Σούπερ μάρκετ

Σούπερ Μάρκετ: Σε μια σπουδαία κίνηση προχώρησε γνωστή αλυσίδα ελληνικών σούπερ μάρκετ, καθώς αποφάσισε να μοιράσει το 30% των κερδών στους υπαλλήλους της! Διαβάστε στο xristika.gr το «ευχαριστώ» των εργαζομένων.

«Αξιότιμε κύριε Ιωάννη Μασούτη. Εκ μέρους όλου του προσωπικού και των στελεχών της Περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας και την ευγνωμοσύνη μας για τη μεγάλη στήριξή σας, οικονομική και ψυχολογική, σε αυτές τις δύσκολες ημέρες, στις οποίες τόσο εσείς προσωπικά όσο και η εταιρεία σταθήκατε δίπλα μας για άλλη μια φορά».

Παρόμοιες ευχαριστίες, με την ίδια λογική, με την ίδια πεποίθηση ότι στελέχη, διευθύνοντες και προσωπικό μοιράζονται την ίδια ευθύνη, με το ίδιο πνεύμα ομαδικότητας, κατέφθασαν στη Μασούτης από την Αττική, από την Πιερία, από την Καβάλα, από την Ξάνθη, από την Καρδίτσα, τους Σοφάδες και από όπου αλλού υπάρχουν καταστήματα της εταιρείας.

Τι ήταν αυτό που παρακίνησε τους περιφερειακούς διευθυντές να απευθυνθούν στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γιάννη Μασούτη διατυπώνοντας μια τόσο θερμή ευχαριστία;

Μια όντως σπάνια κίνηση. Λίγες μέρες πριν από τις γιορτές, ο κ. Γιάννης Μασούτης, με προσωπική του απόφαση, κατέβαλε 3 εκατομμύρια ευρώ, το 30% των ετήσιων καθαρών κερδών της εταιρείας, στους εργαζόμενους της «πρώτης γραμμής», αυτούς που εργάζονται στα καταστήματα και τις αποθήκες.

Στους ανθρώπους οι οποίοι έδωσαν μάχη μέσα στην κρίση που έφεραν η πανδημία της Covid-19 και τα λοκντάουν.

Στους ανθρώπους οι οποίοι βρέθηκαν όντως στην πρώτη γραμμή, διότι όχι μόνο εργάστηκαν σκληρά, αλλά, ταγμένοι στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών, έπρεπε να αντιμετωπίσουν και όλους τους κινδύνους που προέκυπταν με την πανδημία.

Η ίδια η Μασούτης σημειώνει: «Αυτή η εξτρά παροχή συνιστά την έμπρακτη αναγνώριση και ουσιαστική ανταπόδοση της υπερπροσπάθειας που έχει γίνει και συνεχίζει να γίνεται από τους ανθρώπους της εταιρείας».

Ο δε Γιάννης Μασούτης δεν πήρε μια απόφαση εν θερμώ, δεν προχώρησε σε μια στιγμιαία πράξη γενναιοδωρίας. Επρόκειτο για την τήρηση μιας υπόσχεσης την οποία ο ίδιος είχε δώσει ήδη στις αρχές της πανδημίας, τον περασμένο Μάρτιο. Τότε που η χώρα αναγκάστηκε να «κλειδώσει» την οικονομία της για να διασφαλίσει την άμυνά της απέναντι σε έναν ιό για τον οποίο κανείς δεν ήταν βέβαιος πόσο μεγάλη υγειονομική και ανθρωπιστική καταστροφή θα μπορούσε να επιφέρει.

Τότε ζήτησε από τους εργαζόμενους «να συμβάλετε με όλες σας τις δυνάμεις για να στηρίξουμε μαζί, ως ομάδα, τόσο τους καταναλωτές μας όσο και την εταιρεία μας». Σήμερα δηλώνει «πολύ χαρούμενος και περήφανος γιατί όλοι μαζί τα καταφέραμε. Σηκώνουμε με επιτυχία το τεράστιο βάρος αυτής της πρωτοφανούς δοκιμασίας».

Αυτό ακριβώς το πνεύμα ομαδικότητας επικαλούνται οι περιφερειακοί διευθυντές εκ μέρους των εργαζομένων με δημοσιεύσεις στον τύπο και προσωπικές επιστολές όταν – διατυπώνοντας τις ευχές τους για «χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές με υγεία, ευημερία, αγάπη σε εσάς, την οικογένεια Μασούτη, και στην εταιρεία» αναφέρουν:

«Χρειαζόμαστε την στήριξή σας, όπως άλλωστε κάνετε όλα αυτά τα χρόνια, και ευχόμαστε το 2021 να είναι μια δημιουργική χρονιά με υγεία για όλους μας και εμείς όλοι μαζί θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ για το καλύτερο».

Σε μια μεγάλη κρίση ο καθένας πρέπει να επιλέξει τα όπλα του και τη στρατηγική του. Στην περίπτωση της Μασούτης εταιρεία και εργαζόμενοι έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν ένα καθαρό μήνυμα συνέπειας, ομαδικότητας, αυταπάρνησης και έγνοιας για τον ανήσυχο λόγω της πανδημίας καταναλωτή, αλλά και για το μέλλον, το οποίο ή θα είναι κοινό και με όπλο την αλληλεγγύη.

Σούπερ Μάρκετ: Έρχεται ο κωδικός 7 

Την ώρα που η μοναδική έξοδος των πολιτών είναι για να ψωνίσουν είδη πρώτης ανάγκης από σούπερ μάρκετ, η κυβέρνηση έρχεται να βάλει χρονικό περιορισμό στις αγορές και μήνυμα στο 13033 πριν πάμε στο σούπερ μάρκετ.

Έντονη ανησυχία σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ εντοπίζει στην πρόσφατη κοινή Υπουργική Απόφαση το Ινστιτούτο Έρευνάς Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών και ζητάει να μπει νέος κωδικός στο 13033 (για παράδειγμα το 7) για τις συγκεκριμένες αγορές. Το ΙΕΛΚΑ μέλη του οποίου είναι οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και Μασούτης, σημειώνει ότι η κοινή Υπουργική Απόφαση της 16ης Ιανουαρίου Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 3060 ενδέχεται να προκαλέσουν προβλήματα και στρεβλώσεις το επόμενο διάστημα στα καταστήματα λιανικής.

Συγκεκριμένα η κοινή υπουργική απόφαση, η οποία έχει ως στόχο το άνοιγμα του λιανικού εμπορίου ύστερα από μήνες, δηλαδή την ελάφρυνση των μέτρων, ειδικά στην περίπτωση του λιανεμπορίου τροφίμων εφαρμόζει πιο αυστηρά μέτρα. Συγκεκριμένα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων, από 1 άτομο ανά 10 τ.μ. που ίσχυε μέχρι την Κυριακή 17/1, από τη Δευτέρα 18/1 γίνεται 1 άτομο ανά 25 τ.μ.. Σε καμία χώρα της Ευρώπης από όσες έχουμε διαθέσιμα στοιχεία δεν υπάρχει τόσο αυστηρός περιορισμός πρόσβασης στα καταστήματα τροφίμων, ενώ έχουν πολλαπλάσιο επιδημιολογικό φορτίο σε σχέση με την Ελλάδα σημειώνει στην ανακοίνωση του το ΙΕΛΚΑ.

Αυτή η αλλαγή στην περίπτωση των καταστημάτων τροφίμων δημιουργεί σημαντικό περιορισμό στη δυνατότητα εξυπηρέτησης του κοινού κατά 60%.

Με βάση τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2020, ο μέσος αριθμός πελατών ανά κατάστημα ανά ημέρα στα σουπερμάρκετ είναι 858 άτομα. Με τα νέα μέτρα, η μέση εκτιμώμενη ημερήσια δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών μειώνεται από 1.245 πελάτες (100 ανά ώρα) σε μόλις 479 πελάτες (40 ανά ώρα). Για την ακρίβεια 479 «επισκέπτες», καθώς συχνά και ειδικά το Σάββατο, οι επισκέψεις γίνονται από περισσότερα από μέλη του νοικοκυριού, μειώνοντας περεταίρω τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του καταστήματος.

Είναι σαφές ότι αυτός ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα αυτής της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης θα είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Σούπερ μάρκετ: Οι προτάσεις του ΙΕΛΚΑ

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ως ερευνητικός οργανισμός καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις:

1. την επαναφορά του μέγιστου αριθμού ατόμων για όλα τα καταστήματα στα ισχύοντα ως τις 17/1 (1 άτομο ανά 10 τ.μ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών.

2. την επαναφορά της λήξης του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα τροφίμων στις 20:30 για να δοθεί χρόνος για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης στους εργαζόμενους των καταστημάτων του λοιπού λιανεμπορίου.

3. Την υιοθέτηση διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη.

Εξέλιξη – «βόμβα» με τα σούπερ μάρκετ: Αυτός είναι ο νέος «παίχτης» που μπαίνει στην αγορά

Μπορεί τα κέρδη για τις εταιρείς σούπερ μάρκετ να ήταν τεράστια για το 2020, ωστόσο, η πίτα είναι πολύ μεγάλη και όλο και περισσότεροι παίκτες θέλουν να μπουν στην συγκεκριμένη αγορά. Δείτε στο xristika.gr ποια μεγάλη εταιρεία μπαίνει στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Τα βήματα της μητρικής της στην Φινλανδία η οποία προχώρησε πρόσφατα στην δημιουργία σούπερ μάρκετ φαίνεται να ακολουθεί η Wolt στην Ελλάδα.

Σήμερα συμπληρώνονται ακριβώς δύο χρόνια από την ημέρα που η Wolt πραγματοποίησε την πρώτη της παραγγελία στην ελληνική αγορά.

Στα δύο αυτά χρόνια η ορμώμενη από την Φινλανδία Wolt κατάφερε να γίνει αναμφισβήτητα ο δεύτερος ισχυρότερος παίκτης στην αγορά του delivery πίσω από την e-food, και είναι πλέον έτοιμη για το επόμενο μεγάλο βήμα.

Μόλις χθες ανακοίνωσε τη σύστασης της Wolt Market Greece μίας 100% θυγατρικής της Wolt Greece η οποία αποτελεί το πρώτο βήμα για την είσοδο της εταιρείας στην διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Έτσι δεν αποκλείεται μέσα στο επόμενο διάστημα εκτός από την ρωσική Mere η οποία θα ξεκινήσει από την Τρίπολη να έχουμε μία ακόμη είσοδο ξένης αλυσίδας στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, αυτή την φορά στην Αθήνα.

Το Wolt Market αποτελεί το νεότερο εγχείρημα της Wolt που μετράει περίπου έναν χρόνο. Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στο Ελσίνκι τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον μέσα σε μικρό διάστημα έχουν φθάσει σε τρία σημεία, δύο στην φινλανδική πρωτεύουσα και ένα στο Τουρκού.

Έχει την όψη ενός μικρού σούπερ μάρκετ, που όμως δεν μπορούν να το επισκέπτονται πελάτες.

Οι τελευταίοι αποστέλλουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά στην εφαρμογή της Wolt (σ.σ. με τον ίδιο τρόπο που κάνουν και την παραγγελία για delivery σε εστιατόρια) και οι υπάλληλοι του καταστήματος την παραλαμβάνουν και στην συνέχεια συγκεντρώνουν και συσκευάζουν τα προϊόντα για τον πελάτη. Τα ψώνια παραλαμβάνει ο συνεργάτης – μεταφορέας της Wolt και τα παραδίδει σε διάστημα περίπου μισής ώρας στον πελάτη.

Στο φινλανδικό ηλεκτρονικό κατάστημα (μπορείτε να δείτε εδώ) παρέχεται σχεδόν η πλήρης γκάμα βασικών κατηγοριών ενός σούπερ μάρκετ όπως τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής και καθαριστικά. Διατίθενται φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση όχι όμως προϊόντα προς κοπή όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας τα οποία παρέχονται μόνο συσκευασμένα.

Όπως ανεφέρε η Wolt κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας στην Φινλανδία, προστατευτικά γάντια χρησιμοποιούνται καθ’ όλη την διάρκεια εκτέλεσης της παραγγελίας, τα προϊόντα τοποθετούνται σε χάρτινες σακούλες και στην συνέχεια σε θερμομονωτικό κιβώτιο ενώ στα προϊόντα ψύχους προστίθεται μία ψυχρή πλάκα ώστε να μεταφερθούν στην σωστή θερμοκρασία.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Σούπερ μάρκετ: Τα σχέδια της WOLT για την Ελλάδα

Σύμφωνα με πληροφορίες το ελληνικό ψηφιακό κατάστημα θα διαθέτει μερικές χιλιάδες κωδικούς και η εταιρεία βρίσκεται αυτό το διάστημα σε συζητήσεις με προμηθευτές. Έχουν ήδη προσεγγισθεί δύο από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές στον τομέα των προϊόντων καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής και οι επαφές συνεχίζονται με εκπροσώπους από τον κλάδο των τροφίμων.

Η πρώτη συμφωνία που έχει υλοποιήσει η Wolt με βιομηχανία αφορά στην Froneri Hellas (παγωτά Nestle) και πρόκειται για ένα “υβριδικό” μοντέλο συνεργασίας όπου τα προϊόντα της διατίθενται ήδη μέσα από το δίκτυο της Wolt, η οποία τα προμηθεύεται από προσυμφωνημένα σημεία λιανικής στον Νομό Αττικής.

Η νέα υπηρεσία θα ακολουθήσει τα πετυχημένα βήματα λανσαρίσματος της υπηρεσίας delivery εστιατορίων πριν από δύο χρόνια. Αρχικά θα είναι διαθέσιμη στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας και σταδιακά θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες περιοχές της πρωτεύουσας.

Η Wolt υπόσχεται παράδοση στα επίπεδα της μισής ώρας από την αποστολή της παραγγελίας και παρακολούθηση της παράδοσης μέσω Live tracking.

Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πλέον δυναμικές αγορές για την Wolt που δημιουργήθηκε μόλις το 2014 και πλέον έχει παρουσία σε 23 χώρες με πλέον πρόσφατες την Γερμανία και την Ιαπωνία. Συνεργάζεται με περισσότερους από 1.000 διανομείς (ς.ς. ενώ αρκετές χιλιάδες ακόμη περιμένουν να επεκταθεί η εταιρεία ώστε να ξεκινήσουν να συνεργάζονται μαζί της) και από τον περασμένο Ιούλιο έχει επεκταθεί και στην Θεσσαλονίκη.

Σε οικονομικό επίπεδο στην πρώτη χρήση της Wolt Τεχνολογίες Ελλάς Υπηρεσίες Παροχής Φαγητού Α.Ε., αν και βρίσκονταν στα αρχικά βήματα της (ς.ς. από τον Ιανουάριο του 2019 και για αρκετούς μήνες είχε παρουσία μόνο στο κέντρο της Αθήνας) παρουσίασε πωλήσεις ύψους 3,019 εκατ. ευρώ και κέρδη π.φ. 93 χιλ. Ευρώ. Τα μεγέθη αυτά αναμένεται να είναι πολλαπλάσια στην δεύτερη χρήση η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες.

Σούπερ Μάρκετ: Δείτε πόσα κέρδισαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Σκλαβενίτης

Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018). Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018).

Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.

Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.

Α-Β Βασιλόπουλος

Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της.

Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS».

Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.

Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα.

Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

METRO ΑΕΒΕ

Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας».

Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους.

Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).

Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία.

Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%.

Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Αναφορικά με τα METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%.

Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων.

Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.

Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ

Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου.

Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr