Καλάθι του νοικοκυριού: Αμετάβλητες τιμές για το 82% των προϊόντων. Ελάχιστες διαφορές στην τσέπη των καταναλωτών και απελπισία απί τις τιμές στα ράφια.
Παρά τις υποσχέσεις για βελτίωση των τιμών, στην πλειοψηφία τους παραμένουν αμετάβλητες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Από τα προϊόντα που είχαν μπει στο καλάθι του νοικοκυριού την περασμένη εβδομάδα, 644 έμειναν ακριβώς τα ίδια.
Η ίδια συσκευασία, το ίδιο προϊόν, άρα η σύγκριση είναι πολύ εύκολη.
Από αυτά τα 644 στα 101 σημειώθηκε μείωση τιμής ενώ 541 έχουν τις ίδιες τιμές με την περασμένη εβδομάδα και δύο μόνο προϊόντα είχαν μια μικρή αύξηση.
Επίσης, 150 νέα προϊόντα αντικατέστησαν άλλα στα καλάθια των σουπερμάρκετ.
Πλέον στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αναρτημένα τα «καλάθια» που δημιούργησαν 14 μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, δηλαδή των ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt, e-fresh. gr και της e-food.gr που μπήκε αυτή την εβδομάδα.
Από τα στοιχεία του e-katanalotis προκύπτει ότι οι αλυσίδες που είχαν την προηγουμένη εβδομάδα περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατάφεραν να διατηρήσουν ή και να μειώσουν τις τιμές στα προϊόντα τους ενώ μικρότερη ελαστικότητα είχαν αυτές που επέλεξαν επώνυμα προϊόντα.
Πάντως, στην πλειονότητα των αλυσίδων η αναλογία ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων είναι 4/10, ενώ σε τρεις αλυσίδες πλειοψήφησαν τα επώνυμα προϊόντα.
Παράλληλα, σε διορθωτικές κινήσεις περνά το υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με το καλάθι του νοικοκυριού με τροπολογία που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή, η οποία και θα έχει άμεση εφαρμογή μόλις δημοσιευθεί στο ΦΕΚ και εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση χωρίς διάστημα προσαρμογής για τις επιχειρήσεις.
Στην τροπολογία προβλέπεται ότι κάθε αλυσίδα θα πρέπει να εξασφαλίζει την επάρκεια καθώς και την εμφανή σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στο προσφερόμενο καλάθι κάθε εβδομάδα.
Τα σουπερμάρκετ θα πρέπει να τοποθετούν ευκρινές έγχρωμο ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι ή ψυγεία) των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι, καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.
Παράλληλα θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο καλάθι βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό.
Μάλιστα όπως τόνισε ο υπουργός αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει στην περίπτωση εξαντλήσεως του προϊόντος να υπάρχει αντικατάστασή του με παρόμοιο στην ίδια τιμή.
Όπως προανήγγειλε ο Άδωνις Γεωργιάδης, θα υπάρξει μια νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση με στόχο να υπάρξουν διορθώσεις στο καλάθι του νοικοκυριού σε δύο επίπεδα:
Αυτό που παρατηρήθηκε, δηλαδή, ήταν ότι ενώ σε ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι ταμπέλες για το καλάθι του νοικοκυριού ήταν μεγάλες και ευκρινείς, σε άλλες ήταν μικρότερες και δυσδιάκριτες.
Παράλληλα παρατηρήθηκε το φαινόμενο λόγω της αυξημένης προτίμησης των καταναλωτών για το «καλάθι του νοικοκυριού» σε αρκετές περιπτώσεις ράφια με τα προϊόντα που περιλαμβάνονται σε αυτό να μένουν άδεια ή τα προϊόντα να αντικαθίστανται με ομοειδή που όμως έχουν αυξημένη τιμή.
Κατά πληροφορίες στην ΚΥΑ θα ορίζεται ότι σε περίπτωση που ράφι με προϊόν από το «καλάθι του νοικοκυριού» αδειάζει τότε αυτό θα αντικαθίσταται αν όχι με το ίδιο, με ομοειδές που θα είναι φτηνότερο ή τουλάχιστον θα έχει την ίδια τιμή.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε, επίσης, ότι από την Τετάρτη, ημέρα κατά την οποία θα πρέπει στην ειδική ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr/householdBasket να αναρτηθούν οι νέοι κατάλογοι από τις 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
To υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται, επίσης, να προχωρήσει και στη δημιουργία ενός «καλαθιού» για «τους συμπολίτες μας, με ειδικές διατροφικές ανάγκες», όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης.
Ο κ. Παπαθανάσης ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο επέκτασης του μέτρου και σε άλλους κλάδους και απάντησε ότι «είναι προαιρετικό, ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα “καλάθι”, δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε αλυσίδες μικρότερες, έχουν άλλα μεγέθη».
Συμπλήρωσε, τέλος, πως το υπουργείο Ανάπτυξης έχει έρθει σε επαφή με αρτοποιεία και κρεοπωλεία με τους επιχειρηματίες να είναι θετικοί στη σκέψη, ωστόσο αναμένουν να δουν την εξέλιξη του μέτρου.
PYZI
ΨΩΜΙ
ΖΥΜΑΡΙΚΑ
XOIPINO
ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ
ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ
ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ
ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ
ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ
ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ
ΓIAOYPTΙ
TYPIA
ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
AYΓA
ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ
ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ
ZAXAPH
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
ΚΑΦΕΣ
ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ
KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ
ΑΛΕΥΡΙ
ΟΣΠΡΙΑ
ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ
ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ
ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ
ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ
Η σχετική ρύθμιση επισημοποιεί ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» θα έχει διάρκεια τουλάχιστον πέντε μηνών, δηλαδή μέχρι και τον Μάρτιο 2023.
Σύμφωνα με την τροπολογία, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα που θα αμελούν ή θα καθυστερούν να αποστέλλουν τον κατάλογο προϊόντων, ώστε να αναρτάται στο e-katanalotis, θα επιβαρύνονται με πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…