ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Διόδια: Κλάψτε… ελεύθερα – Τι θα πληρώνουμε οριστικά από 1η Ιανουαρίου

Διόδια: Ακόμα πιο «τσουχτερό» γίνεται από την 1η Ιανουαρίου το κόστος μετακίνησης στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Οι αυξήσεις στα διόδια «κλείδωσαν» και μεσoσταθμικά φτάνουν το 7,63%.

Το 2023 δεν υπήρξε αλλαγή των τιμών, λόγω των διαδοχικών εκλογικών αναμετρήσεων, ενώ μετά τον σχηματισμό κυβέρνησης έγιναν αρκετές άκαρπες συναντήσεις μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των παραχωρησιούxων.

Στην τελευταία συνάντηση με τους παραχωρησιούχους, στις αρχές Δεκεμβρίου, επήλθε συμφωνία, από την οποία προέκυψε η αύξηση των διοδίων, η οποία προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης. Από αυτή ταυτόχρονα προκύπτει και η αντίστοιχη επιβάρυνση στις τιμές διοδίων και στην τσέπη των χρηστών.

Συγκεντρωτικά, από 1.1.2024 το ταξίδι από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη αυξάνεται από τα 31,35 ευρώ σήμερα στα 33,55 ευρώ και Αθήνα – Τρίκαλα μέσω Ε65 σε 19,35€. Από την Αθήνα στην Πάτρα από 11,80 πάει στο 12,50 ευρώ, από την Αθήνα στα Ιωάννινα από 38,25 σε 40,90 ευρώ και από Αθήνα-Καλαμάτα από 13,95 σε 15 ευρώ.

Αναλυτικά οι νέες τιμές που θα ισχύσουν ανά σταθμό διοδίων:

Διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

  • Μετωπικός Αφίδνες: 3,55€
  • Μετωπικός Θήβα: 4,20€
  • Πλευρικός Καπανδρίτι: 2,15€
  • Πλευρικός Μαλακάσα: 1,55€
  • Πλευρικός Οινόφυτα: 0,70€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Θήβα είναι 7,75€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

  • Μετωπικός Τραγάνα: 4,15€
  • Μετωπικός Αγία Τριάδα: 1,90€
  • Πλευρικός Θήβα: 1,65€
  • Πλευρικός Τραγάνα: 3,35€
  • Πλευρικός Μώλος: 0,35€
  • Πλευρικός Μπράλος (Θερμοπύλες): 0,65€
  • Πλευρικός Αγία Μαρίνα: 1,30€
  • Πλευρικός Στυλίδα (Καραβόμυλος): 0,50€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Λαμία είναι 13,80€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

  • Μετωπικός Μαυρομαντήλας: 2,05€
  • Μετωπικός Πελασγίας: 3,70€
  • Μετωπικός Μοσχοχωρίου: 4,30€
  • Πλευρικός Γλύφας: 2,80€
  • Πλευρικός Βελεστίνου: 1,30€
  • Πλευρικός Μοναστηρίου: 2,00€
  • Πλευρικός Κιλελέρ: 2,60€
  • Πλευρικός Γυρτώνης: 0,80€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Λάρισα είναι 23,85€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

  • Μετωπικός Μακρυχωρίου: 2,70€
  • Μετωπικός Λεπτοκαρυάς: 3,40€
  • Μετωπικός Κλειδιού: 2,40€
  • Μετωπικός Μάλγαρα: 1,20€
  • Πλευρικός Μακρυχωρίου: 1,20€
  • Πλευρικός Ευαγγελισμού: 1,30€
  • Πλευρικός Πυργετού: 1,80€
  • Πλευρικός Πλαταμώνα: 0,70€
  • Πλευρικός Λεπτοκαρυάς: 1,90€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι 33,55€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

Διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα μέσω Ε65

Για την διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα θα υπολογίσουμε τις τιμές διοδίων μέχρι τη Λαμία, δηλαδή 13,80€ και θα υπολογίσουμε και τους σταθμούς που λειτουργούν στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρικαλα:

  • Μετωπικός Σοφάδες: 3,40€
  • Μετωπικός Τρίκαλα: 2,15€
  • Πλευρικός Ανάβρας: 2,00€
  • Πλευρικός Προάστιο: 1,15€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι 19,35€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

Διαδρομή Αθήνα-Πάτρα

Στην διαδρομή Αθήνα-Πάτρα θα κάνουμε τον υπολογισμό και μετά θα δούμε και τους κλάδους Αθήνα-Καλαμάτα και Αθήνα-Ιωάννινα.

  • Μετωπικός Ελευσίνας: 2,30€
  • Μετωπικός Ισθμός: 1,90€
  • Μετωπικός Κιάτο: 2,50€
  • Μετωπικός Ελαιώνας: 3,50€
  • Μετωπικός Ρίο: 2,40€
  • Πλευρικός Νέα Πέραμος: 1,50€
  • Πλευρικός Πάχη: 1,00€
  • Πλευρικός Άγιοι Θεόδωροι: 0,60€
  • Πλευρικός Ζευγολατιό: 0,80€
  • Πλευρικός Κιάτο: 0,90€
  • Πλευρικός Δερβένι: 1,40€
  • Πλευρικός Ακράτα: 1,90€
  • Πλευρικός Καλάβρυτα: 2,60€
  • Πλευρικός Δρέπανο: 1,80€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Πάτρα είναι 12,60€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

Διαδρομή Αθήνα-Ιωάννινα

Σε αυτή τη διαδρομή ισχύουν οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων της Ολυμπίας Οδού σε Ελευσίνα (2,30€), Ισθμό (1,90€), Κιάτο (2,50€) και Ελαιώνα (3,50€), Ρίου (2,40€) και προστίθενται οι σταθμοί διοδίων της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και Αντίρριο-Ιωάννινα. Δηλαδή:

  • Σταθμός Διοδίων Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου: 14,60€
  • Μετωπικός Κλόκοβας: 3,25€
  • Μετωπικός Αγγελοκάστρου: 3,85€
  • Μετωπικός Μενιδίου: 3,25€
  • Μετωπικός Τερόβου: 3,35€
  • Πλευρικός Γαβρολίμνης: 2,30€
  • Πλευρικός Μεσολογγίου: 1,35€
  • Πλευρικός Κουβαρά: 1,75€
  • Πλευρικός Άρτας: 0,80€
  • Πλευρικός Γοργομύλου: 1,10€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Ιωάννινα είναι 40,90€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

Διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα

Εδώ έχουμε τα διόδια με αρχή την Ελευσίνας (2,30€) και τον Ισθμό (1,90€), δηλαδή ένα σύνολο 4,20€ και στη συνέχεια έχουμε:

  • Μετωπικός Σπαθοβουνίου: 2,70€
  • Μετωπικός Νεστάνης: 2,60€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Τρίπολη είναι 9,50€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

  • Μετωπικός Μάναρη: 2,10€
  • Μετωπικος Βελιγοστής: 1,35€
  • Μετωπικός Καλαμάτας: 2,05€
  • Μετωπικός Πετρίνας (κλάδος προς Σπάρτη): 3,15€
  • Πλευρικός Παραδείσια: 0,80€
  • Πλευρικός Αρφαρά: 0,80€
  • Πλευρικός Θουρίας: 0,50€

Το σύνολο του κόστους Αθήνα-Καλαμάτα είναι 15€ (οι πλευρικές χρεώσεις ισχύουν για όσους εισέρχονται-εξέρχονται από αυτές).

Διόδια: Αυτό είναι το μέλλον – Πού καταργούνται τελείως

Το μέλλον στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο δείχνει η Πολωνία καθώς καταργεί πλήρως τα διόδια.

Μια απόφαση – σταθμό έλαβε η Πολωνία για τους πολίτες της, με τον πρωθυπουργό της χώρας να διαμηνύει πως οι αυτοκινητόδρομοι είναι για να εξυπηρετούν τους πολίτες.

Σύμφωνα με το Euronews, η κυβέρνηση υιοθέτησε ήδη νόμο για την κατάργηση των διοδίων, βάσει του οποίου η διέλευση θα είναι στο εξής δωρεάν, τουλάχιστον σε όσους αυτοκινητοδρόμους διαχειρίζεται το κράτος.

Σημειώνεται πως αυτή ήταν για μια από τις τρεις βασικές δεσμεύσεις του κυβερνητικού προγράμματος του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη η οποία τηρήθηκε και θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση στους πολίτες της χώρας.

Διόδια: Έρχονται στο κέντρο της Αθήνας – Ακόμα και 20 ευρώ για να μπεις και να βγεις

Μέχρι και πάνω από 20 ευρώ την ημέρα φθάνει η χρέωση για να μπει κανείς στο κέντρο μεγαλουπόλεων, οι οποίες προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν το κυκλοφοριακό. Τι θα γίνει στην Αθήνα; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλανίζει όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, σε όλο τον πλανήτη.

Ο λόγος για την κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία όσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα και ο πληθυσμός των πόλεων, τόσο γίνεται και πιο αφόρητο για τους κατοίκους.

Οι αρχές σε πολλές πόλεις του κόσμου έχουν αποφασίσει να βάλουν περιορισμούς. Και μέσα στα μέτρα που έχουν υιοθετήσει πόλεις όπως το Λονδίνο είναι και η πρόσβαση στο κέντρο μέσω χρέωσης.

Στο μέτρο αυτό των διοδίων για την είσοδο σε φορτωμένες κυκλοφοριακά περιοχές της θα μπει σύντομα και η Νέα Υόρκη. Η κυβερνήτης Kathy Hochul ανακοίνωσε ότι ήδη έχει πάρει το ΟΚ από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων ώστε να επιβάλει διόδια για είσοδο στο Μανχάταν.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση της συμφόρησης και στη δημιουργία εσόδων για μελλοντικές βελτιώσεις στις μεταφορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα μεταβλητό διόδιο θα ισχύει για τα οχήματα που εισέρχονται στην περιοχή, εκτός από τα εξουσιοδοτημένα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.

Όσο για το αντίτιμο θα φθάνει έως και τα 23 δολάρια (21 ευρώ) και θα εξαρτάται από το εισόδημα του κάθε οδηγού.

Η χρέωση θα γίνεται μία φορά την ημέρα με τον οδηγό να μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει όσες φορές θέλει.

Η πόλη θα εισπράξει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο, τα οποία θα χρησιμοπιούνται για την στήριξη των δημόσιων μεταφορών, όπως τα λεωφορεία και το μετρό.

Για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες με τις κάμερες και τα ανάλογα όργανα χρέωσης των οδηγών θα πρέπει να περάσει κάποιο διάστημα, όμως οι αρχές υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2024.

Όσο για το ζητούμενο, υπολογίζεται ότι τα διόδια θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 15-20% του αριθμού των οχημάτων που εισέρχονται στο Μανχάταν, ή περίπου 110.000 έως 143.000 λιγότερα οχήματα κάθε ημέρα.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago