Χάος στο Μετρό Αθήνας: Έξαλλοι οι επιβάτες – Γινόμαστε ρεζίλι

Μετρό Αθήνας: Δεν είναι πλάκα, ούτε κανένα αστείο. Στα όριά του το απόθεμα ρολών εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ. Τι καταγγέλλουν εργαζόμενοι στο Μετρό Αθήνας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε οριακό σημείο φαίνεται ότι βρίσκονται τα αποθέματα σε ρολά εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με την εταιρία να αναγκάζεται να τα αποσύρει μέχρι νεωτέρας από τα εκδοτήρια του Μετρό Αθήνας προκειμένου να μπορέσει να τροφοδοτήσει τα Αυτόματα Μηχανήματα Εκδοσης Κομίστρου (ΑΜΕΚ) που βρίσκονται στους σταθμούς των τριών γραμμών του μετρό.

Ουσιαστικά η πώληση απλών εισιτηρίων στο Μετρό Αθήνας για το διάστημα αυτό και μέχρι να ολοκληρωθεί η παράδοση της νέας προμήθειας ρολών εισιτηρίων από τον ανάδοχο του διαγωνισμού, θα γίνεται μόνο από τους αυτόματους πωλητές εισιτηρίων.

Αρχικά είχαν διανεμηθεί στα φυσικά εκδοτήρια μεμονωμένα εισιτήρια παλαιάς παραλαβής, με τα οποία όμως δημιουργήθηκε την Παρασκευή σειρά αστοχιών, όπως επισημαίνουν στο «ethnos.gr» εκδότες εισιτηρίων με αποτέλεσμα και αυτά να χρειαστεί να αποσυρθούν.

Συγκεκριμένα, σε χθεσινή της εσωτερική ενημέρωση η αρμόδια διεύθυνση πληροφόρησε τους εκδότες εισιτηρίων ότι «σύμφωνα με οδηγία που έχει δοθεί, το υπάρχον απόθεμα ρολών εισιτηρίων που υπάρχει στη ΣΤΑΣΥ θα διατεθεί πλέον και μέχρι νεωτέρας αποκλειστικά για χρήση από τα ΑΜΕΚ των σταθμών.

Τα δε εκδοτήρια θα χρησιμοποιούν μεμονωμένα εισιτήρια, τα οποία έχουν ήδη διανεμηθεί σε αυτά».

Στην πορεία όμως προέκυψαν σοβαρά προβλήματα με τη διάθεση αυτών των εισιτηρίων: «Το πρώτο ζήτημα που προέκυψε ήταν οι ουρές σε πολυσύχναστους σταθμούς.

Με τα μεμονωμένα εισιτήρια εάν κάποιος ζητήσει 2, 3 ή 4 εισιτήρια ο εκδότης θα πρέπει να επαναλαμβάνει την ίδια διαδικασία ενεργοποίησης και επαναφόρτισης για το καθένα χωριστά και εφόσον η πληρωμή γίνεται με κάρτα, την οποία προτιμούν οι περισσότεροι, και ο επιβάτης θα πρέπει να περνά την κάρτα του ισάριθμες φορές.

Φανταστείτε τώρα τις παρέες τουριστών που θέλουν να εκδώσουν πέντε ή και δέκα ημερήσια εισιτήρια», λέει εκδότης της ΣΤΑΣΥ προσθέτοντας ότι σήμερα υπήρξαν ήδη διαμαρτυρίες για τις ουρές.

Προσθέτει μάλιστα ότι με το σύστημα αυτό είναι η αδύνατη η πώληση μειωμένων (μισών) εισιτηρίων για το Αεροδρόμιο: «Μισά δεν πωλούν τα αυτόματα μηχανήματα.

Τα βγάζαμε εμείς. Τώρα που δεν έχουμε μπορούμε να διαθέσουμε μόνο το κόμιστρο των 9 ευρώ».

Όμως αυτό δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα καθώς αρκετά από τα μεμονωμένα εισιτήρια που πουλήθηκαν σήμερα από τα φυσικά εκδοτήρια, αν και έδειχναν να ενεργοποιούνται κανονικά, δεν αναγνωρίζονταν και δε «διαβάζονταν» στις πύλες εισόδου και εξόδου με αποτέλεσμα οι επιβάτες να επιστρέφουν και ορισμένοι εκδότες να χρεώνονται τις επανεκδόσεις: «Εμείς οφείλουμε να εξυπηρετήσουμε και να αντικαταστήσουμε το εισιτήριο. Αλλά αφού χρεώθηκαν κάποιοι εκδότες σταμάτησε η διάθεσή τους».

Αποτέλεσμα των αστοχιών που παρουσιάστηκαν με τα μεμονωμένα εισιτήρια ήταν η νεώτερη ενημέρωση προς τους εκδότες, μόλις μία ημέρα μετά την πρώτη, στην οποία επισημαίνεται ότι «Αναστέλλεται μέχρι νεωτέρας, η χρήση των μεμονωμένων πολλαπλών εισιτηρίων και αντ΄αυτών θα χρησιμοποιούνται απρόσωπες κάρτες».

Τονίζεται επίσης ότι οι εκδότες κομίστρου θα πρέπει να προτρέπουν τους επιβάτες να μην πετούν, αλλά να κρατούν και να επαναφορτίζουν την κάρτα, ενώ οι παραγγελίες των καρτών από τους εκδότες θα συνεχίσουν να γίνονται όπως γίνονταν έως τώρα οι αντίστοιχες με τα ρολά εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, οι οποίοι μιλούν για καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς προμήθειας τους οποίους προκηρύσσει ο ΟΑΣΑ και η ΣΤΑΣΥ, τα πρώτα προβλήματα είχαν εμφανιστεί εδώ και περίπου έξι μήνες.

Η κατάσταση αναμένεται να ομαλοποιηθεί στο τέλος του μήνα όταν θα έχουν έρθει τα νέα ρολά εισιτηρίων με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού. Ο προσωρινός ανάδοχος του έργου αναδείχθηκε στις 9 Ιανουαρίου.

Για ευθύνες της εταιρίας κάνει λόγο ο πρόεδρος του Σωματείου Λειτουργίας στο Μετρό, Σπύρος Ρεβύθης: «Από σήμερα Παρασκευή 20/1/23 δεν θα πωλούνται χάρτινα εισιτήρια στα εκδοτήρια των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΜΕΤΡΟ- ΗΣΑΠ- ΤΡΑΜ).

Έχουν τελειώσει τα ρολά χαρτιού εισιτηρίων και για το λόγο αυτό εισιτήρια θα εκδίδονται μόνο από τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης και όχι από τα εκδοτήρια. Στα εκδοτήρια θα εκδίδονται μόνο κάρτες όλων των μορφών προσωποποιημένες και μη.

Η καθυστέρηση οφείλεται στους λάθος χειρισμούς της γενικής διεύθυνσης εταιρικής υποστήριξης της ΣΤΑΣΥ, που είναι η αρμόδια για τα οικονομικά στοιχεία και για όλες τις προμήθειες και τις αγορές της εταιρίας ΣΤΑΣΥ», επισημαίνει σε δήλωσή του ο

Η εταιρία, πάντως, με την οποία επικοινώνησε το «ethnos.gr» τονίζει ότι δεν υφίσταται ανεπάρκεια εισιτηρίων, αλλά γίνεται μία εσωτερική διαχείριση των υφιστάμενων αποθεμάτων, από την οποία δεν πρόκειται να αλλάξει το παραμικρό για τους επιβάτες.

Οι ίδιες πηγές επιβεβαιώνουν ότι ζητήθηκε από τους εκδότες να διαθέτουν κατά προτεραιότητα τα μεμονωμένα εισιτήρια, ενώ προσθέτουν ότι όσες δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν σε σταθμούς, επιλύθηκαν από εργαζομένους της αναδόχου εταιρίας που κλήθηκαν επιτόπου.

Μετρό Αθήνας: Οι μεταφορές του μέλλοντος

Γενικότερα στην παρουσίασή του, ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι η τεχνολογία και το Internet of Things θα αλλάξουν πολύ τις μεταφορές στο μέλλον, ενώ παρουσίασε και τις νέες έξυπνες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί ήδη ή εξετάζει η εταιρεία.

«Θα υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση και ένωση όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς», δήλωσε, διευκρινίζοντας ότι θα υπάρξουν αλλαγές:

  • Ως προς την ασφάλεια.
  • Ως προς την ευκολία της χρήσης.
  • Περιβαλλοντικές (μείωση ρύπανσης και θορύβου).
  • Ως προς την ταχύτητα μετακίνησης.

Μετρό Αθήνας: Εξυπνες τεχνολογίες

Ο CEO της Αττικό Μετρό παρουσίασε τις νέες έξυπνες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα έργα του μετρό:

Τεχνολογία BIM (Building Information Modelling)

Είναι μια σύγχρονη τεχνολογία, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της Γραμμής 4 -το πρώτο δημόσιο έργο στην Ελλάδα στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η εν λόγω τεχνολογία.

Όπως εξήγησε ο κ. Κουρέτας, η Γραμμή 4 θα υλοποιηθεί δύο φορές: μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη, ενώ το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στο 1% του συνολικού έργου, δηλαδή όταν η γραμμή κοστίζει περίπου €1,3 δισ., το κόστος είναι περίπου €130 εκατ.

Μετρό Αθήνας: Επιστροφή ενέργειας

Με βάση αυτό το νέο σύστημα, το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει, κάθε φορά που φρενάρει το μετρό, οι κινητήρες γίνονται γεννήτριες και επιστρέφουν την ενέργεια για χρήση από τη ΔΕΗ, εξοικονομώντας έως ένα πρόσθετο 12% από την αρχική ενέργεια.

Μετρό Αθήνας: CBTC

Ένα νέο σύστημα σηματοδότησης, δηλαδή τρόπος αποφυγής σύγκρουσης τρένων.

Πληροφόρηση για την πληρότητα των βαγονιών

Πληροφορίες πληρότητας των βαγονιών απεικονίζονται σε οθόνες πάνω από τις θύρες αποβαθρών, ώστε οι επιβάτες να επιλέγουν να μπουν στα βαγόνια με τους λιγότερους επιβάτες.

Μετρό Αθήνας: Τρένα χωρίς οδηγό

Όπως ανέφερε ο κ. Κουρέτας, τα τρένα θα είναι χωρίς οδηγό (driverless), αυξάνοντας την ασφάλεια.

PSD Πύλες

Τα Πετάσματα – Θύρες Αποβαθρών (PSD) απομονώνουν τις αποβάθρες από τις τροχιές και τα τρένα και ανοίγουν μόνο, όταν το τρένο σταματήσει ακριβώς από πίσω τους, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης στις γραμμές. Στην Ελλάδα, το πρώτο έργο με τις εν λόγω θύρες θα είναι το μετρό Θεσσαλονίκης.

Κάμερες CCTV

Με εξελιγμένες δυνατότητες ασφάλειας

Αυτοματισμοί & Κυβερνοασφάλεια

Συστήματα που ελέγχουν τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις (BACS), τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις (PRCS) και τις εγκαταστάσεις ασθενών ρευμάτων (ICMS)

Συντήρηση με βάση την κατάσταση/λειτουργία

Τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών:

Μείωση δραστηριοτήτων και κόστους συντήρησης αρχικά κατά 15% και μακροπρόθεσμα κατά 35%.

Βελτιστοποίηση της οργάνωσης, αγοράς και χρήσης ανταλλακτικών.

Εξοικονόμηση ενέργειας & κόστους λόγω μειωμένης συντήρησης.

Ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα

Το αποτύπωμα άνθρακα μειώνεται και κατά την κατασκευή και κατά τη λειτουργία

Εισιτήρια μέσω barcodes

Επίσης, οι επιβάτες θα μπορούν να έχουν τα εισιτήρια στο κινητό τους, μέσω barcodes.