ΔΕΗ: Την απόφαση να ανταμείψει τους καλούς πελάτες πήρε η Δημόσια Εταιρεία Ηλεκτρισμού, προσφέροντας bonus! Διαβάστε στο xristika.gr τι θα κερδίζουν οι καλοπληρωτές…
Για τους καλούς πελάτες ετοιμάζεται η εφαρμογή προγράμματος “μπόνους” με συλλογή πόντων που θα εξαργυρώνονται σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, ανάλογου με αυτό που εφαρμόζουν τράπεζες και άλλες εμπορικές επιχειρήσεις.
Οι πρωτοβουλίες αυτές περιγράφονται στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΗ για την περίοδο 2021-2023 που παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Γιώργος Στάσσης στους επενδυτές με στόχο σε πρώτη φάση την αποτροπή της διαρροής των καλών πελατών στον ανταγωνισμό και, στη συνέχεια, την ανάκτηση ενός ποσοστού των λεγόμενων “golden customers” χωρίς να επηρεάζεται η πρόβλεψη πως το συνολικό μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ θα μειωθεί σε 54 % από 64 % το Σεπτέμβριο του 2020.
Τα φωτοβολταϊκά και οι αντλίες θερμότητας εντάσσονται στη λογική της παροχής ενεργειακών υπηρεσιών σύμφωνα με την οποία μία επιχείρηση, εν προκειμένω η ΔΕΗ, συμμετέχει στην επένδυση (ή αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το κόστος) και αποπληρώνεται εισπράττοντας ένα μέρος της ωφέλειας που προκύπτει για τον καταναλωτή από την εξοικονόμηση ενέργειας.
Παράλληλα οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στη στρατηγική για εξηλεκτρισμό της θέρμανσης αλλά και για εξοικονόμηση ενέργειας και μετατροπή των καταναλωτών σε καταναλωτές και παραγωγούς (“prosumers”).
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα πιστότητας για τους καλούς πελάτες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα απευθύνεται σε πελάτες χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές και με κατανάλωση πάνω από 2.000 κιλοβατώρες το χρόνο.
Στο πελατολόγιο αυτό θα γίνονται στοχευμένες προσφορές και θα παρέχεται το πρόγραμμα πιστότητας με συλλογή πόντων που θα “μεταφράζονται” σε εκπτώσεις για αγορές προϊόντων σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Το επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΗ προβλέπει επενδύσεις συνολικού ύψους 3,4 δισ. ευρώ ως το 2023, εκ των οποίων το 42% θα κατευθυνθεί στον εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής (μεταξύ άλλων για εγκατάσταση έξυπνων μετρητών και περιορισμό απωλειών όπως οι ρευματοκλοπές), το 34% σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το 21 % σε συμβατική ενέργεια, περιλαμβανομένων των υδροηλεκτρικών.
Προβλέπεται επίσης περαιτέρω επιτάχυνση της απολιγνιτοποίησης καθώς το 2021 εκτός από τις μονάδες 3 και 4 της Καρδιάς θα “σβήσει” και η Μεγαλόπολη 3, η απόσυρση της οποίας προγραμματιζόταν για το τέλος του 2022.
Ήδη εφέτος έκλεισαν οι μονάδες 1 και 2 του Αμυνταίου, ενώ ακολουθούν το 2022 οι μονάδες 1-4 του Αγ.Δημητρίου και το 2023 οι Αγ.Δημήτριος 5, η Μελίτη και η Μεγαλόπολη 4. Μετά το 2023 θα παραμείνει σε λειτουργία μόνο η νέα λιγνιτική μονάδα Πτολεμαίδα 5 που είναι τώρα υπό κατασκευή.και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2022.
ΔΕΗ: Επιστροφή χρημάτων
Μέσω της διαδικτυακή εφαρμογής για την ενημέρωση των οικιακών καταναλωτών που δικαιούνται επιστροφή χρημάτων στους λογαριασμούς τους μέσω του τέλους 1% που παρακρατείται από τα αιολικά πάρκα ανήρτησε στην ιστοσελίδα του ο ΔΕΔΔΗΕ.
Όπως ενημέρωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί, να συμπληρώσει τα στοιχεία της παροχής του και να μάθει αν είναι δικαιούχος έκπτωσης στο λογαριασμό του ρεύματος του. H ανάρτηση αυτής της εφαρμογής από το ΔΕΔΔΗΕ ήταν ένα από τα τελευταία βήματα που απαιτούνται ακόμα για την πραγματική πίστωση της έκπτωσης στους δικαιούχους.
Η έκπτωση αυτή είναι ένα από τα οφέλη που προσφέρουν τα αιολικά πάρκα στις τοπικές κοινωνίες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο (ν. 3468/2006, άρ. 25) το 3% του τζίρου των αιολικών πάρκων παρακρατείται αυτόματα και αποδίδεται κατά προτεραιότητα υπέρ των κατοίκων των χωριών που φιλοξενούν τα αιολικά πάρκα.
Το ειδικό αυτό τέλος 3% κατανέμεται ως εξής:
- 1,7% στους ΟΤΑ εντός των οποίων λειτουργούν οι σταθμοί. Οι ΟΤΑ είναι υποχρεωμένοι να το χρησιμοποιούν για περιβαλλοντικές δράσεις, έργα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης
- 1% στους οικιακούς καταναλωτές των τοπικών κοινοτήτων που φιλοξενούν τους σταθμούς για τη μείωση των λογαριασμών ρεύματος
- 0,3% στο Πράσινο Ταμείο
Όπως τονίζει η ΕΛΕΤΑΕΝ, πρόκειται για σημαντικά ποσά που συμβάλλουν στην τόνωση της τοπικής οικονομίας.
Πριν από δύο έτη περίπου, είχαν διανεμηθεί στους κατοίκους των χωριών μέσω των λογαριασμών ρεύματος 18 εκατομμύρια ευρώ, που αφορούσαν την παραγωγή έως το 2014.
Τo υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει ξεκινήσει την απόδοση του τέλους 1% στους καταναλωτές που αφορά την παραγωγή αιολικής ενέργειας της περιόδου 2015 – 2019 και έχει δημοσιοποιήσει τον κατάλογο με τα ποσά που θα αποδοθούν στους οικιακούς καταναλωτές ανά κοινότητα. Το συνολικό ποσό ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ και είναι άμεσα διαθέσιμο αφού έχει ήδη παρακρατηθεί από τα αιολικά πάρκα.
Σύμφωνα με τον κατάλογο, ορισμένες κοινότητες στη νότια Εύβοια, τη Ροδόπη, τη Σητεία, την Αργολίδα και τη Βοιωτία θα λάβουν ποσά που ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο ή αγγίζουν ακόμα και το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Έκτακτη ανακοίνωση της COSMOTE: Η προσφορά που όλοι περιμέναμε ήρθε
Κοινωνικό Μέρισμα 2020: Όλη η αλήθεια για τις αιτήσεις και τους δικαιούχους
Έκτακτη ανακοίνωση από ACS, ΕΛΤΑ Courier και Γενική Ταχυδρομική
Μετακίνηση εκτός νομού: Το «παραθυράκι» και οι 4 λόγοι που επιτρέπεται
ΔΕΗ: Πώς θα κάνετε διακανονισμό των χρεών σας στη ΔΕΗ
Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.
Ρύθμιση οφειλών ΔΕΗ 2020: Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
- Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
- Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.