Δημοτικά σχολεία: Με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, δεν απαιτείται η φυσική παρουσία των γονέων στη σχολική μονάδα. Πώς θα πάρετε τους βαθμούς των παιδιών από τους δασκάλους. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Μέσω email ή με κλειστό και σφραγισμένο φάκελο που θα δοθεί σε κάθε μαθητή, θα επιδοθούν φέτος τα απολυτήρια και η βαθμολογία στα δημοτικά σχολεία, έπειτα από απόφαση του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με την απόφαση, για την επίδοση της βαθμολογίας και των απολυτηρίων δεν απαιτείται η φυσική παρουσία των γονέων στη σχολική μονάδα.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη βαθμολογία του Γ’ τριμήνου του σχολικού έτους 2020 – ’21 για τα δημοτικά, η απόφαση αναφέρει τα εξής:
Α. Η επίδοση της βαθμολογίας του γ’ τριμήνου, καθώς και των τίτλων προόδου ή των τίτλων σπουδών των μαθητών/-τριών θα γίνει στους γονείς/κηδεμόνες την ημέρα λήξης των μαθημάτων είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε σε κλειστό και σφραγισμένο φάκελο στην τσάντα του κάθε μαθητή, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία γονέων και κηδεμόνων στη σχολική μονάδα, την Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021.
Β. Για τους μαθητές που ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από ή ήδη νοσούν ή στο οικογενειακό τους περιβάλλον υπάρχει άτομο που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19 ή ήδη νοσεί και θα απουσιάζουν δικαιολογημένα από το σχολείο, η βαθμολογία του γ’ τριμήνου καθώς και οι τίτλοι προόδου ή οι τίτλοι σπουδών, θα επιδοθούν στους γονείς/κηδεμόνες είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε δια ζώσης κατά την ημέρα λήξης των μαθημάτων, λαμβανομένων εκείνων των εκτάκτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID -19, όπως ισχύουν.
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για την έκδοση και χορήγηση απολυτηρίων τίτλων, αποδεικτικών απόλυσης, αποδεικτικών ή πιστοποιητικών σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με χρήση νέων τεχνολογιών.
Η απόφαση προβλέπει ότι από το σχολικό έτος 2016-2017 και για κάθε επόμενο, απολυτήριοι τίτλοι, αποδεικτικά απόλυσης, αποδεικτικά ή πιστοποιητικά σπουδών και έγγραφα που εκδίδονται κατά τη διάρκεια ή με την ολοκλήρωση των σπουδών σε κάθε τάξη των δημόσιων ή ιδιωτικών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δύνανται να εκδίδονται και μηχανογραφικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (Π.Σ.) «my school» του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή να ψηφιοποιούνται και να αναρτώνται ως ψηφιοποιημένα ηλεκτρονικά έγγραφα ή να ψηφιοποιείται και να αναρτάται το περιεχόμενό τους ή στοιχεία του, στο σύστημα αυτό.
Τα ανωτέρω έγγραφα δύνανται να εκδίδονται και να χορηγούνται, επίσης: α) είτε ως πρωτότυπα ηλεκτρονικά δημόσια έγγραφα β) είτε ως ηλεκτρονικά ακριβή αντίγραφα γ) είτε ως ψηφιοποιημένα ηλεκτρονικά αντίγραφα, εφόσον προέρχονται από φορέα του δημόσιου τομέα, ή ως ηλεκτρονικά ιδιωτικά έγγραφα κατά την έννοια του άρθρου 15 του ν. 4727/2020, εφόσον προέρχονται από ιδιωτική σχολική μονάδα.
Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν στο ανωτέρω Π.Σ. εκδίδονται βεβαιώσεις, πιστοποιητικά ή αποσπάσματα του περιεχομένου των εγγράφων των παρ. 1 και 2, τα οποία βεβαιώνουν την κτήση των αντίστοιχων τίτλων, αποδεικτικών ή πιστοποιητικών σπουδών και εμπεριέχουν επιμέρους στοιχεία αυτών.
Δημοτικά σχολεία: Νέο ωράριο από το Σεπτέμβριο 2021 – Τα έξτρα μαθήματα
Με μια νέα πολυτροπολογία, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων φέρνει ριζικές αλλαγές από τον Σεπτέμβριο σε σχολεία και νηπιαγωγεία. Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις αλλαγές.
Πολυτροπολογία εννέα άρθρων κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη Βουλή και περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες ρυθμίσεις» του υπουργείου Εσωτερικών.
Η πολυτροπολογία αφορά:
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων
Την Αγγλική Γλώσσα στα Νηπιαγωγεία
Την κατανομή χρόνου διδακτικής ενότητας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πρόγραμμα σπουδών στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο
Τις οργανικές θέσεις σε κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τη λήξη του διδακτικού έτους στα Δημοτικά
Τη λήξη των συμβάσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Τους αποφοίτους των ΕΠΑΣ
«Θέλουμε ένα σχολείο που θα εστιάζει πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων», υπογράμμισε σε συνέντευξή της στον «Realfm 97,8».
«Από Σεπτέμβριο ξεκινούν τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που ήδη έχουμε ιδρύσει. Πλέον θα έχουμε 112 πρότυπα και πειραματικά σχολεία», ανέφερε ακόμα η Νίκη Κεραμέως.
«Είχαμε συζητήσει και προεκλογικά και είχαμε μιλήσει για την ανάγκη να υπάρχει ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο, να το πούμε πολύ απλά αυτό σημαίνει ότι κατεβαίνει ο Γιάννης, η Μαρία, ο Κώστας κ.ο.κ. ανεξαρτήτως κομματικών παρατάξεων.
Αυτό πιστεύουμε ότι θα είναι μια σημαντική βελτίωση στο Πανεπιστήμιο και ότι ακριβώς είχαμε πει προεκλογικά σε αυτό προχωρούμε και στην υλοποίηση μετεκλογικά.
Αυτό δεν θα είναι στο αμέσως επόμενο νομοσχέδιο, στο επόμενο νομοσχέδιο θα είναι θέματα που αφορούν στο σχολείο περισσότερο και ήδη από τον Σεπτέμβριο θα δούμε ένα νέο αναβαθμισμένο σχολείο σε πάρα πολλούς τομείς», δήλωσε η υπουργός Παιδείας.
«Θα σας δώσω κάποιες ενδεικτικές αλλαγές. Το νηπιαγωγείο πλέον θα είναι από τεσσάρων ετών σε όλη τη χώρα, ήταν από τα πέντε μέχρι πριν από μερικά χρόνια.
Ξεκίνησε σταδιακά η υλοποίηση αυτού του μέτρου και να υπενθυμίσω ότι οι χώρες που έχουν τα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα είναι χώρες που συστηματικά τις περισσότερες φορές ξεκινούν το νηπιαγωγείο από πιο νωρίς.
Άρα τα χρόνια αυτά είναι εξαιρετικά κρίσιμα για να δώσουμε περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας. Άρα νηπιαγωγείο από τα τέσσερα σε όλη τη χώρα. Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας.
Θα το πω όπως ακριβώς το νιώθω, γιατί μόνο στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία να γίνονται δραστηριότητες στα αγγλικά και όχι και σε κάθε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας;
Επίσης, αλλαγή φιλοσοφίας στο σχολείο, ένα σχολείο που θα εστιάζει πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Τι εννοώ με τις δεξιότητες; Κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, ομαδική δουλειά. Πώς θα καλλιεργούνται αυτές οι δεξιότητες στα παιδιά μας;
Μέσα από νέες θεματικές που μπαίνουν στο σχολείο, όπως ρομποτική, εθελοντισμός, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, προστασία του περιβάλλοντος, κλιματική αλλαγή, ανακύκλωση κ.ο.κ., επιχειρηματικότητα. Όλες αυτές οι θεματικές μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο. Κάθε θεματική είναι σταθμισμένη ανά εκπαιδευτική ηλικία», περιέγραψε η Νίκη Κεραμέως.
«Επίσης από Σεπτέμβριο ξεκινούν τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που ήδη έχουμε ιδρύσει. Πλέον θα έχουμε 112 πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Οι εξετάσεις για τα πρότυπα είναι στις 28 Ιουνίου και τώρα που μιλάμε τρέχουν οι αιτήσεις, ενώ οι αιτήσεις για τα πειραματικά σχολεία τρέχουν επίσης και η κλήρωση θα γίνει στις 24 Ιουνίου.
Νέα προγράμματα σπουδών: ετοιμάζονται 453 νέα προγράμματα σπουδών. Έχουμε προγράμματα σπουδών που είναι σε μερικές περιπτώσεις του 1998. Ετοιμάζουμε νέα προγράμματα λοιπόν, που θα οδηγήσουν σε νέα βιβλία», πρόσθεσε η υπουργός Παιδείας.
«Μου κάνει τρομακτική εντύπωση που η αξιωματική αντιπολίτευση δεν λέει κουβέντα για την επαγγελματική κατάρτιση. Λες και δεν υπάρχει στον χάρτη! Λες και δεν υπάρχουν οι 25.000 σπουδαστές και οι 5.000 εκπαιδευτές που ακολουθούν τον δρόμο της κατάρτισης. Μιλώ για τα δημόσια ΙΕΚ που έχουν ειδικότητες με τεράστια ζήτηση στην αγορά εργασίας πχ τεχνικοί εφαρμογών πληροφορικής” υπογράμμισε.
“Εμάς μας νοιάζει οι νέοι μας να έχουν επιλογές. Χρέος της πολιτείας είναι να χτίζει εναλλακτικές για τους νέους, γι’ αυτό για πρώτη φορά φέτος στο μηχανογραφικό όταν έρθει η ώρα, θα έχουν δύο επιλογές. Να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό για κάποιο Πανεπιστήμιο βάσει των αποτελεσμάτων και έναν δεύτερο δρόμο με το παράλληλο μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ», ανέφερε ακόμα ο Νίκη Κεραμέως.
Δημοτικά σχολεία: Αλλάζει το ωράριο
Στα Δημοτικά το ωράριο διδασκαλίας αναπροσαρμόζεται καθώς εντάσσονται σε αυτό τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές.
Δηλαδή, μαζί με τα μαθήματα που ήδη διδάσκονται -όπως μαθηματικά, γλώσσα, ιστορία κ.λπ.- οι μαθητές θα παρακολουθούν στα εργαστήρια και μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ρομποτικής, επαγγελματικού προσανατολισμού, επιχειρηματικότητας, οδικής ασφάλειας και άλλων.
Παράλληλα, η ρύθμιση προβλέπει για το σχολικό έτος 2020-2021 τη λήξη των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις 25 Ιουνίου και του διδακτικού έτους στις 30 Ιουνίου.
Έτσι όπως προβλέπεται στην τροπολογία, οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα, κάθε εβδομάδα:
- Στην Α΄και Β’ Δημοτικού για τρεις ώρες
- Στην Γ’ και Δ’ Δημοτικού για δύο ώρες
- Στην Ε’ και ΣΤ Δημοτικού για μία ώρα
Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας. Οι αλλαγές ρυθμίζονται στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας.
Στο πρόγραμμα σπουδών εισάγεται η διδακτική ενότητα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους τύπους σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων) με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές.
Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα θα ενταχθούν οι εξής 14 θεματικές ενότητες:
- Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
- Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα
- Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
- STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Επιχειρηματικότητα
- Αγωγή Σταδιοδρομία
- Γνωριμία με Επαγγέλματα
- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
- Διατροφή-Αυτομέριμνα
- Οδική Ασφάλεια
- Ανθρώπινα Δικαιώματα
- Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση
- Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
- Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Στις ρυθμίσεις παρουσιάζεται αναλυτικά το ωράριο του διδακτικού προγράμματος, στο οποίο εντάσσονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Μένουν ως έχουν η ώρα προσέλευσης των μαθητών και έναρξης (στις 8:30) των μαθημάτων, όπως και η λήξη των μαθημάτων στις 13:00.