Σαρωτικούς ελέγχους πραγματοποιεί η Τροχαία στους ελληνικούς δρόμους για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων στις πόλεις και τις μεγάλες εθνικές οδούς. Πλέον, τα πράγματα έχουν γίνει πολύ αυστηρά και οι Αστυνομικοί δεν αστιεύονται, μπορούν να πάρουν το δίπλωμα και με το παραμικρό ψεγάδι.
Και αν το κόκκινο φανάρι ή το κινητό είναι «κόκκινα» πανιά για την Τροχαία, η οποία αφαιρεί το δίπλωμα, μία ακόμη σχεδόν άγνωστη παράμετρος που μπορεί να έχει το αυτοκίνητό σας και να μην την γνωρίζετε, μπορεί να σας αφαιρέσει το δίπλωμα. Μάλιστα, αυτή η παράμετρος αφορά χιλιάδες οδηγούς στους ελληνικούς δρόμους.
Εχει διαπιστωθεί πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οχημάτων, είτε επιβατικών είτε επαγγελματικών κυκλοφορεί με φθαρμένα ή ακόμα και με τελείως ακατάλληλα ελαστικά. Ακόμα και το καλύτερο ΙΧ να έχεις στην κατοχή σου, αν τα ελαστικά δεν πατάνε καλά στο δρόμο οι ικανότητες μειώνονται σημαντικά.
Η εντολή πλέον είναι ξεκάθαρη προς την Τροχαία, ελέγξετε και τα ελαστικά των οχημάτων. Η Αστυνομία έχει ξεκινήσει ήδη σχετικούς ελέγχους και βεβαιωνει χιλιάδες παραβάσεις.
Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα ελαστικά είναι ακατάλληλα το χρηματικό πρόστιμο φτάνει στα 40 ευρώ. Επιπλέον γίνεται αφαίρεση του διπλώματος και της άδειας κυκλοφορίας που φτάνουν τις 10 ημέρες ενώ το όχημα ακινητοποιείται. Τα παραπάνω επιβάλλονται στον οδηγό. Επίσης το χρηματικό πρόστιμο των 40 ευρώ επιβάλλεται για τα ΙΧ σε οδηγό και ιδιόκτητη ενώ στα λεωφορεία και τα φορτηγά το χρηματικό (μόνο) πρόστιμο αφορά μόνο στον ιδιοκτήτη και όχι στον οδηγό.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία το βάθος των αυλακώσεων των επιβατικών αλλά και επαγγελματικών οχημάτων έως 3.5 τόνους πρέπει να είναι 1.6 χιλιοστά ενώ δεν θα πρέπει να έχουν εξογκώματα στα πλαϊνά ή ρωγμές. Αντίστοιχα για λεωφορεία και λοιπά φορτηγά άνω των 3.5 τόνων το βάθος πέλματος πρέπει να είναι 2 χιλιοστά για τους διευθυντηρίου άξονες (και 1.6 στους υπόλοιπους).
Αν τα οχήματα που έχουν ελαστικά και δεν πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές τότε τα πρόστιμα είναι, όπως προαναφέραμε ιδιαίτερα τσουχτερά και κυρίως στην χρήση του οχήματος.
Αυτοκίνητο: Το χέρι στην τσέπη θα βάλουμε όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων.
Νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας φέρνει το υπουργείο Οικονομίας από το 2025, στέλνοντας στο ταμείο και ιδιοκτήτες νέων οχημάτων.
Παράλληλα, ένα νέο χαράτσι εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών για τα παλαιά ΙΧ, στέλνοντάς στα ετησίως στα ΚΤΕΟ για έλεγχο.
Δύο «χαράτσια» σκέφτεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Από τη μία η κυβέρνηση προτίθεται να βάλει τέλη κυκλοφορίας και για τα υβριδικά ΙΧ, προκειμένου να «ματσάρει» τη χασούρα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από την άλλη να στέλνει για ετήσιο έλεγχο όσους έχουν παλαιά αυτοκίνητα.
Οι αλλαγές που συντελλούνται σταδιακά στην Ευρώπη, όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αναμένονται να ρθουν λίαν συντόμως και στην Ελλάδα. Τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας αποτέλεσαν ένα ισχυρό κίνητρο για τους υποψήφιους αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων ώστε να επιλέγουν μοντέλα με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες οι οποίοι εκπέμπουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2.
Ωστόσο τα αυτοκίνητα που είχαν αποκτήσει οι καταναλωτές και δεν πλήρωναν Τέλη Κυκλοφορίας φαίνεται ότι… έχουν παλιώσει καθώς έχουν ήδη περάσει 15 χρόνια!
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας εφαρμόστηκαν στις αρχές του 2010, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, και έκτοτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει κυριολεκτικά τεχνολογικά άλματα και η ηλεκτροκίνηση έχει εισέλθει για τα καλά στη ζωή όλων μας.
Η εφαρμογή των Μηδενικών Τελών οδήγησε εκατομμύρια καταναλωτές να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με χαμηλές εκπομπές CO2 ώστε να μην πληρώσουν Τέλη αλλά πλέον το ένα μετά το άλλο τα κράτη μέλη της ΕΕ αλλάζουν τα Τέλη Κυκλοφορίας και όπως φαίνεται στα μοναδικά οχήματα οχήματα που θα διατηρηθούν τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Με λίγα λόγια πιθανότατα θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και τα υβριδικά ΙΧ.
Ο λόγος εστιάζεται στο ότι κατά βάση μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν εκπέμπουν ρύπους καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτήτων plug-in υβριδικών μοντέλων δεν τα φορτίζουν και βέβαια όταν κινούνται με αφόρτιστες μπαταρίες λειτουργεί μόνο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με αποτέλεσμα να εκπέμπουν σημαντικές ποσότητες CO2.
Στην Ελλάδα υπολογίζεται από από το 2010 έως και σήμερα κυκλοφορούν περίπου 500.000 αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες του δεν πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εκ των οποίων μόλις τα 11.000 είναι αμιγώς ηλεκτρικά! Τα υπόλοιπα είναι υβριδικά, plug in υβριδικά αλλά και βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Ένα αυτοκίνητο για να υπάγεται στα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας έπρεπε να εκπέμπει από 0 έως 90 γρ. CO2/χλμ. αν η πρώτη άδεια κυκλοφορίας είχε εκδοθεί από 1 Ιανουαρίου 2010 έως και 31/12/2020 ενώ από την 1/1/2021 έως και σήμερα τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γρ. CO2/χλμ. εξαιρούνται από την καταβολή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Η αναδιάρθρωση των Τελών Κυκλοφορίας 2025 ετοιμάζεται και στην Ελλάδα όπως συμβαίνει και στα άλλα κράτη-μέλη της Ευρώπη ενώ παράλληλα σχεδόν βέβαια θεωρείται και η αύξηση των ποσών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Στην Ελλάδα οι αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr δεν θα είναι πολύ υψηλές στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής και θα κυμανθούν μεταξύ 20 έως 30 ευρώ ενώ στα περισσότερο ρυπογόνα οχήματα που κινούνται και με κινητήρες υψηλού κυβισμού οι αυξήσεις θα είναι υψηλότερες καθώς τα ευάλωτα νοικοκυριά σίγουρα δεν διαθέτουν οχήματα υψηλού κυβισμού.
Τρόπους για αυξημένη εποπτεία των παλαιών αυτοκινήτων ψάχνει να βρει το υπουργείο Μεταφορών. Για τον λόγο αυτό βάζει ξανά στο τραπέζι τον ετήσιο έλεγχο των παλαιών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.
Τρόπους για να επιτύχει αυξημένη εποπτεία στο στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα, ειδικότερα για τα μεγαλύτερης ηλικίας ΙΧ, αναζητά το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Έτσι πέρα από τη διασύνδεση των ΚΤΕΟ με το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου, που με τη σειρά του συνδέεται με την ΑΑΔΕ, εξετάζεται ένα ακόμα μέτρο.
Το μέτρο αυτό θα είναι η υποχρέωση ετήσιου ελέγχου για μια κατηγορία οχημάτων.
Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζει το ΥΜΕ, τα οχήματα αυτά θα είναι όσα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά για περισσότερα από 10 ή 15 χρόνια.
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι νέο, καθώς στην πλειοψηφία των κρατών – μελών της ΕΕ ισχύει εδώ και πολλά χρόνια για τα οχήματα που έχουν συμπληρώσει 8 έτη κυκλοφορίας, ενώ σε κάποιες χώρες αυτό ισχύει ακόμα και για τα οχήματα 5ετίας.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…