Διόδια: Μετά την Αττική Οδό, μειώσεις και στις Εθνικές Οδούς – Πόσα θα πληρώνουμε

Διόδια: Μεγάλες αλλαγές στα διόδια καθώς ο τρόπος πληρωμής γίνεται αναλογικός. Τι είπε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης. Ο συνολικός σχεδιασμός για την Αττική. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Για τη μείωση των τιμών στα διόδια στην Αττική Οδό καθώς και την αναλογική χρέωση διοδίων που σχεδιάζεται, μίλησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Open ανέλυσε το πρόγραμμα έργων που βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα, αλλά και για τις τιμές στα διόδια.

«Η κυβέρνηση αποφάσισε ότι η Αττικής Οδός είναι ένας σημαντικός αυτοκινητόδρομος και θα πρέπει να μειωθούν τα διόδια.

Η απόφαση αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια που γίνεται για την αντιμετώπιση του κόστους διαβίωσης καθώς η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα και συνέπεια τα ζητήματα που απασχολούν τον πολίτη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός Υποδομών «μόλις τελειώσει η τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, τον Οκτώβριο του 2024, τα διόδια θα μειωθούν στα 2,50 ευρώ ανά διέλευση».

Σχετικά με τα διόδια στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «όπου μας δίνεται η δυνατότητα κάνουμε μείωση, όπου μπορούμε τα συγκρατούμε, είμαστε σε διαρκή επαφή – διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους».

Προανήγγειλε, μάλιστα, ότι «το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με το σχέδιο για αναλογική χρέωση στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας».

Αναφορικά με τις αποζημιώσεις στους πολίτες που είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό εξαιτίας του χιονιού, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «περίπου 3.500 πολίτες έχουν λάβει την αποζημίωση των 2.000 ευρώ και εκκρεμούν λόγω δικαιολογητικών περίπου 500 αιτήσεις, ενώ στη Δικαιοσύνη έχουν προσφύγει 60 πολίτες».

Διόδια: Ο συνολικός σχεδιασμός για την Αττική

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Υποδομών μίλησε για τα έργα της Αττικής που έχουν στόχο να προσφέρουν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί το Λεκανοπέδιο.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «έχουν ήδη αναπτυχθεί τα εργοτάξια στους 15 σταθμούς της νέας Γραμμής 4 του Μετρό» και υπογράμμισε τη σημαντική συμβολή που θα έχει στις μετακινήσεις.

«Με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα εξυπηρετούμε τον βαρύ αστικό ιστό και θα πυκνώσουμε τους σταθμούς μετρό στην Αθήνα, κάτι που έχει ανάγκη η πόλη» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Επέμεινε στην αξία των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, φέρνοντας ως παράδειγμα το Μετρό στον Πειραιά που «άλλαξε το κυκλοφοριακό», όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας ότι «από 1 έως 20 Νοεμβρίου πάνω από 450.000 πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει τους νέους σταθμούς».

Όπως επισήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών, «το επόμενο διάστημα θα δημοπρατήσουμε την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις σταθμούς, ένα σημαντικό έργο περίπου 500 εκατ. ευρώ που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 5 χρόνια».

Επιπλέον, «θα προκηρυχθεί τις επόμενες ημέρες ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής» σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «η υπερδεκαετής κρίση μας άφησε αρκετά πίσω στα έργα υποδομών. Αυτό άλλαξε καθώς τα τελευταία 3,5 χρόνια έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα έργων που η χώρα είχε να δει από τη δεκαετία του ‘90».

«Προσπαθούμε να επιλύσουμε τα προβλήματα που δημιούργησε η απουσία έργων υποδομών, χρειάζεται χρόνος, αλλά θα τα καταφέρουμε» υπογράμμισε.

Ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό στον Κηφισό, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «εξετάζουμε με την Περιφέρεια Αττικής, στην οποία ανήκει η διοικητική αρμοδιότητα του δρόμου, λύσεις και κυρίως σημειακές παρεμβάσεις που θα απαλύνουν το πρόβλημα».

«Αυτό που χρειάζεται για να λυθεί το κυκλοφοριακό είναι επέκταση του δικτύου Μετρό και του Προαστιακού, νέα λεωφορεία, σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι» πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.

Σε αυτή την κατεύθυνση «έχουμε ήδη δημοπρατήσει τη μεγαλύτερη αστική σήραγγα, την επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ, ενώ προχωράμε το προσεχές διάστημα στη δημοπράτηση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, ενώ σύντομα θα ανακοινώσουμε και το σχέδιο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Διόδια: «Το ζητούμενο με την Πατρών-Πύργου δεν ήταν πότε θα γίνει αλλά αν θα γίνει»

Ακολούθως, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που προχωρούν στην υπόλοιπη χώρα.

Στον απόηχο της επίσκεψης με τον Πρωθυπουργό σε εργοτάξιο της Πατρών – Πύργου, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «το ζητούμενο με τον νέο αυτοκινητόδρομο δεν ήταν πότε θα γίνει αλλά αν θα γίνει και σήμερα έχουμε εργοτάξια και βρισκόμαστε τρεις μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».

«Πιστεύω, μάλιστα, ότι θα φτάσουμε να είμαστε και έξι μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται στη σύμβαση και συνεπώς να παραδώσουμε σε λειτουργία το έργο αρκετά νωρίτερα» εκτίμησε ο κ. Καραγιάννης.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «παράλληλα “τρέχει” η υλοποίηση του ΒΟΑΚ στην Κρήτη και του Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα».

Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στο Flyover «που θα διπλασιάσει τον όγκο των οχημάτων που θα εξυπηρετούνται και μαζί με το Μετρό που θα παραδοθεί στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει την εικόνα που της αξίζει».

Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «όχι μόνο προχωράμε με συνέπεια στην υλοποίηση του προγράμματός μας αλλά είμαστε και από τις κυβερνήσεις που παραδίδουν τα έργα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».

Διόδια: Αλλάζει όλη η Αθήνα – Τέλος η κίνηση στους δρόμους

Στον συνολικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική καθώς και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη είτε θα «τρέξουν» το επόμενο διάστημα και θα αλλάξουν την εικόνα του Λεκανοπεδίου, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.

Δίνοντας τις βασικές κατευθύνσεις του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «η λογική μας είναι να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό με την επέκταση του δικτύου σταθερής τροχιάς και των οδικών αξόνων».

Για τον λόγο αυτό, τόνισε, ότι «κινηθήκαμε γρήγορα για να αντιμετωπίσουμε τις εκκρεμότητες που υπήρχαν και παραδώσαμε στην κυκλοφορία τους τρεις σταθμούς της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά».

Υπενθύμισε ότι «κανείς δεν πίστευε πως το έργο θα ολοκληρωθεί αλλά το δώσαμε στην κυκλοφορία και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από τις 11 έως τις 31 Οκτωβρίου πάνω από 50.000 πολίτες χρησιμοποιούν καθημερινά τους τρεις νέους σταθμούς».

«Χρειαζόμαστε περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μετρό» υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών και έκανε γνωστό ότι «έως το τέλος του 2022 θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμή 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγ. Νικόλαος».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννης «τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, που μαζί με τους διαγωνισμούς επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο που ήδη “τρέχουν” θα ενισχύσουν σημαντικά το δίκτυο».

«Ουσιαστικά, θα έχουμε σε εξέλιξη τρεις διαγωνισμούς για την ενίσχυση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, η κατασκευή της οποίας έχει ξεκινήσει και όπως είπε «με τη νέα Γραμμή Μετρό θα καταφέρουμε να πυκνώσουμε τους σταθμούς στο κέντρο της Αθήνας». Όπως εξήγησε «η Γραμμή 4 του Μετρό θα απορροφήσει σημαντική κίνηση, καθώς καθημερινά θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες».

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην ανάγκη ενίσχυσης του τροχαίου υλικού, τονίζοντας ότι «στις αρχές του 2023 θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την προμήθεια 15 νέων συρμών, ενώ έχουμε και την ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1».

Σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, σημείωσε ότι «ο στόχος είναι αρχές του 2023 να φτάσουν τα πρώτα λεωφορεία και να αυξήσουμε τον στόλο».

Διόδια: Προχωρούν τα οδικά έργα

Σχετικά με την επέκταση του δικτύου των οδικών αξόνων στην Αττική, ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε ότι «έως το τέλος του 2022 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω που με τους τρεις αναβαθμισμένους κόμβους σε Ναυπηγεία, Σκαραμαγκά και Σχιστό θα αποφορτίσει τη δυτική πλευρά της πόλης».

Σημαντική ανακούφιση, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών αναμένεται και από την επέκταση της Λ. Κύμης. «Το έργο της κατασκευής της επέκτασης της Λ. Κύμης ξεκινά στις αρχές του 2023, θα έχει μήκος 3,5 χλμ. και τη μεγαλύτερη αστική σήραγγα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «προχωράμε και στις μεγάλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως».

«Το Ελληνικό θα αλλάξει όλο το νότιο κομμάτι της Αττικής και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούν να μετακινούνται με άνεση» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον Κηφισό, ο κ. Καραγιάννης αφού επισήμανε ότι αποτελεί αρμοδιότητα της Περιφέρειας πρόσθεσε ότι «είμαστε σε επαφή με την Περιφέρεια, συζητούμε κάποιες σημειακές παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν».

Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε επεξεργαστεί και υλοποιούμε ένα συνολικό σχέδιο για τις μετακινήσεις στην Αττική, όπου για 15-18 χρόνια δεν είχαν γίνει μεγάλα έργα υποδομής, και να αντιμετωπίσουμε ολιστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα».