COSMOTE - VODAFONE

COSMOTE – VODAFONE: Μεγάλη αλλαγή στις χρεώσεις τους φέρνουν Cosmote και Vodafone, καθώς με τα νέα τιμολόγια μείωσαν το κόστος στον τετραψήφιο αριθμό, 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Οι δυο κολοσσοί προχώρησαν στην αλλαγή αυτή  ενόψει της ανάγκης ενημέρωσης και αυξημένης προστασίας του καταναλωτικού κοινού και των επιχειρήσεων κατά την περίοδο που ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της διασποράς της πανδημίας, οι πάροχοι υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας COSMOTE και VODAFONE, ανταποκρινόμενοι στο αίτημα του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, προέβησαν σε μείωση του κόστους κλήσεως των συνδρομητών τους προς την γραμμή καταναλωτή 1520.

Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου:

  • Η εταιρεία COSMΟΤΕ, για τις κλήσεις προς τη γραμμή καταναλωτή 1520 που εκκινούν από το σταθερό ή το κινητό δίκτυό της, εφαρμόζει για το χρονικό διάστημα από 1.2.2021 έως 31.12.2021, την χαμηλότερη ενιαία χρέωση 0,19 € ανά κλήση (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ανεξάρτητα από τον χρόνο διάρκειάς της, καταργώντας την χρονοχρέωση.
  • Η εταιρεία VODAFONE που παρείχε ήδη στους συνδρομητές της που καλούσαν στη γραμμή καταναλωτή 1520, κόστος που δεν υπερέβαινε αυτό της κλήσης προς συνήθη γεωγραφικό αριθμό σταθερής τηλεφωνίας, προέβη σε περαιτέρω μείωση ως εξής:
  • 0,168 €/λεπτό (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και φόρου σταθερής 5%) για τους συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, από 12.3.2021.
  • 0,50 €/κλήση (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, από 23.3.2021.

COSMOTE – VODAFONE: Ποια συμφέρει καλύτερα;

Δυναμικές, ανταγωνιστικές και άκρως συμφέρουσες είναι οι προσφορές των παρόχων κινητής τηλεφωνίας. Η είσοδος στη νέα εποχή του 5G και οι τιμές για κάθε τσέπη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Έναν χρόνο μετά την εμφάνιση της νόσου Covid-19, τα δίκτυα κινητών επικοινωνιών, χάρη στην ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία τους, συνεχίζουν να μετατρέπουν την κρίση σε «ψηφιακό επιταχυντή», ενδυναμώνοντας ψηφιακά πολίτες, επιχειρήσεις και υποδομές.

Όπως δείχνουν τα συγκεντρωτικά στοιχεία των παρόχων κινητής τηλεφωνίας για το 2020, σε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά, με τις πρωτόγνωρες προκλήσεις για την οικονομία και τους περιορισμούς της κυκλοφορίας, ο κλάδος κατάφερε να αυξήσει τη μέση χρήση των υπηρεσιών αλλά και να συνεχίσει να υλοποιεί το επενδυτικό του πλάνο. Οι επενδύσεις κορυφώθηκαν με τον διαγωνισμό για την απονομή φάσματος και την έλευση του 5G, εγκαινιάζοντας και για την Ελλάδα μια νέα εποχή απεριόριστων δυνατότητων συνδεσιμότητας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, το 2020 σημειώθηκε πρωτόγνωρη αύξηση της χρήσης δεδομένων (+65,7%), που κορυφώθηκε, μάλιστα, στο 4ο τρίμηνο του 2020, ενώ τα λεπτά ομιλίας κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση της τελευταίας δεκαετίας (+5,6%). Παράλληλα, τα έσοδα του κλάδου από υπηρεσίες μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το 2019, κυρίως λόγω της κάθετης πτώσης της τουριστικής κίνησης.

Παρά τις προκλήσεις, ο κλάδος συνέχισε τις μεγάλες επενδύσεις, που έφτασαν συνολικά τα 647 εκατ. ευρώ για το 2020, αναδεικνύοντας τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ως έναν από τους σημαντικότερους επενδυτικούς πυλώνες στη χώρα, που διατήρησε συνδεδεμένη την κοινωνία, παρήγαγε αξία για την οικονομία και συνέβαλε σταθερά στη μετάβασή της σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο.

Κορύφωση των επενδύσεων αυτών ήταν τα 372 εκατ. ευρώ που διέθεσαν οι πάροχοι για άδειες φάσματος για την ανάπτυξη των δικτύων 5G (ζώνες 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz). Η Ελλάδα είναι σήμερα μεταξύ των λίγων ευρωπαϊκών χωρών που προχώρησαν σε διαγωνισμό, άμεση αδειοδότηση και λειτουργία των δικτύων 5G, γεγονός που εντάσσει τη χώρα δυναμικά στον διεθνή «ψηφιακό» χάρτη.

COSMOTE – VODAFONE: Τέλος οι υπέρογκες χρεώσεις

Τέλος οι υπέρογκες χρεώσεις από πενταψήφια. Έρχεται αυστηρότερη νομοθεσία που προστατεύει τους καταναλωτές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Την υιοθέτηση νέου αυστηρότερου πλαισίου λειτουργίας για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, τα γνωστά πενταψήφια νούμερα, στα οποία οφείλονται πολλές από τις υπέρογκες χρεώσεις χρηστών κινητής τηλεφωνίας εξετάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Οπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής, Κωνσταντίνος Μασσέλος, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής με αφορμή την παρουσίαση της έκθεσης πεπραγμένων για το 2019, «θα ξεκινήσουμε άμεσα νέα διαβούλευση για την ενεργοποίηση κώδικα δεοντολογίας αυτών των υπηρεσιών».

Όπως τόνισε η Επιτροπή αξιολογεί το ενδεχόμενο οι υπηρεσίες αυτές να είναι «εξ ορισμού αποκλεισμένες και μόνο εάν επιθυμεί ο χρήστης να μπορεί να ενεργοποιήσει τη λήψη τέτοιων μηνυμάτων και υπηρεσιών».

Εφόσον αποφασιστεί η αυστηροποίηση των μέτρων για τα πενταψήφια νούμερα, πρακτικά δεν θα υπάρχει η δυνατότητα λήψης μηνυμάτων από αυτά, παρά μόνο εφόσον ο χρήστης του τηλεφώνου «ανοίξει» ο ίδιος αυτές τις υπηρεσίες.

Οπως προκύπτει από την έκθεση του 2019 πολλές από τις καταγγελίες των καταναλωτών αφορούσαν τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, την εγγραφή τους σε ανάλογες υπηρεσίες χωρίς τη συγκατάθεσή τους με αποτέλεσμα υπέρογκες χρεώσεις. Ο αριθμός των καταγγελιών, όπως επεσήμανε ο κ. Μασσέλος, μειώθηκε δραστικά κατά 57% το 2020 με την εφαρμογή της υποχρεωτικής αποστολής γραπτού μηνύματος συγκαταθεσης του χρήστη, αλλά στόχος της ΕΕΤΤ είναι η περαιτέρω μείωσή του.

Εξάλλου, όπως επεσήμαναν και αρκετοί βουλευτές, στο παρελθόν έχει παρατηρηθεί να τιμωρούνται συγκεκριμένες εταιρίες και να επανεμφανίζονται με διαφορετική επωνυμία αντιμετωπιζόμενες από την Επιτροπή ως μία νέα εταιρεία.

Σύμφωνα με τον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας, ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε μια Υπηρεσία Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), με ή χωρίς συνδρομή:

– Αφού καταχωρίσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.
– Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται. Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ, το 2019 ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών, διαχειρίστηκε συνολικά περίπου 15.500 γραπτά αιτήματα/καταγγελίες, καθώς και 70 τηλεφωνικά ερωτήματα/αιτήματα, σε ημερήσια βάση. Από τις γραπτές καταγγελίες, ποσοστό 98% αφορούσε σε θέματα τηλεφωνίας και Διαδικτύου και 2% σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες για εγγραφή σε υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 3.500, ενώ το 2020 οι καταγγελίες μειώθηκαν κατά 57%.

COSMOTE – VODAFONE: Ποντάρουν στο 5G

Μέχρι στιγμής ταχύτητες 5G προσφέρουν και οι τρεις πάροχοι, σε συγκεκριμένες όμως περιοχές πόλεων. Για την ακρίβεια η Cosmote προσφέρει 5G σε επιλεγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καθώς και στις παρακάτω πόλεις της περιφέρειας: Λάρισα, Βόλος, Γιάννενα, Καβάλα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Δράμα, Νάουσα, Ξάνθη, Σέρρες, Γιαννιτσά, Ηγουμενίτσα, Μυτιλήνη. Σε επιλεγμένα σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης σε 5G και Vodafone και Wind.

Βέβαια, η γρήγορη ανάπτυξη ποιοτικών 5G δικτύων που θα καλύπτουν το δύσκολο ανάγλυφο της ελληνικής επικράτειας επί ίσοις όροις, αποτελεί το επόμενο μεγάλο «στοίχημα» που φιλοδοξούν να «κερδίσουν» οι πάροχοι. Ο στόχος, ο οποίος προσδιορίζεται ως υποχρέωσή των παρόχων στους όρους της σύμβασης για την χορήγηση του ραδιοφάσματος, προβλέπει να έχει καλυφθεί το 60% του πληθυσμού της χώρας μέχρι το 2024 και το 90% μέχρι το 2027.

Και οι τρεις όμως έχουν τοποθετήσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη. Συγκεκριμένα η Cosmote έχει δεσμευτεί το 5G δίκτυό της να καλύπτει το 50% του πληθυσμού μέχρι το τέλος του 2021, η Vodafone το 40% του πληθυσμού μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 και η Wind πάνω από το 60% μέσα στην πρώτη τριετία.