Διόδια Αττικής Οδού: Αλλάζει το e-pass και η τιμή

Διόδια: Πολύ ευχάριστες εξελίξεις, ειδικά για τους κατόχους e-pass, αποκαλύφθηκαν σήμερα με δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ανακοίνωσε μείωση στα κόμιστρα της Αττικής Οδού. Όλες οι νέες πληροφορίες και τι ισχύει στο xristika.gr.

Μείωση κατά 0,30 λεπτά του ευρώ στα διόδια της Αττικής Οδού ανακοινώθηκαν ξαφνικά από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Η μείωση αυτή θα ισχύει από 6 Οκτωβρίου 2024 και φέρνει πολύ καλά και για τους κατόχους e-pass που πλέον θα πληρώνουν λιγότερα για τις διελεύσεις τους, αλλά και για όσους την χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε:

«Δεν πιστεύω ότι ο κόσμος ασχολείται ιδιαίτερα με το τι συμβαίνει στην αντιπολίτευση. Ασχολείται πάρα πολύ όμως με τα δικά του προβλήματα και με το πώς μπορούμε να δώσουμε απάντηση σε σε αυτό.

Να δώσω ένα παράδειγμα μόνο από τη σημερινή ατζέντα: Θα δώσουμε την εξουσιοδότηση για να υπογραφεί η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Τα δημόσια ταμεία θα ενισχυθούν με παραπάνω από 3 δισεκατομμύρια ευρώ από την εταιρεία που θα τη διαχειριστεί, αλλά θα υπάρχει και χειροπιαστό όφελος για τους πολίτες, καθώς από τις 6 Οκτωβρίου τα διόδια στην Αττική Οδό θα μειωθούν από τα 2,8 ευρώ στα 2,5 ευρώ.

Αυτό είναι ένα χειροπιαστό αποτέλεσμα για τους πολίτες, ειδικά για αυτούς οι οποίοι χρησιμοποιούν τακτικά τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της πόλης.»

Τι ισχύει για το e-pass στην Αττική Οδό

Επισημαίνεται ότι οι χρήστες του e-pass, που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό συχνά, έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από διάφορα προγράμματα με μειωμένες τιμές.

Τα προγράμματα αυτά αναμένεται όπως είναι λογικό να αναμορφωθούν με στόχο να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερες εκπτώσεις στους συχνά κινούμενους στην Αττική Οδό, όπως είναι οι επαγγελματίες οδηγοί.

Εγνατία Οδός: Tα νέα διόδια σε κάθε σταθμό

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ το πρωί της Παρασκευής η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την αναπροσαρμογή διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες (α) Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, (β) Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα, (γ) Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων.

Τα τέλη διοδίων αυξάνονται από τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο στα 0,04 λεπτά και κατά περίπτωση από 28% έως 32%.

Η απόφαση αναμένεται να εφαρμοστεί από σήμερα, αμέσως μόλις γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στα συστήματα της Εγνατίας Οδού, καθώς από τη σύμβαση παραχώρησης, όπως αναφέρεται και στο σχετικό ΦΕΚ «προ της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης θα αναπροσαρμοστούν τα τέλη διοδίων».

Η τελετή υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, είναι προγραμματισμένη για σήμερα στις 4 το απόγευμα στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ.

Στο εξής η τιμή για ένα ΙΧ στα διόδια της Τύριας ανεβαίνει στα 2,70€ από 2,10€, στα 1,55€ αυξάνονται τα διόδια στο Δροσοχώρι (από 1.20€) για τα ΙΧ και στα 1,90€ στο Μαλακάσι (από 1,40€).

Η σύμβαση προβλέπει πως τα πρώτα χρόνια της παραχώρησης η κοινοπραξία θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου.

Η Αττική Οδός αλλάζει χέρια: Τα επόμενα βήματα για την παραχώρηση

Μια σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε στον τομέα των υποδομών της χώρας μας, καθώς ολοκληρώθηκε ένας κρίσιμος σταθμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, ολοκλήρωσε τον απαραίτητο προσυμβατικό έλεγχο, δίνοντας το πράσινο φως για την προώθηση της διαδικασίας.

Μετά την θετική γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η σύμβαση παραχώρησης θα υποβληθεί προς έγκριση στη Βουλή. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, αναμένεται ότι οι υπογραφές θα πέσουν τον Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να καταβάλλει το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ, ένα σημαντικό ποσό που αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργου Περιστέρη, η Αττική Οδός αναμένεται να παραδοθεί στον όμιλο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, που είχε ανατεθεί στην κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, λήγει στις αρχές Οκτωβρίου και δεν θα παραταθεί. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχοντας αναδειχθεί νικήτρια στον διαγωνισμό, θα αναλάβει τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια και αναμένει να εξασφαλίσει σημαντικά οικονομικά οφέλη από αυτή τη σύμβαση, με εκτιμώμενα έσοδα 300 εκατ. ευρώ ετησίως από EBITDA.

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη για τους οδηγούς είναι η μείωση των διόδιων για τα ΙΧ αυτοκίνητα στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ.