ΔΕΗ: Δυναμικό μπάσιμο στη λιανική ετοιμάζει η ΔΕΗ που έχει στο μάτι τον… Κωτσόβολο!
Την περίοδο 1950 – 1960 όταν η ΔΕΗ εξηλέκτριζε τη χώρα από άκρη σε άκρη είχε ανοίξει και τα πρώτα της καταστήματα στο λιανικό εμπόριο.
Οι φωτογραφίες της εποχής απεικονίζουν την απόπειρα της μεγαλύτερης επιχείρησης της χώρας να μάθει στα νοικοκυριά το ηλεκτρικό ρεύμα, τη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών για μαγείρεμα και για τη διατήρηση των τροφίμων στα ψυγεία.
Υπάλληλοι της εταιρείας μέσα από καταστήματα λιανικής που είχε ανοίξει εκπαίδευαν τους καταναλωτές στη λειτουργία της ηλεκτρικής κουζίνας και του ψυγείου.
Πριν μισό αιώνα στη χώρα συντελείτο μία πραγματική επανάσταση με τη ΔΕΗ να φτάνει το ηλεκτρικό ρεύμα σε πόλεις και χωριά να βάζει τα θεμέλια για την ανάπτυξη της χώρας ταυτόχρονα με την εκβιομηχάνιση της και την ηλεκτροδότηση των μεγάλων, μεσαίων και μικρών βιομηχανιών της χώρας.
Η ΔΕΗ τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει ξεκινήσει το μετασχηματισμό της σε έναν σύγχρονο ενεργειακό όμιλο, πρωταγωνιστή στην πράσινη μετάβαση.
Επιπλέον, στα πρότυπα και άλλων ευρωπαϊκών utilities εισέρχεται δυναμικά στη λιανική επιδιώκοντας την παροχή ενεργειακών υπηρεσιών.
Στην κάθοδο της προς τους οικιακούς καταναλωτές και μικρούς επιχειρηματίες ξεκίνησε και χτίζει νέα καταστήματα, ενώ αναπτύσσει και το franchise με το brand της εταιρείας.
Χρειάζεται, όμως κι άλλους δρόμους. Οι πληροφορίες λοιπόν αναφέρουν πως η δημόσια εταιρεία ενδιαφέρεται για την εξαγορά της αλυσίδας Κωτσόβουλου μετά την απόφαση του ομίλου Currys να πουλήσει τα καταστήματα στην ελληνική αγορά.
Η ΔΕΗ, στην οποία απευθύνθηκε ο ΟΤ για να απαντήσει στις πληροφορίες απαντά «ουδέν σχόλιο» και κλείνει εκεί το θέμα.
Πληροφορίες, όμως, θέλουν τη δημόσια εταιρεία να ετοιμάζει φάκελο για την υποβολή προσφοράς στον μητρικό όμιλο της αλυσίδας λιανικού εμπορίου.
Πηγές του ΟΤ σημειώνουν, πως η ΔΕΗ επιδιώκει την απόκτηση του Κωτσόβολου καθώς το δίκτυο των καταστημάτων του είναι απλωμένο και σωστά τοποθετημένο στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για κερδοφόρο asset και η απόκτηση του θα φέρει τη δημόσια εταιρεία πιο κοντά στους στόχους της.
Η ιστορία, λένε κάνει κύκλους. Κι έτσι όπως πριν από μισό αιώνα υπήρχε η ανάγκη για την τότε ΔΕΗ του retail και τώρα αυτή ανάγκη δημιουργείται ξανά. Αλλά με τους σημερινούς όρους και τις τρέχουσες τάσεις της τεχνολογίας και της πράσινης μετάβασης.
Η ΔΕΗ ήδη μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων της που διαθέτει και έχει εκσυγχρονίσει διαθέτει προς τους πελάτες σύγχρονες ενεργειακές υπηρεσίες, όπως συστήματα smart living, ή και υπηρεσιών εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες.
Επίσης σε συνδυασμό με τα προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχει προς τους πελάτες της δίνει τη δυνατότητα και τεχνικής υποστήριξης σε κάθε σπίτι αφού συνεργάζεται με δίκτυο ηλεκτρολόγων, υδραυλικών και άλλων τεχνικών επαγγελμάτων.
Άρα, λένε πληροφορίες ανθρώπων που παρακολουθούν στενά τις επενδυτικές κινήσεις της ΔΕΗ, το ενδεχόμενο εξαγοράς της αλυσίδας Κωτσόβολου θα δώσει διαστάσεις στην αγορά αντίστοιχες με εκείνες του ΟΤΕ όταν απέκτησε τα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως η ΔΕΗ έχει μετρήσει στα οικονομικά της μεγέθη την επίδραση από μία πιθανή τέτοια εξαγορά.
Έχει μπροστά της, ως γνωστόν, ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο 10 δις. ευρώ και το περιθώριο για μίθα τέτοια επιχειρηματική κίνηση είναι ανεκτό.
Επιπροσθέτως, έχει υπολογίσει και τα οφέλη που μπορεί να έχει στα EBITDA της, σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές στους οποίους απευθύθνηκε ο ΟΤ.
Μένει, λοιπόν, να φανεί αν τελικά η ΔΕΗ μπει στην κούρσα της διεκδίκησης της ιστορικής αλυσίδας στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με πηγές με γνώση του θέματος, η απόφαση της διοικητικής ομάδας του Ομίλου Currys ελήφθη προκειμένου να υπάρξει άμεσα μία ένεση ρευστότητας μετά τις τρομερές πιέσεις που δέχεται από την πτώση της κατανάλωσης τόσο στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας όσο και της Σκανδιναβίας που είναι σαφώς πολλαπλάσιες σε μέγεθος από την ελληνική.
Η Κωτσόβολος ήταν η μόνη θυγατρική κατά την περασμένη χρήση που έληξε προ ενάμιση μήνα που κατάφερε να εμφανίσει αύξηση τόσο στις πωλήσεις και να διατηρήσει σταθερή την κερδοφορία της.
Με δεδομένο μάλιστα ότι οι αποτιμήσεις στην Ελλάδα βρίσκονται σε ανοδική τροχιά με βάση τις θετικές προοπτικές της χώρας και την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας ο Όμιλος Currys θεωρεί ότι τώρα μπορεί να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια κεφαλαιοποιώντας άμεσα την υπεραξία της Κωτσόβολος.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει ο Όμιλος Currys για την προηγούμενη χρήση οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία είχαν υποχωρήσει 7%, στη Σκανδιναβία 10% ενώ στην Ελλάδα κατάφεραν να αυξηθούν κατά 12%!
Η δε Κωτσόβολος, με βάση τα στοιχεία που η ίδια κοινοποίησε, πέτυχε έναν κύκλο εργασιών πέριξ των 700 εκατ. ευρώ και μία ικανοποιητική κερδοφορία παρά τη μεγάλη πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός στα περιθώρια κέρδους.
Στην κατηγορία του επίπλου εισέρχεται η «Κωτσόβολος», επιχειρώντας να μετεξελιχθεί σε αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού και να μην περιορίζεται το χαρτοφυλάκιό της στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας.
Και μπορεί μέχρι πρόσφατα να διέθετε – ύστερα από ειδική παραγγελία μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος– μικροέπιπλα, όπως καρέκλες γραφείου ή ραφιέρες και παπουτσοθήκες, όμως τώρα επεκτείνεται στον τομέα του επίπλου κουζίνας κατά κύριο λόγο, τομέας υψηλής προστιθέμενης αξίας, επιχειρώντας να αξιοποιήσει τις συνδυαστικές αγορές που μπορούν να γίνουν με τις εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές.
Με άλλα λόγια επιχειρεί πλέον να παρέχει στον καταναλωτή ολοκληρωμένες λύσεις, κυρίως για την κουζίνα, αλλά και για το μπάνιο και τα υπνοδωμάτια.
Τα προϊόντα αυτά μπορεί να τα δει ο καταναλωτής για την ώρα μόνο στο νέο κατάστημα της αλυσίδας στην Αγία Παρασκευή, ενώ η τοποθέτηση και σε άλλα καταστήματα θα γίνει σταδιακά.
«Η ζήτηση ήδη είναι πολύ μεγάλη, σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (τύπου Airbnb) και πρέπει πριν προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα να έχουμε διασφαλίσει ότι έχουμε επαρκείς χώρους και στα καταστήματα και τις αποθήκες», επισήμανε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της «Κωτσόβολος», προσθέτοντας επίσης ότι θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί επαρκής αριθμός εγκαταστατών, project managers και άλλων ειδικοτήτων.
Σε επόμενη φάση τα προϊόντα αυτά αναμένεται να τοποθετηθούν σε κατάστημα της αλυσίδας στα νότια προάστια, κατά πάσα πιθανότητα στη Γλυφάδα, καθώς πρόκειται για είδη που απευθύνονται σε σχετικά υψηλά εισοδήματα, αλλά και σε κατάστημα στη βόρεια Ελλάδα.
Η πλειονότητα των νέων αυτών προϊόντων που πρόκειται κυρίως για ντουλάπια κουζίνας και υπνοδωματίων, έπιπλα τηλεόρασης, αλλά και ντουλάπια για την οργάνωση του μπάνιου κατά το σκανδιναβικό πρότυπο, εισάγονται από την Ιταλία.
Την ίδια ώρα, πυρετώδεις είναι οι διαδικασίες για τη λειτουργία μέσα στο επόμενο δίμηνο του τρίτου καταστήματος της αλυσίδας στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πάφου.
Ηδη η εταιρεία έχει προβεί στη δημοσίευση αγγελιών για την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού. Υπενθυμίζεται ότι η «Κωτσόβολος» βρίσκεται στην Κύπρο από το καλοκαίρι του 2021.
Σε ό,τι αφορά, πάντως, την επέκταση της αλυσίδας στα Βαλκάνια, κάτι που είχε προαναγγελθεί από το καλοκαίρι του 2021 και επαναλήφθηκε και το καλοκαίρι του 2022 κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αλυσίδας, αυτή φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές από την «Κωτσόβολος», η σχετική προετοιμασία θα ξεκινήσει το 2023 έτσι ώστε το όποιο βήμα να γίνει τελικά το 2024.
Καθοριστικό ρόλο στην καθυστέρηση υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου διαδραμάτισαν τα γεγονότα του 2022, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις και το αυξημένο κόστος λειτουργίας, γεγονότα που προκάλεσαν πιέσεις στα κέρδη.
Η «Κωτσόβολος» κατά το α΄ εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (2022-2023), δηλαδή το διάστημα από 1η Μαΐου 2022 έως 29 Οκτωβρίου 2022 κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2021-2022, αλλά συμπίεση των κερδών της.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της κατά το α΄ εξάμηνο ανήλθαν σε 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 340 εκατ. ευρώ) έναντι 280 εκατ. στερλινών (περίπου 322 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα της οικονομικής χρήσης 2021-2022.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ) από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Κέρδισε τα πάντα στην πανδημία και συνεχίζει. Νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 12,5 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για φέτος η διοίκηση της Κωτσόβολος, εκτιμώντας πως οι πωλήσεις της κατά το οικονομικό έτος 2022/2023 μπορούν να αυξηθούν στα 700 εκατ. ευρώ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Από την άλλη, όπως παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης χθες ο κ. Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – South East Dixons, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση στην κερδοφορία.
Προϊδέασε μάλιστα για μία ακόμα δυσκολότερη περίοδο στην αγορά μετά το καλοκαίρι επικαλούμενος σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν προμηθευτές λόγω του πληθωρισμού αλλά και της κατακόρυφης αύξηση πρώτων υλών, όπως το γυαλί, το αλουμίνιο αλλά και κρίσιμων μερών των ηλεκτρικών συσκευών, όπως οι «φθηνότερες πλακέτες που παράγονταν σε μεγάλο βαθμό στην Ουκρανία», όπως δήλωσε.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…