ΔΕΗ: Η ΔΕΗ έχασε πέρυσι μόλις 53.000 πελάτες από 411.000 το 2020. 31.000 νέους πελάτες κέρδισαν οι προμηθευτές ενέργειας, στους πρωταθλητές ο πάροχος καθολικής υπηρεσίας με 37.000 νέους πελάτες. Η ακτινογραφία της αγοράς στο xristika.gr.
H δραματική πτώση του ρυθμού απώλειας μεριδίου από την ΔΕΗ από το 2020 μέχρι σήμερα αλλά και η γιγάντωση του Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, ο οποίος στεγάζει όσους αδυνατούν ή δεν θέλουν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς ρεύματος, αντανακλούν την εικόνα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας για όλο το 2022. «Συνοπτικά, η εικόνα είναι απογοητευτική.
Το άνοιγμα της αγοράς στένεψε για τρίτη συνεχή χρονιά» αναφέρει η ιστοσελίδα allazorevma κατά την επεξεργασία των στοιχείων με βάση τον αριθμό μετρητών.
Πρωταθλητής της περσινής χρονιάς είναι η Ζενίθ που κέρδισε με διαφορά τους περισσότερους πελάτες, γύρω στους 50.000. Ακολουθεί ο Πάροχος Καθολικής Υπηρεσίας με περίπου 37.000 νέους «πελάτες».
Οι εναλλακτικοί πάροχοι στο σύνολό τους κέρδισαν μόλις 31.000 μετρητές. Ορισμένοι έκλεισαν με θετικό πρόσημο, ανάμεσά τους η NRG, το Φυσικό Αέριο, η Elpedison και ο Ήρων. Οι υπόλοιποι (Protergia, Watt and Volt, Volton/KEN, Volterra, ΕΛΤΑ, Εlinoil) έχασαν πελάτες μέσα στο 2022.
Η ΔΕΗ έχασε περίπου 53.000 πελάτες μέσα στο 2022. Ο ίδιος αριθμός την προηγούμενη χρονιά (2021), ήταν 255.000 και το 2020 ήταν 411.000.
Με τον ρυθμό του πρόσφατου 12μηνου η μνημονιακή νομική της υποχρέωση να πέσει κάτω από τον 50% σε αριθμό μετρητών που έπρεπε να επιτευχθεί μέχρι τέλος του 2019, υπολογίζεται ότι θα καλυφθεί σε περίπου 27 χρόνια (το 2049), αναφέρει στο σχόλιό της ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών.
Η πλήρης εικόνα της αγοράς παρουσιάζεται στον παρακάτω Πίνακα που εμφανίζει τον αριθμό μετρητών στο τελευταίο 12μηνο (31/12/21- 31/12/22).
Σημειώσεις
Τα στοιχεία αφορούν τους μετρητές Χαμηλής Τάσης στο Διασυνδεδεμένο σύστημα. Λείπουν οι περίπου 800.000 μετρητές των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών για τους οποίους δεν έχει αποσαφηνιστεί αν ο ΔΕΔΔΗΕ δημοσιεύει στοιχεία και αν ναι, που τα καταχωνιάζει.
Το σύνολο των μετρητών αυξήθηκε κατά περίπου 15.000 στην χρονιά
Ο Πίνακας είναι Ταξινομημένος με βάση τον αριθμό μετρητών στις 31/12/22
Διακοπή ρεύματος: Έρχονται αποζημιώσεις για τη διακοπή ρεύματος. Πότε θα καταβάλλει χρήματα στους καταναλωτές ο ΔΕΔΔΗΕ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Την καθιέρωση αποζημιώσεων στους καταναλωτές που μένουν χωρίς ρεύμα για πολλές ώρες επιχειρεί η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ως αποζημίωση για τη διακοπή ρεύματος.
Η ΡΑΕ και ο Διαχειριστής έδωσαν σε δημόσια διαβούλευση σήμερα και μέχρι τις 10 Ιανουαρίου δύο προτάσεις που προβλέπουν τις αποζημιώσεις των καταναλωτών από πολύωρη διακοπή ρεύματος.
Ο ΔΕΔΔΗΕ, περιορίζει την πρόταση του στις αποζημιώσεις για εκτεταμένες διακοπές μόνο λόγω φυσικών φαινομένων και εφόσον πρόκειται για γεωγραφικές περιοχές που έχουν μέχρι 1.000.000 παροχές.
Δηλαδή οι αποζημιώσεις δεν θα ενεργοποιούνται σε περιοχές με περισσότερες παροχές.
Αντίθετα η πρόταση της ΡΑΕ που εκπόνησε ομάδα εργασίας του ΑΠΘ εισηγείται αποζημιώσεις για πολύωρες διακοπές ηλεκτροδότησης πάνω από 8 ώρες και ανεξάρτητα από το λόγο πρόκλησης.
Δηλαδή είτε πρόκειται για βλάβη είτε για ακραία φυσικά φαινόμενα.
Οι αποζημιώσεις της Αρχής φτάνουν στη χαμηλή τάση ακόμη και τα 80 ευρώ αν οι διακοπές διαρκέσουν 21 ώρες.
Η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ, προβλέπει πως τα ποσά που θα λαμβάνουν οι καταναλωτές θα δίνονται όταν σημειώνονται εκτεταμένες διακοπές ρεύματος λόγω ακραίων φυσικών φαινομένων.
Ο Διαχειριστής βάζει ως πλαφόν μη καταβολής αποζημίωσης τις διακοπές που διαρκούν έως τρεις ημέρες.
Πάνω από τις 72 ώρες εισηγείται για τους οικιακούς καταναλωτές μόλις 6 ευρώ κι εφόσον η διάρκεια της διακοπής είναι μέχρι 96 ώρες.
Η αποζημίωση αυξάνεται στα 8 ευρώ για διάστημα 96 έως 120 ώρες.
Ο ΔΕΔΔΗΕ βάζει επίσης ανώτατο όριο στο ύψος της αποζημίωσης τα 2.000 ευρώ και όπως προαναφέρθηκε οι αποζημιώσεις θα δίνονται εφόσον οι εκτεταμένες διακοπές ηλεκτροδότησης δεν αφήνουν στο σκοτάδι πάνω από 1 εκατομμύριο παροχές.
Με πιο απλά λόγια η πρόταση του Διαχειριστή αφήνει εκτός μεγάλα αστικά κέντρα όπως την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Η ΡΑΕ, σύμφωνα με την «Καθημερινή», θα ελέγξει τις τετραμηνιαίες χρεώσεις των λογαριασμών ρεύματος διότι διαπιστώνεται ότι υπάρχουν πάροχοι που επιμερίζουν τις καταναλώσεις κατά το δοκούν.
Με τους πρώτους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς που αφορούν σε καταναλώσεις από τον Αύγουστο και μετά, όταν καταργήθηκε η ρήτρα αναπροσαρμογής και καθιερώθηκαν τα κυμαινόμενα ανά μήνα τιμολόγια, διαπιστώθηκε κι ένα σοβαρό κενό του κώδικα προμήθειας το οποίο κάποιοι πάροχοι έσπευσαν να αξιοποιήσουν για να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Η καταμέτρηση από τον ΔΕΔΔΗΕ γίνεται ανά τετράμηνο και βάσει αυτής οι πάροχοι εκδίδουν τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς των πελατών τους.
Με το προηγούμενο μοντέλο τιμολόγησης τα πράγματα ήταν απλά, αφού οι συμβάσεις με τους καταναλωτές ήταν τουλάχιστον εξάμηνες, οπότε η τιμή της κιλοβατώρας ήταν ενιαία για το τετράμηνο.
Με το νέο μοντέλο, η τιμή της κιλοβατώρας αλλάζει κάθε μήνα, με αποτέλεσμα να προκύπτει ένα κενό σε σχέση με το πόσες επιπλέον (σε σχέση με τον έναντι) κιλοβατώρες καταναλώθηκαν ανά μήνα στο τετράμηνο.
Υπάρχουν πάροχοι που ακολούθησαν την αυτονόητη και δεοντολογικά αποδεκτή μεθοδολογία του επιμερισμού της κατανάλωσης ισόποσα σε τέσσερις μήνες, παρότι και αυτή είναι προβληματική, αφού ο καταναλωτής μπορεί κάποιον μήνα να μειώσει σημαντικά την κατανάλωσή του είτε γιατί η τιμή είναι υψηλή είτε γιατί προσβλέπει στο μπόνους της πρόσθετης επιδότησης.
Κάποιοι ωστόσο μοίρασαν τις κιλοβατώρες στους μήνες με την υψηλότερη τιμή.
Το ζήτημα της τιμολόγησης βάσει των εκκαθαριστικών λογαριασμών απασχολεί συνολικότερα τη ΡΑΕ, η οποία αναμένεται να ζητήσει από τους παρόχους τεκμηρίωση της μεθοδολογίας που ακολουθούν για την κατάρτιση των εκκαθαριστικών λογαριασμών.
Το φιλόδοξο project της αντικατάστασης 7,5 εκατ. μετρητών ξεκίνησε με έναν πιλοτικό διαγωνισμό το 2014 που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και επανεκκίνησε πέρυσι από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπεται σταδιακά η εγκατάσταση «έξυπνων» μετρητών έως το 2030.
Η επένδυση φθάνει τα 830 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός, που έχει προσελκύσει επτά κορυφαίους επενδυτές του κλάδου διεθνώς, βρίσκεται από τις 14 Ιουνίου στο στάδιο της αξιολόγησης των προσφορών για την προεπιλογή των υποψηφίων που θα περάσουν στην επόμενη φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.
Η ΡΑΕ θα ζητήσει από τον ΔΕΔΔΗΕ επίσημη ενημέρωση για την πορεία της διαγωνιστικής διαδικασίας Η ΡΑΕ αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να ζητήσει από τον ΔΕΔΔΗΕ επίσημη ενημέρωση για την πορεία της διαγωνιστικής διαδικασίας.
«Δεν υπάρχει καθυστέρηση. Είναι πολλά τα ζητήματα που θέτουν οι υποψήφιοι επενδυτές και πρέπει να διευκρινιστούν πριν περάσουμε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για να αποφύγουμε πιθανές ενστάσεις και προσφυγές», τονίζουν κύκλοι του ΔΕΔΔΗΕ.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…