Coca-Cola

Coca-Cola: Μεγάλη επένδυση για να… αλώσει την αγορά του καφέ πραγματοποιεί η Coca-Cola. Η ανάπτυξη του καφέ Costa και η εξαγορά ιταλικής εταιρείας καφέ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Ένα περίπου χρόνο μετά την έναρξη της τοποθέτησης των προϊόντων καφέ Costa Coffee στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, η Coca – Cola HBC προχώρησε σε μία νέα συμφωνία με εταιρεία καφέ, την ιταλική Casa Del Caffè Vergnano S.p.A. Ειδικότερα, προχώρησε στην εξαγορά του 30% της ιταλικής εταιρείας, εξαγορά που έγινε μεν με τη συμφωνία της The Coca – Cola Company, αλλά όχι μαζί με αυτήν, αποτελεί δηλαδή μία πιο «αυτόνομη» κίνηση του ελληνικού πολυεθνικού ομίλου. Υπενθυμίζεται ότι η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee έγινε καθώς η The Coca Cola Company είχε εξαγοράσει την Costa Limited από την Whitbread Plc.

Το τίμημα της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2021, δεν ανακοινώθηκε. Επίσης, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να αναλάβει η Coca – Cola HBC την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της Caffe Vergnano στις 27 αγορές που δραστηριοποιείται ο ελληνικός όμιλος, πλην της Ιταλίας, συμπεριλαμβανομένης δηλαδή και της Ελλάδας.

Η Coca – Cola HBC θα εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο της ιταλικής εταιρείας. Στην Ελλάδα σήμερα αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας της Caffe Vergnano είναι η TRK Coffee.

Η Caffe Vergnano, μία οικογενειακή εταιρεία που ιδρύθηκε το 1882, εδρεύει στη Σαντένα (στο Τορίνο) και είναι μία από τις παλαιότερες της κατηγορίας αυτής στη γείτονα.

Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει καφέ εσπρέσο σε διάφορα χαρμάνια, συσκευασίες και τύπους (σε κόκους, καβουρδισμένος κλπ.), καθώς και σε κάψουλες. Το 2020 η εταιρεία πούλησε περίπου 7.000 τόνους καφέ σε πάνω από 90 χώρες σε όλο τον κόσμο.

«Η συμφωνία αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο όραμα της Coca – Cola HBC να αποτελέσει τον κυρίαρχο συνεργάτη της στρατηγικής 24/7 (σ.σ. πρόκειται για τη στρατηγική της Coca – Cola να παρέχει προϊόντα κατάλληλα για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας) σε στις αγορές της.

Η Caffe Vergnano είναι σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματική της πρότασης της Costa Coffee και θα επιτρέψει στην Coca – Cola HBC να ικανοποιήσει μεγαλύτερη ποικιλία καταναλωτικών προτιμήσεων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Coca – Cola HBC.

Θεωρείται δε ότι θα ενισχύσει τη σχέση που «χτίζει» η εταιρεία με τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ, ενώ από την άλλη εκτιμάται ότι θα δώσει στην Caffe Vergnano σημαντική προοπτική ανάπτυξης.

«Με την Caffe Vergnano είμαστε καλά τοποθετημένοι στην αγορά για να οικοδομήσουμε ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο καφέ που θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα των προτιμήσεων των καταναλωτών», δήλωσε μεταξύ άλλων ο διεθύνων σύμβουλος της Coca – Cola HBC κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εξαγορά του 30% της ιταλικής εταιρείας είναι σε συνεννόηση με την Coca – Cola Company με την οποία, άλλωστε ο ελληνικός όμιλος συνεργάστηκε για την εν λόγω εξαγορά.

Η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee από την Coca – Cola HBC ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, συνεχίστηκε τον Ιούνιο του 2020 στην Πολωνία και την Ελβετία, τον Ιούλιο του 2020 στην Ελλάδα, τον Αύγουστο του 2020 στη Ρωσία, την Κροατία και τη Σλοβενία, τον Οκτώβριο του 2020 στην Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ιρλανδία και τη Βόρεια Ιρλανδία, τον Νοέμβριο του 2020 στην Αυστρία, τον Μάρτιο του 2021, ενώ τον Απρίλιο έγινε η είσοδος των προϊόντων στην Κύπρο. Τα προϊόντα διατίθενται σε 28 διαφορετικά χαρμάνια και τύπους.

Γιατί η Coca – Cola HBC επενδύει στην κατηγορία του καφέ; Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Καφέ (ICO) η παγκόσμια κατανάλωση καφέ αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,9% την περίοδο 2020/2021 σε σύγκριση με την περίοδο 2019/2020. Η άρση των περιορισμών και οι προσδοκίες για οικονομική ανάκαμψη ευνοούν την κατανάλωση καφέ επισημαίνει ο ICO. Η κατανάλωση στις χώρες που εισάγουν καφέ αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,3%.

Coca-Cola: Αυτό είναι success story – To απίθανο ρεκόρ που κατάφερε

Είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της παγκόσμιας αγοράς. Η Coca Cola καταγράφει τζίρους δισεκατομμυρίων και φυσικά δεν θα μπορούσε να μην κυριαρχήσει και στα Βαλκάνια.

Όπως αναφέρεται στο imerisia.gr το πετυχημένο πενταετές πλάνο «Growth Story 2020» της εταιρείας και πως διαχειρίστηκε τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας αναφέρθηκε ο Μιχάλης Hμελλος, μη εκτελεστικό μέλος Coca-Cola HBC Finance BV και πρώην CFO του ομίλου Coca Cola HBC σε εκδήλωση της EY Ελλάδος για «το DNA του CFO του αύριο».

«Μετά τη σταθεροποίηση των μεγεθών μας στις αρχές 2015 θέσαμε ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο επικοινωνήσαμε τον Ιούνιο του 2016» σημείωσε ο Μιχάλης Hμελλος, προσθέτοντας πως «δύο ήταν οι βασικοί πυλώνες – καταλύτες της επιτυχίας για αυτό το πενταετές πρόγραμμα:

Ο πρώτος αφορά στην ύπαρξη ενός κοινού οράματος από τον CEO και την εκτελεστική ομάδα για το που θέλουμε να φθάσει ο όμιλος. Πίσω από αυτό το όραμα, στοιχίστηκε κάθε τμήμα, κάθε δραστηριότητα, κάθε χώρα.

Ο δεύτερος πυλώνας ήταν η δυνατή ομάδα συνεργατών στο οικονομικό τμήμα, μια ομάδα με ανοιχτά μυαλά, η οποία είχε ως στόχο να διακρίνει τις τάσεις εκείνης της περιόδου για να συμβάλει αποφασιστικά στην επίτευξη τους στόχους της διοίκησης».

Coca-Cola: Τα οφέλη από την δημιουργία των 2SSCs

Αναφορικά με τον λόγο για τον οποίο η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία δύο finance shared service centers, σε Βουλγαρία και Ρωσία, ο κ. Ημελλος ανέφερε ότι «μέρος της στρατηγικής μας ήταν η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας με το βέλτιστο κόστος. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε δύο finance shared service centers (Βουλγαρία, Ρωσία), επιδιώκοντας να πετύχουμε 4 βασικούς στόχους».

Αυτοί είναι οι ακόλουθοι:

  • Ο επανασχεδιασμός των διαδικασιών στο οικονομικό τμήμα, για καλύτερη εμπειρία πελάτων και προμηθευτών. Απελευθερώθηκε πολύτιμος χρόνος για τους πωλητές, υπήρξε ταχύτερη ανταπόκριση και καλύτερη πληροφόρηση για λογαριασμούς.
  • Υπήρξαν κοινές διαδικασίες για όλες τις χώρες – Ο όμιλος είχε κοινό ERP.
  • Επιτεύχθηκε εξοικονόμηση κόστους από τις συνέργειες που προέκυψαν.
  • Από τότε που δημιουργήθηκαν τα SSCs, οποιαδήποτε αλλαγή γινόταν σε ένα σημείο για όλες τις χώρες και όχι σε 28 σημεία όπως προηγουμένως, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην εφαρμογή των όποιων αλλαγών.

Ο κ. Ημελλος υπογράμμισε ότι από την κίνηση αυτή, «όχι μόνο βελτιώσαμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε πελάτες και προμηθευτές μας, αλλά πετύχαμε και σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Από οικονομικής συνεισφοράς, προσθέσαμε μία αγορά ίση με τη… μισή Ουγγαρία (σ.σ. αφορά στο μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς για τον όμιλο της Coca Cola HBC)”.

Coca-Cola: Οι πέντε κινήσεις μέσα στην πανδημία

Αναφορικά με τις κινήσεις της εταιρείας εν μέσω της πανδημίας, ο κ. Ημελλος σημείωσε ότι η Coca-Cola HBC διαχειρίστηκε τις νέες συνθήκες στην αγορά σε 5 βασικούς άξονες:

  • Συμμετοχή των εργαζομένων σε διαρκή προβληματισμό για το πως αλλάζει η αγορά και οι καταναλωτικές συνήθειες και πως μπορεί η εταιρεία να ανταποκριθεί.
  • Παροχή στοχευμένων μέτρων στήριξης στον κλάδο της Εστίασης.
  • Συνεχής δημιουργία και ανάλυση βραχυπρόθεσμων σεναρίων (3-9 μηνών), ώστε να λαμβάνονται οι καλύτερες αποφάσεις για τις πωλήσεις, το προσωπικό, τις κεφαλαιακές επενδύσεις, τη ρευστότητα και την κερδοφορία.
  • Διαχείριση ρευστότητας, εισπραξιμότητας των απαιτήσεων και της κερδοφορίας.
  • Συνεχής επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων στις νέες συνθήκες εργασίας που δημιούργησε η πανδημία.

Coca-Cola: Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες εντός της εταιρείας

Τέλος, έμφαση δόθηκε στο σημαντικό ρόλο που έχουν οι συνεργασίες. Ο κ. Ημελλος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δε νοείται επιτυχημένος ένας CFO αν ο ίδιος και γενικότερα η ανώτερη ομάδα δεν συνδέεται καθημερινά με τα άλλα μέλη του τμήματος, μέσω παροχής και επεξεργασίας δεδομένων και ανάλυσης ρίσκου.

Μόνο έτσι μπορεί να έχει καλύτερη εικόνα για την επιχείρηση. Αποκομμένος από τις υπόλοιπες δραστηριότητες είναι σαν να πηγαίνεις ένα αυτοκίνητο χωρίς να βλέπεις τον δρόμο. Το… ατύχημα είναι δεδομένο».

Ο έμπειρος manager υπογράμμισε ότι «απαιτούνται αυτονόητες τεχνικές δεξιότητες και εμπειρία, ωστόσο είναι απαραίτητες και δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως είναι πχ η ενσυναίσθηση, η επιμονή, η περιέργεια για το νέο και το άγνωστο, η εποικοδομητική διάθεση και το ομαδικό πνεύμα».

Κατέληξε δε λέγοντας πως «είναι απαραίτητη η συνεχής εκπαίδευση σε τεχνικές συναισθηματικής νοημοσύνης. Με το σωστό coaching όλα μαθαίνονται».

Coca-Cola: Ετοιμάζει συνεργασία… βόμβα!

Οι «κολοσσοί» του παγκόσμιου εμπορίου πρωτοπορούν και καινοτομού. Η ανακοίνωση της συνεργασίας Coca-Cola, Colgate-Palmolive και Unilever προκάλεσε έκπληξη αλλά και χαμόγελα για αυτό που ετοιμάζουν. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Μια συνεργασία από εταιρείες κολοσσούς ανακοινώθηκε, με σκοπό να χρηματοδοτηθεί και να αναπτυχθεί η βιώσιμη καινοτομία στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Συγκεκριμένα με μια από κοινού ανακοίνωση οι CocaCola, Colgate-Palmolive και Unilever ανακοίνωσαν ότι εντάχθηκαν στο 100+ Accelerator, της Anheuser-Busch InBev (AB InBev).

Το 100+ Accelerator το οποίο ξεκίνησε το 2018, είναι ένα παγκόσμιο εκκολαπτήριο, με σκοπό την επίλυση των προκλήσεων στις αλυσίδες εφοδιασμού, στη διαχείριση του νερού, στην κυκλική οικονομία, τη βιώσιμη γεωργία και τη δράση για το κλίμα.

Τα τελευταία δύο χρόνια, το πρόγραμμα έχει επιταχύνει 36 startups από 16 χώρες, βοηθώντας τους νέους επιχειρηματίες να φέρουν τις λύσεις τους στην αγορά πιο γρήγορα.

Αυτές οι startups έχουν συγκεντρώσει περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια και αναπτύσσονται παγκοσμίως, με σκοπό να επιτύχουν την αποστολή του προγράμματος: να συμβάλλουν στη μεταστροφή του κόσμου προς τις βιώσιμες λύσεις και να δραστηριοποιούνται με τον σωστό τρόπο, όχι με τον εύκολο τρόπο.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που η Coca Cola, η Colgate-Palmolive και η Unilever, συμμετέχουν ως ιδρυτικοί συνεργάτες στο 100+ Accelerator», δήλωσε ο Τόνι Μίλικιν, επικεφαλής συμβάσεων προμηθειών, βιωσιμότητας και κυκλικών επιχειρήσεων της AB InBev.

«Μαζί, θα προσπαθήσουμε να προωθήσουμε την υιοθέτηση βιώσιμων λύσεων χρηματοδοτώντας και επιταχύνοντας τις φανταστικές καινοτομίες που θα αλλάξουν τον κόσμο κάνοντας όλες τις επιχειρήσεις μας πιο βιώσιμες.

Μια βιώσιμη επιχείρηση είναι μια έξυπνη επιχείρηση και εργαζόμαστε για την επίλυση τεράστιων προβλημάτων, τα οποία καμία εταιρεία δεν μπορεί να χειριστεί μόνη της. Με τη συνδυασμένη παγκόσμια απήχησή μας, μπορούμε να επιταχύνουμε την πρόοδο προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον».

Εκτός από τη χρηματοδότηση πιλοτικών προγραμμάτων, το 100+ Accelerator παρέχει «πρακτική» υποστήριξη στις statups, αναθέτοντας σε ειδικές ομάδες να δοκιμάσουν τις νέες τεχνολογίες τους στη μεγάλη παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Η προσθήκη των τριών εταιρειών θα επεκτείνει αυτήν τη μοναδική προσέγγιση και θα ενισχύσει την αξία της αποστολής του AB InBev 100+ Accelerator.

«Η βιωσιμότητα είναι θεμελιώδης για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε και διαμορφώνουμε τις στρατηγικές μας», δήλωσε ο Μπράιαν Σμιθ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola.

«Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με καινοτόμους συνεργάτες, για να προσφέρουμε πιο βιώσιμες λύσεις στην αγορά, αξιοποιώντας το μέγεθος και την κλίμακα μας. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να είμαστε συνεργάτες του 100+ Accelerator».

Οι καινοτομίες των startups του 100+ Accelerator έχουν ήδη τεράστιο αντίκτυπο. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν:

  • Την εφαρμογή λύσεων «πράσινου» καθαρισμού για τη μείωση της χρήσης του νερού και της ενέργειας στις διαδικασίες ζυθοποίησης στην Κολομβία.
  • Λύσεις που παρέχουν ιχνηλασιμότητα και ασφάλιση στους μικροκαλλιεργητές στην Αφρική και τη Νότια Αμερική.
  • Η συλλογή περισσότερων από 1.000 τόνων απορριμμάτων γυαλιού στη Βραζιλία.
  • Πιλοτικό πρόγραμμα επιστροφής συσκευασιών στις ΗΠΑ.
  • Ανακυκλωμένες ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων που αποθηκεύουν ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια στην Κίνα.
  • Η ικανότητα ανακύκλωσης αποθηκευμένων σπόρων από τη διαδικασία παρασκευής μπύρας για την παραγωγή θρεπτικών τροφίμων στις ΗΠΑ.
  • Το πρώτο ηλιακό θερμικό σύστημα που θα εγκατασταθεί σε εργοστάσιο AB InBev.

«Ο σκοπός της Colgate είναι σαφής -επαναπροσδιορίζουμε ένα πιο υγιές μέλλον για όλους τους ανθρώπους, τα κατοικίδιά τους και τον πλανήτη μας», δήλωσε η Πατρίσια Βέρντουιν, επικεφαλής τεχνολογίας στην Colgate. «Και γνωρίζουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε τον σκοπό μας γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά με εξίσου αφοσιωμένους συνεργάτες όπως οι AB InBev, Coca Cola και Unilever. Με το να γίνουμε ιδρυτικό μέλος του 100+ Accelerator, ενισχύουμε τη βιωσιμότητα, επισπεύδουμε την καινοτομία και μεγιστοποιούμε τελικά τον συλλογικό μας αντίκτυπο».

Ττο πρόγραμμα εστιάζει επίσης στις κοινωνικές προκλήσεις, οι οποίες συνδέονται άρρηκτα με την πρόοδο στο περιβάλλον. Από τα πρώτα του βήματα, το 100+ Accelerator έχει αναπτύξει συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των One Young World και Female Founders Alliance, καθώς και δεκάδες τοπικές και περιφερειακές συνεργασίες για τη δημιουργία ενός καναλιού με διαφορετικούς ιδρυτές startups.

Ο Μαρκ Ένγκελ, επικεφαλής της αλυσίδας εφοδιασμού στη Unilever πρόσθεσε: «Το 100+ Accelerator επιτρέπει στις βιομηχανίες να συνεργαστούν για να προωθήσουν τη βιώσιμη καινοτομία.

Συνεργασίες όπως αυτές είναι κρίσιμες για τη μετάβαση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού σε ένα πιο πράσινο μέλλον.

Η κοινωνική ανισότητα που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα ευθυγραμμίζεται επίσης με τις αξίες της Unilever, φέτος δεσμευτήκαμε να διασφαλίσουμε ότι ο καθένας που μας παρέχει άμεσα αγαθά και υπηρεσίες θα έχει έναν αξιοπρεπή μισθό έως το 2030, αυξήσαμε τις δαπάνες μας σε προμηθευτές από ομάδες με μηδαμινή εκπροσώπηση και δεσμευόμαστε να εκπαιδεύσουμε 10 εκατομμύρια νέους.

Μέσω της συνδυασμένης δύναμης των εταιρειών μας, είμαι ενθουσιασμένος για τον αντίκτυπο που θα έχει το πρόγραμμα. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και την κοινωνική ανισότητα για να προσφέρουμε έναν κόσμο θετικό και υγιή για τους ανθρώπους και τον πλανήτη».

Οι αιτήσεις για τον τρίτο κύκλο του επιταχυντή θα ανοίξουν στις 22 Απριλίου – 31 Μαΐου στην ιστοσελίδα www.100accelerator.com.