Αυτοκίνητο: Το να μη λειτουργεί το ασύρματο κλειδί δεν συνιστά λόγο ανησυχίας, μιας και οι κατασκευαστές έχουν προνοήσει για το συγκεκριμένο σενάριο. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Αλματώδεις είναι οι τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο των τεσσάρων τροχών τα τελευταία χρόνια, με ολοένα και πιο σύγχρονα συστήματα να κάνουν την εμφάνισή τους.
Ένας μηχανισμός ο οποίος τείνει να παγιωθεί στα αυτοκίνητα είναι το κλείδωμά/ξεκλείδωμά τους από απόσταση, που μας έχει κάνει να ξεχάσουμε τη συνηθισμένη κίνηση τοποθέτησης του κλειδιού στην κλειδαριά της πόρτας.
Επιπροσθέτως, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά κλειδιά έχουν καταστήσει δυνατή την ενσωμάτωση του συστήματος keyless start που επιτρέπει την εκκίνηση του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού (start button).
Η πολυπλοκότερη, ωστόσο, φύση των σύγχρονων κλειδιών είναι άρρηκτα συνυφασμένη και με μια… αχίλλειο πτέρνα: Φέρουν μικρές μπαταρίες που κάποια στιγμή ενδέχεται να εξαντληθούν, ενώ ο μηχανισμός τους ενδέχεται να αντιμετωπίσει κάποια δυσλειτουργία που θα αποτρέψει τη μετάδοση του σήματος από το κλειδί στο αυτοκίνητο.
Η μη λειτουργία του ηλεκτρονικού κλειδιού ίσως πανικοβάλει τους οδηγούς που θα βρεθούν στη συγκεκριμένη άβολη κατάσταση. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, δεν συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας.
Αυτό διότι μέσα σε στο πρώτο ασύρματο κλειδί του αυτοκινήτου μας υπάρχει ένα εφεδρικό (παραδοσιακό) μεταλλικό κλειδί έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα μας βγάλει από τη δύσκολη θέση.
Για να αφαιρεθεί το κλειδί από το τηλεχειριστήριο θα πρέπει να πατήσουμε ένα ειδικό πλήκτρο και τραβήξουμε το κλειδί προς τα έξω. Στη συνέχεια τοποθετούμε (με τον παραδοσιακό τρόπο) το κλειδί στην κλειδαριά στο κάτω μέρος της λαβής της πόρτας του οδηγού, και εν συνεχεία ξεκλειδώνουμε.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι πολλές φορές οι κλειδαριές του αυτοκινήτου δεν βρίσκονται σε εμφανές σημείο, μιας και «κρύβονται» κάτω από τις πλαστικές χειρολαβές των θυρών. Επομένως θα πρέπει πρώτα να αφαιρέσουμε ένα πλαστικό κάλυμμα.
Και πώς θα ενεργοποίησουμε τον κινητήρα;
Το ερώτημα που ανακύπτει, ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση είναι πώς θα εκκινήσει ο κινητήρας εφόσον δεν λειτουργεί το κλειδί μας; Ούτε εδώ υπάρχει λόγος να μας λούσει κρύος ιδρώτας.
Ακόμα και αν έχει εξαντληθεί η μπαταρία το start-button θα συνεχίσει να λειτουργεί. Παρ’ όλα αυτά, ίσως χρειαστεί να κρατήσουμε το κλειδί πιο κοντά στο κουμπί ενεργοποίησης του μοτέρ.
Σημειώνεται ότι η παραπάνω μέθοδος ενδέχεται να μην είναι συμβατή με όλα τα μοντέλα. Προκειμένου, λοιπόν, να ξέρουμε ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε για να βγούμε από τη δύσκολη θέση, καλό είναι να έχουμε ανατρέξει εκ των προτέρων στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματός μας.
Η μουσική δεν απαγορεύεται από τον Κ.Ο.Κ. κατά την οδήγηση, όμως πρόστιμο προβλέπεται για αυτούς που χρησιμοποιούν ακουστικά, ανεξαρτήτως εάν αυτά είναι ασύρματα ή όχι. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν επιτρέπεται η μουσική στο αυτοκίνητο; Πιθανότατα όχι, θεωρώντας ότι αυτή η αθώα συνήθεια δεν θα μπορούσε για κανέναν απολύτως λόγο να θεωρηθεί επικίνδυνη και συνεπώς επιλήψιμη.
Αυτό ισχύει αν ακολουθήσουμε την πεπατημένη, στην περίπτωση δηλαδή που δεν χρησιμοποιήσουμε συσκευές που θα θέσουν εμάς και τους γύρω μας σε κίνδυνο.
Οι συσκευές αυτές είναι τα γνωστά σε όλους μας ακουστικά, η χρήση των οποίων απαγορεύεται για την ακρόαση μουσικής ακόμα και στην περίπτωση που αυτά είναι ασύρματα.
Tα ασύρματα ακουστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συνομιλία του οδηγού με κάποιο άλλο άτομο και όχι για ψυχαγωγικούς σκοπούς, όπως είναι το άκουσμα μουσικής, ενός podcast ή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.
Αυτό διότι με αυτό τον τρόπο, ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι απομονώνεται πλήρως από το περιβάλλον του και αδυνατεί να λάβει τα ηχητικά σήματα που εκπέμπονται από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Επί παραδείγματατι ο οδηγός ίσως δεν μπορέσει να ακούσει μία κόρνα, τη διέλευση ενός ασθενοφόρου, ή ακόμα και τον θόρυβο που παράγει μια μοτοσικλέτα η οποία προσεγγίζει μια διασταύρωση.
Ενδεικτική της απαγόρευσης είναι η παράγραφος 2 του Άρθρου 13 («Οδηγοί») όπου αναγράφεται το εξής: «(σ.σ. Ο οδηγός) απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση».
Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας για 60 ημέρες.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η εν κινήσει χρήση ακουστικών που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, απαγορεύεται και στους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια (περ. στ’ της παραγράφου 1 στο Άρθρο 40 του ΚΟΚ).
Το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ και «συνοδεύεται» από αφαίρεση επιτόπου του διπλώματος οδήγησης για τριάντα 60 ημέρες. Στα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα) ισχύει μόνο πρόστιμο μιας και δεν απαιτούν την κατοχή διπλώματος οδήγησης.
Οι περισσότεροι οδηγοί που «τιγκάρουν» το ρεζερβουάρ με καύσιμο αγνοούν τους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η συνήθειά τους. Τι μπορεί να συμβεί; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το ψυχολογικό όριο των 2,0 ευρώ/λίτρο έχει «σπάσει» εδώ και λίγες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αυξάνοντας την οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν τρόπους προκειμένου να αραιώσουν τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο.
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι το τελευταίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, και έτσι είναι δύσκολο να το αφήσουμε για πάντα στο γκαράζ, η επίσκεψη στην αντλία -όσο επώδυνη και αν είναι- είναι αναπόφευκτη.
Πολλοί οδηγοί, προκειμένου να… καταπραΰνουν τον πόνο του ανεφοδιασμού, χορηγούν στο ντεπόζιτο του ΙΧ τους την ποσότητα που θα τους εξασφαλίσει τις απολύτως αναγκαίες μετακινήσεις.
Υπάρχουν, βέβαια, και αυτοί στους οποίους η ακρίβεια στα καύσιμα δεν επηρεάζει τις… καταναλωτικές τους συνήθειες με αποτέλεσμα να συνεχίζουν να τιγκάρουν μέχρι τέρμα το ντεπόζιτο, όταν επισκέφτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων.
Όσο «αθώο», ωστόσο, και αν φαίνεται το τιγκάρισμα με καύσιμο, άπαντες πρέπει να γνωρίζουν ότι καιροφυλακτούν και κάποιες παγίδες. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.
Μολονότι ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου τις περισσότερες φορές εκτελείται από εξειδικευμένο προσωπικό, δεν σπανίζουν οι περιπτώσεις που παρουσιάζεται το φαινόμενο της υπερχείλισης καυσίμου.
Ένα ρεζερβουάρ που έχει υπερχειλίσει αυξάνει την πιθανότητα ανάφλεξης ενώ ενέχει και ο κίνδυνος προκληθεί αλλοίωση ακόμα και στο χρώμα του αμαξώματος.
Η ρίψη άφθονου νερού στο σημείο στο οποίο έχει εντοπιστεί η υπερχείλιση μπορεί να αποτρέψει τα χειρότερα, ωστόσο, καλό θα ήταν να αποφύγουμε την όποια υπερβολή ως προς την ποσότητα του καυσίμου που χορηγούμε στο ΙΧ μας.
Δεν είναι μυστικό ότι όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκίνητου μας, τόσο μεγαλύτερη είναι και η κατανάλωση καυσίμου.
Αυτό, ωστόσο, που πολλοί αγνοούν είναι ότι το βάρος του ΙΧ μας αυξάνεται όχι μόνο λόγω της τοποθέτησης εντός της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ αχρείαστων αντικειμένων, αλλά και λόγω του… τιγκαρίσματος του ρεζερβουάρ με καύσιμο.
Σίγουρα, αν χορηγήσουμε 45 λίτρα στο ρεζερβουάρ μας, δεν θα επιφέρει τεράστια αλλαγή στο βάρος του ΙΧ μας συγκριτικά με τη χορήγηση – επί παραδείγματι – 20 λίτρων, και η αύξηση στην κατανάλωση δύσκολα θα γίνει αισθητή.
Σε περίπτωση, όμως, που το φουλάρισμα αποτελεί κανόνα, σε βάθος χρόνου η οικονομική επιβάρυνση δεν θα είναι καθόλου αμελητέα.
Ως γνωστόν, τόσο η βενζίνη όσο και το diesel αποτελούν προϊόντα του πετρελαίου το οποίο μπορεί να αντέξει για εκατομμύρια χρόνια.
Όταν, ωστόσο, διυλίζεται σε καύσιμο, χορηγούνται διάφορα πρόσθετα που παρότι βελτιώνουν τη λειτουργία του μοτέρ του ΙΧ μας, το καθιστούν ευάλωτο στη ζέστη, το οξυγόνο και την υγρασία.
Εφόσον, λοιπόν, τιγκάρουμε το ΙΧ μας με καύσιμο και αφήσουμε το τελευταίο αναξιοποίητο στο ρεζερβουάρ επί μήνες, το καύσιμο θα χάσει κάποιες από τις ιδιότητές του, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του κινητήρα.
Μεταξύ των κινδύνων που ελλοχεύουν είναι η δυσκολία εκκίνησης του κινητήρα, τα πειράκια, και η ανάπτυξη μικροοργανισμών οι οποίοι μπορεί να φράξουν τα σωληνάκια, τα μπεκ ψεκασμού, την τρόμπα καυσίμου και το φίλτρο.
Επιπλέον, όταν έχουμε αφήσει ταχύτητα στο σασμάν σε μια κατηφορική διαδρομή, χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα και έχουμε καλύτερο έλεγχο του αυτοκίνητου μας.
Ακόμα, υπάρχει το ενδεχόμενο να χρειαστεί να πατήσουμε γκάζι για λόγους ενεργητικής ασφάλειας σε μια έκτακτη περίπτωση, οπότε με νεκρά στο σασμάν θα χάσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να επιλέξουμε την σωστή σχέση στο κιβώτιο. Και αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.
Τέλος, στα αυτόματα κιβώτια δεν πρέπει να βάζουμε νεκρά στις κατηφόρες, μιας και η εν κινήσει επαναφορά του σασμάν στο D, μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα μηχανικά μέρη της μετάδοσης.
Αυτοκίνητο: Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα αντικείμενα στον πλευρικό καθρέφτη του αυτοκινήτου βρίσκονται πιο κοντά από ό,τι φαίνονται; Δείτε τι κρύβουν οι καθρέφτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Είτε είστε οδηγός αυτοκινήτου είτε απλός επιβάτης, σίγουρα έχετε δει τουλάχιστον μια φορά να αναγράφεται στους πλευρικούς καθρέφτες, «Τα αντικείμενα στον καθρέφτη είναι πιο κοντά από ό,τι φαίνονται».
Συνήθως τη φράση αυτή την συναντάμε σε μοντέλα που η μάρκα τους έχει σχέση με τις Η.Π.Α., αλλά την έχουμε δει παλαιότερα και σε άλλης εθνικότητας οχήματα.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η συγκεκριμένη φράση είναι μια προειδοποίησης ασφαλείας (ή μια αποποίηση ευθύνης εάν προτιμάτε) που αποσκοπεί στη μείωση της λανθασμένης αντίληψης του οδηγού για το χώρο που υπάρχει δεξιά του αυτοκινήτου.
Ο εξωτερικός καθρέφτης παραμορφώνει την αντίληψη του οδηγού για την απόσταση ενός αντικειμένου. Αναντίλεκτα όμως, πρόκειται για ένα μέτρο ασφάλειας, επειδή ο ίδιος καθρέφτης και για τον ίδιο λόγο, ενισχύει την «εικόνα» του οδηγού για κάτι αναμφισβήτητα πιο ουσιαστικό, δηλαδή την αποφυγή ατυχημάτων.
Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η εικόνα στον πλευρικό καθρέφτη είναι μικρότερη από ό,τι στην πραγματικότητα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ελέγξετε τον καθρέφτη και στη συνέχεια να ρίξετε μια ματιά στον δεξιό σας ώμο. Αυτός είναι και ο λόγος που φαίνονται πιο μακριά, μιας και κρίνουμε την απόσταση από το σχετικό μέγεθος των αντικειμένων.
Ο εγκέφαλός μας συγκρίνει πόσο μεγάλο φαίνεται ένα αυτοκίνητο στον καθρέφτη με το πόσο μεγάλο είναι στην πραγματική ζωή και όσο μεγαλύτερη είναι η απόκλιση, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντιληπτή απόσταση.
Δεν είναι όμως το μόνο πράγμα που συμβαίνει. Στην πραγματικότητα, το θέμα της απόστασης ενός αντικειμένου είναι μια «παρενέργεια».
Οι εικόνες που μας παρουσιάζει ο κυρτός καθρέφτης, φαίνονται μικρότερες από το κανονικό γιατί είναι συμπιεσμένες.
Αυτός είναι ο λόγος που οι κυρτοί καθρέφτες χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα: Αντανακλούν περισσότερο σε μικρότερο χώρο.
Με απλά λόγια, ένας κυρτός καθρέφτης έχει ευρύτερο οπτικό πεδίο από έναν επίπεδο που αντανακλά μόνο την περιοχή που βρίσκεται ακριβώς μπροστά του. Με ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο, ο οδηγός λαμβάνει περισσότερη πληροφορία για το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.
Αυτός βέβαια είναι ένας συμβιβασμός ασφάλειας. Ένας κυρτός καθρέφτης θυσιάζει την ακριβή αντίληψη της απόστασης για ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο.
Και ένα ευρύτερο πεδίο ορατότητας σημαίνει ένα πολύ μικρότερο τυφλό σημείο από αυτό που έχετε στα δεξιά και τα αριστερά του αυτοκινήτου.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…