ΔΕΗ: Αποφασισμένη να χαρίσει (!) λεφτά στους καταναλωτές είναι η ΔΕΗ, καθώς δίνει δεύτερη ευκαιρία εκπτώσεων στους πελάτες της, μιας και η πρώτη προσπάθειά της βρήκε πολύ μικρή ανταπόκριση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέσα στον Απρίλιο θα ανοίξει και πάλι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΑΠΕΕΠ όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν, με νέα απλουστευμένη διαδικασία να δηλώσουν τα στοιχεία τους προκειμένου να εξασφαλίσουν την έκπτωση που δικαιούνται στο ΕΤΜΕΑΡ.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα επιβαρυνθούν με αυξημένες χρεώσεις και μάλιστα αναδρομικά από την αρχή του 2019. Υπενθυμίζεται ότι το ΕΤΜΕΑΡ είναι το τέλος που πληρώνουν οι καταναλωτές ρεύματος για την ενίσχυση του λογαριασμού χρηματοδότησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Με απόφαση της ΡΑΕ η χρέωση βάσης για το ΕΤΜΕΑΡ καθορίστηκε στα 17 ευρώ ανά μεγαβατώρα, σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία, που ενσωματώθηκε στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τον Αύγουστο του 2019 (ΦΕΚ 3373 Β΄, 31-8-2019). Παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα σε σειρά βιομηχανικών καταναλωτών που ανήκουν στην κατηγορία των ενεργοβόρων, καθώς και στους αγρότες να υποβάλουν διορθωτικές δηλώσεις προκειμένου να εξακολουθήσουν να πληρώνουν το ίδιο ή και χαμηλότερο τιμολόγιο και να μην ανέβουν στα 17 ευρώ/MWh.
ΔΕΗ: Ανταποκρίθηκαν μόνο 2.000
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων από τους ενδιαφερόμενους άνοιξε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ωστόσο από τους 180.000 αγρότες που εκτιμάται ότι είναι δικαιούχοι των χαμηλότερων χρεώσεων, ανταποκρίθηκαν μόνο 2.000.
«Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΑΠΕΕΠ θα ενεργοποιηθεί και πάλι μέσα στον Απρίλιο, προκειμένου να αποφευχθεί η επιβάρυνση των αγροτών που δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα για να υποβάλουν δηλώσεις», επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή, Γιάννης Γιαρέντης. Και προσθέτει: «Με εντολή και σε συνεργασία με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, αποφασίστηκε να δοθεί η δυνατότητα σε αγρότες, σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που εντάχθηκαν εν τω μεταξύ στο μέτρο να υποβάλουν δηλώσεις, καθώς και στις ενεργοβόρες βιομηχανίες που πιθανόν έκαναν λάθη στις δηλώσεις που ήδη υπέβαλαν, να τις διορθώσουν.
Ο ΔΑΠΕΕΠ έχει δημιουργήσει μια εξαιρετικά απλή διαδικασία δήλωσης για τους αγρότες, καθώς εξασφάλισε τη διαλειτουργικότητα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας με την ΑΑΔΕ ώστε να αντλούνται αυτόματα τα απαιτούμενα στοιχεία. Με την διαμόρφωση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου που θα μας απαλλάξει από βάρη τα οποία δυσχεραίνουν την συμμετοχή μας στην ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, θα μπορέσουμε να επιτελέσουμε ακόμη πιο αποτελεσματικά το έργο μας προς όφελος του καταναλωτή και του δημοσίου συμφέροντος».
Σημειώνεται πως οι μειωμένες χρεώσεις ΕΤΜΕΑΡ για τους αγρότες και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν καθοριστεί σε 9,1 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ για τη βιομηχανία σε 2,55 Euro/MWh. Όσοι δεν υποβάλουν δηλώσεις τον Απρίλιο, θα μεταπέσουν αυτόματα στα 17 Euro/MWh. Διευκρινίζεται τέλος ότι με την απόφαση του Αυγούστου 2019 το ΕΤΜΕΑΡ για τα νοικοκυριά μειώθηκε στα 17 Euro/MWh από 22,67.
ΔΕΗ: Πλήρωσες το λογαριασμό σου πριν λήξει; Σε περιμένει δώρο!
Μια νέα πολιτική επιβράβευσης προς τους… καλοπληρωτές και συνεπείς πελάτες πήρε η Δημόσια Εταιρεία Ηλεκτρισμού, προσφέροντας bonus! Διαβάστε στο xristika.gr τι θα κερδίζουν οι καλοπληρωτές…
Για τους καλούς πελάτες ετοιμάζεται η εφαρμογή προγράμματος “μπόνους” με συλλογή πόντων που θα εξαργυρώνονται σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, ανάλογου με αυτό που εφαρμόζουν τράπεζες και άλλες εμπορικές επιχειρήσεις.
Οι πρωτοβουλίες αυτές περιγράφονται στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΗ για την περίοδο 2021-2023 που παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Γιώργος Στάσσης στους επενδυτές με στόχο σε πρώτη φάση την αποτροπή της διαρροής των καλών πελατών στον ανταγωνισμό και, στη συνέχεια, την ανάκτηση ενός ποσοστού των λεγόμενων “golden customers” χωρίς να επηρεάζεται η πρόβλεψη πως το συνολικό μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ θα μειωθεί σε 54 % από 64 % το Σεπτέμβριο του 2020.
Τα φωτοβολταϊκά και οι αντλίες θερμότητας εντάσσονται στη λογική της παροχής ενεργειακών υπηρεσιών σύμφωνα με την οποία μία επιχείρηση, εν προκειμένω η ΔΕΗ, συμμετέχει στην επένδυση (ή αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το κόστος) και αποπληρώνεται εισπράττοντας ένα μέρος της ωφέλειας που προκύπτει για τον καταναλωτή από την εξοικονόμηση ενέργειας.
Παράλληλα οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στη στρατηγική για εξηλεκτρισμό της θέρμανσης αλλά και για εξοικονόμηση ενέργειας και μετατροπή των καταναλωτών σε καταναλωτές και παραγωγούς (“prosumers”).
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα πιστότητας για τους καλούς πελάτες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα απευθύνεται σε πελάτες χωρίς ληξιπρόθεσμες οφειλές και με κατανάλωση πάνω από 2.000 κιλοβατώρες το χρόνο.
Στο πελατολόγιο αυτό θα γίνονται στοχευμένες προσφορές και θα παρέχεται το πρόγραμμα πιστότητας με συλλογή πόντων που θα “μεταφράζονται” σε εκπτώσεις για αγορές προϊόντων σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Το επιχειρησιακό σχέδιο της ΔΕΗ προβλέπει επενδύσεις συνολικού ύψους 3,4 δισ. ευρώ ως το 2023, εκ των οποίων το 42% θα κατευθυνθεί στον εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής (μεταξύ άλλων για εγκατάσταση έξυπνων μετρητών και περιορισμό απωλειών όπως οι ρευματοκλοπές), το 34% σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το 21 % σε συμβατική ενέργεια, περιλαμβανομένων των υδροηλεκτρικών.
Προβλέπεται επίσης περαιτέρω επιτάχυνση της απολιγνιτοποίησης καθώς το 2021 εκτός από τις μονάδες 3 και 4 της Καρδιάς θα “σβήσει” και η Μεγαλόπολη 3, η απόσυρση της οποίας προγραμματιζόταν για το τέλος του 2022.
Ήδη εφέτος έκλεισαν οι μονάδες 1 και 2 του Αμυνταίου, ενώ ακολουθούν το 2022 οι μονάδες 1-4 του Αγ.Δημητρίου και το 2023 οι Αγ.Δημήτριος 5, η Μελίτη και η Μεγαλόπολη 4. Μετά το 2023 θα παραμείνει σε λειτουργία μόνο η νέα λιγνιτική μονάδα Πτολεμαίδα 5 που είναι τώρα υπό κατασκευή.και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2022.
ΔΕΗ: Πώς θα κάνετε διακανονισμό των χρεών σας στη ΔΕΗ
Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.
Ρύθμιση οφειλών ΔΕΗ 2020: Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
- Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
- Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.