The Mall Athens: Σε ολικό λίφτινγκ προχωρεί η ηγεσία του Mall στο Μαρούσι μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Το εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι, που εξακολουθεί να είναι και το μεγαλύτερο της χώρας, μέχρι τουλάχιστον να κατασκευαστεί το Vouliagmenis Mall στο Ελληνικό, πρόκειται να υποστεί το πρώτο σημαντικό «λίφτινγκ» μετά 17 χρόνια λειτουργίας, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές εργασίες.
Ωστόσο, οι αλλαγές θα είναι αρκετά σημαντικότερες από μια ενεργειακή αναβάθμιση, καθώς στόχος της διοίκησης του ομίλου είναι να αναπροσαρμοστεί και το προφίλ του εμπορικού κέντρου, ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες και τάσεις που έχουν δημιουργηθεί.
Στην πράξη αυτό είναι πιθανό να μεταφραστεί στη δημιουργία περισσότερων εμπορικών καταστημάτων εντός του κέντρου, αξιοποιώντας και αναδιαμορφώνοντας τους υφιστάμενους χώρους του ακινήτου, ενώ αυξημένες αναμένεται να είναι και οι πράσινες επιφάνειες.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδέχεται να περιοριστούν σε σχέση με το σημερινό τους μέγεθος οι χρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας (π.χ. κινηματογράφοι), με δεδομένο ότι έχει διαφοροποιηθεί πλέον και το κοινό που επισκέπτεται το κέντρο.
Αυξήθηκε κατά 73% η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη το δεύτερο τρίμηνο, αλλά μειώθηκε κατά 48% ο αριθμός των επισκεπτών.
Η τάση αυτή αποτυπώνεται πλέον και στα νούμερα του The Mall Athens.
Κατά τη διάρκεια του φετινού δεύτερου τριμήνου του έτους, σύμφωνα με την Καθημερινή, παρατηρήθηκε ετήσια αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά 73%, αλλά και μείωση του αριθμού των επισκεπτών κατά 48%.
Δηλαδή, το κέντρο επισκέπτονται αισθητά λιγότεροι καταναλωτές, που όμως ξοδεύουν αισθητά περισσότερα χρήματα. Πρόκειται μάλιστα για μια τάση η οποία παρατηρείται σταθερά μετά την πανδημία, έχοντας παγιωθεί από το τρίτο τρίμηνο του 2021 και μετά. Το «παράδοξο» αυτό φαινόμενο έχει εξήγηση.
Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, η επισκεψιμότητα έχει υποχωρήσει μετά την πανδημία, καθώς έχει μειωθεί η ροή νέων που έρχονταν στο The Mall Athens κυρίως για την εστίαση και τις αίθουσες κινηματογράφων.
Το κοινό αυτό δαπανούσε λίγα χρήματα. Ετσι, η υποχώρησή του έχει αυξήσει τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη.
Με δεδομένο λοιπόν ότι πλέον οι περισσότεροι επισκέπτες του κέντρου έρχονται για τα καταστήματα και όχι για κοινωνικές συναναστροφές και αναψυχή, αναμένεται να γίνει και μια αναπροσαρμογή του μείγματος των καταστημάτων εντός του κέντρου.
Αλλωστε η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και δεν αναμένεται να αντιστραφεί.
«Η αναβάθμιση στο The Mall θα γίνει με γνώμονα τη διαφοροποίηση αυτή και το γεγονός ότι έχει αλλάξει το προφίλ των καταναλωτών», ανέφερε χαρακτηριστικά η διοίκηση του ομίλου σε πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο η μείωση της επισκεψιμότητας στο The Mall άγγιξε το 51% σε σχέση με πέρυσι.
Την ίδια στιγμή, όμως, η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε κατά 64,5%.
Αντιστοίχως, σε σχέση με το 2019 οι πωλήσεις των καταστημάτων σημειώνουν πτώση κατά 19%, αλλά βελτιώνονται σταθερά από μήνα σε μήνα.
Για παράδειγμα, ενώ η χρονιά ξεκίνησε με 39% μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, τον Ιούνιο οι απώλειες έναντι του 2019 δεν ξεπερνούσαν το 5%.
Αντιστοίχως, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA του φετινού πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 6,5 εκατ. ευρώ και υπολείπονταν κατά μόλις 14% του αντίστοιχου τριμήνου του 2019, ενώ κατά το δεύτερο φετινό τρίμηνο η εν λόγω ψαλίδα έκλεισε κι άλλο, σε 11% και 6,2 εκατ. ευρώ.
The Mall Athens: Νέο κατάστημα ΙΚΕΑ τελευταίας γενιάς
Ο Όμιλος FOURLIS καινοτομεί ακόμη μία φορά και αλλάζει τον τρόπο αγορών στον χώρο της επίπλωσης και του οικιακού εξοπλισμού μετά από 20 χρόνια παρουσίας της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα.
Η άνεση και η ευκολία των χώρων του κάνει την εμπειρία ΙΚΕΑ ακόμη πιο προσβάσιμη στην καρδιά της πόλης, εξωτερικά και εσωτερικά, σε έναν χώρο 1.900 τετραγωνικών.
Το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» λειτουργεί στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελλάδας το The Mall Athens. Είναι ένα από τα λίγα καταστήματα διεθνώς κάτω από αυτό το νέο concept και το τρίτο κατάστημα που λειτουργεί ο Όμιλος μετά τη Σόφια στη Βουλγαρία και τον Πειραιά στην Ελλάδα.
Στo ΙΚΕΑ Τhe Mall Athens, οι καταναλωτές έχουν πάνω από όλα τη δυνατότητα να κάνουν στοχευμένες αγορές. Στο μοναδικό αυτό «ταξίδι» αγοραστικής εμπειρίας η άνεση και η καινοτομία προς όφελος του καταναλωτή έχουν τον πρώτο λόγο.
Μέσα στο κατάστημα «νέας γενιάς» οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν ελεύθερα όποια διαδρομή θέλουν, ώστε να εξυπηρετηθούν γρήγορα και εύκολα ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Μπορούν να χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους για να σκανάρουν τα αντικείμενα για αγορά καθώς περιηγούνται μέσα στο κατάστημα.
Οι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν άμεσα αξεσουάρ και μικρότερα έπιπλα από μία γκάμα 1.300 ετοιμοπαράδοτων προϊόντων, που μεταφέρονται μέσα σε μία μπλε τσάντα ΙΚΕΑ.
Για τα μεγαλύτερα έπιπλα μπορούν να βάλουν την παραγγελία τους για παράδοση στο σπίτι ή για δωρεάν παραλαβή από τα καταστήματα ΙΚΕΑ στο Αεροδρόμιο και τον Κηφισό.
Μπορούν ακόμη να περιηγηθούν στο internet για να δουν όλες τις λεπτομέρειες γύρω από τα προϊόντα.
Τo εγχείρημα αυτό συμπεριλαμβάνεται στη δυναμική στρατηγική του Ομίλου FOURLIS για άμεσες ψηφιακές μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις με πρόσθετη αξία για τον καταναλωτή, την αγορά και την εθνική οικονομία.
Πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην εξέλιξη της αγοραστικής εμπειρίας και την επόμενη ημέρα του λιανικού εμπορίου.
Ο συνδυασμός λειτουργίας φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων αποτέλεσε σημαντικό εργαλείο την τελευταία διετία και θα παραμείνει ως ισχυρό λειτουργικό μοντέλο σε όλα τα brands του Ομίλου FOURLIS.
Τέλος το εγχείρημα αυτό ακολουθεί και ενισχύει ταυτόχρονα τη συνεργασία με τη Lamda Development για την ανάπτυξη Retail Park εντός του Ελληνικού.
The Mall Athens: Αυτός είναι οι νέος ιδιοκτήτης του McArthurGlen
Έκλεισε το deal για την απόκτηση του McArthurGlen από τη Lamda Development. Στα €40 εκατ. το τίμημα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ολοκληρώθηκε η συμφωνία για την απόκτηση της ιδιοκτήτριας εταιρείας του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen Designer Outlet Athens στα Σπάτα από τη Lamda Development.
Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε σε περίπου €40 εκατ., ποσό που περιλαμβάνει την αποπληρωμή προϋφιστάμενων δανείων που είχαν χορηγηθεί από τους προηγούμενους εταίρους της McArthurGlen Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, ιδιοκτήτριας του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen Designer Outlet Athens στα Σπάτα, από την εταιρεία MGE Hellenic Investments S.àr.l.
Όπως είχαν αναφέρει δημοσιεύματα τις τελευταίες εβδομάδες, η Lamda Development βρισκόταν σε συζητήσεις – τις οποίες είχε επιβεβαιώσει στις 4/8 με επιστολή τις προς τις χρηματιστηριακές αρχές – για την απόκτηση της McArthurGlen Ελλάς ΜΑΕ, εταιρείας μέσω της οποίας ελέγχεται το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα της Αττικής.
Το McArthurGlen Designer Outlet Athens είναι το κορυφαίο εκπτωτικό χωριό της Ελλάδας με συνολική εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 21.200 τ.μ. και περισσότερα από 100 καταστήματα, καφέ και εστιατόρια. Η πληρότητα στο τέλος του Ιουνίου 2022 ήταν περίπου 95% ενώ η συνολική επισκεψιμότητα σε συνθήκες πλήρους και ανεμπόδιστης λειτουργίας (το 2019, προ της πανδημίας) ήταν περίπου 4,2 εκατ. επισκέπτες ετησίως.
Η κίνηση αυτή συνδέεται και με τον σχεδιασμό για την ενίσχυση και εισαγωγή της Lamda Malls, θυγατρικής της Lamda Development, στο Χρηματιστήριο , η οποία δείχνει να επισπεύδεται και να προγραμματίζεται προς το τέλος του χρόνου.
Υπενθυμίζεται πως στη Lamda Malls μετά την αποεπένδυση της Varde Partners και την εξαγορά των μειοψηφιών από τη Lamda Develοpment, έχει περάσει ο έλεγχος των τριών εμπορικών κέντρων του ομίλου και συγκεκριμένα τα The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean.
Σχολιάζοντας την εν λόγω συναλλαγή, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου LAMDA Development κ. Οδυσσέας Αθανασίου δήλωσε σχετικά:
«Η συγκεκριμένη εξαγορά αποτελεί σημαντική στρατηγική κίνηση καθώς με την απόκτηση του McArthurGlen Designer Outlet Athens, το οποίο πρωταγωνιστεί στον κλάδο των εκπτωτικών κέντρων, ενισχύουμε περαιτέρω την ηγετική μας θέση στο Retail, δημιουργώντας πολύ σημαντικές συνέργειες προς όφελος των επισκεπτών και των συνεργαζόμενων με την εταιρεία επιχειρήσεων.»
Ο συν-Διευθύνων Σύμβουλος (Co-CEO) του ομίλου McArthurGlen, κ. Joan Jove, δήλωσε σχετικά: «Από την έναρξη λειτουργίας του κέντρου μας στην Αθήνα το 2011 , είμαστε υπερήφανοι που σε συνεργασία με την εταίρο μας Bluehouse Capital το έχουμε καταστήσει τον πρώτο πανελλαδικά Designer Outlet προορισμό αγορών.
Η McArthurGlen είναι βέβαιη ότι το κέντρο θα εξακολουθήσει να ευημερεί υπό την ιδιοκτησία της Lamda, και ότι οι επισκέπτες θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν μια αξέχαστη αγοραστική εμπειρία στην Αθήνα.
Η εμπιστοσύνη μας στη δυναμική του εκπτωτικού τομέα στην Ευρώπη διατηρείται και θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε τη δραστηριότητά μας στις εννέα χώρες στις οποίες λειτουργούμε».
Ο Διευθυντής της εταιρείας Bluehouse Capital, κ. Βίκτωρ Πιζάντε, δήλωσε σχετικά:
«Θα θέλαμε να εκφράσουμε την εκτίμηση μας προς τους συναδέλφους μας στη McArthurGlen για την επί μια δεκαετία επιτυχημένη συνεργασία. Είμαστε βέβαιοι ότι το Athens Designer Outlet θα συνεχίσει την ισχυρή λειτουργική του απόδοση υπό την ιδιοκτησία της Lamda»
Η ανακοίνωση της Lamda Development αναφέρει:
Η LAMDA DEVELOPMENT S.A. («Εταιρεία»), σύμφωνα με τον Κανονισμό 596/2014/ΕΕ και τον Κανονισμό του Χρηματιστηρίου Αθηνών, έκαστος όπως ισχύει, ανακοινώνει ότι η κατά 100% θυγατρική της, L.O.V. S.M.S.A., εξαγόρασε την 05.08.2022 το 100% της εταιρείας McArthurGlen Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, ιδιοκτήτριας του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen Designer Outlet Athens στα Σπάτα του νομού Αττικής, από την εταιρεία MGE Hellenic Investments S.àr.l.
Η αξία του McArthurGlen Designer Outlet Athens ανέρχεται σε περίπου €109εκ (Gross Asset Value), όπως προκύπτει από την αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή CBRE Axies την 31.12.2021.
Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε σε περίπου €40εκ, περιλαμβανομένης της αποπληρωμής προϋφιστάμενων δανείων που είχαν χορηγηθεί από τους προηγούμενους εταίρους της εταιρείας.
Το McArthurGlen Designer Outlet Athens είναι το κορυφαίο εκπτωτικό χωριό της Ελλάδας με συνολική εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 21.200 τ.μ. και περισσότερα από 100 καταστήματα, καφέ και εστιατόρια.
Η πληρότητα την 30.06.2022 ήταν περίπου 95% ενώ η συνολική επισκεψιμότητα σε συνθήκες πλήρους και ανεμπόδιστης λειτουργίας (το 2019, προ της πανδημίας) ήταν περίπου 4,2εκ επισκέπτες ετησίως.
Η ως άνω συναλλαγή εντάσσεται στο πλαίσιο της υφιστάμενης στρατηγικής της εταιρείας που στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων αλλά και του χαρτοφυλακίου των Εμπορικών Κέντρων.