούν στα διόδια.
Δείτε τις εκπτώσεις στους σταθμούς διοδίων, ανά αυτοκινητόδρομο.
Η Νέα Οδός προσφέρει δύο συνδρομητικά προγράμματα Fast Pass για τα επιβατικά οχήματα ΙΧ (μέ ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος μέχρι 2,20 μ.):
Το Fast Pass Frequent Local αφορά τους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων:
Επίσης, υπάρχει και το πρόγραμμα Frequent All 2 που αφορά όλα τα διόδια της Νέας Οδού και Ιονίας Οδού:
Eκπτώσεις προβλέπονται και για όσους επιλέξουν το πρόγραμμα Fast Pass Frequent All 2 της Κεντρική Οδός (Ξυνιάδα Φθιώτιδας-Τρίκαλα):
Οι εκπτώσεις στα διόδια της Ολυμπίας Οδού αφορούν την υπηρεσία ηλεκτρονικής πληρωμής διοδίων Pass Hybrid και συγκεκριμένα το εκπτωτικό πρόγραμμα Value.
Eκπτώσεις έχουν και όσοι επιλέξουν τα προγράμματα της Εγνατίας Οδού – Smart και Citizen.
Όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, οι συνδρομητές επωφελούνται από κλιμακωτή έκπτωση επί της τιμής του τέλους διοδίου ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων που πραγματοποιούν σε μηνιαία βάση στους σταθμούς διοδίων της Εγνατία Οδός Α.Ε.
Τα δικά της εκπτωτικά προγράμματα E-Pass προσφέρει και η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου. Αρχικά, υπάρχει το πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ E-pass Pre Paid που απευθύνεται στους συχνούς χρήστες της Γέφυρας και το E-pass Aller – Retour το οποίο είναι ιδανικό για όσους επιθυμούν να περάσουν στην άλλη πλευρά του στενού και να επιστρέψουν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Συνδρομητικά προγράμματα με εκπτώσεις προσφέρει και η Αττική Οδός που διατρέχει το Λεκανοπέδιο. Για τα ΙΧ υπάρχουν τα προγράμματα Express, Bonus και Friendly τα οποία προσφέρουν τα εξής:
Express
Είναι ένα συνδρομητικό πρόγραμμα προπληρωμής, που παρέχει σταθερή έκπτωση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διελεύσεων και τον χρόνο πραγματοποίησής τους. Το τέλος διοδίων ανέρχεται σε 2,55 ευρώ (έναντι 2,80 ευρώ).
Bonus
Για τις πρώτες 32 διελεύσεις το τέλος ανά διέλευση είναι 2,80 ευρώ. Οι επόμενες όμως διελεύσεις (33η έως 47η) παρέχονται δωρεάν. Οι πέραν των 47 διελεύσεων (48η και άνω) κοστίζουν 2,80 ευρώ ανά διέλευση.
Friendly
Παρέχει αυξανόμενη κλιμακωτή έκπτωση ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων που πραγματοποιείτε σε μηνιαία βάση: Οι πρώτες 30 διελεύσεις κοστίζουν 2,55 €, οι επόμενες 20 διελεύσεις 2,30 ευρώ και οι πέραν των 50 (51η και άνω) 2,05 ευρώ.
Οι εκπτώσεις στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου προσφέρονται μέσω των συνδρομητικών προγραμμάτων eway, και το ύψος τους ποικίλει ανάλογα με τον σταθμό διοδίων.
Πρόκειται για το πρόγραμμα eway Local που απευθύνεται σε όσους χρησιμοποιούν συχνά τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο προσφέροντας εκπτώσεις που φτάνουν έως και 80%.
Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό και τον επόμενο ιδιοκτήτη της, καθώς 8 σχήματα πέρασαν στη Β’ Φάση.
Τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού επέλεξε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.
Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής:
1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
5) Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα, αφού υπογράψουν τις σχετικές Συμβάσεις Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με την Αττική Οδό.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ.
Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…