Δημόσιο: Εκδίδονται 15.000 συντάξεις τον Ιανουάριο 2024. Mε νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα μπορούν να θεμελιώνουν δικαίωμα για επικουρική με 15ετία. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σε «αγώνα δρόμου» επιδίδεται το Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να βάλει οριστικά τέλος στον γρίφο των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων.
Τα τελευταία χρόνια, υπουργείο και ΕΦΚΑ έχουν πραγματοποιήσει από κοινού μια… μαραθώνια προσπάθεια με πολλαπλές παρεμβάσεις, επιχειρώντας την επιτάχυνση της έκδοσης των συνταξιοδοτικών αποφάσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τη διαρκή προσπάθεια, το στοκ των εκκρεμών συντάξεων παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Πέρυσι τον Ιανουάριο ο αριθμός των ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων ανερχόταν σε 95.000, το καλοκαίρι έπεσε σε 65.000, ενώ σήμερα, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας, κινείται περίπου στην περιοχή των 42.000.
Εκτιμάται ότι από τις ληξιπρόθεσμες επικουρικές συντάξεις, δηλαδή αυτές που έχουν χρόνο αναμονής άνω των 90 ημερών, που μπορούν αλλά δεν έχουν εκδοθεί, σχεδόν το 33% είναι εκκρεμότητες που αφορούν την έκδοση επικουρικών συντάξεων του Δημοσίου.
Για να εκδοθεί σήμερα η επικουρική σύνταξη, απαιτείται θεμελίωση 25 ή και 35 ετών ασφάλισης. Από εδώ και στο εξής, όμως, με νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα μπορούν να θεμελιώνουν δικαίωμα για επικουρική με 15ετία.
Πρακτικά, ο ασφαλιστικός χρόνος θα υπολογίζεται με βάση τα στοιχεία που «διαβάζει» το σύστημα.
Δημόσιο: Επικουρικές συντάξεις με fast track διαδικασία
Με το μίνι ασφαλιστικό Γεωργιάδη, λοιπόν, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για διαδικασίες εξπρές στην έκδοση των επικουρικών συντάξεων του δημοσίου.
Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να λαμβάνουν επικουρική σύνταξη με fast track διαδικασία, θέτοντας ως ελάχιστο όριο τη 15ετία, δηλαδή τα 4.500 ένσημα.
Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εργασίας εκτιμούν ότι εφόσον η πολυπόθητη διάταξη «ενεργοποιηθεί» μέσα στον Νοέμβριο τότε μέχρι τέλος Ιανουαρίου θα έχουν εκδοθεί πάρα πολύ γρήγορα περίπου 15.000 επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.
Δημόσιο: Καταργούνται… ΚΕΠ και πολλές Δημόσιες Υπηρεσίες – Η ανακοίνωση που κανείς δεν περίμενε
Τέλος στη γραφειοκρατία και τη χαρτούρα επιδιώκει να βάλει η κυβέρνηση μέσω του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μιας και φέρνει καινοτομίες που θα κάνουν πολύ πιο εύκολη τη ζωή των πολιτών. Μία από αυτές είναι και η «κατάργηση» πολλών δημοσίων υπηρεσιών και των ΚΕΠ μιας και πολλά έγγραφα θα τα έχουμε απλά με ένα κλικ στο κινητό.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου έδωσε το στίγμα για τον τρόπο με τον οποίο ο Έλληνας πολίτης δεν θα χρειάζεται να μπλέκει με γραφειοκρατικά θέματα.
Τέλος στην ταλαιπωρία θα βάλει ο προσωπικός αριθμός του πολίτη, ο οποίος έρχετια τον Δεκέμβριο στις ταυτότητες.
Η επόμενη μέρα είναι το νέο wallet, η νέα εφαρμογή στο κινητό που με την έγκρισή του ο πολίτης θα μπορεί να διεκπεραιώνει τις δουλειές του χωρίς να χρειάζεται να προσκομίζει κανένα έγγραφο», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στην εκπομπή «Ωρα Ελλάδος», στο OpenTV.
Χαρακτήρισε μεγάλη μεταρρύθμιση τον προσωπικό αριθμό, «ο οποίος θα είναι το ΑΦΜ μας συν τρία ψηφία και με αυτόν τον αριθμό, που θα παραχθεί τον Δεκέμβριο, θα μπορεί ο πολίτης να κάνει οποιαδήποτε συναλλαγή στο Δημόσιο.
Ο προσωπικός θα είναι καταγεγραμμένος στις νέες ταυτότητες μετά τον Δεκέμβριο». Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου τον προσωπικό αριθμό θα τον επιλέγει ο ίδιος ο πολίτης, καθώς «θα ανοίξει πλατφόρμα στο gov.gr και θα επιλέξει τον προσωπικό του αριθμό».
Στο μεταξύ έκανε λόγο για την χρήση της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς όπως είπε μπορεί να μας δώσει έγκαιρη πρόγνωση ή στις περιπτώσεις πυρκαγιών «με συστήματα που έχουν αναπτυχθεί με λέιζερ να έχεις ένα γρήγορο σήμα ότι πιθανόν σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή να έχεις πυρκαγιά. Ήδη δοκιμάζουμε τέτοια συστήματα ώστε την επόμενη περίοδο να τα έχουμε σε χρήση», ενώ επανέλαβε την πλατφόρμα που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών για ακαθάριστα οικόπεδα. «Από 1η Μαΐου όλα αυτά θα είναι ηλεκτρονικά, ο πολίτης θα ξέρει πως το οικόπεδό του θα πρέπει να είναι καθαρό, θα λάβει ένα μήνυμα και εάν δεν το κάνει θα επιβάλλεται αυτόματα και ηλεκτρονικά από τον δήμο το πρόστιμο».
Όσον αφορά στο πρόγραμμα «Έξυπνες Πόλεις» ο υπουργός σημείωσε ότι είναι ένα πρόγραμμα που δίνει την δυνατότητα στον κάθε δήμο να δει τις ανάγκες που έχει και «μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα πρέπει να υλοποιήσει λύσεις που θα κάνουν την ζωή των πολιτών πιο εύκολη».
Δημόσιο: Καταργείται μεγάλη δημόσια υπηρεσία – Πώς θα εξυπηρετούμαστε
Κτηματολόγιο: Προς σταδιακή κατάργηση βαίνουν τα 390 υποθηκοφυλάκεια της χώρας, τα οποία θα μετατραπούν σε σε 17 κεντρικά Κτηματολογικά Γραφεία και σε 75 υποκαταστήματα τους.
Αυτή τη στιγμή λειτοργούν 14 Κτηματολογικά Γραφεία και 54 υποκαταστήματα, ενώ η οριστική κατάργηση είναι προγραμματισμένη για την 1η Ιανουαρίου 2024.
Ωστόσο, μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται, ειδικότερα σε ότι αφορά τις μεταβιβάσεις – μεταγραφές ακινήτων, καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί το απαραίτητο προσωπικό για να λειτουργήσουν τα Κτηματολογικά Γραφεία κατά τη μετάβαση από τα υποθηκοφυλακεία.
Σύμφωνα με την ενημέρωση του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο βασικός λόγος των καθυστερήσεων που έχουν ως αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί στα Κτηματολογικά Γραφεία περίπου 150.000 εκκρεμείς αιτήσεις είναι ο νομικός έλεγχος των πράξεων.
Για να επιλυθεί το πρόβλημα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατασκευάζει ψηφιακή πλατφόρμα η οποία θα είναι έτοιμη στις 15 Οκτωβρίου, μέσω της οποίας οι πιστοποιημένοι δικηγόροι, μέλη των κατά τόπους δικηγορικών συλλόγων, θα πραγματοποιούν εξ αποστάσεως το νομικό έλεγχο των πράξεων και θα εισηγούνται σχετικά στους προϊσταμένους των Κτηματολογικών Γραφείων.
Με τον τρόπο αυτό θα έχουν τη δυνατότητα να εξετάζουν περισσότερες πράξεις ώστε να μειωθούν οι εκκρεμότητες. Επίσης θα αυξηθεί η αμοιβή των δικηγόρων για τον έλεγχο των πράξεων.
Η βασικότερη ωστόσο μεταρρύθμιση είναι ο αποκαλούμενος ψηφιακός φάκελος μεταβίβασης (όλες οι διαδικασίες ψηφιακά μέσω διαλειτουργικοτήτων) και το ψηφιακό συμβόλαιο. Πρόθεση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να τεθούν σε εφαρμογή από τις αρχές του 2024. Θα αφορούν τις μεταβιβάσεις ακινήτων που έχουν μπει στο Κτηματολόγιο.
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι επίσης η απλοποίηση της τιμολόγησης του κόστους της μεταβίβασης, κάτι που απαιτεί νομοθετική παρέμβαση.
Αναφορικά με την κτηματογράφηση και την πλήρη λειτουργία του Κτηματολογίου, ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε χθες ότι στόχος είναι να το Κτηματολόγιο να λειτουργεί πλήρως το 2025.
Σήμερα το Κτηματολόγιο είναι ολοκληρωμένο για το 39% των δικαιωμάτων,