Deal «βόμβα» στα ελληνικά σούπερ μάρκετ: Δείτε ποιο αγοράζουν ξένοι

Αυτό το σούπερ mega deal στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δεν το περιμέναμε με τίποτα. Διαβάστα στα xristika.gr.

Οδεύουμε προς έναν νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με πρωταγωνιστή έναν ξένο επενδυτή που βρίσκεται στα τελικά στάδια για την εξαγορά της ανερχόμενης αλυσίδας ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Με τζίρο που αναμένεται να φτάσει τα 800 εκατ. ευρώ φέτος, η Κρητικός βρίσκεται κοντά στο να εισέλθει στους μεγάλους παίκτες της ελληνικής αγοράς οργανωμένου λιανεμπορίου.

Η Μασούτης, που στο παρελθόν είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά της Κρητικός, φαίνεται να παραμένει στο κάδρο των συζητήσεων. Η προηγούμενη εξαγορά του δικτύου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες από την Κρητικός, το οποίο έχει ισχυρή παρουσία στη Βόρεια Ελλάδα, είχε τραβήξει το ενδιαφέρον της Μασούτης, καθώς η τελευταία διεκδικεί κυρίαρχη θέση στην ίδια περιοχή.

Πηγές αναφέρουν ότι ξένοι επενδυτές, όπως το CVC Capital Partners, που έχει ήδη επενδύσει στην Ελλάδα, εξετάζουν την είσοδό τους στην αγορά τροφίμων. Αν και το CVC δεν επιβεβαιώνει επίσημα τη συμμετοχή του, η φημολογία για τη στήριξη ενός μεγάλου deal είναι έντονη. Ένα τέτοιο εγχείρημα θα μπορούσε να ενώσει δυνάμεις μεταξύ Κρητικός και Μασούτης, δημιουργώντας τον 4ο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς, υποσκελίζοντας τη Metro στην 5η θέση.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ (ΕΣΕ), Αριστοτέλης Παντελιάδης, δήλωσε πρόσφατα ότι οι συγκεντρώσεις στον κλάδο θα φέρουν οικονομίες κλίμακας, ευνοώντας την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα. Με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ να αντιστοιχεί στο 58% της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα –ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά στην ΕΕ–, οι εξελίξεις αυτές αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ανεξαρτήτως της τελικής έκβασης, η αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, με πιθανές νέες ισορροπίες να διαμορφώνονται στον κλάδο.

Το… ξεχασμένο σούπερ μάρκετ που επιστρέφει στην Αθήνα: Δείτε ποιο είναι

Έγιναν οι ανακοινώσεις και το σούπερ μάρκετ που επιχείρησε πολλές φορές να λειτουργήσει στην Ελλάδα επιστρέφει ξανά.

Μετά από δεκαετίες αβέβαιης παρουσίας και αποτυχημένων προσπαθειών επαναφοράς στην ελληνική αγορά, οι Ολλανδοί της Spar International επιστρέφουν με μία νέα στρατηγική και έναν ισχυρό συνεργάτη.

Η συμφωνία με τον Όμιλο Βερούκα, που διαχειρίζεται την αλυσίδα Bazaar, σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής. Η στρατηγική ανάπτυξης επικεντρώνεται όχι σε αριθμητικούς στόχους, αλλά σε ποιοτική εξειδίκευση και σωστή στόχευση περιοχών, όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Τσαγκάρης, εμπορικός διευθυντής του ομίλου.

Η Spar σχεδιάζει την ανάπτυξη 4-5 ιδιόκτητων καταστημάτων το 2025, με επίκεντρο τουριστικές περιοχές όπως η Κρήτη, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Η επιλογή αυτών των περιοχών βασίζεται στην ισχυρή τουριστική κίνηση και την αναγνωρισιμότητα της Spar στους ξένους καταναλωτές, καθώς η αλυσίδα είναι κορυφαία σε χώρες όπως η Αυστρία.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της νέας στρατηγικής είναι η δυνατότητα εξαγωγής ελληνικών προϊόντων στα διεθνή καταστήματα της Spar, προσφέροντας ευκαιρίες για τους τοπικούς παραγωγούς.

Παράλληλα, η συνεργασία με τους υπάρχοντες franchisees που ήδη φέρουν την ταμπέλα της Spar θα συνεχιστεί, με στόχο τη διατήρηση και την ενίσχυση της υποστήριξής τους.

Με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, η Spar International κατέγραψε πωλήσεις 47 δισ. ευρώ το 2023, με περισσότερα από 13.984 καταστήματα παγκοσμίως και πάνω από 14,7 εκατομμύρια επισκέπτες καθημερινά.

Η νέα στρατηγική συνεργασίας στην Ελλάδα θέτει τις βάσεις για σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη, αναδεικνύοντας τον τουριστικό και εξαγωγικό χαρακτήρα της χώρας.

Και τι θα προσφέρει στους εν δυνάμει νέους franchisees ο όμιλος Βερούκα για να ανεβάσουν την ταμπέλα της Spar; «Ποικιλία προϊόντων, τόσο επωνύμων, όσο και private label. Μια διεθνώς αναγνωρίσιμη επωνυμία και τις παροχές που απολαμβάνει σήμερα ο όμιλος Βερούκα από τους προμηθευτές του, εθνικούς και πολυεθνικούς», αναφέρει.

Σε ότι αφορά το υπάρχον δίκτυο της Bazaar, ο στόχος είναι η δημιουργία 5 νέων σημείων εντός του 2025. Σήμερα ο όμιλος αριθμεί 120 εταιρικά καταστήματα Bazaar και 70 franchise καταγράφοντας ανάπτυξη 1,4% (στοιχεία ενδεκαμήνου) έναντι 3,4% που παρουσιάζει το σύνολο της αγοράς.

Αυτή η συγκρατημένη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο κ. Τσαγκάρης, «οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε τομείς όπως το ERP, το WMS και η νέα ιδιόκτητη αποθήκη στο Ρέντη, γεγονός που θα επιτρέψει στον όμιλο να αυξήσει τη λειτουργική του απόδοση τα επόμενα χρόνια».

Η «μυστική» έκπτωση σε ελληνικά σούπερ μάρκετ – Ο τρόπος να την πάρεις

Πώς θα πάρεις τεράστια έκπωση από το σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος. Αποκαλύφθηκε ο τρόπος.

Λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινιάζει το νέο της κατάστημα στους Αγίους Αναργύρους, στην οδό Αγίων Αναργύρων & Επτανήσου, με συνολική έκταση 1.260 τ.μ..

Πρόκειται για το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στην περιοχή. Στα εγκαίνια, οι επισκέπτες θα απολαύσουν έκπτωση 10% σε όλες τις αγορές τους μέχρι και τις 7 Δεκεμβρίου 2024, καθώς και αποκλειστικές προσφορές σε επιλεγμένες κατηγορίες προϊόντων.