Delivery: Τέλος στην αυθαιρεσία των delivery μπαίνει με νέα ΚΥΑ, αλλάζοντας τον τρόπου που παραγγέλνουμε.
Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη για την προστασία των εργαζομένων στη διανομή (delivery).
Την ορθή συντήρηση των οχημάτων και τις αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές των μέσων ατομικής προστασίας που οφείλει να παρέχει ο εκάστοτε εργοδότης στους διανομείς που απασχολεί, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες περιλαμβάνει η ΚΥΑ που υπέγραψαν ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Βασίλης Σπανάκης, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννης Οικονόμου υπέγραψαν Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Η ΚΥΑ αφορά στην ορθή συντήρηση των οχημάτων και ορίζει τις αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές των μέσων ατομικής προστασίας που οφείλει να παρέχει ο εκάστοτε εργοδότης στους διανομείς που απασχολεί, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στις ψηφιακές πλατφόρμες.
Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε σχετικά:
«Η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων αποτελεί κύριο μέλημά μας.
Όταν μάλιστα πρόκειται για εργαζόμενους που εκτίθενται σε αυξημένου βαθμού κινδύνους ως προς την υγεία και την ασφάλειά τους όπως είναι οι διανομείς/μεταφορείς, τότε πρέπει να δρούμε άμεσα.
Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και τα συναρμόδια Υπουργεία υπέγραψαν Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία θεσπίζει συγκεκριμένους κανόνες για τους εργαζόμενους στα delivery με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τη ζωή τους και την ευζωία τους.
Είμαι πολύ ευτυχής που μπορούμε να βοηθήσουμε τους σκληρά εργαζόμενους σε αυτόν τον κλάδο να αποκτήσουν ένα πέπλο προστασίας και καλύτερες συνθήκες εργασίας».
Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Βασίλης Σπανάκης δήλωσε σχετικά:
«Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν σημαντικές διαχρονικές προκλήσεις στα ζητήματα των συνθηκών εργασίας. Είμαστε αποφασισμένοι να θωρακίσουμε ακόμη περισσότερο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων -όλων ανεξαιρέτως- και ιδίως αυτών που απασχολούνται σε εργασίες υψηλής επικινδυνότητας, όπως τα delivery. Σε αυτό το πλαίσιο, υπέγραψα σχετική Υπουργική Απόφαση για την προστασία των διανομέων είτε αυτοί είναι μισθωτοί είτε πάροχοι υπηρεσιών σε ψηφιακές πλατφόρμες.
Θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλες δράσεις σχετικές με τον οδικό χάρτη, τις οποίες διαμορφώσαμε με την Εθνική Στρατηγική για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία κατά το χρονικό διάστημα 2022-2027. Θα συνεχίσουμε με σχέδιο, αποφασιστικότητα και ταχύτητα. Στο ζήτημα της ασφάλειας και της υγείας των εργαζομένων δε χωρούν αναβολές και παρελκυστικές λογικές. Ταυτόχρονα, συνεργαζόμαστε με την Επιθεώρηση Εργασίας, προκειμένου να διασφαλίσουμε την ουσιαστική και συνεπή εφαρμογή όλων όσων προβλέπει η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων».
Πρόστιμα σε εταιρείες που αγνόησαν το μέτρο για διακοπή του delivery τις ώρες του καύσωνα ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης.
Ειδικότερα, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης αποφάσισε να κάνει παραγγελίες για διανομή φαγητού τις ώρες που απαγορευόταν προκειμένου να διαπιστώσει εάν efood και Wolt τηρούν τα μέτρα.
Παρά τον νόμο, και οι δύο εταιρείες παρέδιδαν κανονικά με αποτέλεσμα να τους επιβληθεί πρόστιμο.
Ακολουθεί η δήλωση του κ. Γεωργιάδη:
«Εχθές, ημέρα του ακραίου καύσωνα, η Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας – κατόπιν δικής μου σκέψης-, προέβη στην εξής ενέργεια: έκανε παραγγελίες για διανομή φαγητού τις ώρες που απαγορευόταν και σε περιοχές που ο καύσωνας ήταν ιδιαίτερα επιβαρυμένος στις δύο μεγάλες πλατφόρμες που κυρίως όλοι χρησιμοποιούμε για την παραγγελία των φαγητών μας, στην efood και στη Wolt.
Δυστυχώς, και οι δύο εταιρείες παρά το νόμο παρέδιδαν κανονικά, αδιαφορώντας για τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων διανομέων. Ήδη, η Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας καταλογίζει τα αναλογούντα πρόστιμα.
Θέλω να ξεκαθαρίσω προς πάσα κατεύθυνση ότι οι αποφάσεις δεν εκδίδονται για τυπικούς λόγους, ούτε για να είμαστε καλυμμένοι αν κάτι πάει στραβά. Οι αποφάσεις εκδίδονται για να τηρούνται. Οι έλεγχοι είναι και θα είναι ασταμάτητοι και εάν χρειαστεί να βάλουμε και υψηλότερα πρόστιμα θα βάλουμε και υψηλότερα πρόστιμα.
Θα πρέπει όλοι να καταλάβουνε, όσο μεγάλες εταιρείες και να είναι, ότι δεν παίζουμε με την ασφάλεια των εργαζομένων. Καλόπιστα και πολιτισμένα προτιμούμε να ακολουθούμε όλοι τα μέτρα, αλλά είμαστε εδώ για να επιβάλουμε τη νομοθεσία για όποιον την παραβιάζει».
Την ίδια ώρα, μια νέα σελίδα ετοιμάζεται να ανοίξει επιχειρηματικά ο OTE καθώς φέρνει σε άλλη διάσταση το online delivery. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Με ώθηση από τον υπερδιπλασιασμό του τζίρου και των χρηστών της πλατφόρμας BOX, ο ΟΤΕ πραγματοποιεί μια πολυμέτωπη διεύρυνση και ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη του στο online delivery, αλλά και στις αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες που διαθέτει.
Καθώς ο ανταγωνισμός στο online delivery εντάθηκε σημαντικά, ο ΟΤΕ διαπιστώνει πως, παρά την καλή πορεία της πλατφόρμας BOX, η απουσία ιδιόκτητου στόλου αφαιρεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την πλατφόρμα, καθώς η μάχη για την πίτα των 800 εκατ. ευρώ πλέον έχει μεταφερθεί στο last mile και τους χρόνους παραδόσεων.
Παράλληλα η εταιρεία θέλει να αναπτύξει ακόμα περαιτέρω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει, όπως η πλατφόρμα ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance και Cosmote e-Payments.
Στην τελευταία, έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΤΕ εγκρίθηκαν τροποποιήσεις και προσθήκες στο καταστατικό της εταιρείας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές για τη διανομή και παράδοση προϊόντων/ εμπορευμάτων της εταιρείας ή τρίτων, με μέσα της εταιρείας ή τρίτων συνεργατών της.
Παράλληλα προστέθηκε και η «ανάπτυξη και λειτουργία διαδικτυακών πλατφορμών διαμεσολάβησης και η παροχή επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης ή άλλων υπηρεσιών διαμεσολάβησης, για την επίτευξη συμφωνιών σχετικά με την πώληση και αγορά από τους καταναλωτές προϊόντων/εμπορευμάτων τρίτων που συνεργάζονται με την εταιρεία έναντι προμήθειας, όπως ενδεικτικά προϊόντων φαγητού, ροφημάτων, αναψυκτικών και εν γένει προϊόντων που προσφέρονται για κατανάλωση σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και μη, όπως εστιατόρια, ταχυφαγεία, σνακ – μπαρ, καφέ –μπαρ, αναψυκτήρια, ουζερί, γλυκοπωλεία, περίπτερα, καταστήματα καπνικών ειδών ή ψιλικών, βιβλιοπωλεία, μίνι μάρκετ, υπεραγορές, κάβες, παντοπωλεία, μανάβικα, ανθοπωλεία, καταστήματα βιολογικών προϊόντων, φαρμακεία, pet shops, καταστήματα τηλεπικοινωνιών και κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης προϊόντων σε καταναλωτές.
Στο πλαίσιο της παραπάνω δραστηριότητας η Εταιρεία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες διαφημιστικές, συμβουλευτικές, έκδοσης και διάθεσης εκπτωτικών κουπονιών και άλλες συναφείς υπηρεσίες».
Ο ΟΤΕ κινείται για να ενισχύσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ύπαρξη ιδιόκτητου στόλου αποτελεί βασικό εφόδιο για να υπάρξει ανάπτυξη και σε άλλες κατηγορίες και επιχειρήσεις.
Με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες να έχουν προ πολλού πάψει να αποτελούν απλές εφαρμογές για καταχώρηση παραγγελιών και να έχουν συνδεθεί με τη διανομή τροφίμων και άλλων προϊόντων, ο ΟΤΕ ανοίγει τον δρόμο ώστε η BOX να μην παραμείνει μια πλατφόρμα παραγγελιών που ενδεχομένως θα βλέπει τα μερίδια της να σημειώνουν αργή ανάπτυξη ή και να μειώνονται, αλλά να μπορεί να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση online delivery με ιδιόκτητο στόλο.
Το άνοιγμα του ΟΤΕ στις διανομές εγγράφεται στο πλαίσιο της έντονης κινητικότητας σε αυτό τον τομέα της αγοράς. Η εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) δείχνει ότι «ωριμάζουν» οι Έλληνες χρήστες και αυξάνεται σημαντικά το μέγεθος της αγοράς.
Εξαιτίας της μεγάλης ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πλατφορμών παραγγελιοληψίας και διανομής, τον Δεκέμβριο του 2021 οι αγορές έτοιμου φαγητού αντιπροσώπευαν το 12% των συνολικών αγορών μέσω διαδικτύου, ενώ τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και φαρμακεία σημειώνουν ταχύτατη ανάπτυξη.
Υπενθυμίζουμε πως τον Απρίλιο του 2020 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, είχε αναφέρει ότι σχεδιάζεται η επέκταση της πλατφόρμας BOX σε νέες δραστηριότητες, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη αποτελούσε βασικό στόχο από το ξεκίνημα της λειτουργίας του, τον Δεκέμβριο του 2019. «Εξετάζουμε πάρα πολύ σοβαρά τι θα γίνει με τον στόλο, γιατί είναι κάτι που δεν έχουμε.
Ωστόσο επειδή είναι μεγάλη επένδυση πρέπει να γίνει δοκιμαστικά. Να δούμε πώς θα πάει και αν μπορεί να προχωρήσει. Είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά», τονίζουν πηγές του ΟΤΕ.
Σημειώνουν, πάντως, ότι η πλατφόρμα BOX έχει άλλα πλεονεκτήματα που την ενισχύουν έναντι του ανταγωνισμού, με κυριότερο το πρόγραμμα επιβράβευσης των καταναλωτών με δωρεάν δεδομένα κινητής τηλεφωνίας.
Ήδη στην BOX έχουν μπει νέα καταστήματα σε δοκιμαστικό στάδιο, όπως ανθοπωλεία και είδη για κατοικίδια, ενώ η πλατφόρμα βρίσκεται σε 60 πόλεις και συνεργάζεται με 9.000 καταστήματα.
Πέρα από σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στο BOX και καταστήματα μαναβικής, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, καταστήματα delicatessen, κάβες, βιολογικά προϊόντα, αλλά και ζαχαροπλαστεία.
Αυξημένη είναι, παράλληλα, η κινητικότητα στις παραγγελίες για τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός», με την αύξηση να φτάνει το 50% από την αρχή της χρονιάς.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…